معرفی دانشگاه های آلمان

 دانشگاه های آلمان

آگاهی از شرایط تحصیل در دانشگاه هاي آلمان و جز مواردی است که بسیاری از افراد متقاضی تحصیل در آلمان مشتاق کسب اطلاع در این باره هستند.اخذ پذیرش دانشگاه هاي آلمان مستلزم آگاهی از قوانین آلمان می باشد. مهاجرت تحصیلی به آلمان و تحصیل در دانشگاه های آلمان یکی از روشهای پرطرفدار برای افراد متقاضی ورود به این کشور می باشد.به تبع مهاجرت تحصیلی به آلمان و تحصیل در دانشگاه های آلمان افراد می توانند با توجه به رزومه تحصیلی خود اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان نمایند.مهاجرت کاری و اقامت در آلمان می تواند به افراد در کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه های آلمان کمک شایانی کند.تحصیل در دانشگاه های آلمان و برخورداری از تحصیل رایگان در آلمان و هزینه تحصیل مناسب در آلمان گزینه ای است که به افراد متقاضی تحصیل در این کشور پیشنهاد می شود.اقامت در آلمان به تبع سرمایه گذاری در آلمان نیز جز مواردی است که نهایتا منجر به اخذ اقامت دائم آلمان خواهد شد.در باب مهاجرت به آلمان و تحصیل در آلمان و اطلاع از سطح علمی دانشگاه های آلمان و هزینه تحصیل در آلمان و دیگر موارد مرتبط به مهاجرت تحصیلی به اين کشور پیشنهاد می شود با وکیل مهاجرت به آلمان به صورت رایگان مشاوره نمایید.

دانشگاه برتر در آلمان برای دانشجویان بین ­المللی

كشور آلمان جز محبوب ترين كشور غير انگليسي زبان در جهان براي ادامه تحصيل بين متقاضيان مهاجرت تحصيلي مي باشد.و همچنين آلمان به طور كلي بعد از امريكا و انگلستان سومين كشور است كه از ورود دانشجويان بين المللي به آلمان استقبال مي كند. آلمان كشوري است كه داراي تنوع بسيار بالا در طبيعت و زندگي شهري مي باشد.تضاد بسيار جالبي در بين سبك زندگي شهري در بين مردم و شهرها وجود دارد.برلين شهري مدرن و پيشرفته و مونيخ شهري سنتي و محافظه كار.آسمان خراشها در فرانكفورت در تضاد كامل با معماري سنتي و عجيب هايدلبرگ است. شهر هامبورگ به سرعت در حال پيشرفت و شلوغي و ازدحام جمعيت در كنار منطقه آرام و زيباي راين در تضاد كامل قرار دارد.

كشور آلمان در واقع یکی از بزرگ­ترین حامیان دانشجویان بین­ المللی بشمار می­رود. از سوی دیگر یکی از مقرون به صرفه ترين کشورها جهت ادامه تحصیل براي دانشجويان بين المللي محسوب می­شود زیرا دانشجویان خارجی به اندازه­ ی دانشجویان محلی شهریه پرداخت می­کنند و بسیاری از دانشگاه­ها هیچ مبلغی به عنوان شهریه اخذ نمی کنند به عبارت دیگر تحصیل در دانشگاه­هاي آلمان به نسبت هزينه تحصيل در ديگر كشورهاي اروپايي رایگان است.

به علاوه به تدریج زبان انگلیسی به زبان آموزشی نخست بسیاری از دوره­های دانشگاه­ها در سراسر آلمان تبدیل می­شود. حتی می­توانید کل دوره­ی خود را به زبان آلمانی نیز تحصیل کنید. با این حال اگر شما دانشجوی زبان آلمانی هستید دوره ­های بسیاری وجود دارد که به زبان آلماني تدریس می­شود. حتی اگر اشتیاق بسیاری دارید که به زبان آلمانی تحصیل کنید، بسیاری از برنامه ­ها فقط و فقط به زبان آلمانی برگزار می­شوند. دانشگاه هاي بسياري در سراسر کشور آلمان واقع است كه بیش از ۱۰ مورد از  این دانشگاه­ها در رتبه­بندی ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان جایگاهی را به خود اختصاص داده­اند.

دانشگاه­های برلین

برلین پايتخت برترین دانشگاه­های سراسر اروپا بشمار می­رود و دانشجویانی که قصد دارند در برلین تحصیل کنند می­توانند از طیف گسترده­ای از گزینه­ های مختلف تحصیلی بهره ببرند.بسیاری از دوره ­های این دانشگاه­ها به زبان انگلیسی نیز تدریس می­شود، این خبر برای افرادی که به زبان آلمانی تسلط ندارند خبر خوبی است.

۱-دانشگاه فری برلین (Freie University of Berlin)

دانشگاه پژوهشی عالی­ رتبه و بزرگ­ترین دانشگاه در میان چهار دانشگاه پژوهشی برلین محسوب می­شود. دانشگاه فری برلین تخمین میزند که یک سوم جمعیت دانشجویان را در آینده دانشجویان خارجی تشکیل خواهند داد. در سال ۲۰۱۵در رتبه­بندی جهانی این دانشگاه جایگاه ۷۸ را به خود اختصاص داد و بخصوص در رشته­ های علوم اجتماعی و علوم انسانی و هنر از بالاترين سطوح علمي برخوردار بود. دانشگاه فری برلین شعبه هایی نیز در ایالات متحده، بلژیک، روسیه، چین، مصر و هندوستان دارد و همین مسئله امکان برقراری مشارکتی قوی با بسیاری از دانشگاه­ها را فراهم می­کند و موجب می­شود که خدمات بهتری به دانشجویان آن دانشگاه­ها ارائه شود.

۲-دانشگاه هومبولت برلین (Humbolt University of Berlin)

بیش از ۱۰ درصد جمعیت دانشجویان دانشگاه هومبولت (یکی از قدیمی­ترین دانشگاه­های برلین) متشکل از دانشجویان بین المللی است. این دانشگاه در سال ۱۳-۲۰۱۲ در رتبه­بندی جهانی آموزش عالی تایمز رتبه­ی ۹۹ را به خود اختصاص داد. هومبولت یک دانشگاه تحقیقاتی بسیار قدرتمند با فرصت­هایی جهت اشتغال در دانشگاه هاي جهانی و مشهور در رشته هایی نظیر تاریخچه علم، اقتصاد کمی و تحقیقات اقلیمی و پایداری است.دانشجویان علاقمند به تحقیقات علمی می­توانند برای این دانشگاه درخواست پذیرش بدهند.

دانشگاه­های شهر مونیخ

مونیخ به عنوان بزرگ­ترین شهر ایالت باواریا از لحاظ فرهنگ و تاریخ آلمانی بسیار غنی است.تحصیل در مونیخ برای دانشجویان بین­المللی که قصد تحصیل در آلمان را دارند انتخاب مناسبی است.

۳- دانشگاه فنی مونیخ (Technical University Munich)

دانشگاه فنی مونیخ برترین دانشگاه آلمان است و در رتبه­ بندی سطح علمي جهانی جایگاه ۵۳ را به خود اختصاص داده و بالاتر از دانشگاه هایدلبرگ قرار گرفته است. دانشگاه فنی مونیخ بیشتر در رشته­ های فنی نظیر مهندسی برتری دارد. این دانشگاه میزبان ۵۰۰۰ دانشجوی بین­المللی است که ۱۶ درصد از جمعیت دانشجویی آن را تشکیل می­دهند.اين دانشگاه با دارا بودن سطح بالاي علمي در زمینه­ های پژوهشی و مهندسی در زمينه هاي علمي مشارکت­هایی با دانشگاه­های برتر جهان نظیر مدارس آمریکا نظیر MIT، استنفورد، کُرنِل و جرجیا تک دارد. اين دانشگاه همچنین مشارکت­هایی قوی با دانشگاه­های سراسر اروپا و آسیا دارد.

۴- دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (Ludwig Maximilian University of Munich)

این دانشگاه یکی از قدیمی­ترین دانشگاه­های آلمان بشمار می­رود و در رتبه­بندی جهانی جایگاه ۶۰ام را به خود اختصاص داده و پایین­تر از رقبای هایدلبرگ و TUM قرار گرفته است.تقریباً ۱۵ درصد جمعیت دانشجویان آن بین­المللی هستند. این دانشگاه دارای بیش از ۱۰ رشته­ی تحصیلی است و به منظور راحتی دانشجویان بین­المللی بسیاری از رشته ­ها به زبان انگلیسی برگزار می­شوند بخصوص رشته ­های تجارت، مدیریت، روانشناسی و فیزیک.

دانشگاه­های واقع در شهرهای کوچک­تر

بادن وورتمبرگ ایالتی واقع در آلمان جنوب غربی مقصدی بسیار مشهور برای دانشجویان بین­المللی است چراکه دارای دانشگاه­هایی عالی رتبه و مناظری بسیار زیبا است.از آنجا که با تحصیل در دانشگاه­های واقع در شهرهای کوچک­تر با مهاجرین کمتری مواجه می­شوید، دانشجویان این منطقه اغلب به دنبال تجربه­ ی تحصیلی خارجی­تری هستند.

۱- دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg University)

این دانشگاه در سال ۱۳۸۶ ميلادي تأسیس شده و در رتبه ­بندی جهانی دانشگاه­ها رتبه ­ی ۵۵ام را به خود اختصاص داده است. دانشگاه هایدلبرگ قدیمی­ترین و عالی رتبه ­ترین دانشگاه در اروپای غربی بشمار می­رود. برتری این دانشگاه در رشته­های علوم است. بیش از ۲۰ درصد جمعیت دانشجویی این دانشگاه را دانشجویان بین­المللی ۱۳۰ کشور جهان تشکیل می­دهند.همچنین بیش از یک سوم دانشجوهای مقطع دکترا دانشجویان بین­ المللی هستند. فقط باید توجه داشته باشید که هرچند بسیاری از کلاس­های دانشگاه به زبان آلمانی است، اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید حتماً یک فرهنگ لغت انگلیسی آلمانی همراه خود داشته باشید.

۲- دانشگاه بین­ المللی شیلر (Schiller International University)

دانشگاه بین­ المللی شیلر یک دانشگاه بی ن­المللی واقعی با شعبه­هایی در ایالات متحده و اروپا است.شعبه­ی اصلی در فلوریدا قرار دارد ولی نخستین و بزرگ­ترین شعبه­ ی آن در هایدلبرگ آلمان واقع است و در اصل به عنوان یک مرکز تحصیلی به زبان آلمانی برای آمریکایی­ ها شروع به کار کرد. آلمان یکی از ارزان­ترین کشورها جهت تحصیل محسوب می­شود زیرا دانشجویان خارجی به اندازه ­ی دانشجویان محلی شهریه پرداخت می­کنند و بسیاری از دانشگاه­ها هیچ مبلغی به عنوان شهریه اخذ نمی­کنند به عبارت دیگر تحصیل در این دانشگاه­ها رایگان است. این دانشگاه از دانشجویان بیش از ۱۰۰ کشور دنیا استقبال می­کند. بسیاری از برنامه­ های تحصیلی از دانشگاه از استفاده می کنند زیرا در آمریکا اعتبار دارد و سیستم آموزشی آن براساس سیستم آموزشی آمریکا است. تمام کلاس­ها در تمام شعبه­ ها به زبان انگلیسی تدریس می­شوند. برنامه­ ها بیشتر حرفه­ مدار هستند (جهت آمادگی برای شغلی) و شامل دوره­ های دو ساله و چهار ساله است.

۳- دانشگاه فورت وانگن (Hochschule Furtwangen University)

دانشگاه HFU دانشگاهی کوچک واقع در ايالت بادن ـ وورتمبرگ متمرکز بر علوم کاربردی است. علی­رغم فضای كم آن رشته­ ی مدیریت کسب و کار بین­ المللی آن رتبه­ی دوم کشور آلمان را به خود اختصاص داده است و دوره­ های مهندسی و علوم کامپیوتر آن مشهور است. ۱۳درصد از جمعیت دانشجویی این دانشگاه را دانشجویان بین­ المللی تشکیل می­دهند و از لحاظ رضایت دانشجویان رتبه ی نخست کشور را دارا است و با بیش از ۱۰۰ دانشگاه مشارکت دارد.

۴- دانشگاه فرایبورگ (University of Freiburg)

جمعيت دانشجويان بين المللي دانشگاه فرايبورگ در حدود ۱۶% به نسبت دانشجويان بومي مي باشد. در دانشگاه فرايبورگ دوره هاي آموزش زبان آلماني در كالج زبان براي سهولت تحصيل دانشجويان بين المللي بيش از ۵۰ كشور در نظر گرفته شده است. دوره­ هاي  مطالعات و پژوهش هاي جهانی یک دوره ­ی بین­ المللی شناخته شده در مقطع کارشناسی ارشد است که به زبان انگلیسی برگزار می­شود و دانشجویان بین­ المللی بسیاری را مجذوب خود می­کند.

با توجه به موارد ذکر در مقاله فوق در باب تحصیل در دانشگاه های آلمان و همچنین برخورداری از تحصیل رایگان و کسب بورسیه تحصیل در دانشگاه های آلمان و اخذ اقامت تحصیلی،مهاجرت کاری و سرمایه گذاری در آلمان پیشنهاد می شود در صورتی که در این خصوص شما بزرگواران مشتاق کسب اطلاعات بیشتر هستید و نهایتا در اندیشه اخذ اقامت دائم و تابعیت آلمان هستید می توانید با مشاورین و وکیل مهاجرت به آلمان به صورت رایگان مشاوره نمایید.

نگارنده : شهاب مرادي

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *