مهاجرت به انگلستان از طریق مهارت شغلی یا ویزای Tier 2

 

 

شاید شما هم از جمله کسانی باشید که به دنبال مهاجرت به انگلستان از طریق مهارت شغلی یا ویزای Tier 2هستید. حال این سوال مطرح میشود که روش مهاجرت به انگلستان از طریق مهارت شغلی یا ویزای Tier 2 چیست؟ و اینکه شما به عنوان یک مهاجر باید دارای چه شرایطی باشید تا بتوانید از روش مهاجرت به انگلستان از طریق مهارت شغلی یا ویزای Tier 2  استفاده کنید و اینکه اساسا میتوان از طریق مهارت شغلی یا ویزای Tier 2 اقامت کشور انگلستان را کسب کرد؟ و اگر چنین است چه کسانی میتوانند از روش مهاجرت به انگلستان از طریق مهارت شغلی یا ویزای Tier 2 استفاده کنند.  و اینکه آیا در روش مهاجرت به انگلستان از طریق مهارت شغلی یا ویزای Tier 2 امکان دریافت اقامت دایم کشور انگلستان وجود خواهد داشت؟ لازم به ذکر است که این مقاله برای ارایه به موسسه ملک پور نوشته شده است.

 

کشور انگلستان یکی از مهمترین کشورهای جهان در زمینه اقتصاد و سیاست به حساب می آید و در زمینه فناوری و خدمات پزشکی یکی از مطرح ترین های دنیا می باشد. پایتخت انگلستان، لندن که از نظر جمعیتی بزرگترین شهر اروپا می باشد مقصد اول سالیانه بسیاری از تجار و صاحبان مشاغل می باشد و همین امر سبب گشته تا سالیانه بسیاری از افراد از اقصی نقاط جهان از طریق مهاجرت تحصیلی، کاری یا سرمایه گذاری برای کشور انگلستان اقدام نمایند.

 

بطور کلی سیستم جدید ویزاهای کشور انگلستان موسوم به point-based system ، راه اصلی ورود افراد از خارج از حوزه کشورهای اتحاده اروپا می باشد و ویزاهای انگلستان را به پنج دسته تقسیم می کند که از میان آنها میتوان به دو دسته دوم یا  ویزای Tier 2 برای مهاجرت متخصین و هنرمندان و ورزشکاران اشاره کرد:

 

Tier 2  یا skiled worker  یا مهارت شغلی

این دسته است برای کارگران ماهر از خارج از منطقه اقتصادی اروپا که دارای  پیشنهاد کار در انگلستان است می باشد. این گروه شامل کارگران ماهر که توسط یک شرکت بین المللی به انگلستان منتقل شده اند، و کارگران ماهری است که کمبود آنها در انگلستان ثابت شود ، و یا رهبران و مبلغان دینی و ورزشکاران  حرفه ای. نکته قابل ذکر اینکه قبل از درخواست در این گروه، متقاضی باید دارای ضامن معتبر و مدارک ضمانت از کشور انگلستان باشد .

منظور از هنرمندان و ورزشکاران در این ویزا افرادی هستند که جهت انجام امور ورزشی ، سرگرمی یا هنری بمدت ۱۲ ماه  وارد انگلستان می شوند . به طور مثال ورزشکاران بین المللی در سطح عالی ویا کسانی که شغل آنها بتواند کمک شایان توجهی به اعتلای امر ورزش در انگلستان کند. اگر متقاضی بعنوان ورزشکار وارد انگلستان شده باشد حداکثر می تواند تا ۱۲ ماه  در این کشور اقامت داشته باشد مگر این که طول مدت اقامت در ضمانت نامه متفاوت باشد که در این صورت مدت ذکر شده در ضمانت نامه ملاک خواهد بود . در ضمن ورزشکاران فقط می توانند حداکثر تا ۱۲ ماه  ویزای اقامت خود را تمدید کنند.

و اما متقاضی هنرمند می تواند در ابتدا تا ۱۲ ماه  در این کشور اقامت و کار داشته باشد. مگر این که طول مدت اقامت در ضمانت نامه متفاوت باشد که در این صورت مدت ذکر شده در ضمانت نامه ملاک خواهد بود . متقاضیان در این گروه می توانند حداکثر تا ۲۴ ماه  اقامت خود را در انگلستان تمدید کنند. اما در طول این مدت  نباید ضامن آنها تغییر کند .

و نهایتا گروه رهبران دینی و مبلغان مذهبی شامل افرادی است که جهت تبلیغ مذهب و بصورت موقتی وارد انگلستان می شوند . این گروه جهت اشاعه امور مذهبی و تبلیغ می توانند در انگلستان فعالیت کنند . و نکته مهم اینکه تغییر گروه مهاجرتی در این دسته امکان پذیر نیست   و این افراد هم باید دارای ضمانت نامه ی معتبر باشند.

اما چنانچه شما از طریق سرمایه گذاری موفق به اخذ ویزای Tier 2 کشور انگلستان شوید و یا به بیان ساده تر ویزای کار انگلستان را اخذ نمایید، حق اقامت ۵ساله در انگلستان را خواهید داشت و بعد از می توانید ویزای خود را تمدید کرده و یا در صورت داشتن شرایط لازم برای گرفتن اقامت دایم انگلستان درخواست بدهید.

 

در ویزای Tier 2 شما به یک ضامن یا تامین کننده منابع مالی در ضمن اقامت  در انگلستان نیاز دارید که این مقدار برابر۸۰۰۰۰۰ پوند برای درخواست کننده ی ویزا و ۵۳۰۰ پوند به ازای هر یک از همراهان او می باشد که باید حداقل ۹۰ روز قبل از درخواست در حساب بانکی  قرار گیرد. البته فراموش نکنید که در این ویزا بالاترین امتیاز که حدود ۵۰ امتیاز است به کسانی که پیشنهاد کاری از انگلستان دریافت میکنند تعلق خواهد گرفت و اینکه بهد از ورود به انگلستان حداقل ساعت کاری ۳۰ ساعت در هفته خواهد بود. متوسط درآمد آینده شما و مدارک تحصیلی و مدارک زبان انگلیسی نیز در گرفتن ویزای Tier 2 جهت اقامت در انگلستان موثر است. البته ارایه ی مدرک زبان در ویزای tier 2 انگلستان برای افرادی که تابعیت کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا، نیوزلند و چند کشور دیگر را دارا باشند، الزامی نیست.

 

 

بنابراین روش مهاجرت به انگلستان از طریق مهارت شغلی یا ویزای Tier 2  دارای سیستم امتیازبندی می باشد، که شخص متقاضی باید به میزان امتیاز مشخص شده برسد. بیشترین امتیاز برای ویزای tier 2 انگلستان یا ویزای کار انگلستان ۵۰ امتیاز می باشد که به کسانی تعلق میگیرد که بتوانند پیشنهاد کاری از کشور انگلستان دریافت کنند. پروسه ی مهاجرت به انگلستان از طریق مهارت شغلی یا ویزای Tier 2  حدود سه ماه طول میکشد که در واقع این روش را در ردیف روشهای سریع مهاجرت به انگلستان قرار میدهد.  شما برای اطلاع از شرایط مختلف و نحوه ی امتیازبندی مهاجرت به انگلستان از طریق مهارت شغلی یا ویزای Tier 2  می توانید از طریق تلفن با مشاورین و وکلای با تجربه موسسه ملک پور مشاوره رایگان دریافت نمایید و همچنین می توانید به صورت حضوری از مشاوره وکلای موسسه ملک پور بهره مند گردید.

 

 

نگارنده و مترجم: علی اکبریان

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *