مؤسسات کاریابی در کانادا

موسسات کاریابی در کانادا

اخذ تابعیت کانادا از طریق روشهای مختلف بدست می آید و یکی از این روشها مهاجرت کاری به كانادا مي باشد.موسسات كاريابي در كانادا در پيشبرد اهداف افراد متقاضي ورود به بازار كار كانادا نقش موثري دارند.بر طبق قوانين كانادا افرادي كه با هدف ورود به بازار كار كانادا اقدام به اخذ مهاجرت كاري يا مهاجرت تحصيلي به كانادا مي نمايند مي توانند در خصوص نوع شغل و حرفه مورد نظر خود با موسسات كاريابي در كانادا ارتباط برقرار نمايند.مهاجرت به كانادا از طريق سرمايه گذاري در كانادا يكي از روشهاي اخذ اقامت دائم و نهايتا تابعيت كانادا خواهد بود.تحصيل در كانادا يكي از روشهاي مهاجرتي به اين كشور است كه افراد با محيط كاري كانادا آشنا مي شوند و در اين خصوص افراد متقاضي كار مي توانند با مراجعه به موسسات كاريابي در كانادا نسبت به ورود به مشاغل مورد نياز اقدام نمايند.اقامت در كانادا و مهاجرت به كانادا از طريق مهاجرت كاري و سرمايه گذاري در كانادا و تحصيل در كانادا و اخذ بورسيه تحصيل،هزينه تحصيل و تحصيل رايگان در كانادا جز مواردي است كه افراد مشتاق به ورود به كانادا خواستار كسب آگاهي در اين خصوص هستند و در اين باب افرادي كه با يكي از اين موارد وارد كشور كانادا شده اند و خواستار ورود به بازار كار و اخذ شغل مورد نياز خود هستند پيشنهاد مي شود با موسسات كاريابي در كانادا ارتباط برقرار نموده تا در رسيدن به اهداف خود سريعتر به نتيجه برسيد. آگاهي از عملكرد موسسات كاريابي در كانادا به افراد كمك مي كند تا به اهداف خود دست يابند كه در اين خصوص پيشنهاد مي شود با وکیل مهاجرت به كانادا به صورت رايگان مشاوره نماييد.

هر ساله بیش از ۳۰۰ هزار نیروی کار خارجی از طریق اقامت های کاری موقت به کانادا وارد می شوند. بر اساس قوانین کانادا نیروی کار خارجی به منظور اشتغال و کار در کانادا به صورت موقت باید درخواست اقامت کاری کانادا بنماید. برای کارگران خارجی داشتن پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرمای رسمی در کانادا پیش از اینکه متقاضی اجازه اقامت کاری موقت از سازمان کار و امور اجتماعی کشور کانادا معمولاً مورد نیاز است. در خصوص ورود به بازار كار در كانادا و يافتن شغل مناسب موسسات كاريابي در كانادا مي توانند پل ارتباطي مفيدي براي فرد متقاضي و كارفرماها و شركتها باشند. مراحل مختلفی طی این فرایند وجود دارد. بسته به کشور متبوع نیروی کار خارجی شرایط برای اخذ ویزای اقامت موقت TRV متفاوت است.

گام نخست: در صورت لزوم کارفرما می تواند درخواست ارزیابی موثر بازار کار نماید

گام دوم: کارفرما می تواند پیشنهاد شغلی موقت را تمدید نماید

گام سوم: نیروی کار خارجی درخواست کار موقت در کانادا نمایند.

گام چهارم: اجازه اقامت کاری صادر شود.

گام نخست: در صورت لزوم کارفرما می تواند درخواست ارزیابی موثر بازار کار نماید

پیش از اینکه اجازه اقامت موقت از طریق کار صادر شود، کارفرمای کانادایی که قصد استخدام نیروی کار خارجی موقت را دارد باید از سازمان کار و امور اجتماعی دولت کانادا ارزیابی مثبت بازار کار LMIA دریافت نماید که بیانگر این نکته است که هیچ شهروند یا مقیم کشور کانادا نیست که برای کار در همان شغل متقاضی باشد. اجازه کار ممکن است در موارد معدودی از اداره مهاجرت کشور کانادا بدون نیاز به مدرک LMAI صادر شود:

  • تحت توافق نامه های بین المللی از جمله توافق نامه تجارت آزاد امریکای شمالی NAFTA
  • با توجه به مزیت های اقتصادی،‌ اجتماعی یا فرهنگی قابل توجهی که شغل مورد نظر برای شهروندان کانادایی در پی خواهد داشت
  • به عنوان توافقنامه دوجانبه دولت کانادا و ایالات آن با کشورهای دیگر برای طرح جابجایی جوانان و معلمان برای اینکه دانشجویان بین المللی نیز بتوانند نیازهای علمی خود را با همکاری در فضاهای مشخص

شما باید درخواست ویزای کار را از خارج از کانادا ارسال نمایید. چگونگی درخواست و زمانی که این فرایند به طول می کشد به نوع شغل مورد نظر شما در کانادا بستگی دارد. چنانچه یکی از شرایط زیر را داشته باشید باید درخواست خود را از کاناد ارسال نمایید:

  • شما یا همراه شما نیاز به ویزای کار موقت در کانادا داشته باشید
  • فرزندان ۶ تا ۱۸ سال شما درخواست حق تحصیل در کانادا را داشته باشند
  • شما یا همراهان شما به معاینات پزشکی نیاز داشته باشید
  • قصد ورود به کانادا برای شرکت در یک فعالیت بین المللی داشته باشید
  • شما قصد کار کردن به عنوان پرستار، یا بعنوان کارگر کشاورز فصلی در کانادا را داشته باشید
  • شما یا همراهان شما قبلاً بعلت ارتکاب جرم محکوم شده باشید

مدارک و اسناد و زبان

اسناد و مدارک باید به زبان های انگلیسی، فرانسوی یا اسپانیایی ترجمه شده باشد. عدم ارسال به موقع مدارک ممکن است باعث رد شدن درخواست و یا تاخیر در انجام فرایند بررسی شود. اگر همسر یا فرزندان شما نیز قصد دارند در کانادا همراه شما باشند برای اجازه کار یا اجازه تحصیل باید درخواست های جداگانه ارائه نمایند.

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری در کانادا

 

  • فرم درخواست افراد خانواده (IMM5645)
  • دو عکس پاسپورت
  • هزینه های جاری فرایند
  • پاسپورت معتبر که یک صفحه خالی داشته باشد
  • رونوشت پیشنهاد بازار کار LMO که توسط سازمان کار وامور اجتماعی کانادا ESDC ارسال شده باشد
  • داشتن پیشنهاد کاری توسط یک کارفرمای رسمی و مجاز در کانادا
  • ارائه اسناد مالی مبنی بر اینکه فرد می تواند هزینه های زندگی خود را طی مدت اعتبار ویزا را پرداخت نماید.

نوع دیگری از ویزای دائمی کار وجود دارد که تحت عنوان ویزای نیروی کار متخصص برای ورود سریع به کانادا وجود دارد که بر اساس یک سیستم امتیاز بندی تعریف شده، شرایط متقاضیان را بررسی می نماید و به نفراتی که واجد شرایط باشند اقامت دائم کانادا را اعطا می نماید. در این سیستم مهارت ها، سابقه کاری، توانایی و مهارت زبانی، تصحیلات و سایر مدارک معتبر حائز اهمیت است. این طرح به صورت دو مرحله ای انجام می پذیرد و کسانی که موفق شوند در مرحله اول امتیازات لازم را کسب نمایند وارد مرحله نهایی اصطلاحاً استخر می شوند. در مرحله دوم داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر یا حتی رزرو موقعیت شغلی استانی/ایالتی شانس شرکت کنندگان را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد.

از جمله مدارکی که متقاضیان ویزای کار کانادا باید ارائه کنند مدرک مهارت زبانی ایشان است. در صورتی که فردی تسلط به زبان فرانسوی داشته باشد باید مدرک NCLC7 و در صورتی که زبان انگلیسی بداند داشتن مدرک CLB7 یا IELTS7 الزامی است.

موضوع بعدی سابقه کاری است که متقاضی باید حداقل یک سال سابقه کار مرتبط با حوزه تخصص و تحت پوشش بیمه داشته باشد که بتواند در این سیستم امتیاز بندی شرکت نماید. سوابق تحصیلی نیز امتیازات جداگانه و خاص خود را دارد . با توجه به موارد ذكر شده در خصوص شرايط كار و روشهاي اخذ اقامت كاري در كانادا نوع كسب و كار و مشاغل نيز بايد در نظر گرفته شود و در اين خصوص چندين حوزه كاري در كانادا وجود دارد كه افراد بر اساس فيلد كاري خود مي توانند يكي از آنها را انتخاب و به فعاليت بپردازند:

  • ثبت شركت و ايجاد مشاغل كوچك و بزرگ به صورت انحصاري
  • ايجاد شركتهاي تعاوني و مشاركتي

مشاغل مورد نياز در کانادا مختصرا در ذيل نام برده خواهد شد:

اداری، منشیگری،تبليغات،صنعت كشاورزي و دامپروري،معماري و طراحي دكوراسيون داخلي،حمل و نقل زميني و هوايي،امور بانكي،شركتهاي فعال چند مليتي،بيوتكنولوژي، کارگزاران بورس، کیترینگ مهمان نوازی خدمات مجالس،امور خيريه،داروسازي،نگهداري از كودك،ارتباطات، کامپیوتر- نرم افزار- سخت افزار،ساخت و ساز،مشاوره در بسياري موارد كاري و شغلي،مد و فشن،آموزش و پرورش،رانندگي،پرستاري،خدمات اجتماعي،مديريت توريسم و بسياري ديگر از مشاغل كه در كشور كانادا بازار كار خوبي دارد و فرصتهاي مناسبي براي افراد ايجاد ميكند.

در برخي موسسات آموزش عالي و كالج ها در كانادا دوره هاي فني حرفه اي برگزار مي گردد كه اين موسسات با شركت ها و كارفراماهاي مختلف در ارتباط هستند و در اين راستا افراد متقاضي ورود به بازار كار در كانادا را آماده جذب به كار ميكنند و گاها بعنوان معرف افراد مستعد را به شركتهاي مختلف معرفي مي نمايند.در كشور كانادا به مانند بسياري ديگر از كشورها افرادي كه به واسطه هريك از انواع ويزا وارد كانادا شده اند وخواستار جذب در مشاغل مختلف را هستند مي توانند با موسسات كاريابي در كانادا(job hunter) در ازاي پرداخت مبلغي همكاري نمانيد تا اين موسسات با توجه به رزومه كاري و تحصيلي فرد به جاي آنها بدنيال يافتن كار براي فرد باشند.

با توجه به شرايط كاري در كانادا و ارتباط برقرار نمودن با موسسات كاريابي در كانادا درذيل تعدادي از موسسات كاريابي در كانادا با توجه به حوزه كاري و مشاغل مورد نياز در كانادا شرح داده خواهد شد:

  1. در ذيل تعدادي از موسسات كاريابي كه در حوزه مشاغل اداري و منشيگري فعاليت ميكنند نام برده خواهند شد:
  • Hunt Personnel is located at 365, rue St-Jean Suite 207 , Longueuil QC, J4H 2X8. Call 450-463-4224 or visit www.hunt.ca
  • Mark Staffing Solutions Inc is located at 734 7 Avenue Southwest, Calgary, AB T2P 3P8. Call (403) 263-5120 or visit www.markstaffing.com
  • Elby Professional Recruitment is located at 5500 North Service Road Suite 902, Burlington ON L7L 6W6. Call 289-291-0880 or visit www.elby.ca
  • Better Performers LTD is located at 4620 Manilla Road SE , Calgary AB, T2G 4B9. Call 403-252-2606 for visit www.betterperformers.com for details
  1. موسسات كاريابي كه در حوزه كاري تبليغات و بازاريابي فعاليت ميكنند به همراه آدرس و تلفن تماس:
  • Aquent is located at 77 Bloor Street West #1405, Toronto, ON M5S 1M2. Call (416) 323-0600.
  • Impact Staffing Inc is located at 1 Hanna W Windsor, ON N8X 1C7. Call (519) 972-8932 to learn more about them
  • Lock & Associates is located at Suite 810 – ۱۰۴۰ West Georgia St, Vancouver, BC, V6E 4H1. Call 604-669-8806 for more information.
  • Apple One Employment Services is located at 6465 Millcreek Drive, Mississauga, ON L5N 5R3. Call (905) 567-9990
  1. موسسات كاريابي كه در حوزه كشاورزي و دامپروري فاليت ميكنند به همراه آدرس و تلفن تماس:
  • Agricultural Labour Pool

Agricultural Labour Pool is located at 40303 No 4 Road, Abbotsford, BC V3G 2S2. Call (604) 823-6222

  • Agrinet Employment Services Ltd

Agrinet Employment Services Ltd is located at Suite 203-4711 51 Ave, Red Deer, AB T4N 6H8. Call (403) 347-7877

  • Western HR Consulting Ltd

Western HR Consulting Ltd is located at Suite B-7058 Farrell Rd SE, Calgary, AB T2H 0T2. Call (403) 215-2150

  • Agcall Human Resources

Agcall Human Resources is located at 80 McCarty Crescent, Markham, L3P 4R7. Call 905-472-6384

  1. موسسات كاريابي فعال در حوزه كاري معماري و دكوراسيون داخلي به همراه آدرس و تلفن تماس:
  • Aerotek Canada

Aerotek Canada is located at 350 Burnhamthorpe Road West, Mississauga, ON L5B 3J1. Call (905) 283-1200 to learn more about how their program works.

  • Hays Ottawa

Hays is located at 81 Metcalfe, Ottawa, ON K1P 6K7. Call (613) 238-4785 or visit www.hays.ca to get more details about their services and learn about what they can do for you.

  1. موسسات كاريابي و ليست مشاغل مورد نياز در حوزه هواپيمايي و آزانسهاي هواپيمايي به همراه آدرس و تلفن تماس:
  • Charter Management Group (CMG)

Charter Management Group (CMG) is located at 822-167 Lombard Avenue, Winnipeg, MB R3B 0V3. Call 204-944-1400

  • Can-Tech Services

Can-Tech Services is located at 5929 Transcanadienne, St-Laurent, QC H4T 1Z6. Call (514) 744-2121

  • Holmes Robert L Professional Placement Services Inc

Holmes Robert L Professional Placement Services Inc is located at 266 Water N, Cambridge, ON N1R 3C2. Call (519) 621-4373

  1. موسسات كاريابي در حوزه امور بانكي بهمراه ليست بانكها به همراه آدرس و تلفن تماس:
  • PME Partenaires Consultants

PME Partenaires Consultants offers banking recruitment services that are worth checking out if you live in Quebec. Visit www.pmepartenaires.com

  • Apple One Employment Services

Apple One Employment Services is located at 2206 Eglinton Avenue East #144, Scarborough, ON M1L 4S7. Call (416) 750-4718

  • McKinnon Management Group Inc

McKinnon Management Group Inc is located at 40 Holly St. Suite 203, Toronto, Ontario, Canada M4S 3C3. Call 416.250.6763

  1. موسسات کاریابی و مشاغل مورد نیاز در حوزه کامپیوتر(نرم افزار، سخت افزار ) به همراه آدرس و تلفن شرکتها:
  • Nexstaf

Nexstaf is located at 5025 Orbitor Drive, Building 2, Suite 400, Mississauga, Ontario L4W 4Y5. Call (416) 203-1711

  • CDI Corporation

CDI Corporation is located at Suite 330-736 8 Ave SW, Calgary, AB T2P 1H4. Call (403) 266-1009

  • Nicom IT Solutions

Nicom IT Solutions is located at Suite 2030, 6960 Mumford Rd. Halifax, Nova Scotia, B3L 4P1. Call (902) 454-5656

  • TES Contract Services Inc – IT Division

TES Contract Services Inc – IT Division is located at 1 City Centre Drive, Mississauga, ON L5B 1M2. Call (905) 272-4296

  1. موسسات کاریابی که در حوزه خدمات درمانی و پرستاری فعالیت میکنند به همراه آدرس و شماره تلفن موسسه:
  • Solution Staffing Inc

Solution Staffing Inc is located at Suite 708 – ۱۱۵۵ W. Pender St, Vancouver, British Columbia, V6E 2P4. Call (604) 484-9122

  • O.R.A Recruitment Agency

C.O.R.A Recruitment Agency is located at 3416 Dundas St. West, Suite 208, Toronto, Ontario, M6S 2S1. Call (416) 762-0522

  • HealthForceOntario Marketing and Recruitment Agency

HealthForceOntario Marketing and Recruitment Agency is located at 163 Queen Street East, Toronto, ON M5A. Call (800) 596-4046

  1. موسسات کاریابی که در حوزه مدیریت توریسم و گردشگری فعالیت کرده به همراه آدرس و تلفن شرکتها:
  • Nova Scotia Tourism Talent

Nova Scotia Tourism Talent focuses on recruiting for the travel industry. Call (902) 422-5853 to see the tourism job opportunities in entry level, supervisory, and management positions.

  • Travel Industry Personnel Ltd

Travel Industry Personnel Ltd is located at 2430 Meadowpine Blvd. Unit 104, Mississauga ON L5N 6S2. Call 905.542.2989

  1. موسسات کاریابی که در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت کرده به همراه آدرس و تلفن شرکتها:
  • Petro Staff International

Petro Staff International is located at Suite 208, 40 Sunpark Plaza S.E. Calgary, Alberta, Canada T2X 3X7. Call (403) 266-8988

  • Mitra International Inc

Mitra International is located at 1025, 808 4th Avenue SW, Calgary, Alberta, Canada T2P 3E8. Call 403-718-9081

  • Fircroft

Fircroft is located at 500 Panarctic Plaza, 815 – ۸ Avenue SW, Calgary, AB T2P 3P2 Canada. Call 403 705 2170

با توجه به موارد ذكر شده در مقاله فوق در باب موسسات كاريابي در كانادا يكي از شرايط ورود به بازار كار در كانادا داشتن تجربه كاري، مدارك تحصيلي مناسب يا داشتن پيشنهاد كاري از سوي كارفرما يا شركت مي باشد كه در اين خصوص موسسات كاريابي در كانادا مي توانند كمك شاياني به افراد متقاضي در پيدا كردن شغل مناسب نمايند، در اين خصوص در صورتي كه تمايل داريد اطلاعات كافي نسبت به اقامت در كانادا و مهاجرت كاري و موسسات كاريابي در كانادا دريافت كنيد با مشاورين و وكيل مهاجرت به كانادا به صورت رايگان مشاوره نماييد.

نگارنده: شهاب مرادی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *