مهاجرت از طریق تولد به مجارستان

مهاجرت از طریق تولد به مجارستان

با توجه به اینکه تمام کشور ها در سراسر دنیا قوانین خاص خود را برای مهاجرت از طریق تولد دارند کشور مجارستان
نیز قانون خاص خود را برای مهاجرت از طریق تولد به مجارستان دارد.برای مهاجرت از طریق تولد به مجارستان باید قوانین جدید مربوط به آن را بدانیم. مهاجرت به مجارستان از طرق متعدد ومختلفی امکان پذیر می باشد، یکی از راه های مهاجرت به مجارستان ، مهاجرت از طریق تولد به مجارستان می باشد.مهاجرت از طریق تولد به مجارستان یکی از بهترین وآسان ترین راه های مهاجرت به ارمنستان می باشد که اشخاص برای اخذ تابعیت واقامت آن را به کار می گیرند.ما در این مقاله سعی بر این داریم شرایط و قانون مهاجرت از طریق تولد به مجارستان را بررسی میکنیم.

مهاجرت به مجارستان از طریق تولد چگونه می باشد؟
سیستم اعطای تابعیت کشور مجارستان از طریق چه اصلی می باشد؟
مزایای کسب تابعیت از طریق تولد در کشور مجارستان چیست؟
آیا کشور مجارستان تابعیت مضاعف را پذیرفته است؟
کشور ها در سراسر دنیا دوملاک برای اعطای تابعیت به اتباع خود برگزیده اند که به معیار خون وخاک معروف هستند.تعریف سیستم خون : تابعیت از طریق نسب (والدین) به کودک منتقل می شود. در این نوع سیستم به این موضوع توجه نمی شود که طفل در کجا وچه کشوری متولد شده، بلکه توجه می کنند که پدر یا مادرش تابعیت کدام کشور (دولت) را دارند. در برخی کشورها مانند کشور ایران فقط تابعیت پدر در نظر گرفته می شود. اما در دیگرکشورها هم به مادر و هم به پدر توجه می شود.
طبق تقسیم بندی کشورها نظام های حقوقی شان به دو دسته نظام سیویل لا و کامن لا تقسیم می شود. در کشورهایی که نظام حقوقی سیویل لا را به عنوان سیستم حقوقی شان پذیرفته اند، سیستم اصل خون را برای اعطای تابعیت به اتباع خود قبول دارند. اما در سیستم حقوقی کامن لا که ملاک این سیستم رویه قضایی می باشد سیستم خاک را برای اعطای تابعیت اصلی از طریق تولد قرار داده اند.
کسب تابعیت از طریق تولد در کشور مجارستان :
یکی از مسائل مهمی که در اعطای شهروندی درکشور مجارستان وجود دارد به دست آوردن تابعیت از طریق تولد می باشد. کسب تابعیت از طریق تولد افراد کاملا” به طور غیر اداری می باشد.
کسب تابعیت از طریق تولد به دو صورت انجام پذیر است :
کسب تابعیت از طریق اصل خاک
کسب تابعیت از طریق اصل خون
کسب تابعیت از طریق اصل خاک به صورتی که یک فرد متولد شده در یک کشور می تواند تابعیت آن کشور به دست آورد. البته، کسب شهروندی از طریق اصل خون، اغلب از طریق پدر است. در کشور مجارستان تابعیت از طریق اصل خون است.
اخذ تابعیت از طریق خاک به این معنا می باشدکه فرد متولد در خاک یک کشور می تواند تابعیت کشور مورد نظر را اخذ نماید . در مورد بسیاری از کشورها اخذ تابعیت از طریق سیستم خاک در آن کشور اماکن پذیر نمی باشد ؛ بلکه از طریق اصل خون است ؛ یعنی رابطه نسبی از طریقِ والدین منتقل می شود . البته انتقال ِتابعیت از طریق خون معمولا به تبعیت از پدر می باشد.حتی در مواد قانون مدنی ایران نیز ا به این صورت مقرر شده است.که تابعیت از طریق پدر ایرانی منتقل می شود.
لیکن در خصوص تولد اشخاص بیگانه که از پدر ایرانی نمی باشند شک وجود دارد و فرآیند آن به این صورت است که فرد ، شناسنامه ایرانی را اخذ نمی کند . شایان ذکر  است که ددر مورد کشور مجارستان تولد منجر به اخذ تابعیت این کشور نمی شود . به این معنی که در کشور مجارستان تولد لازمه تابعیت نیست. به بیانی دیگر ، سیستم کسب تابعیت در این کشور خون می باشد .
قانون اساسی کشور مجارستان به صورت حکومت دموکراتیک مستقل می باشد. طبق قانون اساسی دولت مجارستان ، کشور مجارستان یک جمهوری پارلمانی می باشد.
مجارستان جزء امضا کنندگان کنوانسیون های بین المللی و معاهدات دو جانبه می باشد.
قانون شهروندی کشور مجارستان به صورتی است که اگر پدر و مادر طفل تابعیت این کشور را داشته باشند فرزند نیز تابعیت این کشور را اخذ میکند. و شناسنامه مجارستانی به کسی تعلق می گیرد که از پدرومادر مجارستانی متولد شود. اما قبل از سال ۱۹۹۳ این توارث از پدر به کودک منتقل می شد این به این معنی می باشد که اگر پدر تبعه مجارستان نبود فرزند نیز تبعیت مجارستان را نداشت مگر اینکه تابعیت پدر مجهول بود در این صورت اگر مادر مجارستانی بود کودک نیز تبعیت مجارستان را می گرفت.
برای گرفتن تابعیت مجارستان باید حداقل ۵سال از زندگی فرزند متولد شده در مجارستان بگذرد تا فرد بتواند تابعیت این کشور را کسب کند. و درصورتی که شخصی به فرزند خواندگی گرفته می شود بعد از ۳سال می تواند تابعیت این کشور را اخذ کند.
فرد غیر مجارستانی بعد از ازدواج به طور خودکار تابعیت مجارستان را کسب می کند.وهمین طور اگر یه زن مجاری با یک شخص غیر مجاری ازدواج کند شخص به طور اتوماتیک تابعیت مجارستانی خود را از دست می دهد. اگر شخصی با یک فرد مجارستانی ازدواج کند بعد از گذشت ۳سال می تواند تابعیت کشور مجارستان را اخذ کند.
در نهایت می توان گفت در کشور مجارستان افراد بهتر است از طرق دیگری برای اخذ مهاجرت اقدام نماید و مهاجرت از طریق تولد به مجارستان یکی از راههای مهاجرت می باشد و از جمله می توان به روش تحصیلی اشاره کرد زیرا در کشور مجارستان زمینه تحصیل برای مهاجران بسیار مساعد میباشد و بهتر مهاجرت از طریق تولد به مجارستان است و همچنین زمینه ی کاری نیز در این کشور بسیار مساعد می باشد افراد می توانند بعد از تحصیل در این کشور به دنبال کار بگردند و به راحتی کار مناسب با رشته ی خود را پیدا می کنند زیرا این کشور ترجیح می دهد فارغ التحصیلان رشته ی خود را برای کار استخدام نماید که این مورد ترجیحا از مهاجرت از طریق تولد به مجارستان خیلی بهتر است و نتیجه دیگر که میتوان به ان توجه کرد این است که مهاجرت از طریق تولد به مجارستان کمی سخت تر از راه های دیگر مهاجرت به این کشور است .
نگارنده : مجتبی فلاح

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *