شرایط اخذ تابعیت هلند

شرایط اخذ تابعیت هلند :

همانطور که می دانید هرکشوری برای اعطای تابعیت مبنا و منشاء خاص خود را دارد . شرایط اخذ تابعیت در کشور هلند هم طبق قوانین مهاجرتی آن تعیین و مشخص شده است . افراد از طرق های مختلف می توانند برای کسب تابعیت هلند از طریق شرایط اخذ تابعیت کشور هلند اقدام نمایند . شرایط اخذ تابعیت هلند مختلف و متعدد می باشند که به هر کدام در این مقاله اشاره خواهد شد . لازم است توجه داشته باشید که شرایط اخذ تابعیت هلند به نسبت سایر کشورهای اتحادیه اروپا آسان تر می باشد . اخذ تابعیت کشور هلند از طریق تحصیل ،کار ، سرمایه گذاری  و…ما در این مقاله سعی بر این داریم تا شرایط اخذ تابعیت هلند به طور تفصیل بیان کنیم .  به اشخاصی که قصد قطعی مهاجرت به هلند را دارند توصیه می شود به یک وکیل مهاجرت به هلند مراجعه نمایند .

آیا از شرایط اخذ تابعیت هلند اطلاع دارید ؟ شرایط اخذ تابعیت هلند چگونه می باشد؟ راه های اخذ تابعیت در هلند چیست ؟ آیا از طریق سرمایه گذاری می توان تابعیت هلند را کسب کرد؟ هزینه زندگی در هلند چه مقدار می باشد؟

متقاضیانی که قصد اخذ تابعیت هلند را دارند . اشخاص خارجی می توانند از طرق متعدد و تحت شرایط مختلف می توانند تابعیت هلند را کسب کنند . بسیاری از همین افراد می توانند پس از حداقل ۳ تا ۵ سال زندگی در کشور هلند با توجه به وضعیت فردی وخانوادگی و واجد شرایط بودن می توانند در خواست تابعیت هلند را بدهند . توجه داشته باشید که شرایط هر شخص متقاضی بررسی می شود و نشان خواهد داد که چه مدارک و شرایطی برای اخذ تابعیت هلند لازم است . و چنانچه شخص واجد شرایط اخذ تابعیت هلند نباشد این امکان را دارد که اقامت دائم اروپایی یا هلندی را برگزینند که این موضوعپس از ۵ سال سکونت برای افراد بین المللی امکان پذیر می باشد و امکان سکونت و اقامت قطعی شما را در هلند  بدون نیاز به اخذ مجوز اخذ کار آماده می شود . البته در چنین موقعیتی  حقوق کمتری به نسبت سایر اتباع  هلند برخوردار خواهند شد .

اخذ تابعیت هلند و اقامت هلند هر دو مورد امکان سکونت اشخاص را به طور قطعی در هلند امکان پذیر می کند هر چند مجوز اقامت هر شخص می بایست هر ۵ سال مجدد تمدید شود . اشخاص متقاضی اقامت در هلند با داشتن اقامت دائم هلندی در بازار کار هلند آزاد خواهند بود واین به این معنی می باشد که نیازی به اخذ مجوز کار نخواهند داشت . نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که فقط اتباع هلندی از حقوق مدنی و اجتماعی برخوردار می شوند برای مثال اتباع هلندی ار حق رای برخوردار هستند که البته اتباع خارجی هم برای داشتن این حق می بایست تابعیت خود را نفی کنند و تابعیت هلندی را کسب کنند . و همچنین دو ملیتی بودن در موارد خیلی خاص ممکن است .

روش های اخذ تابعیت هلند :

به طور معمول برای اخذ تابعیت هلند دو روش وجو دارد :  ۱- روش اختیاری  ۲- روش پذیرش وکسب تابعیت

در حالتی که یکی از اعضای شخص متقاضی در هلند ساکن باشد یا اینکه این که خود شخص متولد هلند باشد و یا اینکه پدر ومادرش هلندی باشد چه فرزند خواندگی و چه اینکه فرزند از یک پدر ومادر هلندی در خارج به دنیا آمده باشد اگر واجد شرایط IND باشد می توانند برای کسب تابعیت هلند اقدام کنند .

۲- روش پذیرش و کسب تابعیت :

یکی از روش های اخذ تابعیت هلند روش پذیرش و کسب تابعیت است که اشخاص برای این روش نیازمند داشتن یک مجوز اقامت معتبر می باشند  و همچنین باید دارای شرایط زیر باشند :

  • شخص می بایست سن بالای ۱۸ سال داشته باشد
  • به مدت سه سال با یک تبعه خارجی از دواج و سکونت کرده باشد – یا ۱۰ سال با مجوز قانونی معتبر در هلند اقامت داشته باشد به طوری که دوسال آخر آن به طور مداوم ومستمر باشد – ۵ سال بدون وقفه زمانی در هلند با یک مجوز اقامت قانونی زندگی کرده باشند .
  • شخص متقاضی به اندازه کافی به جامعه هلندی خو گرفته باشد و همین طور تسلط کافی به زبان هلندی داشته باشد و همین طور در آزمون یکپارچگی مدنی شرکت کرده باشد وسطح A2 را در این آزمون کسب کرده باشند . اما اگر شخص دیپلم زبان هلندی را دارا باشند دیگه از شرط شرکت در آزمون یکپارچگی مدنی معاف می شود .
  • در مدت چهار سال از اقامتش درهلند بازداشت نشده باشد ویا بیش از ۸۱۰ یورو جریمه نشده باشد .
  • شخص متقاضی می بایست آمادگی سلب تابعیت خود را داشته باشد زیرا اگر این کار را انجام ندهد تابعیت هلندی فرد لغو خواهد شد .

درخواست تابعیت دوگانه :

این درخواست معمولا از طریق شهرداری ها انجام می پذیرد که باید در ابتدا این هزینه ها پرداخت شود . که شهرداری  اطلاعات شخص را در مرحله اول بررسی می کند و اطلاعات شما را با یک معرفی نامه به IND ارسال می کند و سپس IND بررسی می کند که آیا امکان اخذ تابعیت هلند را دارند یا خیر .

۱ – روش اختیاری :

این روش معمول ترین راه و آسان ترین راه برای اخذ تابعیت هلند می باشد . لازم است بدانید که در خواست اخذ تابعیت هلند از این راه دارای مزیت های بسیاری نسبت به روش های دیگر می باشد از جمله :

  • این روش از الزامات کمتری برخوردار می باشد
  • هزینه های این روش کمتر و ارزان تر از روش دیگر می باشد
  • فرآیند انجام آن معمولا سریع تر از روش دیگر انجام می شودمثلا به جای ۱ سال حدودا ۳ ماه زمان می برد .

اشخاص برای این روش می بایستیک مدرک معتبر و قوی برای اقامت شان  ارائه دهند و همچنین می بایست یکی از شرایط زیر را دارا باشند :

بیشتر مدت عمر خود را در خاک هلند گذرانده باشند

اشخاص بیش از ۶۵ سا سن داشته باشند و حداقل ۱۵ سال از عمر خود را در هلند زندگی کرده باشند .

حداقل ۳ سال با یکی از اتباع هلندی باید ازدواج و زندگی کرده باشند و ۱۵ سال هم به طور مستمر در کشور هلند زندگی کرده باشند .

یکی از والدین یا قیم شخص هلندی باشد و حداقل ۳ سال قبل از اینکه در خواست تابعیت داده باشد با آن ها در هلند زندگی کرده باشد .

توجه داشته باشید که روش اختیاری بیشتر از ۳ ماه طول نمی کشد .

 

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ تابعیت هلند :

یک پاسپورت معتبر

مجوز  معتبر اقامت

قباله ازدواج

مدرک یکپارچگی مدنی

شناسنامه شخص وشناسنامه فرزندان

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که شرایط اخذ تابعیت هلند روش های مختلف و متعددی دارد که در مقاله فوق به هر کدام اشاره شد . یکی از روش های اخذ تابعیت هلند روش اختیاری بود که بهترین و آسان ترین راه اخذ تابعیت هلند می باشد . لازم است بدانید که کسانی که برای اخذ تابعیت هلند اقدام می کنند می بایست واجد شرایط و مدارک اخذ تابعیت هلند باشد . به شما دوستان که قصد اخذ تابعیت هلند را دارید توصیه می شود که ابتدا شرایط و مدارک لازم برای اخذ تابعیت هلند را مطالع بفرمایید .

گرد آورنده : مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *