معرفی دانشگاه های نیوزلند

معرفی دانشگاه های نیوزلند

امروزه دانشجویان زیادی خواهان تحصیل در نیوزلند هستند از این رو بر آن شدیم تا با معرفی دانشگاه های نیوزلند انتخاب را برای متقاضیان تحصیل در این کشور تسهیل کنیم. در معرفی دانشگاه های نیوزلند مهمترین دانشگاه های این کشور را بررسی خواهیم نمود اما معرفی دانشگاه های نیوزلند مقدمه ای برای مهاجرت تحصیلی به نیوزلند است. متقاضیان تحصیل در نیوزلند باید علاوه بر انتخاب دانشگاه مورد نظر خود برای تحصیل در نیوزلند ویزای تحصیلی دریافت نمایند. بواسطه اینکه اقامت از طریق تحصیل یکی از مباحث حقوق بین الملل خصوصی است پیشنهاد می شود در این مورد با وکیل مهاجرت  به نیوزلند مشاوره و راهنمایی اخذ نمایید. همچنین در کنار بحث مهاجرت تحصیلی مقتضی است هزینه های تحصیل و زندگی در نیوزلند، بورسیه های تحصیلی در نیوزلند و و شرایط تحصیل رایگان در نیوزلند را بررسی و ارزیابی نمایید. پیش از معرفی دانشگاه های نیوزلند ابتدا مقدمه ای از جایگاه دانشگاه در نیزولند به حضورتان تقدیم خواهیم نمود.

دانشگاه ها بعنوان یک بخش حیاتی در جامعه مدرن هر کشور علاوه بر بحث آموزش و پروش و پژوهش بر پیشرفت صنعتی و اقتصادی آن کشور نیز تاثیر مستقیم دارند. به عنوان مراکز علمی و پژوهشی بر اساس ماده ۱۶۲ قانون آموزش و پرورش سال ۱۹۸۹ دانشگاه مرکزی است که شرایط زیر را داشته باشد:

  • در درجه اول آموزش و یادگیری در بالاترین سطح ممکن با هدف ایجاد استقلال فکری در دانشجو
  • حفظ استقلال آموزش و پژوهش بر اساس آموزه های دانشگاه به جهت رشد و پویش علمی دانشجو
  • رعایت استانداردهای جهانی آموزش در تدریس به دانشجویان
  • ایجاد نگاه منتقدانه و متفکر در دانشجو و تقویت وجدان اجتماعی وی

دانشگاه های نیوزلند حدود ۴۰ درصد از درآمدهای خود را از کمک هزینه های دولتی تامین می کنند که این رقم یک و نیم میلیارد دلار نیوزلند می باشد. کل درآمد ۶/۳ میلیارد دلار است که الباقی مبلغ مذکور از شهریه های پرداختی دانشجویان و سایر درآمد های جانبی دانشگاه تامین می شود و ۹۰ درصد این مبلغ برای پرداخت حقوق و پاداش کارکنان صرف می گردد. در بحث پژوهش و تحقیقات هم دانشگاه برابر ماده ۱۶۲ قانون آموزش و پرورش نیوزلند می بایستی در جهت توسعه اقتصاد، صنعت و فن آوری کشور فعالیت مثمر ثمر داشته باشد. آمار موجود نشانگر تاثیر دانشگاه بر این حوزه بوده به این ترتیب که یک سوم از نمودار های رشد و توسعه نیوزلند در ارتباط با دستاوردهای دانشگاهی این کشور بوده است.

دانشگاه تنها فضای تحصیل و دانش نیست بلکه محلی است که پایگاه مهمی برای حل و مدیریت مسائل صنعتی، اقتصادی و فرهنگی جوامع است که این موضوع در مورد دانشگاه های نیوزلند رعایت شده است. در نیوزلند هشت دانشگاه مهم وجود دارد که به طور کلی حدود ۱۷۷ هزار دانشجو و ۲۰۵۰۰ کارمند رسمی در خود جای داده اند. در این مقاله به معرفی و بررسی آنها خواهیم پرداخت:

  1. دانشگاه فن آوری و تکنولوژی اوکلند
  2. دانشگاه لینکلن
  • دانشگاه مسی
  1. دانشگاه اوکلند
  2. دانشگاه کانتربری
  3. دانشگاه اوتاگو
  • دانشگاه وایکاتو
  • دانشگاه ویکتوریا در برلینگتون

 

  1. دانشگاه تکنولوژی اوکلند چهارصد و چهل و یکمین دانشگاه جهان از سال ۲۰۰۰ از مدرسه تکنیک اوکلند به دانشگاه تغییر عنوان یافت. تعداد دانشجویان این دانشگاه ۲۷۳۰۰ دانشجو از ۸۵ کشور جهان می باشد. این دانشگاه ۳ پردیس اصلی دارد، پردیس داخل شهر که در مرکز شهر اوکلند واقع شده وشامل دانشکده های علوم انسانی، بیزینس وحقوق، طراحی ونوآوری و تکنولوژی می شود ، دومین پردیس با عنوان مناکائو در جنوب اوکلند رشته های کامپیوتر، علوم آموزشی، علوم بهداشتی و علوم ورزشی در این پردیس ارائه می شوند و نهایتاً پردیس شمالی که اختصاص بیشتری به رشته های ورزشی و تربیت بدنی دارد.
  2. دانشگاه لینکلن در سال ۱۹۹۰ تاسیس شده است. این دانشگاه میزبان دانشجویان بین المللی در رشته های کشاورزی، اقتصاد،مهندسی، محیط زیست و محیط زیست می شود. دانشکده های این دانشگاه عبارتند از کشاورزی و بازرگانی، کشاورزی و علوم زیستی، محیط زیست و مدیریت حیات وحش. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهان در رتبه ۳۴۳ قرار دارد.
  3. دانشگاه مسی که دارای ۳۵۰۰۰ دانشجوی بین المللی است دیگر دانشگاه نیوزلند است که از سال ۱۹۲۷ تاسیس شده است. این دانشگاه تنها دانشگاه نیوزلند است که رشته های حمل و نقل هوایی، حل اختلاف، دامپزشکی و علوم نانو را ارائه می نماید. در رتبه بندی جهانی QS این دانشگاه در رشته علوم کشاورزی در رتبه ۱۹ جهان قرار دارد و از این نظر یکی از بهترین گزینه های ممکن برای علاقه مندان به این رشته به حساب می آیند. این دانشگاه دارای سه پردیس اصلی در ماناواتا (علوم انسانی، علوم اجتماعی)، البانی (علوم پایه و بیزینس) و ولینگتون (طراحی، پرستاری، علوم ارتباطی و روزنامه نگاری) است.
  4. دانشگاه اوکلند بهترین دانشگاه نیوزلند است که در رتبه بندی جهانی رتبه ۸۱ را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در سال ۱۸۸۳ تاسیس شد و در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار دانشجوی بین المللی در خود جای داده است. دانشکده های این دانشگاه عبارتند از: هنر، آموزش وکار اجتماعی، مهندسی، حقوق، پزشکی و علوم بهداشت و علوم پایه.
  5. دانشگاه کانتربری واقع در شهر کریستچرچ از سال ۱۸۷۳ مشغول به کار است و از این حیث یکی از قدیمی ترین دانشگاه های نیوزلند به شمار می رود. در رتبه بندی بین المللی QS کانتربری در مقام ۲۱۴ جهان قرار دارد ولی در رشته های علوم اجتماعی رتبه ۹۴، هنر و علوم انسانی رتبه ۱۴۶ و در مهندسی رتبه ۱۶۱ را احراز نموده است.
  6. دانشگاه اوتاگو واقع در دوندین یکی از بهترین دانشگاه های دولتی نیوزلند است. این دانشگاه در ۱۸۷۱ تاسیس شده و قدیمی ترین دانشگاه کشور نیوزلند بحساب می آید. دانشگاه چهار کالج کلی دارد که عبارت است از علوم انسانی، علوم بهداشت، علوم پایه و بیزینس.
  7. دانشگاه وایکاتو واقع در همیلتون نیوزلند در سال ۱۹۶۴ ایجاد شده و ۳۳۸ امین دانشگاه جهان می باشد. این دانشگاه به جهت ارائه طرح های بورسیه تحصیلی در نیوزلند مشهور است. همچنین بسیاری از دانشجویانی که در این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند می توانند ورود سریع و آسان به بازارکار نیوزلند داشته باشند.
  8. دانشگاه ویکتوریا ولینگتون بر اساس دستور پارلمان در سال ۱۸۹۷ تاسیس گردید. این دانشگاه به دوره های حقوق و علوم انسانی خود شناخته شده است و دانشکده حقوق این دانشگاه فضای علمی بسیار قابل توجهی دارد. تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ ، ۲۱۰۰۰ نفر بوده است که بیشتر آن را دانشجویان مقطع کارشناسی تشکیل می دهند. رتبه دانشگاه ویکتوریا در سطح بین المللی ۲۲۹ است اما در حوزه حقوق رتبه ۱۹ جهان را به خود اختصاص داده است.

از جمله نکات مهم درباره دانشگاه های نیوزلند داشتن مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های نیوزلند عبارت است از مدارک دوره های تحصیلی قبلی بصورت ترجمه شده، مدرک زبان انگلیسی (بسته به هر مقطع تحصیلی متفاوت است) توصیه نامه و پرداخت شهریه دانشگاه. شهریه های دانشگاه ها در نیوزلند بسته به دانشگاه متفاوت است و بطور میانگین بین ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار نیوزلند می باشد.

پس از معرفی دانشگاه های نیوزلند ذکر این نکته الزامی است که دانشجویان می بایست برای اخذ پذیرش از دانشگاه های نیوزلند و همچنین ویزای دانشجویی نیوزلند اقدام نمایند. همانگونه که مشاهده فرمودید و در مقاله اخیر با موضوع معرفی دانشگاه های نیوزلند بعرض رسید، مراکز آموزش عالی مذکور از نظر رتبه بندی جهانی همگی جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان بحساب می آیند و بسیاری از دانشجویان بین المللی در پی راهیابی و تحصیل در این دانشگاه ها می باشند. به این منظور برای اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی می توانید به وکیل مهاجرت به نیوزلند مراجعه فرمایید و علاوه بر اخذ اقامت نیوزلند از طریق تحصیل سایر طرق مهاجرت به این کشور مثل سرمایه گذاری در نیوزلند و یا اقامت کاری در نیوزلند را بررسی فرمایید.

نگارنده: فرشاد پورآذر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *