شرایط و مدارک اخذ پذیرش در استرالیا

شرایط و مدارک اخذ پذیرش در استرالیا

موضوع اصلی این مقاله شرایط و مدارک اخذ پذیرش در استرالیا جهت شما متقاضیان عزیز می باشد که مطالب این سایت و این صفحه را مطالعه می فرمایید. کارشناسان موسسه MIE سعی بر این داشتند تا مطالب بسیار مفیدی در زمینه ی شرایط و مدارک اخذ پذیرش در استرالیا ، قوانین اخذ پذیرش از استرالیا و اینکه از پایه و اساس, نظام حقوقی کشور استرالیا چطور پایه ریزی شده که در باب مهاجرت به استرالیا چگونه می باشد. ، اگر در زمینه شرایط و مدارک اخذ پذیرش در استرالیا سوالاتی دارید ، در این مقاله به تمامی سوالات شما در خصوص شرایط و مدارک اخذ پذیرش در استرالیا پاسخ داده می شود. بنابراین به شما پیشنهاد می دهیم متون این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید و هر سوالی در باب شرایط و مدارک اخذ پذیرش در استرالیا دارید پاسخ داده شود.

زمان درخواست

دانشگاه­های استرالیا دارای دو ترم تحصیلی هستند که ترم اول معمولاً در فوریه و ترم دوم در ژوئیه آغاز می­شود. در هر ترمی می­توانید درخواست داده و دوره­ی تحصیلی خود را آغاز کنید. تاریخ دقیق شروع هر ترم در دانشگاه­های مختلف متفاوت است، بنابراین بسیار مهم است که این موارد را بررسی کنید و یقین حاصل نمایید که درخواست شما در زمان مناسبی انجام می­شود. از آنجا که تکمیل کردن روند درخواست به اضافه­ی درخواست ویزا و سایر اقدامات جهت جابه­ جایی به خارج از کشور زمان­بر است، ما پیشنهاد می­کنیم که حداقل ۱۲ ماه پیش از تاریخ شروع تحصیل در مورد دانشگاه­های مورد نظر خود تحقیق کرده و درخواست بدهید.

چگونه درخواست بدهید؟

درخواست اخذ پذیرش مقطع کارشناسی از دانشگاه­های استرالیا نسبتاً زمان­بر است.  جهت درخواست برای مقطع کارشناسی به جای مرکز مشخصی چون یوکاس (UCAS)  باید درخواست خود را مستقیماً به دانشگاه ارسال کنید. هنگامی که فهرست دانشگاه­های مورد علاقه­ ی خود در استرالیا را انتخاب کردید به وب­سایت دانشگاه رجوع کرده و وارد بخش دانشجویان بین­المللی شوید.  در وب­سایت دانشگاه­ها اطلاعات لازم درباره­ی رشته و دوره­ی مورد نظر شما ارائه شده است.

شرایط ورود به دانشگاه­های استرالیا

دانشگاه­های استرالیا از دانشجویان بین­المللی درخواست می­کنند که مدارک تحصیلی خود را شامل ۱۲ سال تحصیل ارائه دهند. بسیاری از دانشگاه­ها از دانشجویان می­خواهند که مدرک سطح مهارت زبان انگلیسی خود را ارائه دهند که برای دانشجویان بین­المللی اجباری است. به عنوان مثال جهت اخذ پذیرش و ویزا ارائه­ ی مدرک آیلتس اجباری است. پیش از درخواست به دانشگاه باید در آزمون آیلتس شرکت کنید. بیشتر دانشگاه­ها یک کپی از نتیجه­ ی آزمون را همراه با دانشگاه درخواست می­کنند.

درخواست تحصیل در استرالیا

جهت تحصیل در استرالیا هم برای اخذ پذیرش از دانشگاه و هم اخذ ویزا از دولت استرالیا درخواست می­دهید.

به علاوه لازم است که چند مرحله را طی کنید:

  • تصمیم ­گیری در مورد دانشگاه و دوره ­ی تحصیلی مورد نظر خود
  • ارسال درخواست به دانشگاه
  • دریافت و پذیرفتن معرفی­ نامه
  • دریافت تائیدیه­ ی الکترونیکی ثبت­نام (eCoE)
  • درخواست برای ویزای دانشجویی

شرایط بسیاری وجود دارد که هنگام درخواست اخذ پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزا باید آن­ها را مهیا کنید:

  • مدارک و شرایط تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • گواهی بودجه­ ی تأمین مالی دوران تحصیل
  • پوشش بیمه­ ی دانشجویان خارجی

شرایط و مدارک دانشگاهی و تحصیلی

مدارک و شرایط تحصیلی (شامل مدرک مهارت­های زبان انگلیسی) که جهت تحصیل در استرالیا مورد نیاز است  بسته به سطح دوره­ی تحصیلی شما متفاوت خواهد بود. به علاوه شرایط پذیرش دانشگاه­ها ممکن است متفاوت باشد.

در ادامه برخی از شرایط لازم برای مقاطع مختلف تحصیلی را ذکر می­کنیم:

  • زبان انگلیسی: در دانشگاه­های مختلف شرایط متفاوت است.
  • مدارس: شرایط ورود به مدارس در هر منطقه­ای که تحصیل خواهید کرد متفاوت است. در طول مراحل درخواست اخذ پذیرش توانایی و عملکرد تحصیلی مورد ارزیابی قرار می­گیرد.
  • آموزش فنی و حرفه ­ای: در بیشتر موارد هیچ آزمون ورودی برای مؤسسات آموزش فنی و حرفه­ای (VET) وجود ندارد.
  • مقطع کارشناسی (آموزش عالی): جهت اخذ پذیرش برای این مقطع باید دارای مدرک دوره ­ی متوسطه باشید. برخی رشته­ های مقطع کارشناسی ممکن است دارای دروس پیش­نیاز باشد.
  • مقطع کارشناسی ارشد و دکترا (آموزش عالی): دانشگاه ممکن است توانایی پژوهش و تجربه ­ی کاری شما را مرتبط با رشته ­ی مورد نظر ارزیابی کند.

مراحل پذیرش در دانشگاه­های استرالیا

اخذ پذیرش برای دانشجویان بین­ المللی که قصد تحصیل در استرالیا دارند شامل چند مرحله می­شود.

جهت درخواست اخذ پذیرش معمولاً به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • کپی برابر اصل سوابق تحصیلی تا آن تاریخ، شامل گواهی/ریزنمرات دبیرستان و هر مقطع تحصیلی پس از دبیرستان (اغلب پیش­دانشگاهی نامیده می­شود). قطعاً ریزنمرات دروس نیز درخواست می­شود.
  • نسخه­ی رسمی مدرک زبان انگلیسی (به عنوان مثال آیلتس، تافل یا گواهی که نشان دهد پیشینه­ ی تحصیلی شما به زبان انگلیسی بوده است). بیشتر مؤسسات شرایط متفاوتی برای مدرک زبان انگلیسی دارند. این استانداردها ممکن است با توجه رشته­ ای که انتخاب می­کنید متفاوت باشد.
  • کپی گذرنامه و هرگونه برچسب ویزا استرالیا (چنانچه در آن تاریخ در استرالیا باشید)
  • برای درخواست پژوهش: یک کپی از طرح پژوهش مورد نیاز خواهد بود. طرح و درخواست شما توسط دفتر پذیرش بررسی می­شود که آیا از شرایط زبان انگلیسی و الزامات تحصیلی برای رشته انتخابی برخوردار هستید.

نتایج پس از درخواست:

  • دریافت یک معرفی­ نامه پس از اینکه تائید می­شود شما واجد شرایط تحصیل در رشته­ ی مورد نظر هستید.
  • دریافت یک معرفی­ نامه ­ی شرطی که تائید می­کند شما واجد شرایط تحصیل در رشته ­ی مورد نظر خود هستید به شرطی که سایر مدارک و اطلاعات به دفتر پذیرش ارائه شود. برای مثال ممکن است لازم باشد که گواهی فارغ­ التحصیلی خود را پس از اتمام تحصیلات ارائه دهید یا مدرک زبان آیلتس یا تافل خود را اگر پس از درخواست آزمون داده ­اید ارائه دهید.

هنگامی که سایر مدارک را فراهم کنید معرفی­ نامه­ ی کامل شما صادر خواهد شد.

  • نامه­ ی عدم پذیرش که نشان می­دهد شما از شرایط لازم جهت تحصیل در رشته و مقطع مورد نظر برخوردار نیستید.

در صورتی که در درخواست اخذ پذیرش موفق شوید مرحله­ی بعدی پذیرفتن رسمی معرفی­ نامه است:

  1. فرم پذیرش معرفی ­نامه را امضا کنید و بازپس بفرستید.
  2. هزینه­ های شهریه که در معرفی ­نامه ذکر شده را پرداخت کنید. معمولاً مبلغ شهریه­ ی یک ترم کامل دانشگاه است.
  3. پرداخت مبلغ بیمه سلامت دانشجویان خارجی (OSHC) که در نامه­ ذکر شده است، مگراینکه قبلاً در استرالیا دانشجو بوده­اید و دارای OSHC هستید.

به محض اینکه پذیرش و پرداخت شما توسط دانشگاه دریافت و تائید شود، یک تائیدیه­ ی الکترونیکی ثبت­نام (EcoE) که برای درخواست ویزای دانشجویی شما لازم است صادر خواهد شد. لطفاً توجه داشته باشید اگر شما از کشورهای سطح ارزیابی ۳ یا ۴ هستید، قبل از تکمیل ارزیابی پیش­ویزا (PVA) در کشور خود معرفی­نامه را نپذیرید. PVA سیاست دپارتمان مهاجرت و تابعیت (DIAC) است، به موجب آن دانشجویان این کشورها که برای ویزا دانشجویی درخواست می­دهند پیش از دریافت ECoE از دانشگاه مورد نظر در کشور خود ارزیابی می­شوند.

درخواست مرحله به مرحله:

مرحله۱: تحقیقات دانشجو و درخواست

مرحله۲: ارزیابی پذیرش بین­المللی (ارزیابی درخواست از لحاظ واجد شرایط بودن در زمینه­های مهارت زبان انگلیسی و سوابق تحصیلی).

مرحله۳: پذیرفتن دانشجو (بازارسال نامه­ی امضا شده و پرداخت مبالغ مرتبط)

مرحله۴: پذیرش بین­المللی (تائید ثبت­نام (CoE)، بیمه سلامت اجباری (OSHC) و ارسال اطلاعات و مدارک پیش از عزیمت).

مرحله۵: دانشجو برای ویزای دانشجویی درخواست می­دهد (دپارتمان تابعیت و مهاجرت)

مرحله۶: ترتیب دادن به مسکن و برنامه­ی سفر دانشجو

مرحله۷: ورود دانشجو به استرالیا

مرحله۸: جهت­یابی دانشجوی بین­المللی (ثبت­نام و تکمیل اطلاعات)

مرحله۹: دانشجو خدمات اولیه را دریافت می­کند (برای مثال حساب بانکی، OSHC، خط تلفن و غیره)

مرحله ۱۰: اطلاعات تحصیلی

مرحله ۱۱: کلاس­ها شروع می­شود.

راهنمای پذیرش

راهنمای پذیرش در مقطع کارشناسی

در ادامه راهنمای کلی درخواست جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در استرالیا شرح داده می­شود. مستلزم هستید که اطلاعات کامل سوابق تحصیلی و ریزنمرات خود را ارائه دهید. به علاوه دانشجویان بین­المللی باید مدرک مهارت­های زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل) نیز ارائه دهند. مقطع کارشناسی در بیشتر دانشگاه­های استرالیا معمولاً ۳ ساله است. چنانچه دانشجویی قصد داشته باشد تحصیلات خود را به صورت تخصصی ادامه دهد این دوره­ی ۳ ساله تا ۴ یا ۶ سال نیز می­تواند به طول بینجامد. دانشجویانی که در دوران تحصیل ممتاز هستند ممکن است برای یک سال افتخاری نیز پذیرفته شوند، به این ترتیب دوره­ ی تحصیلی آن­ها کارشناسی ۴ ساله خواهد شد. سال افتخاری معمولاً پژوهش محور است.گاهی دانشجویان ممتاز در دوره­ی افتخاری می­توانند پس از پایان سال­های افتخاری در مقطع دکترا پذیرش بگیرند و تحصیل کنند.محبوب­ترین دوره ­های تحصیلی دانشجویان بین­المللی در استرالیا عبارتند از: کسب و کار، مدیریت و اقتصاد، علوم، هنر، علوم اجتماعی و انسانی.

راهنمای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

ابتدا مستلزم هستید که اطلاعات کامل سوابق تحصیلی و ریزنمرات خود را به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش ارائه دهید. به علاوه دانشجویان بین­ المللی لازم است که مدرک مهارت­ های زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل) نیز ارائه دهند.

الزامات پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد:

عموماً بیشتر دوره­ ها حداقل مدرک سه ساله کارشناسی را درخواست می­کنند. در برخی دوره ­ها نیز ممکن است یک مدرک افتخاری با حداقل ۱۶ سال تحصیل رسمی درخواست شود. برای رشته­ ی مدیریت دانشجویان باید در آزمون GMAT شرکت کنند.

در استرالیا برنامه­های مقطع کارشناسی ارشد دارای موارد مختلفی است:

  1. شرکت در کنفرانس
  2. آموزش
  3. سمینار
  4. پژوهش مستقل
  5. ارائه­ی گروهی

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مستلزم هستند که اطلاعات را تحلیل کنند، پرسش­ها را در قالبی منطقی مورد مباحثه قرار دهند و در کنفرانس­ های کلاس شرکت کنند. مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا عموماً ۱ تا ۲ ساله است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا بر محور کار پژوهشی و پایان­نامه­ی دانشجویی متمرکز است. شرایط پذیرش در هر دانشگاه و برنامه­ی کارشناسی ارشد ممکن است متفاوت باشد.

درخواست جهت اخذ ویزای دانشجویی استرالیا

۷ نوع ویزا دانشجویی جهت ورود به استرالیا وجود دارد:

  • ELICOS مستقل زیرمجموعه ۵۷۰: برای دانشجویان بین­المللی ELICOS
  • مدارس زیرمجموعه ۵۷۱: برای دانشجویان بین­ المللی که در مقطع ابتدایی یا متوسطه تحصیل می­کنند.
  • آموزش فنی و حرفه­ ای زیرمجموعه ۵۷۲: برای دانشجویان VET
  • آموزش عالی زیرمجموعه ۵۷۳: برای مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد آموزش محور
  • پژوهش مقطع کارشناسی ارشد و دکترا زیرمجموعه ۵۷۴
  • زیرمجموعه ۵۷۵: دروه­ های پایه یا سایر دوره­هایی که منجر به جایزه می­شود.
  • زیرمجموعه ۵۷۶ AusAID : برای دانشجویان حمایت شده توسط AusAID یا دانشجویان هندی Defence در ELICOS.

جهت اخذ ویزا شما باید دارای شرایط و الزامات عمومی باشید:

  1. گواهی تضمین هزینه­ی بلیت هواپیما، شهریه و هزینه ­های زندگی. هزینه ­های زندگی در استرالیا سالانه ۱۸۰۰۰ دلار استرالیا است.
  2. گواهی تضمین هزینه ­های ذکر شده برای افراد همراه
  3. مدرک زبان انگلیسی پیرسون، تافل، آیلتس
  4. وضعیت شخصی شما در کشور مبدأ برای مثال تعهدات شخصی و مالی شما که به موجب آن باید به خانه بازگردید.
  5. سوابق تحصیلی
  6. پیشینه مهاجرت شما به استرالیا
  7. دارای شخصیت متعادلی باشید
  8. از سلامت روانی و جسمانی برخوردار باشید
  9. بیمه­ی سلامت
  10. دارای هیچ بدهی به مشترک ­المنافع استرالیا نباشید یا متعهد شده ­اید که بدهی­ های خود را پرداخت نمایید.
  11. برای افراد زیر ۱۸ سال: باید ترتیب مسکن، حامی مالی و رفاه کلی خود را از پیش برنامه ­ریزی کنند.

به طور کلی سعی شد در این مقاله شرایط و مدارک اخذ پذیرش در استرالیا شرح داده شود، اما وکیل مهاجرت به استرالیا میتواند در باب شرایط و مدارک اخذ پذیرش در استرالیا شما را مشاوره نموده و از جزییات کامل در باب نحوه اقدام جهت ویزای تحصیلی استرالیا ، مدارک مورد نیاز اقدام و سایر مسایل مهاجرتی و عمومی در باب شرایط و مدارک اخذ پذیرش در استرالیا به شما اطلاعات کافی را ارایه دهد.

نگارنده : نفیسه هاشمی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *