مهاجرت از طریق تولد در روسیه

مهاجرت از طریق تولد در روسیه موضوعی است که در این مقاله سعی به بررسی و تحلیل آن داریم. در واقع یکی از طرق مهاجرتی به این کشور، تولد در روسیه می باشد. اما به طور کلی تولد در کشور ها از دو سیستم تبعیت می نماید. یک سیستم خون و دیگری سیستم خاک می باشد. اما مطابق با قوانین و مقررات روسیه، این کشور بر طبق سیستم خون می باشد که تنها تابعیت از سوی والدین به فرزند قابل انتقال می باشد. در نهایت پیشنهاد می نمائیم به منظور کسب اطلاعات کامل و جامع در خصوص مهاجرت از طریق تولد در روسیه ، با وکیل مهاجرت به روسیه که مسلط به قوانین روسیه می باشد تماس حاصل نمائید تا ایشان شما را در خصوص مهاجرت از طریق تولد در روسیه و شرایط مهاجرت از طریق تولد در روسیه راهنمائی و هدایت نمایند.

 

مقدمه

در صورتیکه شخص تمایل داشته باشد فرزند خود را در روسیه به دنیا آورد میان بیمارستان های دولتی و خصوصی مختار می باشد یکی را انتخاب نماید. نکته ای که از اهمیت بالائی برخوردار می باشد و بد نیست در همین ابتدا به آن بپردازیم این است که، در صورتیکه هزینه ها برای تبعۀ خارجی از اهمیت برخوردار باشد، بیمارستان های مسکو، خدماتی را به صورت رایگان در اختیار اتباع خارجی که اجازۀ اقامت موقت در این کشور را دارند فراهم نموده است. البته یکی از مدارکی که نیاز هست حتماً شخص دارا باشد، بیمۀ سلامت این کشور است.

 

طبقه بندی بیمارستان ها در روسیه

به طور کلی بیمارستان ها قابل تقسیم بندی به دو قسم می باشند، بیمارستان های دولتی و بیمارستان های خصوصی. که در این بخش اشاره ای کوتاه در این خصوص خواهیم داشت.

بیمارستان های دولتی در این کشور زیر نظر دولت اداره می شوند و امکانات مالی که در اختیار شخص قرار می گیرد به مراتب بالا تر از بیمارستان های خصوصی می باشد، اما از سوی دیگر به لحاظ کیفیتی چندان قابل رقابت با کشورهای غربی نمی باشد و دیگر اینکه اکثراً قادر به صحبت به زبان انگلیسی نمی باشند. بیمارستان های خصوصی و مرکز بین المللی پزشکی، شاید هزینه بر باشد، اما امکانات خوبی را به نسبت بیمارستان های دولتی برای زایمان فراهم آورده اند از جملۀ این امکانات می توان به انجام آزمایشات پزشکی در طول دوران بارداری اشاره نمود.

به طور معمول در صورتیکه بیمۀ خصوصی را دارا می باشید، می توانید برای امکاناتی که بیمارستان های خصوصی فراهم آورده اند دسترسی داشته باشید. اما حتماً پیش از هر اقدامی ابتدا بررسی نمائید که آیا بیمارستانی که می خواهید اقدام نمائید تحت پوشش بیمه می باشد یا خیر. و در خصوص اطلاع از بیمه های خصوص سلامت می توانید به وب سایت های معتبر مراجعه نمائید.

 

مراقبت های دوران بارداری در مسکو

در صورتیکه باردار باشید، اولین مرحله به منظور اخذ مراقبت های دوران بارداری این است که وضعیت بارداری شما به تائید رسیده باشد. و تمامی بیمارستان های این کشور مراقبت های پزشکی هر چند به صورت اولیه ارائه نمی نمایند. و همانطور که قبلاً هم اشاره نمودیم ممکن است چندان کارمندان مسلط به زبان انگلیسی نباشند.

در خصوص تعیین بیمارستان نیز دست شخص باز می باشد و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد اما بهتر است بیمارستانی را انتخاب نمائید که به محل اقامت و یا کارتان نزدیک باشد. اغلب بیمارستان های دولتی که در قلب مسکو واقع شده اند بسیار شلوغ  می باشند، به گونه ای که در بسیاری مواقع شخص ترجیح می دهد که به بیمارستانی در خارج از مرکز شهر اقدام نماید. همچنین این امکان وجود دارد که شخص پس از تعیین دکتر خود سپس بیمارستان مورد نظر را انتخاب نماید.

در خلال اوایل دوران بارداری، مدرکی از سوی دکتر خود دریافت می نمائید که شخص موظف می باشید این مدرک را در طول مدت ۹ ماه به همراه خود داشته باشد. که این مدرک حاوی تمامی اطلاعات لازم در خصوص روند بارداری می باشد. اما به هر روی در خصوص تمامی مورادی که خواستار آن می باشید که مربوط به دوران بارداری می باشید، با دکتر خود حتماً در میان بگذارید.

 

پروسۀ به دنیا آمدن کودک در مسکو

به محض اینکه مادر متوجۀ نشانه های به دنیا آمدن فرزند شد به بیمارستان منتقل خواهد شد. و به محض ورود به بیمارستان وی به بخش زایمان منتقل خواهد شد و کارکنان وی را آمادۀ زایمان خواهند کرد. اما در صورتیکه مادر از قبل بیمارستانی را به منظور به دنیا آوردن کودک خود انتخاب نموده باشد و اطلاعاتی را در اختیار بیمارستان مربوطه قرار داده باشد و خواسته های خود را در آن قید نموده باشد، در این صورت کارکنان راحت تر می توانند با توجه به خواسته های وی اقدامات لازم را ترتیب نمایند، به طور مثال در صورتیکه شخص بخواهد اپیدورال داشته باشد، که مسلماً هزینه بر هم خواهد بود و یا اینکه بخواهد پدر فرزند نیز در طول روند بارداری حضور داشته باشد، که در اکثر موارد این امر در روسیه متداول نمی باشد، تمامی این موارد یا موارد دیگر را می تواند از قبل ذکر نماید تا کارکنان مطابق با این موارد اقدامات لازم را هموار سازند.

در خصوص حضور پدر در زمان زایمان در حال حاضر اتخاذاتی تعبیه شده است تا حضور پدر در حین تولد را فراهم سازد.

کارکنان و خدمه در تمام طول مدت پروسه در کنارتان خواهند بود اما دکتر متخصص تنها زمان زایمان حضور خواهد داشت.

اما پس از زایمان، به طور معمول مادر و فرزند به مدت ۳ روز در بیمارستان خواهند ماند و این مدت بیشر از ۵ روز نخواهد بود. البته برخی از بیمارستان ها اجازۀ ترخیص زیر ۳ روز را صادر می نمایند اما نیاز هست تا حتماً شخص برگه ای را امضا نماید که نشان دهندۀ رضایت او از ترخیص است و طی این برگه شخص موافقت می نماید که تمامی مسئولیت های ناشی از ترخیص زود را قبول نموده است.

 

مراقبت های پس از زایمان

پس از تولد فرزند، به طور معمول مادران مراقبت های ویژه ای را دریافت می دارند. اما در صورتیکه تمایل به دریافت این مراقبت ها از سوی بیمارستان های خصوصی می باشید، قبل از هر اقدامی اطمینان حاصل نمائید که بیمۀ شما موارد مذکور را تحت پوشش قرار می دهد.

پس از اینکه مادر و فرزند به منزل منتقل شدند، یک پرستار محلی به طور مرتب به مادر و کودک تازه متولد شده سر خواهد زد. اما در همان ابتدا کودک واکسینه خواهد شد که در خصوص این امر تفاوتی میان بیمارستان دولتی و یا خصوصی وجود ندارد. روسیه یک برنامۀ منسجم در امر نظام واکسیناسیون را دارا نمی باشد، بنابراین نیاز هست اطلاع داشته باشید چه واکسن هائی در زمان موجود می باشد و دیگر اینکه چه زمان واکسن مربوط باید انجام شود.

 

ثبت تولد کودک

یکی از مواردی که نیاز هست حتماً پس از تولد فرزند انجام شود، اخذ گواهی تولد فرزند از سوی ادارۀ ثبت می باشد که این اداره با  عنوان  Zapis Aktov Grazhdanskogo Sostoyaniya (ZAGS)شناخته شده است. اما پیش از هر اقدامی، پیشنهاد می نمائیم با ادارۀ مربوطه تماس حاصل نمائید تا در خصوص مدارک مورد نیاز جهت ثبت تولد فرزند اطلاع پیدا نمائید و سپس با مدارک مربوطه اقدام نمائید. در روند ثبت تولد کودک حداقل یکی از والدین باید حضور داشته باشند و بهتر است تا حدودی به زبان روسی مسلط باشند.

اما مدارکی که نیاز هست حتماً به همراه داشته باشید عبارتند از:

  • گواهی که از سوی بیمارستان جهت تولد کودک صادر می شود
  • سند ترجمه شدۀ مدرک ازدواج
  • کپی ترجمه شدۀ پاسپورت
  • کپی فرم ویزای روسیه
  • به همراه داشتن مبالغ مربوط به ثبت

بنابراین پس از تولد، نیاز هست که حتماً این امر در یکی از دفاتر ZAGS به ثبت رسد. و پس از اینکه گواهی تولد صادر شد، نیاز هست که به منظور کسب تابعیت به سفارت کشوری که پدر و مادر تابعیت آن را دارند مراجعه نمایند.

 

مرخصی مربوط به زایمان در روسیه

مطابق با قوانین و مقررات روسیه مادران باردار تا ۱۴۰ مرخصی زایمان داشته باشند. و به این صورت است که قبل از زایمان می توانند از مرخصی ۷۰ روزه برخوردار شوند و ۷۰ روز هم پس از تولد فرزند. و به مادران در این مدت ۱۰۰ درصد حقوق خود را دریافت خواهند کرد. اما در صورتیکه کودک دوقلو به دنیا آورید این مدت قابل تمدید به مدت ۱۹۴ روز نیز می باشد. علاوه بر این امکان اخراج نیز در این مدت نمی باشد.

 

سیستم کسب تابعیت در روسیه

به طور کلی همانطور که قبلاً هم اشاره نمودیم کشورها به لحاظ تولد فرزند از دو سیستم تبعیت می نمایند که این دو سیستم عبارتند از سیستم خاک و سیستم خون. مطابق با سیستم خاک، کودک در کشوری متولد شود که سسیتم تولدش مطابق با این سیستم می باشد، به محض تولد می تواند تابعیت کشور مربوطه را کسب نماید. اما مطابق با سیستم خون، تابعیت تنها از طریق والدین قابل انتقال به فرزند می باشد. کشور روسیه کشوری است که از سیستم خون پیروی می نماید و تنها در صورتی تابعیت این کشور به کودک تازه متولد شده قابل انتقال می باشد که والدین تابعیت این کشور را دارا باشند. و در غیر این صورت حتماً نیاز هست که والدین با مراجعه به سفارت مربوطه نسبت به اخذ تابعیت برای فرزند خود مراجعه نمایند و اقدامات لازم را انجام نمایند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی بر آن داشتیم مهاجرت از طریق تولد در روسیه را مورد تجزیه و تحلیل نمائیم. اما همانطور که در مقاله نیر اشاره داشتیم مهاجرت از طریق تولد در روسیه پروسۀ سخت و پیچیده ای را نیازمند نمی باشد. اما به منظور اطلاع از شرایط و روند مهاجرت از طریق تولد در روسیه با وکیل مهاجرت به روسیه که مسلط به قوانین روسیه می باشد تماس حاصل نمائید تا ایشان دانش کافی در زمینۀ مهاجرت از طریق تولد در روسیه در اختیار شما عزیزان قرار نمایند.

نگارنده: جیران تاجبخش

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *