شرایط و هزینه های زندگی در آلمان

شرایط و هزینه های زندگی در آلمان

شرایط و هزینه های زندگی در آلمان

شرایط و هزینه های زندگی در آلمان به چه صورت است؟ آیا شرایط و هزینه های زندگی در آلمان ۲۰۱۸ تغییراتی نموده است؟ شرایط و هزینه های زندگی در آلمان به چه عواملی بستگی دارد؟ هزینه تحصیل در آلمان ۲۰۱۸ چقدر می باشد؟ آیا شرایط و هزینه های زندگی در آلمان برای دانشجویان نیز مانند سایر افراد است؟ هزینه زندگی دانشجویی در آلمان ۲۰۱۸ چگونه است؟ آیا دانشجویان اجازه کار دانشجویی در آلمان برای تامین شرایط و هزینه های زندگی در آلمان را دارند؟ در صورتی که شما عزیزان تمایل به کسب اطلاعات درباره شرایط و هزینه های زندگی در آلمان دارید می توانید برای یافتن پاسخ سوالات خود در ارتباط با شرایط و هزینه های زندگی در آلمان با این مقاله همراه بوده و پاسخ سوالات خود را جویا شوید. در این مقاله تلاش شده است به برخی از سوالات مهم و کلیدی شما عزیزان درباره شرایط و هزینه های زندگی در آلمان پرداخته شود و اطلاعات مناسبی در این باب در اختیار شما عزیزان قرار گیرد.

کسانی که به دنبال مهاجرت به آلمان هستند قطعا نیاز به این اطلاعات در باب شرایط و هزینه های زندگی در آلمان دارند، همان طور که مطلع هستید مهاجرت راه های گوناگونی دارد، از جمله آنها تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج و ….

امروز افراد زیادی قصد مهاجرت دارند. مهاجرت بنا بر اهداف خاصی انجام می شود که یکی از این اهداف می تواند پیشرفت باشد، پیشرفت در کار، تحصیل، سبک زندگی و… کشور آلمان از جمله کشورهایی است که مقصد مهاجرت برای بسیاری از افراد است. یکی از از مهم ترین مواردی که قبل از هر گونه اقدام برای مهاجرت به آلمان باید به آن توجه داشت شرایط و هزینه های زندگی در آلمان است. شرایط و هزینه ها در کشورهای مختلف گوناگون و متفاوت می باشد، شرایط و هزینه های زندگی در آلمان نیز نسبت به سایر کشورها متفاوت است. بنابراین برای مهاجرت به کشور صنعتی و پیشرفته آلمان لازم است از شرایط و هزینه های زندگی در آلمان مطلع باشید. برای هرشخص و یا دانشجویی که قصد زندگی و تحصیل  در آلمان را دارد، یکی از اساسی ترین مسائلی که باید از آن اطلاع داشته باشد شرایط و هزینه های زندگی در  آلمان است.

آلمان:

کشور آلمان یکی از قطب های صنعتی در جهان می باشد و پس از کشور ژاپن و ایلات متحده آمریکا مقام سوم را داراست. آلمان عنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا را دارد و موتور اقتصادیِ حوزه پولی یورو محسوب می‌شود. حدود ۱۹ درصد جمعیت آلمان مهاجرهستند. شهرهامبورگ بالاترین میزان مهاجران را به خود اختصاص داده ‌است. پیشرفت های اقتصادی و صنعتی این کشور بستر مناسبی را جهت افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند فراهم ساخته است. همچنین تحصیل رایگان در آلمان با توجه به سطح علمی دانشگاه های این کشور یکی از بهترین گزینه های مهاجرت تحصیلی به شمار می رود. کشور آلمان جز اتحادیه اروپا می باشد و افرادی که دارای اقامت و تابعیت این کشور هستند به راحتی می توانند در کشورهای عضو شنگن بدون اخذ روادید تردد نمایند.

 

تحصیل در کشور آلمان:

به طور کلی تحصیل در آلمان همانند سایر کشورها به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می شود و لزوما تحصیل در مراکز خصوصی هزینه بر است. به طور کلی افراد باید ۹ سال به تحصیلات پایه بپردازند و سپس راهی دانشگاه شوند. دانشگاه های کشور آلمان همواره در سطوح بالای رده بندی های جهانی جایگاه خاصی دارند و همواره متقاضیان بسیاری جهت تحصیل رایگان در دانشگاه های این کشور وجود دارد .

 

هزینه های دانشجویی در آلمان:

کشور آلمان از لحاظ هزینه دانشجویی قابل مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی نیست. هزینه ها و خرید مایحتاج زندگی در آلمان کاملا معقولانه است. این هزینه ها در حدود ۸۰۰ یورو در ماه است که مواردی مانند مواد غذایی، مسکن دانشجویی، پوشاک و تفریحات را در بر می گیرد، البته بیشترین هزینه مربوط به اجاره مسکن می باشد. دیگر هزینه های دانشجویی که در دوره تحصیل فرد قابل ملاحظه می باشد، هزینه خرید کتاب، هزینه مکالمه تلفن، هزینه ترم دانشگاه، پرداخت بیمه سلامت، هزینه شهریه دانشگاه وغیره می باشد.

 

شرایط مورد نیاز برای تحصیل و کاردر آلمان:

برای تحصیل در مقطع لیسانس افرادی که دارای سن ۱۸ سال می باشند لازم است که دانش کافی به زبان آلمانی در سطح B1  را دارا باشند.همچنین برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس شخص متقاضی باید دارای مدرک B2 آلمانی داشته باشد. سطح زبان مورد نیاز برای کار در کشور آلمان A2  می باشد و شخص متقاضی کار در کشور آلمان باید حداقل دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشد .

 

هزینه های زندگی در  آلمان:

هزینه های زندگی در آلمان برای هر فرد بستگی به نوع زندگی و محل اقامت وی دارد. زندگی در پایتخت این کشورشهر برلین و همچنین شهرهای بزرگ این کشور مانند فرانکفورت، مونیخ و هامبورگ کمی بیشتر از سایر شهرها می باشد. لازم است بدانید که کشور آلمان از نظر هزینه های زندگی نسبت به ایالات متحده آمریکا در حدود ۴۸/۱۲ درصد پایین تر می باشد. البته از نظر اجاره ملک هم در حدود ۶۱/۳۶ درصد پایین تر از ایالات متحده آمریکا است. برای آشنایی بیشتر با هزینه های زندگی در آلمان در زیر به طور دقیق تر به شرح هزینه ها می پردازیم (هزینه ها حدودی محاسبه شده است)

 

حمل ونقل :

  • هزینه تاکسی برای مسافت ۱ کیلومتر = ۲ یورو
  • هزینه تاکسی برای ۱ ساعت توقف = ۲۶ یورو
  • هزینه خرید فولکس واگن گلف = ۱۹۶۵۰یورو
  • هزینه خرید تویوتا کرولا = ۱۸۷۵۵ یورو
  • هزینه خرید یک لیتر بنزین = ۳۱/۱ یورو

 

آب وبرق (ماهیانه) :

  • هزینه مجموع آب، گرمایش، برق و پسماند برای یک آپارتمان ۸۵ متری در حدود = ۲۱۸ یورو
  • هزینه اینترنت ۱۰ مگابیت در حدود = ۲۴ یورو

 

اجاره مسکن برای یک ماه :

  • هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر = ۴۳/۶۵۴ یورو
  • هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر = ۲۴/۴۷۸ یورو
  • هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر = ۱۲۳۷ یورو

 

قیمت خرید مسکن :

  • قیمت خرید ۱ متر آپارتمان در مرکز شهر = ۳۹۰۷ یورو
  • قیمت خرید ۱ متر آپارتمان در حاشیه شهر = ۲۶۲۴ یورو

 

مواد غذایی :

  • برنج ۱ کیلو = ۵۴/۱ یورو
  • تخم مرغ ۱۲ عدد = ۸۱/۱ یورو
  • گوشت گاو ۱ کیلو = ۵۷/۹ یورو
  • یک قرص نان ۵۰۰ گرمی = ۲۳/۱ یورو
  • سیب قرمز ۱ کیلو = ۹۸/۱ یورو
  • موز ۱ کیلو = ۶۲/۱ یورو
  • پرتقال ۱ کیلو = ۸۳/۱ یورو
  • یک پاکت سیگار = ۶ یورو

 

حقوق ومزایا :

حقوق دریافتی پس از کسر مالیات  = ۲۱۸۳ یورو

نرخ بهره وام مسکن به صورت سالانه = ۱۲/۲ %

 

خرید پوشاک :

هزینه خرید شلوار جین = ۱۶/۷۵ یورو

هزینه خرید لباس تابستانه = ۰۸/۳۳ یورو

هزینه خرید لباس ورزشی (مارک نایک) = ۵۴/۸۴ یورو

هزینه خرید کفش چرم مردانه = ۵۰/۱۰۳ یورو

با توجه به مطالبی که گفته شد می توان نتیجه گرفت که برای مهاجرت به آلمان، آگاهی از شرایط و هزینه های زندگی در آلمان نکته بسیار مهمی می باشد. با توجه به اینکه کشور آلمان به عنوان یکی از پیشرفته ترین وصنعتی ترین کشورهای جهان بستر مناسبی برای کاردارد و همچنین تحصیل رایگان در دانشگاه های این کشوربا توجه به رنکینگ بالای دانشگاه های آلمان گزینه مناسبی برای تحصیل است. بنابراین مهاجرت تحصیلی به آلمان و همچنین مهاجرت کاری به آلمان از بهترین روش های مهاجرت به این کشور می باشند. به طور کلی در این مقاله تلاش شد درباره شرایط و هزینه های زندگی در آلمان، شرایط و هزینه های زندگی در آلمان برای دانشجویان، نکات مربوط به شرایط و هزینه های زندگی در آلمان و سایر موارد، اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. اطلاعات صحیح و کامل در باب شرایط و هزینه های زندگی در آلمان شما را برای اخذ تصمیم قطعی برای مهاجرت به آلمان راهنمایی نموده و مسیر پیشرفت را برای شما عزیزان هموار می نماید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *