ویزای ای بی ۱(EB1)

ویزای EB1

آیا از ویزای EB1 امریکا مطلعید؟ آیا به دنبال اخذ اقامت امریکا از طریق ویزای EB1 هستید؟ آیا از شرایط اخذ ویزای EB1 آگاهی دارید؟ آیا قصد اخذ اقامت امریکا از طریق ویزای EB1 را دارید؟

در این مقاله به بررسی نوع دوم ویزای کار امریکا به نام ویزای EB1 پرداخته و شما را از شرایط اخذ این نوع ویزا اگاه می سازیم.

 

شما ممکن است که در برنامه استخدام محور امریکا نوع دوم، واجد صلاحیت باشید اگر یک فرد متخصص در یکی از حوزه های تخصصی بوده و دارای یک مدرک پیشرفته و یا معادل آن باشید. در ضمن برای اشخاص غیر امریکایی که دارای توانایی های خاص باشند نیز امکان اقدام برای این نوع ویزا وجود دارد. در زیر، دسته بندی های کاری و نیازمندیهای هر یک ارائه گردیده است:

 

دارندگان مدارک تحصیلی پیشرفته(معمولا فوق لیسانس و دکتری)

توضیحات

عنوان شغلی که برای ان اقدام می فرمایید باید به یک مدرک تحصیلی پیشرفته نیاز داشته باشد و شما باید ان مدرک یا معادل ان را داشته باشید( مدرک معادل لیسانس بعلاوه ۵ سال سابقه کار مرتبط و موثر)

طرق اثبات

مدارکی نظیر یک سابقه تحصیلی شامل ریز نمرات و مدرک دانشگاهی که نشان دهد شما یک مدرک پیشرفته امریکایی و یا معادل ان را دریافت داشته اید که این سوابق تحصیلی باید به همراه توصیه نامه هایی از سوی کارفرمایان فعلی و سابق شما بوده و بیانگر ۵ سال سابقه کار مرتبط به دنبال فارغ التحصیلی باشد.

 

متخصصان با توانایی استثنایی(خاص)

توضیحات

شما می باید نشان دهید که توانایی خاصی در زمینه های علوم، هنر یا تجارت دارید. این توانایی خاص به معنای داشتن مدرک تخصصی است که به علاوه همراه با دست یافته های علمی، هنری و یا تجاری بوده باشد.

 

طرق اثبات

جهت برخورداری از این نوع ویزا، شما می باید اثبات نمایید که از موارد زیر حداقل ۳ مورد را دارا می باشید:

  1. مدرک تحصیلی یا جایزه ای مشابه از دانشگاه، کالج، مدرسه و یا موسسه ای اموزشی مرتبط با آن توانایی خاص شخص
  2. نامه های کاری که نشان دهنده ۱۰ سال سابقه کار تمام وقت شما در حرفه مورد نظر باشد
  3. مجوز فعالیت حرفه تخصصی شما همانند پروانه کسب
  4. شواهدی دال بر درامدزایی سالانه ویا هرنوع کسب درامد از خدماتی خاص و حرفه ای که توسط شما ارائه می شود
  5. عضویت در یک انجمن حرفه ای یا تخصصی
  6. شواهدی دال بر دست یافته های مهم شما و مشارکت عمده و چشمگیر در حیطه فعالیت شما توسط همکارانتان، اشخاص دولتی، سازمان های حرفه ای ویا تجاری

دیگر شواهد قابل مقایسه و مرتبط نیز درنظر گرفته خواهد شد.

 

توجه:

درخواست ویزای کار نوع دوم می باید معمولا در فرم ETA-750 به همراه یک گواهی کارگری مجزا اخذ شده توسط دپارتمان کار ارائه گردد.(این گواهی در راستای تضمین فرصت های کاری و موقعیت شغلی اتباع امریکایی تعبیه شده تا با ورود نیروی کار غیر امریکایی، امکان استخدام انها به خطر نیافتد)  این فرم در انتهای مقاله آورده شده است.

برای واجد صلاحیت شدن در ویزای EB2، کارفرمای شما می باید فرم I-140 که درخواست بکار گیری نیروی کار خارجی می باشد را تکمیل نماید. این فرم در انتهای این مقاله آورده شده است.

 

مشاغل پرطرفدار

توضیحات

این نوع دسته بندی مربوط به آن دسته از خارجیانی است که به دنبال مشاغل بسیار پر طرفدار و مورد نیاز در امریکا بوده و درنتیجه نیازی به اینکه سالها منتظر دریافت آن اجازه از دپارتمان کار امریکا و اخذ گواهی کار باشند، ندارند و می توانند مستقیم از طریق USCIS با فرم I-140 نسبت به درخواست کار خارجیان اقدام نمایند. این افراد می توانند بدون نیاز به پیشنهاد کاری از کارفرمای امریکایی، به صورت خویش فرما اقدام به اخذ این ویزا نمایند.

 

طرق اثبات

شما می باید حداقل ۳ مورد از موارد زیر را نشان دهید و اثبات نمایید که شغل مورد نظر شما از مشاغل پرطرفدار امریکا بوده و شما به صورت تمام وقت و دائم قصد کار در امریکا را دارید.

  1. درک تحصیلی یا جایزه ای مشابه از دانشگاه، کالج، مدرسه و یا موسسه ای اموزشی مرتبط با آن توانایی خاص شخص
  2. نامه های کاری که نشان دهنده ۱۰ سال سابقه کار تمام وقت شما در حرفه مورد نظر باشد
  3. مجوز فعالیت حرفه تخصصی شما همانند پروانه کسب
  4. شواهدی دال بر درامدزایی سالانه ویا هرنوع کسب درامد از خدماتی خاص و حرفه ای که توسط شما ارائه می شود
  5. عضویت در یک انجمن حرفه ای یا تخصصی
  6. شواهدی دال بر دست یافته های مهم شما و مشارکت عمده و چشمگیر در حیطه فعالیت شما توسط همکارانتان، اشخاص دولتی، سازمان های حرفه ای ویا تجاری

 

خانواده دارندگان ویزای EB-2

همسر شما و فرزندان زیر ۲۱ سال ممکن است بتوانند تحت وضعیت مهاجرتی E-21 و E-22 به امریکا ورود نمایند. در طول زمانی که پرونده شما و همسرتان برای اخذ اقامت دائم امریکا در حال بررسی می باشد(به عنوان دارندگان گرین کارت)، همسر شما می تواند برای اجازه کار و استخدام نیز اقدام نماید که Employment Authorization document و یا به صورت اختصار EAD نامیده می شود.

 

جمع بندی

در پایان این نکته شایان ذکر است که موسسه ملک پور با سالها تجربه در حقوق بین الملل خصوصی و مهاجرت با بهره مندی از وکلا، کارشناسان و مشاورین زبده شما را در امر اخذ ویزای EB1 یاری نموده و شرایط اخذ ویزای EB1 را تشریح و مدارک مورد نیاز ویزای EB1 را معرفی می نماید. امید است این مقاله شما هموطنان عزیز را در اخذ ویزای EB1 یاری نموده و اطلاعات مفیدی را در مورد کار در امریکا به شما ارائه نموده باشد.

 

 

مرتضی گوی ابادی

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *