شرایط و مدارک اخذ پذیرش در ایتالیا

شرایط و مدارک اخذ پذیرش در ایتالیا

برای اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا بهتر است در اول امر شرایط و مدارک اخذ پذیرش در ایتالیا را بررسی کرده و پس از اینکه به شرایط و مدارک اخذ پذیرش در ایتالیا  آگاهی پیدا کردید به اقدام در اینباره بپردازید . برای اینکه بتوانید شرایط و مدارک اخذ پذیرش در ایتالیا را به درستی بدانید باید با وکیل مهاجرت به ایتالیا صحبت نمایید تا تصمیم درستی درباره ی اخذ اقامت تحصیلی در ایتالیا گرفته و بعد اقدام نمایید .شرایط و مدارک اخذ پذیرش در ایتالیا توسط افراد سنجیده شده و بعد به اقدام در این زمینه می پردازیم . شرایط و مدارک اخذ پذیرش در ایتالیا را در قسمت ذیل توضیح می دهیم .

شرایط اخذ پذیرش در کشور ایتالیا چه می باشد ؟ افراد پس از تهیه ی مدارک و شرایط مورد نظر چه اقدامی باید انجام دهند ؟ افراد در چه مقاطعی می توانند اخذ اقامت تحصیلی از دانشگاهها ی ایتالیا نمایند؟

 

شرایط اخذ پذیرش در ایتالیا

در ابتدا به شرایط تحصیل در ایتالیا می پردازیم هزینه ی تحصیل در کشور ایتالیا معمولا مابین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو می باشد که افراد می توانند در صورت ناتوانی از عدم پرداخت شهریه به شهرداری ها مراجعه و درخواست کمک مالی برای ادامه ی تحصیل نمایند .همچنین در مورد هزینه ی زندگی باید گفت هزینه ی زندگی در این کشور در حدود ۴۰ تا ۵۰ ملیون می باشد درحدود ۱۰۰۰۰ یورو که همان هزینه ی زندگی در حوزه ی شنگن می باشد .در قسمت ذیل به تحصیل در ایتالیا می پردازیم .

                                                   

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا از قرار ذیل می باشد :

در اول امر باید توجه داشته باشید که برای ورود به هر مقطعی شما باشد مدارک مقطع قبلی را داشته باشید به عنوان مثال برای ورود به مقطع فوق لیسانس شما باید اصل مدرک لیسانس خود را به همراه داشته باشید و همچنین ریز نمرات خود را و باید تمامی مدارک شما ترجمه شده نیز باشند و یا اینکه اگر قصد تحصیل در مقطع لیسانس را دارید باید بدانید که مدارک تحصیلی شما در مقطع دیپلم و ریز نمرات شما مورد نیاز می باشد .

مدرک زبان مورد نظر برای تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا زبان انگلیسی می باشد اما بهتر است  بدانید افراد در این کشور در مقطع لیسانس باید به زبان ایتالیایی تحصیل نمایند و این امر بسیار مهمی می باشد برای ورود و پذیرش در مقطع لیسانس شما باید آیلتس ۵٫۵ ارائه داده و برای پذیرش در مقطع فوق لیسانس آیلتس ۶ و در صورت عدم ارائه ی این مدارک شما نمی توانید از دانشگاههای این کشور پذیرش تحصیلی اخذ نمایید .

افراد باید یک رزومه ی کامل از خود به سفارت ایتالیا نشان داده تا شانس اخذ ویزای آنها افزایش یابد و باید در این رزومه مهارت های خود همچنین مقالات ارائه شده ی بین المللی و افتخارات کسب شده در هر زمینه ا ی را ارائه دهند تا کشور ایتالیا این فرد را بشناسد و دید درستی نسبت به این فرد داشته باشد .

در این میان داشتن توصیه نامه از اساتید دانشگاه بسیار مهم می باشد زیرا  در صورت عدم ارائه ی این مدرک در اکثر موارد به شما پذیرش و ویزا تعلق نمی گیرد پس به این نکته توجه ویژه ای نمایید و همچنین افرادی که در حال اشتغال به تحصیل می باشند باید اشتغال به تحصیل خود را ارائه دهند تا بتوانند اخذ پذیرش تحصیلی در کشور ایتالیا نمایند .

 

یکی از شرایط بسیار عالی که کشور ایتالیا برای افراد مهیا نموده است وجود بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان می باشد که بهتر است بدانید اعطای این بورسیه ها بر اساس شرایط بسیار عالی که در اکثر نقاط جهان برای اعطای بورس در نظر می گیرند نمی باشد بلکه اخذ بورسیه ی کشور ایتالیا به دلیل این می باشد که ما کشوری در جهان سوم می باشیم و به این بورس نیازمند که به همین دلیل بسیار راحت تر از بورسیه های دیگر این بورسیه اخذ می شود و شانس اخذ بورسیه در دانشگاه های ایتالیا بسیار بالا می باشد ومی توان گفت در زمانی  حدود ۲ الی ۳ماه می توان این بورسیه را اخذ نمود. که در قسمت ذیل به توضیح در رابطه با بورسیه های موجود در این کشور می پردازیم :

  • بورسیه ی dsu یا استانی : این نوع بورسیه به همه ی مقاطع از جمله مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس ، دکتری اعطا می شود و مبلغ آن ۵ تا ۷ هزار یورو می باشد که تقریبا هزینه ی تحصیل شما را تامین نموده و حتی شما میتوانید مقداری را برای هزینه ی زندگی خود ذخیره نمایید .
  • نوع دیگر بورسیه در کشور ایتالیا بورسیه ی استاد می باشد که این بورسیه در حدود ۱۳٫۷۰۰ می باشد که به افراد از طریق اساتید اعطا میشود

نکته ای که در اینجا موجود می باشد و باید به آن دقت نمود این است که شما می توانید فقط از یکی از این بورسیه ها استفاده نمایید چون دولت ایتالیا شما را تحت نظر داشته و زمانی که درآمد شما در سال بالای ۶۰۰۰یورو باشد به شما بورس اعطا نمی نماید.

در این قسمت علاوه بر شرایط و مدارک پذیرش باید به این امر نیز توجه لازم و کافی را داشته باشیم که در صورت داشتن همسر وفرزند آنها را نمی توانیم به عنوان همراه با خود به این کشور ببریم بلکه خود همسر می تواند از طریق اخذ پذیرش تحصیلی به عنوان نفر اصلی شرکت نماید .اما در صورت داشتن فرزند بهتر است روی گزینه های دیگری فکر نمایید  زیرا در اینصورت کمی برای شما مشکل ایجاد می نماید و اجازه ی به همراه بردن فرزند به شما در کشور ایتالیا داده نمی شود به همین دلیل بیشتر افراد مجرد برای اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور اقدام  می نمایند .

 

همچنین در کشور ایتالیا متاسفانه به دلیل وجود رکود اقتصادی وضعیت پیدا کردن کار کمی با مشکل مواجه می باشد و باید به این امر نیز توجه نمود به همین دلیل این کشور معمولا برای تحصیل انتخاب شده و برای کار انتخاب نمی شود و باید این امر را نیز در نظر گرفت که این کشور سکوی پرتاب برای شما محسوب می شود که  با ارائه ی بورسیه به شما اجازه ی تحصیل رایگان در دانشگاه ها ی بسیار معتبر و قدیمی کشور ایتالیا را می دهد .

 

در این مقاله سعی شد برای شما عزیزان هم شرایط و مدارک اخذ پذیرش ایتالیا به طور کامل توضیح داده شود و حتی تمامی شرایط موجود برای اعطای بورسیه ی شما در کشور ایتالیا اما این را  مدنظر داشته باشید که شما برای فراهم کردن تمامی این شرایط ومدارک اخذ پذیرش ایتالیا بهتر است باز با وکیل مهاجرت به ایتالیا صحبت نموده تا شما را کمک و مساعدت نماید زیرا قوانین تغییر می نمایند و قوانین مهاجرت روند تغییرشان بسیار بالا می باشد به همین دلیل در پروسه جمع آوری شرایط و مدارک اخذ پذیرش ایتالیا اگر با وکیل مربوطه همکاری ننمایید با مشکل مواجه می شوید.

 

نگارنده: سپیده  علیزاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *