شرایط و مدارک اخذ پذیرش در فرانسه

شرایط و مدارک اخذ پذیرش در فرانسه

تحصیل در فرانسه بواسطه نظام آموزشی رایگان و سطح بالای آموزش در این کشور هدف و شاید آرزوی بسیاری از دانشجویان ایرانی باشد. به این منظور باید در مورد شرایط و مدارک اخذ پذیرش در فرانسه اطلاعات تخصصی داشت. چنانچه متقاضی اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه هستید با عنایت به اینکه شرایط و مدارک اخذ پذیرش در فرانسه با تغییرات قوانین این کشور ممکن است دچار تغییر و تحول شوند تلاش آنان بی نتیجه خواهد بود.  با توجه به اینکه موضوع مهاجرت از طریق تحصیل به فرانسه از شاخه های علم حقوق بین الملل خصوصی است، بررسی شرایط و مدارک اخذ پذیرش در فرانسه و اقدام در این خصوص نیاز به راهنمایی و هدایت وکیل مهاجرت به فرانسه دارد. توصیه می گردد متقاضیان تحصیل در آمریکا ضمن مطالعه مقاله ذیل با موضوع شرایط و مدارک اخذ پذیرش در فرانسه به متخصصین مهاجرت به فرانسه نیز مراجعه نمایند. کارشناس  مهاجرت علاوه بر این که طریقه مهاجرت تحصیلی را برای شما تشریح می نماید سایر طرق مهاجرت به فرانسه از جمله سرمایه گذاری در فرانسه، اخذ اقامت از طریق کار و سایر ویزاهای این کشور را نیز به شما معرفی می نماید. با این مقدمه به بیان شرایط  و مدارک اخذ پذیرش در فرانسه خواهیم پرداخت.

برای پذیرش از دانشگاه های دولتی فرانسه چه شرایط و مدارکی مورد نیاز می باشد؟ آیا دانشجویان خارجی میتوانند برای پذیرش از دانشگاه های دولتی فرانسه اقدام نمایند؟ مدارک لازم برای پذیرش در فرانسه می بایست به چه زبانی ترجمه گردند؟ آیا شرایط و مدارک اخذ پذیرش در فرانسه برای تمامی دانشگاه های فرانسه به یک شکل می باشد؟ و سایر سوالات شما متقاصیان تحصیل در فرانسه که در باب شرایط و مدارک اخذ پذیرش در فرانسه دارید را با توسل به قوانین بین الملل و قوانین پذیرش تحصیلی فرانسه پاسخگو باشیم که در این مقاله سعی شده است شرایط و مدارک اخذ پذیرش در فرانسه به طور کامل برای شما تشریح گردد.

هر دانشگاه و کالج در کشور فرانسه شرایطی برای پذیرش دارد و در مورد متقاضیان با توجه به این شرایط دانشجو جذب می نماید، بنابراین هر دانشجو باید به طور جداگانه و مجزا درخواست پذیرش به هر دانشگاه یا کالج مورد نظر ارسال نماید.

شرایط و مدارک اخذ پذیرش در فرانسه در مقاطع مختلف متاوت است یعنی فرد زمانیکه میخواهد وارد کالج یا ممقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد و دکترا شودمی بایست شرایط و  مدارک خاص آن مقطع را ارائه نماید، تمامی مدارکی که برای پذیرش از دانشگاه های فرانسه نیاز است می بایست به زبان فرانسوی و یا در صورت لزوم به زبانت انگلیسی ترجمه شده باشد.

اما به صورت کلی مدارک زیر برای پذیرش از دانشگاه های دولتی فرانسه مورد نیاز میباشد:

مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات همراه با ترجمه

برای پذیرش در مقطع لیسانس قبولی در مقطع لیسانس در دانشگاه کشور متقاضی

مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات

برای مقطع کارسناسی ارائه مدرک زبان فرانسوی

برای مقطع کارسناسی ارسد ارائه مدرک زبان فرانسوی و یا تسلط به زبان انگلیسی به عنوان مثال IELTS ،  TOEFL

در برخی از رشته ها و برنامه ها ارائه تست استاندارد شده به عنوان مثال GRE یا GMAT

دو توصیه نامه از استاید در سربرگ دانشگاه

دو توصیه نامه از کارفرمایان ( در صورت وجود)

۶ قطعه عکس گذرنامه ایی

هدف و انگیزه تحصیل ( SOP)

حلاصه سوابق کاری

پیش نویس های برای هزینه های ثبت نام در صورت وجود

نمونه کارها برای برخی از رشته ها (همانند: هنر، طراحی و معماری)

دیگر گواهینامه ها و دستاوردها از فعالیت های فوق

این مدارک و شرایط مورد نیاز ممکن است برای دانشگاه ها و دانشجویان مختلف و مقاطع تحصیلی متفاوت باشد که حتما باید به این نکته توجه نمود.

حال شما می بایست برای ویزای دانشجویی فرانسه اقدام نمائید:

انواع مختلفی از ویزای دانشجویی در فرانسه وجود دارد که دانشجوبا توجه به بازه زمانی تحصیل خود می بایست برای یکی از آنها درخواست نماید.

ویزای دانشجویی شنگن (اقامت کوتاه)

اگر زمان مطالعات شما کمتر از سه ماه است و و فقط میخواهید برای این مکدت سه ماهه در فرانسه حضور داشته باشید باید درخواست ویزای دانشجویی با عنوان اقامت کوتاه و یا ویزای تحصیلی شنگن نمائید که صدور آن رایگان است و همینطور غیر قابل تمدید می باشد .

ویزا برای شرکت در آزمون های ورودی

اگر شما نیاز به سفر به فرانسه به منظور شرکت در یک یا چند آزمون ورود به دانشگاه هستید میبایستی ویزای شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های فرانسه را درخواست کنید و در صورتی که در آن آزمون ورودی موفق باشید میتوانید ویزای خود را برای یک سال دیگر تمدید نمائید اما در صورت ردی در آزمون امکان تمدید این ویزا برای دانشجویان وجود ندارد.

ویزای اقامت بلند مدت موقت

این ویزا ویزای دانشجویی موقت است که اجازه می دهد تا شما به مطالعه در فرانسه برای یک دوره تا شش ماه حضور داشته باشید، با این ویزای دانشجویی فرانسه شما لازم نیست درخواست دیگری به طور جداگانه برای اجازه اقامت در فرانسه داشته باشید.

ویزای اقامت بلند مدت

اگر متقاضیان تحصیل در فرانسه تمایل دارند مدتی بیش از شش ماه در فرانسه مشغول تحصیل باشند باید درخواست ویزای بلند مدت تایپ D نمایند این ویزا به طور معمول بر ای مقطع کارشناسی سه سال برای مقطع کارشناسی ارشد دو سال و برای مقطع دکترا به طور معمول حدود ۴ سال زمان خواهد برد و دانشجویان الجزایری نمیتواند برای این نوع ویزا درخواست کنند.

با توجه به مقاله فوق در باب شرایط و مدارک اخذ پذیرش در فرانسه به شما متقاضیان تحصیل در فرانسه پیشنهاد می شود به منظور حصول اطمینان از جزئیات شرایط و مدارک اخذ پذیرش در فرانسه به وکیل مهاجرت به فرانسه مراجعه نمائید تا بتوانید با کسب اطلاعات جامع در زمینه شرایط و مدارک اخذ پذیرش در فرانسه و البته شرایط اخذ ویزای دانشجویی فرانسه مسیر مهاجرت تحصیلی به فرانسه  را ساده تر بپیمائید، بدیهی است طی مراجعه به وکیل مهاجرت به فرانسه سایر طرق مهاجرت همچون سرمایه گذاری در فرانسه ،ثبت شرکت در فرانسه،مهاجرت کاری به فرانسه مورد بررسی دقیق تر قرار گیرد تا دید شما نسبت به مهاجرت به فرانسه بازتر شود.

نگارنده : امید جلالی فراهانی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *