شرایط اخذ اقامت قبرس

شرایط اخذ اقامت قبرس

در این مقاله درباره ی شرایط اخذ اقامت قبرس صحبت می شود که از راه های مختلفی می توان این امر را انجام داد که یکی از این راه ها اخذ اقامت از طریق تحصیل در قبرس می باشد که به همین دلیل شرایط اخذ اقامت قبرس را در تمامی این موارد توضیح می دهیم .یکی از عوامل شرایط اخذ اقامت قبرس از راه کار می باشد که اگر افراد دارای کارفرما باشند  می توانند اقامت قبرس را اخذ نمایند . یکی دیگر از شرایط اخذ اقامت قبرس اقدام از طریق سرمایه گذاری می باشد .به همین دلیل به توضیح  شرایط اخذ اقامت قبرس می پردازیم . عوامل دیگری که منجر به اخذ اقامت تحصیلی طرفین می شود عبارتند از مهاجرت و اخذ اقامت از طریق ازدواج و تولد و مهاجرت از طریق ثبت شرکت در کشور قبرس که به توضیح این موارد می پردازیم .

شرایط اخذ اقامت قبرس چه می باشد ؟ مهاجرت تحصیلی چگونه باعث اخذ اقامت می شود ؟ مهاجرت کاری چگونه باعث اخذ اقامت می شود ؟

 

مهاجرت تحصیلی به قبرس :

اقامت موقت قبرس برای اشخاصی که اقدام به اخذ ویزای تحصیلی میکنند از طرف دولت قبرس اعطاء میشود.اشخاصی که از دانشگاه های جمهوری قبرس پذیرش تحصیلی میگیرند قادر خواند بود که تا هر زمانیکه طول دوره ی تحصیل آنها در کشور مزبور به درازا بکشد ویزای اقامت تحصیلی خود را نیز تمدید نمایند همچنین این اشخاص قادر خواهند بود که پس از اتمام دوره ی تحصیلی خود برای اخذ ویزای کاری خود در کشور جمهوری قبرس به روشهای دیگری اقدام نمایند. و حالا دلایل تحصیل در کشور جمهوری قبرس را یک به یک برای شما عزیزان برمیشماریم :

۱٫کشور جمهوری قبرس دارای دانشگاههای معتبر و سیستم آموزشی منسجم میباشد.

  1. جمهوری قبرس کشوری است با امنیت بالا و بدون حاشیه و ریسک سیاسی و منطقه ای در عرصه ی بینالمللی بنابراین همین عوامل باعث جذب بسیاری از دانشجویان از اروپا و خاورمیانه به خود میشود.

۳ . زبان دوره ی تحصیلات دانشگاهی در کشور جمهوری قبرس انگلیسی بوده و به همین دلیل علاقه مندان بسیاری را به خود جذب میکند.

  1. هزینه ی دوران تحصیلات تکمیلی در جمهوری قبرس نیز مناسب بوده و بالغ بر ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو میباشد.
  1. ۵٫ والدینی که یکی از فرزندان آنها در مدارس جمهوری قبرس به عنوان دانش آموز مشغول به تحصیل میگردند میتوانند برای اخذ اقامت موقت خود و دیگر فرزند غیرمقیم خود در خاک جمهوری قبرس تقاضای اقامت موقت نمایند البته این نکته نیز شایان ذکر است که این اشخاص به دلیل داشتن حق اقامت موقت در خاک جمهوری قبرس از مزایای کار در کشور قبرس محروم خواهند بود و علاوه بر آن اینکه اشخاص مزبور باید به دولت قبرس تامین مالی خود را برای اقامت گزینی در مدت اعلام شده را نیز به اثبات برسانند.

اقامت کاری در قبرس :

از جمله روشهای دیگر مهاجرت به قبرس اقدام از طریق اخذ ویزای کار برای کارجویان و متقاضیان محترم میباشد ، برای اخذ ویزای کاری در جمهوری قبرس فرد متقاضی باید تقاضای کار از طریق کمپانی یا کارفرمای قبرسی و فرستادن دعوتنامه ی شغلی از سوی آنان را به دولت قبرس اثبات نماید.که مورد اصلی که در اینجا نیاز می باشد داشتن کارفرمایی می باشد که افراد را حمایت بنماید .

اقامت قبرس از طریق خرید ملک:

چنانچه قصد خرید ملک در قبرس را دارید این کشور شرایطی را فراهم نموده است تا از طریق سرمایه گذاری در بازار ملک به این قصد خود جامه ی عمل بپوشانید به همین منظور با هزینه ای که کمتر از ۳ میلیون یورو نباشد میتوانید به این مهم دست پیدا کنید و از طریق میتوان اقامت دایم جمهوری قبرس را نیز دریافت نمایید.

 مهاجرت به قبرس از طریق ازدواج :

برای اخذ اقامت دائم از طریق ازدواج در جمهوری قبرس کافی است با یکی از اتباع این کشور ازدواج نموده تا به فرد مزبور تابعیت دائمی کشور جمهوری قبرس اعطا شود.

اقامت قبرس از طریق ثبت شرکت :

برای ثبت شرکت در جمهوری قبرس و دریافت اقامت این بهشت مدیترانه کافی است که حداقل سرمایه ی اولیه ای که کمتر از ۶۰ هزار یورو نباشد را در جهت ثبت شرکت و برند خود و دریافت اقامت ۲ ساله تا زمانیکه شرکت اقدام به فعالیت در راستای عملیاتی خود نماید را دریافت نموده و با پرداخت هزینه ی بیمه و مالیات شرکت ثبت شده موفق به اخذ اقامت جمهوری قبرس را نمایید.

اخذ تابعیت قبرس از طریق تولد :

تابعیت و اخذ تابعیت بر پایه ی رابطه ی سیاسی و معنوی قرار دارد که فرد تبعه را به دولت کشور متبوع خود مرتبط میسازد، طبق تعریف بسیاری از اساتید حقوق بین الملل اساسا تابعیت دارای ۳ اصل اساسی سیاسی بودن و معنوی بودن و حقوقی بودن میباشد ، اخذ تابعیت از راه تولد جزو اساسی ترین روشهای کسب تابعیت میباشد که در این روش فردی که تابعیت کشور متبوع را بدست می آورد از طریق غیر ارادی و تحمیلی به وی تابعیت اعطا میشود که خود تابعیت از طریق تولد نیز خود به دو گونه ی تابعیت بر اساس سیستم خون یعنی اخذ تابعیت از پدر و تابعیت بر اساس سیستم خاک یعنی اخذ تابعیت بر اساس محل تولد اقدام میشود ، اما در خصوص کشور جمهوری قبرس با توجه به منابع مطالعه شده برای تابعبت و روشهای اخذ آن برای این کشور بر اساس سیستم خاک بوده و فرد متولد شده در خاک قبرس اساسا تبعه ی درجه یک (سیستم خاک به عنوان اصل ) جمهوری قبرس محسوب خواهد شد مگر اینکه تصویب قوانین جدید تغییراتی را در این سیستم به عمل بیاورد هرچند که در بسیاری از کشورها تولد در خاک آن کشور عامل اصلی اخذ تابعیت آن کشور نمیباشد اما در خصوص کشور قبرس چنین نیست.

 

مواردی که درباره ی شرایط اخذ اقامت قبرس می باشد باید بسیار مورد توجه شما قرار بگیرد زیرا شما باید برای  اقدام در این زمینه  در مرحله ی اول اطلاعات کاملی داشته و بعد اقدام نمایید و این موضوع بسیار مهم می باشد زیرا در صورتی که شما اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید و اقدام نمایید کشور مورد نظر به شما ویزا نداده و بعد دچار مشکل می شوید . شما همچنین می توانید از طریق وکیل مهاجرت به قبرس نیز شرایط اخذ اقامت قبرس را جویا شوید .و به صورت قاطع می توان گفت افراد باید از طریق منابع معتبر تمامی شرایط اخذ اقامت قبرس را جویا شوند و این امر نکته ی مهمی می باشد .

نگارنده: سپیده علیزاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *