شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئیس

شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئیس

یکی از طرق مهاجرت به سوئیس طریق تحصیلی می باشد و در این خصوص مورد که ذهن متقاضی را بسیار به خود مشغول می دارد مسئلۀ شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئیس می باشد. لذا بر آن شدیم که در این مقاله هر چند به صورت مختصر و کوتاه شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئیس را به اطلاع شما خوانندگان گرامی رسانیم. اما به طور کلی به منظور کسب اطلاعات کامل و جامع در خصوص شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئیس با وکیل مهاجرت به سوئیس که آشنا به قوانین سوئیس می باشد تماس حاصل نمائید تا ایشان به طور کامل شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئیس را برای شما عزیزان شرح دهند.

مقدمه
به منظور پذیرش در یکی از دانشگاه های سوئیس، متقاضی باید شرایط لازم جهت پذیرش و علاوه بر آن اخذ ویزا از سفارت را دارا باشید لذا نیاز هست که همواره در مهاجرت تحصیلی هم شرایط پذیرش دانشگاه را در نظر داشته باشید و هم شرایط ویزا شدن را. اما این را هم در نظر داشته باشید که شرایط دانشگاه با دانشگاه متفاوت می باشد و هر دانشگاه با توجه به مدارک که متقاضی ارائه می نماید تصمیم گیری می کند که آیا شخص مستحق ادامۀ تحصیل در این دانشگاه می باشد یا خیر. و این امر را نیز در نظر داشته باشید که متقاضی باید با دانشگاه مربوط سر زمان تعیین شده مکاتبه نماید. و عموماً مدرکی که بسیار تعیین کننده می باشد چه در مرحلۀ پذیرش و چه در مرحلۀ ویزا مدرک معتبر زبان می باشد که اکثر دانشگاه ها و موسسات نیازمند مدرک B1 و یا B2 آلمانی می باشید. البته برای برخی از برنامه های تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس امکان ادامۀ تحصیل به زبان انگلیسی مهیا می باشد اما به هر روی ممکن از است از شما بخواهند که مدرک زبان خود را ابتدا ارائه نمائید.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در سوئیس

به منظور ادامۀ تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های دولتی، شما نیازمند مدرک matura/maturité ( مدرک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه ) می باشید و یا مدرک معادل مدرسۀ خارجی که سطح دانشجو و یا دانش آموز را مورد سنجش و یا بررسی قرار می دهند از جملۀ این مدارک می توان به مدرک لیسانس، مدرک دیپلم کشور آمریکا، و یا مدرک تحصیلی A Level از یکی از مدارس انگلستان.
مسئله ای که در خصوص پذیرش تحصیلی وجود دارد این است اگر بتوانید ثابت نمائید که تجربۀ کاری در زمینۀ شغل مورد نظر دارا می باشد و یا اینکه نشان دهید که علاقۀ خاصی در زمینۀ ادامۀ تحصیل در رشتۀ مورد نظر دارید، بسیار ارزشمند می باشد.
اما برای مقطع فوق لیسانس نیز حتماً نیازمند این می باشید که مدرک لیسانس بین المللی خود را که مورد تائید از سوی دانشگاه می باشد ارائه نمائید. و دانشگاه ها به طور اختصاصی به بررسی مدارک می پردازند و گاه برخی از دانشگاه ها نیازمند شرکت در آزمون ورودی می باشند. و در نهایت برای ادمه در مقطع تحصیلی بالاتر نیازمند ارائۀ مدرک فوق لیسانس به همراه ریز نمرات می باشید.
بنابراین با توجه به مطالبی که ارائه نمودیم مهمترین مدرکی که نیازمند ارائۀ آن می باشید آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات می باشد. اما موارد دیگر که نیازمند ارائۀ آن می باشید که در خلال مقاله به آن خواهیم پرداخت مدرک زبان می باشد که در توضیح مدرک زبان باید گفت که مدرکی بسیار مهم و تعیین کننده هم در مرحلۀ پذیرش و هم در مرحلۀ ویزا می باشد. اما مدرک دیگر که نیازمند ارائۀ آن می باشید مقالات و کارهای تحقیقاتی می باشد البته در صورتیکه دارا باشید. اما سایر مدارک نیز که باید ارائه نمائید پاسپورت معتبر، مدارک هویتی، عکس و سایر موارد می باشد. اما در انتهای این بخش بد نیست این نکته را به اطلاع شما خوانندۀ گرامی برسانم که به منظور کسب اطلاعات کامل درخصوص مدارک لازم جهت پذیرش به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه نمائید چرا که هر دانشگاه ممکن است به طور خاص نیازمند مدرکی باشد که موظف به ارائۀ آن می باشید.

مهارت زبان جهت پذیرش در دانشگاه های سوئیس

پیرو موضوع مقاله در خصوص شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئیس، در این بخش به بحث مهم و کلیدی سطح زبان خواهیم پرداخت. در این زمینه باید گفت که متقاضی تحصیل در یکی از دانشگاه های سوئیس باید بتواند به زبانی که در دانشگاه قرار است تدریس شود تا حد استادنداردی مسلط باشد و توانائی صحبت در زبان مربوطه را داشته باشد که زبان های مربوطه عبارتند از آلمانی، فرانسوی و ایالیائی. اگرچه تحصیل در مقاطع بالای تحصیلی نظیر مقطع فوق لیسانس و دکترا به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود که در این صورت ارائۀ مدرک معتبر زبان انگلیسی کفایت خواهد کرد. اما به طور کلی دانشجو باید یا مدرک زبان خود را ارائه نماید و یا اینکه در آزمون و تست های مربوطه که از سوی خود دانشگاه به منظور تعیین سطح زبان برگزاز می شود شرکت نمایند و در نهایت وارد دانشگاه شوند. اما برخی از دانشگاه ها هستند که کرس های زبان را به صورت رایگان در دوره های تابستان و یا در خلال سال تحصیلی ارائه می نمایند. و سایر دانشگاه ها کرس های زبان را در مرکز زبان خود و با هزینۀ پائین ارائه می نمایند.

محل اقامت دانشجویان در سوئیس

یکی از مواردی که باید در خصوص شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئیس باید مورد بررسی قرار گیرد محل اقامت دانشجویان می باشد که از موضوعات بسیار مهم است که همواره ذهن دانشجو را به خود مشغول می دارد. در این خصوص باید به اطلاع شما عزیزان برسانیم که برخی از دانشگاه ها خود دارای خوابگاه با اتاق های مبله دارند. اما در نهایت به منظور کسب اطلاعات لازم در این خصوص از دانشگاه درخواست نمائید تا شما را در این زمینه راهنمائی نمایند و در خصوص امکانات و خدماتی که ارائه می نمایند شما را راهنمائی نمایند. برخی دانشگاه ها به صورت آنلاین در این زمینه شما را راهنمائی خواهند کرد و اشخاصی هم هستند که در صورت نیاز صحبت ها را ترجمه نمایند.
اما در خصوص سایر اقامت گاه های دانشجوئی به غیر از خوابگاه می توانید به وب سایت های زیر مراجعه نمائید www.wgzimmer.ch , www.students.ch/wohen

کار در حین تحصیل در سوئیس

دانشجویان می توانند در حین تحصیل تا ۱۵ ساعت در هفته، و به صورت پاره وقت در طول هر ترم و به صورت تمام وقت در زمان فراغت از تحصیل و در تابستان مشغول به کار شوند. و در صورتیکه شما از خارج از اتحادیۀ اروپا اقدام می نمائید باید حداقل ۶ ماه پس از شروع به تحصیل جهت اشتغال به کار اقدام نمائید. اما نکتۀ بسیار مهمی که وجود دارد این است که تمامی دانشجویان موظف هستند مقامات صالحه در امر مهاجرت در سوئیس را مطلع نمائید که تمایل به کار در حین تحصیل می باشید. اما در نهایت می توانید از طریق روزنامه، انجمن های دانشجوئی و یا از طریق وب سایت های کار دانشجوئی اقدام نمائید.

نتیجه گیری
در این مقاله سعی بر آن داشتیم شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئیس را به اطلاع شما عزیزان برسانیم. اما در نهایت در صورتیکه متقاضی تحصیل در سوئیس می باشید به طور اختصاصی شرایط آن دانشگاه و یا موسسۀ آموزشی را مورد بررسی قرار دهید و پس از اینکه از شرایط و مدارک مورد نیاز اطلاع پیدا اقدامات لازم را انجام دهید. به طور کلی مدارک مورد نیازی که به منظور پذیرش باید ارائه نمائید آخرین مدرک تحصیلی، ریز نمرات، مدرک زبان، ارائه کارهای تحقیقاتی در صورت وجود، پاسپورت معتبر و سایر موارد با توجه به نیاز های دانشگاه می باشید. اما در خصوص شرایط تحصیل نیز که در خلال مقاله به آنها پرداختیم که از جمله مواردی نظیر محل اقامت در حین تحصیل و همچنین کار در حین تحصیل. اما در انتها به منظور کسب اطلاعات کامل و جامع در خصوص شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئیس پیشنهاد می نمائیم با وکیل مهاجرت به سوئیس که مسلط به قوانین سوئیس می باشد تماس حاصل نمائید تا ایشان اطلاعات کامل در خصوص شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئیس را به اطلاع شما برسانند و به طور کلی شما را در این زمینه هدایت و راهنمائی نمایند.

نگارنده: جیران تاج بخش

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *