شرایط و مدارک اخذ پذیرش در انگلستان

شرایط و مدارک اخذ پذیرش در انگلستان

شرایط و مدارک اخذ پذیرش در انگلستان سوال بسیاری از دانشجویان متقاضی مهاجرت به انگلستان است ، امروزه قوانین مهاجرتی انگلستان به نحوی است که با دقت فراوان به این امر نگاه شود . تحصیل در انگلستان یکی از گزینه هایی است که افراد می تواند از این طریق به اقامت این کشور دست یابند . شرایط و مدارک اخذ پذیرش در انگلستان به نوعی است که باید در این میان به مقاطع تحصیلی مورد نظر توجه کرد . شرایط و مدارک اخذ پذیرش در انگلستان یکی از مهمترین مواردی است که باید برای اخذ ویزای تحصیلی به آن توجه نمود . لذا جهت اخذ اقامت از طریق تحصیل در انگلستان از مباحث حقوق بین الملل می باشد و باید قوانین مهاجرتی انگلستان را از جمله : هزینه تحصیل در انگلستان ، هزینه زندگی در انگلستان ، بورسیه تحصیلی در انگلستان و سایر موارد را از وکیل مهاجرتی متخصص و مجرب بپرسید و مطلع شوید .

 

دانشجوی متقاضی در قدم اول برای اخذ پذیرش تحصیلی انگستان باید مدرک تحصیلی قبلی خود را ترجمه و آماده ارائه کند ، اینکه شما برای کالج اقدام نمایید و یا برای مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا شرایط و مدارک اخذ پذیرش در انگلستان متفاوت است ،
توجه داشته باشید بعضی از مدارک در تمامی مقاطع یکسان است . به عنوان مثال برای مدرک زبان مورد نظر باید مدرک زبان خاص داشته باشید و عنوان UKVI داشته باشد . UKVI یک شماره ای است که زمانی که شما متقاضی آزمون آیلتس هستید باید اشاره نمایید .

دومین نکته حائز اهمیت این است که دانشجویان باید محدودیت سنی خود را با توجه مقطع تحصیلی رعایت کنند و توجه نمایند . اگر سن افراد نسبت به تحصیلات آکادمی مقداری بالاتر باشد ، سفارت انگلستان نمی تواند متقاعد شود و در اخذ ویزای تحصیلی انگلستان سختگیری های خاص خود را در نظر می گیرد .

 

مدارک و شرایط اخذ پذیرش کارشناسی در انگلستان

تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی شرایط و مدارک اخذ پذیرش خاص خود را دارد . دانش جویان باید جهت اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه یک دوره یکساله و یا دو ساله در این کشور تحصیل کنند و این دوره بنا به رشته ی متقاضی شرایط متفاوتی دارد . رشته های هنر ، علوم انسانی ، علوم پایه و رشته های مهندسی نیاز است دانش آموزان یک دوره یکساله در این کشور پشت سر بگذارند که نام این دوره فاندیشن نام دارد ، این دوره سبب می شود تا دانش آموزان با دروس پایه و ابتدایی دروس مورد علاقه خود در دانشگاه آشنا شوند . رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و رشته های مرتبط با علوم پزشکی نیاز است دانش آموزان دوره ی دو ساله A Level را بگذرانند و پس از آن وارد مقطع پزشکی شوند .

اگر سن افراد در این مقطع بالاتر از ۱۷ سال تمام باشد ، باید مدرک زبان مورد نیاز مذکور را اخذ نمایند و به کالج ارائه دهند ، اما اگر سن دانش آموزان کمتر از سن مذکور باشد و دانش آموزان جهت تحصیل در مقطع JCSE وارد انگلستان شوند ، می‌توانند بدون مدرک زبان به تحصیل بپردازند و در انگلستان زبان خود را تقویت کند .

 

مدارک و شرایط اخذ پذیرش کارشناسی  ارشد در انگلستان

دانشگاه های بسیاری در انگلستان در شهرهای مختلف پذیرای دانشجویان بین المللی است و دانشجویانی که متقاضی تحصیل در انگلستان هستند ، ویزای تحصیلی یک ساله اخذ می نمایند . جهت اخذ پذیرش تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه های انگلستان اغلب به موارد زیر احتیاج است :

  1. مدرک زبان ( IELTS : 6.5 )
  2. ترجمه مدارک تحصیلی قبلی و نیز نمرات ( دیپلم و پیش دانشگاهی و کارشناسی + ریز نمرات هر مقطع )
  3. توصیه نامه از اساتید دانشگاه ( بنا به درخواست دانشگاه )
  4. رزومه علمی ( تالیف مقاله بین المللی ،
  5. داشتن سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی ( در رشته های مختلف متفاوت است )

زندگی در انگلستان هزینه های خاص خود را دارد در کشوری مثل انگلستان هر شهر هزینه‌های زندگی متفاوتی دارد و همانطور که می دانید این بستگی به سبک زندگی دانشجویان دارد و به عنوان مثال در شهری مثل لندن هزینه ‌ها بیشتر از شهرهای دیگر انگلستان است . در لندن دانشجویان حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ پوند هزینه ی زندگی دانشجویی خود را دارند اما در اغلب شهرهای انگلستان تقریباً مبلغ ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ پوند هزینه یک ماه زندگی دانشجویان است .

هزینه تحصیل در انگلستان بنا به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است . در این کشور رشته هایی از جمله پزشکی تقریباً مقدار اندکی هزینه های بیشتری برای ادامه تحصیل دارد . تحصیل در انگلستان سالانه حدود ۸ هزار تا ۱۵ هزار پوند در این کشور است .

بعضی از دانشگاه های کشور انگلستان به دانشجویان خود مخصوصاً در مقطع دکترا بورسیه اهدا می کند . اخذ بورسیه تحصیلی در انگلستان مستلزم آن است که دانشجویان دکترا بتوانند رزومه علمی فوق العاده ای از خود نشان دهند و مواردی از جمله تالیفات بین المللی ، سمینار های علمی خارجی ، داشتن مقاله ، داشتن مدرک زبان فوق العاده و اعتبار دانشگاه مبداء در این پروسه بی تاثیر نیست .

در پایان شایان ذکر است دانشجویان متقاضی مهاجرت به انگلستان باید تمام شرایط و مدارک اخذ پذیرش در انگلستان را به صورت دقیق بدانند و آگاهی کامل داشته باشند ، لذا دانشجویانی که جهت تحصیل در انگلستان اقدام می کنند ، باید مواردی از جمله هزینه تحصیل در انگلستان ، هزینه زندگی در انگلستان ، بورسیه تحصیلی در انگلستان ، اقامت پس از تحصیل ، سرمایه گذاری در انگلستان ، کار در انگلستان و سایر قوانین مهاجرتی انگلستان را به صورت کامل دریابند و این اطلاعات را پیشنهاد می کنیم از وکیل مهاجرتی متخصص و مجرب جویا شوید .

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *