شرایط ترک تابعیت آلمان

شرایط ترک تابعیت آلمان

 

شرایط ترک تابعیت آلمان

شرایط ترک تابعیت آلمان ۲۰۱۸ چیست؟ آیا در مورد شرایط ترک تابعیت آلمان سوالی دارید؟ آیا شرایط ترک تابعیت آلمان را می دانید؟ در چه صورتی افراد می توانند درخواست شرایط ترک تابعیت آلمان را نمایند؟ کنوانسیون بی تابعیت در مورد افرادی که قصد ترک تابعیت آلمان را دارند چگونه است؟ در صورتی که شما عزیزان تمایل به کسب اطلاعات درباره شرایط ترک تابعیت آلمان دارید می توانید برای یافتن پاسخ سوالات خود در ارتباط با شرایط ترک تابعیت آلمان با این مقاله همراه بوده و پاسخ سوالات خود را جویا شوید. در این مقاله تلاش شده است به برخی از سوالات مهم و کلیدی شما عزیزان درباره شرایط ترک تابعیت آلمان پرداخته شود و اطلاعات مناسبی در این باب در اختیار شما عزیزان قرار گیرد.

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید می توانید از طرق متفاوتی اقدام نمایید که عملا منجر به اخذ اقامت و تابعیت آلمان برای شما گردد همچنین اگر اقامت و تابعیت آلمان را دارید و قصد ترک تابعیت آلمان را دارید باید شرایط ترک تابعیت آلمان را دارا باشید تا بتوانید ترک تابعیت آلمان را از خود سلب نمایید.

قبل از شروع مبحث شرایط ترک تابعیت آلمان بهتر است ابتدا کمی در مورد تابعیت و بی تابعیتی شرح دهیم تا بتوانید اطلاعات کاملی در مورد نحوه اخذ تابعیت و همچنین سیستم های اخذ تابعیت و پس از آن شرایط ترک تابعیت آلمان بدست آورید. در ابتدا بهتر است بدانید بیگانگان اشخاصی محسوب می شوند که تابعیت یک کشور را دارا هستند اما به دلایل دیگر در کشور دیگری سکونت دارند به همین دلیل این اشخاص معمولا از سوی جامعه ای که در آن سکونت دارند مورد حمایت قرار خواهند گرفت. اما اشخاصی که بدون تابعیت هستند یعنی تابعیت هیچ کشوری را ندارند از هیچ گونه رابطه ای با دولت ها برخوردار نخواهند بود.

مفهوم تابعیت:

تابعیت در اصطلاح حقوقی عبارت است از یک رابطه حقوقی، معنوی و سیاسی که شخص را با دولت متبوع خود مرتبط می کند.

انواع تابعیت:

در اینجا بهتر است بدانید که ۲ نوع تابعیت وجود دارد که  ۱: تابعیت اکتسابی          ۲: تابعیت ذاتی

تابعیت ذاتی: تابعیت ذاتی نوعی از تابعیت است که فرد با متولد شدن به طور خودکار آن را اخذ می نماید. در تمامی کشورها تابعیت ذاتی از ۲ طریق به افراد منتقل می شود یا بهتر است این گونه بیان نماییم که ۲ نوع تابعیت ذاتی وجود دارد:

تابعیت ذاتی:      ۱: اخذ تابعیت از طریق خون                    ۲: اخذ تابعیت از طریق خاک

در اینجا بهتر است به این نکته اشاره شود که کشور آلمان سیستم خون را دارا می باشد و این سیستم بدین صورت است که تابعیت از پدر و مادر به فرزند منتقل می شود.

 

سیستم خون در کشور آلمان:

در کشور آلمان اخذ تابعیت از طریق خون یکی از راه های مهاجرت به آلمان می باشد که در واقع این نوع جز اصلی ترین انواع تابعیت است. تابعیت از طریق سیستم خون در واقع با تولد فرزند حاصل می شود.

اگر فرزندی در خارج از کشور آلمان متولد شود و پدر تابعیت کشور دیگری را داشته باشد و مادر تابعیت آلمان را دارا باشد فرزند می تواند به تبعیت از مادر تابعیت آلمان را اخذ نماید به دلیل اینکه تابعیت در آلمان از طریق خون به فرزندان منتقل می شود همچنین اگر پدر تابعیت آلمان را دارا باشد و مادر تابعیت کشور دیگر را داشته باشد فرزند به دلیل دارا بودن سیستم خون در آلمان تابعیت را از پدر اخذ می نماید.

نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که اکثر کشورها سیستم خون را برای اخذ تابعیت انتخاب کرده اند.

شما سروران گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط ترک تابعیت آلمان با موسسات حقوقی معتبر در ارتباط باشید و اطلاعات کاملی در زمینه شرایط ترک تابعیت آلمان بدست آورید. شما عزیزان نیز می توانید از وکیل مهاجرت به آلمان بهره مند شوید.

 

سیستم خاک :

سیستم خاک سیستمی است که با تولد فرزند در خاک یک کشور به فرزند اعطا می شود، همچنین پدر و مادر به تبعیت از فرزند تابعیت کشوری که سیستم خاک را دارد اخذ می نمایند. از جمله کشورهایی که سیستم خاک را دارا می باشند کشورهایی مانند آمریکا، برزیل، کانادا و …. می باشند.

 

شرایط لازم جهت اخذ تابعیت کشور آلمان:

  • فرد متقاضی اخذ تابعیت آلمان باید در آلمان اقامت دائم داشته باشد.
  • فرد متقاضی اخذ تابعیت آلمان نباید در مدت ۴ سال از تقاضای اخذ تابعیت سابقه کیفری داشته باشد.
  • فرد متقاضی اخذ تابعیت آلمان باید به مدت ۵ سال در آلمان اقامت داشته باشد.
  • اگر فردی با یک تبعه آلمان ازدواج کند و ۳ سال از مدت آن گذشته باشد و ۲ سال قبل از ازدواج در آلمان اقامت داشته باشد می تواند تابعیت آلمان را اخذ نماید.

 

فواید اخذ تابعیت:

  • اخذ تابعیت باعث ایجاد هویت ملی برای افراد خواهد شد.
  • اخذ تابعیت برای افراد باعث استفاده افراد از سایر حقوق شهروندی خواهد شد.
  • اخذ تابعیت باعث بهره مندی افراد از حقوق شهروندی می شود.

 

کنوانسیون مربوط به اشخاص بدون تابعیت:

در قطعنامه ۶۲۹ مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص اشخاص بدون تابعیت بیانیه ای را عنوان کرده است و درخواست داشته تا به وضعیت افراد بدون تابعیت رسیدگی شود. همچنین پس از بررسی شرایط افراد بی تابعیت در مورد وضعیت پناهندگان هم مواردی بیان شد تا به وضعیت افراد در کشورهای مختلف رسیدگی شود. این کنوانسیون در سازمان ملل نیویورک برگزار شد و نتیجه ای که اعلام شد بدین صورت بود که به جای وضعیت پناهندگان به وضعیت افراد بدون تابعیت رسیدگی شود.

این کنوانسیون برای افرادی که توسط هیچ دولتی به عنوان تبعه شناخته نمی شوند لازم الاجرا می باشد.

 

شرایط ترک تابعیت آلمان:

افراد به دلایل متفاوتی می توانند تابعیت خود را از دست دهند. برای ترک تابعیت باید شرایطی را دارا باشند تا بتوانند تابعیت خود را ترک نمایند. از شرایط ترک تابعیت آلمان برای طفل می تواند این باشد که طفل تا سن ۲۳ سالگی باید اقداماتی را انجام دهد تا بتواند تابعیت آلمانی خود را حفظ نماید و در غیر این صورت دارای شرایط ترک تابعیت آلمان خواهد شد، از جمله این شرایط عبارتند از:

  • تا سن ۲۱ سالگی باید حداقل ۸ سال در کشور آلمان اقامت داشته باشد.
  • فرد حداقل به مدت ۶ سال در آلمان به مدرسه رفته باشد.
  • فرد متقاضی باید فارغ التحصیل از یکی از مدارس آلمان باشد و در آنجا موفقیتی را اخذ کرده باشد.

اشخاص به دلایل متعددی می توانند تابعیت خود را از دست دهند که یکی از آن دلایل برای شما شرح داده شد از موارد دیگری که باعث می شود فرد شامل شرایط ترک تابعیت آلمان شود این است که با جعل و تقلب تابعیت آلمان را اخذ کرده باشد که در این صورت باعث سلب تابعیت از وی می شود.

در کل بهتر است بدانید که برای اینکه فردی بتواند تابعیت آلمان را از خود سلب نماید باید شرایط ترک تابعیت آلمان را دارا باشد تا بتواند تابعیت خود را از دست دهد. افراد باید شرایط ترک تابعیت آلمان را داشته باشند تا بتوانند تابعیت را از خود سلب نمایند و تابعیت دیگری را اخذ نمایند که یکی از این موارد این است که فرد باید تا سن ۲۳ سالگی بتواند تابعیت آلمان را حفظ نماید در غیر این صورت دارای شرایط ترک تابعیت آلمان خواهد شد. به طور کلی در این مقاله تلاش شد درباره شرایط ترک تابعیت آلمان، روش های گوناگون شرایط ترک تابعیت آلمان، و قوانین مربوط به آن و سایر موارد، اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. اطلاعات صحیح و کامل در باب شرایط ترک تابعیت آلمان شما را برای اخذ تصمیم قطعی برای مهاجرت به آلمان راهنمایی نموده و مسیر پیشرفت را برای شما عزیزان هموار می نماید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *