مهاجرت به بلاروس

مهاجرت به بلاروس

مهاجرت به بلاروس یکی از مواردی است که در حال حاضر مهاجران بسیاری را به خود جلب نموده است. و این کشور توانسته هر ساله جذابیت بیشتری را برای مهاجر خارجی فراهم آورد. مهاجرت به بلاروس از طرق مختلفی امکان پذیر می باشد از جمله این طرق عبارتند از مهاجرت از طریق تولد، ازدواج، پناهندگی، کاری، سرمیاه گذاری، تحصیلی و سایر موراد. که در میان این موارد طریق تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری طرفدار بیشتری را به خود جلب نموده. به طور کلی به منظور اینکه پس از مهاجرت به بلاروس بتواند اقامت دائم بلاروس و به طریق اولی تابعیت بلاروس را اخذ نمائید باید حتماً به طریق قانونی اقدام نمائید. اما در نهایت به منظور کسب اطلاعات کامل در خصوص مهاجرت به بلاروس با وکیل مهاجرت به بلاروس که مسلط به قوانین بلاروس می باشند تماس حاصل نمائید تا ایشان به طور کامل شما را در خصوص مهاجرت به بلاروس هدایت و راهنمائی نمایند.

 

مقدمه

پیرو مهاجرت به بلاروس، بد نیست ابتدا اشاره ای کلی به شرایط این کشور داشته باشیم. بلاروس کشوری است که در مرکز اروپای شرقی قرار گرفته است و جمعیتی بالغ بر ۹٫۶ میلیون نفر را دارا می باشد. پایتخت این کشور شهر مینسک است و اکثر جمعیت این کشور مذهب مسحیت را چه در شاخۀ ارتودکس و یا کاتولیک دارا می باشند. پول این کشور روبل بلاروس می باشد. و این کشور در مرکز مهمی از اروپا که نقطۀ تلاقی بسیاری از کشور های اروپائی می باشد قرار گرفته است. این کشور کشوری است که دارای مناطق حاصلخیز کشاورزی، مناطق باتلاقی، جنگل، دریاچه ها می باشد. زمستان ها در این کشور سرد و دارای تابستان های ملایم می باشد. زبان رسمی این کشور زبان بلاروسی و روسی می باشد. خود واژۀ بلاروس به معنای روسیۀ سفید می باشد. اما به طور کلی به منظور مهاجرت به بلاروس نیازمند نوع خاصی از ویزا می باشید که در اینجا می پردازیم به مهمترین آنها که همانا ویزای تحصیلی و کاری می باشد. که در خلال مقاله به هر دوی آنها خواهیم پرداخت.

 

ویزای کار بلاروس

همانطور که در بالا نیز اشاره نمودیم یکی از طرق مهاجرتی به بلاروس طریق کاری می باشد که در این بخش به آن خواهیم پرداخت. به منظور کار در بلاروس می توانید فرم مربوط به ویزای بلند مدت را تکمیل نمائید، که به این معنا می باشد که قصد ورود به بلاروس و کار در این کشور را بریا مدت ۹۰ روز در یک سال جاری می باشید. اما نیاز هست که شخصی برای شغل مورد نظر در خاک بلاروس یافت نشده باشد و به اصطلاح کارفرمای آینده نگر باید نامۀ تقاضایی را به منظور صدور ویزای شما به مقامات صالحۀ وزارت امور داخلی بلاروس صادر نماید.

همچنین نیاز هست تا کمپانی مورد نظر درخواست خود را به صورت کتبی در سربرگ شرکت ارائه نماید. که این نامه باید از سوی مدیریت امضا شده باشد علاوه بر آن حتماً نیاز هست که مهرو موم شده باشد. همچنین باید مدارک مربوط به ثبت شرکت را نیز ارائه نمایند. همچنین است در خصوص قراردادی که میان کارفرما و متقاضی منعقد شده است که باید حتماً موقعیت شخص در آن قید شده باشد و تائیدیه ای موجود باشد که شما در شغل مورد نظر مشغول به کار می باشید. همچنین شخص باید مدارک زیر را نیز ارائه نماید که این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس با فرمت پاسپورت
  • فرم درخواست ویزا
  • هزینه ها

معمولاً کسب ویزای کار بلاروس مدت زمان ۱۵ تا ۲۵ روز زمان نیاز دارد. اجازۀ کار برای مدت زمان یک ساله می باشد که امکان تمدید برای یک سال دیگر نیز دارد. اما پس از تمدید لازم هست که حتماً اجازۀ کار دوباره دریافت نمائید. اما پس از اینکه اجازۀ کاری را کسب نمودید، کارفرما موظف است قرارداد کاری را با تبعۀ خارجی منعقد نماید. این قرارداد باید در برگیرندۀ  تمامی قوانین مربوط به حقوق و وظایف شخص جویای کار باشد. نکتۀ مهم دیگری که وجود دارد این است که باید قرار داد مربوطه در دفتر مربوط به امور مهاجرتی ثبت گردد.

 

 

ویزای تحصیلی به بلاروس

تحصیل در بلاروس یکی دیگر از طرق مهاجرت به بلاروس می باشد. به منظور درخواست ویزای تحصیلی در بلاروس، شما باید ابتدا توسط موسسۀ آموزشی معتبر پذیرش را دریافت کرده باشید. و باید دلایل قبولی را ارائه نمائید و نامۀ قبولی مذکور باید توسط ادارۀ مهاجرت و ادارۀ امور داخلی بلاروس مورد تائید قرار گیرد. اما در خصوص ویزای تحصیلی نیز یک سری شرایطی وجود دارد که از جملۀ آن شرایط عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس با فرمت پاسپورت
  • فرم درخواست ویزا
  • هزینه های مربوط به ویزا

 

سایر طرق مهاجرت به بلاروس

تا به اینجا به دو نمونۀ مهم از طرق مهاجرتی به بلاروس پرداختیم اما طرق دیگری که بتوان به بلاروس راه یافت عبارتند از طریق تولد، ازدواج، پناهندگی و سرمایه گذاری که توضیح مختصری در باب هر کدام از این موارد ارائه خواهیم داد.

تولد در بلاروس

در خصوص اخذ تابعیت یک کشور از طریق تولد کشورها دو سیستم را دنبال می نماید و آن دو سیستم عبارتند از سیستم خاک و سیستم خون. مطابق با سیستم خاک، کودک در خاک کشوری که بر طبق سیستم خاک می باشد به دنیا آید، مستقیماً تابعیت کشور مورد نظر را کسب می نماید. اما بر طبق سیستم خون، تابعیت تنها از سوی والدین به کودک قابل انتقال خواهد بود. اما سیستمی که بلاروس از آن تبعیت می کند همانا سیستم خون می باشد و کودک تنها در صورتی می تواند تابعیت بلاروس را کسب نماید که یکی از والدین او تابعیت این کشور را دارا باشند.

 

مهاجرت به بلاروس از طریق ازدواج

یکی دیگر از طرق مهاجرت به بلاروس، طریق ازدواج می باشد. که از این طریق متقاضی می تواند تابعیت این کشور را کسب نماید.

 

مهاجرت به بلاروس از طریق سرمایه گذاری

اما طریق دیگری که مهاجرت به بلاروس را مهیا نموده است، همانا طریق سرمایه گذاری می باشد. در این خصوص باید حتماً برای شخص طرح شغلی پی ریزی شود و به تایید دولت بلاروس رسیده شود. مبلغ سرمایۀ اولیه با توجه به طرح شغلی مورد نظر متغیر خواهد بود. که البته این مبلغ از سوی دولت بلوکه نخواهد شد. اما در صورتیکه متقاضی از این طریق اقدام نماید می تواند اقامت و به طریق اولی تابعیت این کشور را پس از گذشت مدت زمان تعیین شده کسب نماید.

 

کارت مهاجرت

پیرو موضوع مقاله در خصوص مهاجرت به بلاروس در این بخش می پردازیم به کارت مهاجرتی به بلاروس خواهیم پرداخت. مهاجرانی که وارد خاک بلاروس می شوند، به محض ورود به حوزۀ بلاروس مهاجر می تواند کارت مهاجرتی اخذ نماید. که در این ارتباط نیاز هست فرم های مربوطه تهیه و تکمیل گردد و در مرز بلاروس ارائه و تحویل داده شود. نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که متقاضی پس از اینکه خواست خاک بلاروس را ترک نماید موظف است کارت مربوطه را تحویل نماید. ادارۀ امور خارجی در بلاروس، در کارت مهاجرتی ورود و خروج شخص را در خود کارت قید خواهد کرد.

 

محل دریافت کارت مهاجرت

متقاضی مهاجرت به بلاروس می تواند کارت مهاجرت را مستقیماً در مرز بلاروس کسب نماید و یا:

  • یک طریق کسب کارت مهاجرت بلاروس بلافاصله پس از ورود و در فرودگاه می باشد
  • طریق دیگر کسب کارت مهاجرت در ایستگاه قطار می باشد

لذا با توجه به موارد بیان شده، متقاضی به محض ورود می تواند نسبت به دریافت کارت اقامت اقدام نمائید.

 

نتیجه گیری

این مقاله در خصوص مهاجرت به بلاروس تهیه و تکمیل شده است و سعی بر آن داشتیم طرق مهاجرت به بلاروس را هر چند به صورت کوتاه و مختصر، به اطلاع شما عزیزان رسانیم. همانطور که اشاره نمودیم مهاجرت به بلاروس از طرق مختلفی امکان پذیر می باشد که مهاجرت تحصیلی و کاری به این کشور به نسبت طرفدار بیشتری دارد. اما در نهایت به منظور کسب اطلاعات کامل و جامع در خصوص مهاجرت به بلاروس، پیشنهاد می نمائیم با وکیل مهاجرت به بلاروس که مسلط به قوانین بلاروس می باشند تماس حاصل نمائید تا ایشان شما را به طور کامل در خصوص مهاجرت به بلاروس هدایت و راهنمائی نمایند.

 

نگارنده: جیران تاج بخش

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *