شرایط و مدارک اخذ پذیرش در بلژیک

شرایط ومدارک اخذ پذیرش در بلژِیک

امروزه مهاجرت از راه های گوناگونی امکان پذیر است . از جمله کار ، سرمایه گذاری ، ثبت شرکت ، ازدواج و… اما مهاجرت از طریق تحصیل در مقایسه با سایر را ه ها طرفداران بسیاری دارد . کشور بلژیک ممکن است یکی از کشورهای هدف برای مهاجرت تحصیلی باشد . برای ورود به دانشگاه ها ی این کشور باید جهت آگاهی از شرایط ومدارک اخذ پذیرش در بلژیک اقدام نمود . شرایط و مدارک اخذ پذیرش در بلژیک همانند سایر کشورها دارای شرایط و ضوابطی است . برای دانستن شرایط ومدارک اخذ پذیرش در بلژیک بهتر است تحقیقاتی در این رابطه انجام دهید تا بتوانید تصمیم صحیح تری برای تحصیل در بلژیک بگیرید . برای کسب اطلاعات دقیق از چگونگی شرایط ومدارک اخذ پذیرش در بلژیک بهتر است از وکلای مهاجرتی برای این امر مهم مشاوره بگیرید . تجربه وکلای مهاجرتی برای شرایط ومدارک اخذ پذیرش در بلژیک و همچنین دریافت ویزای تحصیلی این کشور می تواند کمک شایانی به شما بکند . پس اولین گام جهت هر گونه مهاجرت انتخاب یک موسسه معتبر مانند موسسه MIE است  .

کشور بلژیک در قلب اروپا قرار گرفته است و از این کشور درکوتاه ترین زمان ممکن می توان به پاریس و وین سفر کرد . فرهنگ این کشور صمیمانه است و متقاضی به راحتی با این فرهنگ جفت می شوند . موسسات عالی و دانشگا ه های این کشور با توجه به شهریه مناسب از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند . سطح زندگی و هزینه های زندگی در این کشور مناسب است . کشور بلژیک به سه منطقه اصلی  بر اساس زبان مکالمه  هلندی ، فرانسوی و آلمانی  تقسیم می شود . با اینکه کشور بلژیک وسعت زیادی ندارد اما دارای چندین دانشگاه برتر در رتبه بندیهای جهانی می باشد . شخص متقاضی بر اساس شهر انتخابی خود جهت تحصیل می بایست تا حدودی در رابطه با زبان آن (فلاندرز، والون و بروکسل)آشنایی داشته باشد . شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های  کشور بلژیک بستگی به سطح مطالعات و زمینه آموزشی دارد . متقاضی می تواند به وب سایت دانشگاه مورد نظر درکشور بلژیک مراجعه نماید و به صورت آنلاین در خواست پذیرش دهد .

ورود به مقطع کارشناسی در کشور بلژیک :

دانش آموزانی که خواستار ورود به مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور بلژیک هستند باید گواهی دیپلم رسمی دبیرستان و یا معادل گواهی تحصیلات دبیرستان را به دانشگاه ارائه دهند . دانش آموزان خارجی نیزمی بایست یک گواهی پایان تحصیلات متوسطه خود ارسال نماید . باید توجه داشت برای مطالعه برخی از رشته ها دانشجویان بین المللی باید در آزمون ورودی رشته مورد نظر شرکت نمایند مانند هنر و مهندسی . و یا در برخی از رشته ها مانند پزشکی و دندانپزشکی در پایان سال تحصیلی اول باید در یک امتحان رقابتی شرکت نمایند .

ورود به مقطع کارشناسی ارشد در کشور بلژیک :

دانشجو می بایست موفق به گذراندن ۱۸۰ واحد در دوره کارشناسی شده باشد . با توجه به روش های ارزیابی خاص برای دانشجویان در کشور بلژیک در مقطع کارشناسی ارشد ، تجربه شخصی و یا حرفه ای فرد متقاضی می تواند آن را سهل تر نماید .

ورود به مقطع دکترا در کشور بلژیک :

برای ورود به مقطع دکترا در دانشگاه های کشور بلژیک دانشجو می بایست موفق به گذراندن حداقل ۱۲۰ واحد در دوره کارشناسی ارشد شده باشد . اگر شما مایل به تحصیل برای مقطع دکترا در کشور بلژیک هستید ، اولین گام شناسایی یک استاد در زمینه خود و تماس با او می باشد .سپس متقاضی می بایست  پروژه تحقیقاتی خود را برای تصویب ارائه نماید . این مهم است که مطمئن شوید که یک پایان نامه دکترا است تحت هدایت یک استاد سرپرست (راهنما) نوشته شده است . برای ارسال درخواست متقاضی  باید یک پروژه پایان نامه ای که به اندازه کافی رضایت استاد راجلب نماید ارائه نماید .

 

مراحل درخواست پذیرش درکشور بلژیک :

متقاضی باید به صورت آنلاین فرم را تکمیل کند و مطمئن شود همه اسناد مربوطه و جزییات  را ارسال نموده است . ممکن است در روند درخواست از دانشگاه مورد نظر بلژیکی شما موظف به پرداخت هزینه باشید ، به همین منظور ایمیلی برای شما ارسال می شود که حاوی اطلاعات و گزینه های پرداخت می شود . بعد از پرداخت هزینه ها مدارک شما مورد تجزیه وتحلیل قرار می گیرد ممکن است از شما مدارک دیگری طی ایمیل در خواست شود . اگر فایل شما توسط دفتر پذیرش مورد تایید قرار گرفت سپس به دانشکده جهت تصمیم گیری  ، ارسال می شود. سپس اگر فایل شخص متقاضی توسط گروه دانشکده پذیرفته شد، ممکن است خواسته شود  ارسال اسناد و مدارک اصلی و این نشان دهنده این است که شما پذیرفته شده اید . متقاضی  نامه پذیرش  دانشگاه را از طریق پست الکترونیکی و یا پست دریافت خواهد کرد.

 

زبان مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه های کشور بلژیک :

بسته به اینکه پذیرش برای یک موسسه در فلاندرز، فرانسوی و یا آلمانی ، متقاضی می بایست  زبان جامعه مورد نظر را در حد مکالمه ارائه نماید . همه دانشگاه های کشور بلژیک زبان تدریس برای دانشجویان بین المللی زبان انگلیسی و یا فرانسوی  می باشد  . برای ورود به  بعضی  از دانشگاه ها، شما می توانید سطح زبان خود را از طریق وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر امتحان  کنید و حتی کلاس های زبان آنلاین نیز برای دانشجویان برگزار می شود .

 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه های کشور بلژیک :

_فتوکپی از صفحه  مربوط به هویت گذرنامه

_عکس گذرنامه که در طی ۶ ماه اخیر گرفته شده باشد .

_یک کپی از دیپلم

_ سوابق علمی

_اثبات مهارت داشتن به زبان های انگلیسی، فرانسوی، هلندی یا آلمانی

_ پرداخت هزینه درخواست (۵۰ یورو)

_نامه های تشویقی

_رزومه

همه اسناد با توجه به دانشگاه مورد نظرمی بایست  در زبان های انگلیسی، هلندی، فرانسوی یا آلمانی به صورت رسمی ترجمه شده باشند .

مدارک واسناد اضافی که ممکن است دررابطه با رشته ای خاص درخواست شود :

_نتایج مر بوط به آزمون GMAT، SAT و یا GRE

_توصیه نامه ها یا پروژه های پیشنهادی

 

مهلت درخواست پذیرش از دانشگاه های کشور بلژیک :

مهلت تا درخواست پذیرش از دانشگاه های کشور بلژیک تا حد زیادی بسته به دانشگاه مورد نظر دارد . بهترین کاری که توصیه می شود انجام دهید این است برای مهلت دقیق به وب سایت دانشگاه را مطالعه کنید.

به طور کلی، باید اقدامات لازم برای ثبت نام قبل از مارس ۳۱ سپتامبر اعمال می شود.

با این حال، شما می توانید در تاریخ های زیر نیز  درخواست دهید:

_ برای متقاضیان اتحادیه اروپا EEA : بین دسامبر ۱ و ۳۰ آوریل سال بعد

_ متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا  EEA: بین دسامبر ۱ و ۲۸ فوریه سال بعد

 

بیمه سلامت برای دانشجویان در کشور بلژیک :

دانشجویان اتحادیه اروپا: اگر شما یک کارت بیمه درمانی اروپا دارید، شما به طورکامل به سیستم بهداشت و درمان ملی بلژیک دسترسی داشته باشید. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا: توصیه می شود که اقدامات لازم  برای بیمه درمانی از کشور خود را ترتیب داده شود.

 

در نهایت می توان گفت ما آنچه را که لازم بود برای شرایط ومدارک اخذ پذیرش در بلژیک بیان کردیم . امیدواریم بتوانید با مطالعه شرایط ومدارک اخذ پذیرش در بلژیک بتوانید تصمیم صحیح تری برای مهاجرت تحصیلی بگیرید . توصیه ما این است که قبل از هرگونه اقدامی جهت مهاجرت سری به موسسه MIE بزنید . موسسه MIE با آشنایی با قوانین بین المللی و داشتن وکلای مهاجرتی بهترین پیشنهاد را برای مهاجرت به شما می دهند و شما را به هدف خود جهت اخذ پذیرش در بلژیک و یا هر کشور دیگری که مد نظرتان است با توجه به شرایطتان می رسانند .

 

نگارنده: علیرضا واقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *