مهاجرت به سوئیس

مهاجرت به سوئیس:

آیا به مهاجرت به سوئیس می اندیشید؟ شرایط مهاجرت به سوئیس چگونه است؟ آیا در مورد مهاجرت به سوئیس اطلاع دارید؟ برای مهاجرت به سوئیس چه راههایی وجود دارد؟ آیا با مهاجرت به سوئیس می توان اقامت و تابعیت سوئیس را اخذ کرد؟ اگر قصد مهاجرت به سوئیس را دارید بهتر است بدانید که برای مهاجرت به سوئیس راههای متعددی وجود دارد که هر کدام از این راهها با توجه با شرایط افراد متفاوت می باشد همچنین با مهاجرت به سوئیس از طرق متفاوت می توانید اقامت و تابعیت سوئیس را اخذ نمایید. ما در این مقاله بر آن شدیم تا برای شما راههای مهاجرت به سوئیس را شرح دهیم و شما را با راههای مهاجرت به سوئیس آشنا سازیم همچنین به سوالات شما در مورد مهاجرت به سوئیس پاسخ دهیم.

در ابتدا بهتر است اینگونه بیان نماییم که برای مهاجرت به سوئیس راههای متفاوتی وجود دارد که با توجه به شرایط هر فرد می تواند یکی از آن طرق را انتخاب نماید از جمله طرق مهاجرت به سوئیس بدین شرح است:

مهاجرت تحصیلی به سوئیس:

اگر قصد مهاجرت به سوئیس را دارید می توانید از طریق مهاجرت تحصیلی به سوئیس اقدام نمایید. آموزش و پرورش در سوئیس دارای سیستمی بسیار متنوع و بسیار قوی می باشد همچنین مدارس در سوئیس دولتی و به صورت رایگان است. کودکان در سوئیس و پس از شروع تحصیلات خود وارد مهد کودک خواهند شد و پس از آن تحصیل در مقطع ابتدایی را شروع خواهند کرد. شروع سن ابتدایی در سوئیس برای کودکان از سن ۶ سالگی می باشد و کودکان در سن ۶ سالگی تحصیلات خود را شروع خواهند کرد.

تحصیل در سوئیس ۱۲ ساله خواهد بود و افراد پس از پایان ۱۲ سال می توانند به راحتی وارد دانشگاههای سوئیس شوند و ادامه تحصیلات خود را در دانشگاه بگذرانند. اولین دانشگاهی که در سوئیس افتتاح شد و فعالیت خود را آغاز کرد دانشگاه بازل در سال ۱۴۶۰ بود که این دانشگاه اولین دانشگاه و همچنین اولین دانشگاه پزشکی در سوئیس است. علاوه بر این دانشگاه ۱۰ دانشگاه عمومی دیگر در استانهای سوئیس وجود دارند که افراد متقاضی مهاجرت تحصیلی به سوئیس به راحتی می توانند از یکی از دانشگاههای سوئیس پذیرش تحصیلی را اخذ نمایند و به تحصیل در سوئیس بپردازند.

سوئیس پس از استرالیا بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را دارا می باشد که از تمامی نقاط جهان در دانشگاههای سوئیس مشغول تحصیل و فعالیت می باشند. نکته حائز اهمیتی که در مهاجرت تحصیلی به سوئیس وجود دارد این است که دانشگاههای سوئیس از رتبه ی بالایی در اروپا برخوردار هستند و در رتبه بندی جهانی رتبه برتری را به خود اختصاص داده اند.

سوئیس کشوری است که چندین زبان را در خود جای داده است تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئیس به زبان سوئیسی ، انگلیسی ، آلمانی، ایتالیایی و فرانسه می باشد و متقاضی مهاجرت تحصیلی به سوئیس این امکان را دارد که به چندین زبان تحصیل نمایند همچنین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس به زبان انگلیسی خواهد بود همچنین تحصیل در مقطع دکترا در سوئیس هم به زبان انگلیسی می باشد و افراد به راحتی می توانند در دانشگاههای سوئیس و به زبان انگلیسی تحصیل نمایند.

مهاجرت کاری به سوئیس:

در مورد مهاجرت کاری به سوئیس بهتر است اینگونه بیان شود که اشخاصی که قصد مهاجرت کاری به سوئیس را دارد باید در سوئیس یک job offer یا کارفرما داشته باشند تا بتوانند در سوئیس کار نمایند و یا فرد متقاضی کار در سوئیس باید یک دعوت نامه کاری از یک شرکت معتبر در سوئیس دریافت نماید که برای اخذ دعوت نامه کاری فرد متقاضی باید شرایطی را دارا باشد همچنین داشتن کارفرما خود مستلزم انجام پروسه ای طولانی می باشد و بدین صورت است که کار فرمای سوئیسی باید به مدت ۳ ماه کار مورد نظر را در سوئیس آگهی نماید و فرد مورد نظر در سوئیس یافت نشود سپس شخصی که دعوت نامه کاری در سوئیس دریافت می کند به کار مورد نظر در سوئیس بپردازد. نکته مهمی که وجود دارد این است که یافتن یک کار فرما در سوئیس مستلزم شرایطی می باشد که شخص کارفرما باید داشته باشد فرد کارفرما باید مجوز تقاضای ویزای کار را داشته باشد تا بتواند به فرد متقاضی کار در سوئیس دعوت نامه کاری ارسال نماید.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سوئیس:

اگر قصد مهاجرت به سوئیس را دارید می توانید از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سوئیس اقدام نمایید. تاسیس یک شرکت در سوئیس می تواند به سرعت انجام شود و برای فرد سرمایه گذار سود قابل قبولی را در پی داشته باشد. قانون سوئیس در بین شرکت هایی که مالکیت انحصاری دارند و یا به صورت مشارکت محدود هستند و یا شرکت های با مسئولیت محدود تفاوتی را قائل شده است. اشخاصی که قصد سرمایه گذاری در سوئیس از طریق شرکت با مسئولیت محدود را دارند و بین کشورهای انگلیسی زبان با دولت سوئیس این اجازه داده شده تا اشخاص حقوقی و حقیقی بتوانند شرکتی را در سوئیس تاسیس نمایند و به کار و فعالیت اقتصادی بپردازند. اشخاص متقاضی مهاجرت به سوئیس به راحتی می توانند یک شرکت معتبر در سوییس را راه اندازی نمایند و به کسب و کار در سوئیس مشغول شوند و از این طریق اقامت و تابعیت سوئیس را اخذ نمایند.

شما سروران گرامی می توانید با مراجعه با موسسه MIE و یا سایت های موسسه MIE طلاعات کاملی در زمینه مهاجرت به سوئیس را اخذ نمایید همچنین می توانید از وکیل مهاجرت به سوئیس بهره مند شوید و اطلاعات کاملی را اخذ کنید.

پناهندگی در سوئیس:

طبق کنوانسیون پناهندگی ۱۹۵۱ژنو پناهنده به کسی اطلاق می شود که در کشور خود به دلایل نژادی، مذهب، ملیت، عقاید سیاسی، تعلق به یک گروه اجتماعی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

پناهندگان در سوئیس در شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی به سر می برند با توجه به اینکه راههای قانونی بسیاری برای مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت سوئیس وجود دارد اما برخی مهاجرت از طریق پناهندگی را برای اخذ اقامت و تابعیت سوئیس انتخاب می کنند.

پناهندگان در سوئیس چندبن سال در شرایط حقوقی نا مناسبی قرار دارند تا با تقاضای پناهندگیشان موافقت شود. در کل می توانیم بگوییم که پناهندگان در این دوران در سخت ترین شرایط چه از نظر حقوقی و چه از نظر روحی قرار دارند. افرادی که در کشورهای اروپایی مثل کشور سوئیس پناهنده می شوند اگر بعد از مدتی یعنی قبل از اینکه درخواست پناهندگیشان پذیرفته شود به کشور خود باز گردند تا ۱۰ سال اجازه ورود به کشورهای اروپایی را نخواهند داشت و هیچگونه ویزایی برای سفر به کشورهای اروپایی به آنها داده نخواهد شد. افرادی که در کشور سوئیس درخواست پناهندگی می کنند باید بتوانند اثبات کنند که در کشور خود مورد آزار و اذیت جسمی و روحی قرار گرفته اند تا بتوانند به عنوان پناهنده در سوئیس پذیرفته شوند.

افرادی که به عنوان پناهنده وارد سوئیس می شوند به آنها اجازه اقامت موقت داده می شود تا به درخواست پناهندگیشان رسیدگی شود و همچنین وضعیت پناهندگی افراد مشخص شود. پناهندگان در سوئیس می توانند در فرودگاه و یا در داخل کشور سوئیس در مرکز پردازش پذیرش پناهندگی درخواست پناهندگی خود را مطرح نمایند همچنین از افراد پناهنده در سوئیس عکس و اثر انگشت گرفته می شود و سپس دبیرخانه دولت مصاحبه ای را با افراد پناهنده ترتیب می دهد تا پرونده پناهندگی افراد مورد بررسی قرار گیرد و در خصوص قبول و یا رد پرونده پناهندگی افراد پناهنده تصمیماتی اتخاذ شود.

ازدواج در سوئیس:

افرادی که قصد ازدواج در سوئیس را دارند بهتر است بدانند که حداقل سن برای ازدواج در سوئیس ۱۸ سال می باشد و شروع آن حتما باید در حضور افسر اداره ثبت به انجام برسد. طبق قوانین کشور سوئیس اگر یک فرد غیر سوئیسی با فردی از  تبعه سوییس ازدواج کند می تواند اقامت و تابعیت کشور سوئیس را اخذ نماید . شخصی که تبعه ی  کشور سوئیس می باشد و قصد ازدواج با یک تبعه خارجی را دارد باید اثبات کنند که درآمد کافی برای تامین زندگی خود و همسرش را خواهد داشت. پس از اینکه ویزای ازدواج کشور سوئیس صادر شد فرد می تواند وارد کشور سوئیس شود و در آنجا اقامت داشته باشد همچنین امکان کار و زندگی برای فرد در کشور سوئیس وجود دارد و فرد از تحصیلات رایگان برخوردار خواهد شد.

در قانون کشور سوئیس آمده است که ازدواج بین خواهر و برادر، پدر بزرگ و مادر بزرگ با نوه، پدر و مادر با فرزندان کاملا ممنوع می باشد.

نکته حائز اهمیتی که در اینجا وجود دارد این است که زن و شوهر در کشور سوئیس پس از ازدواج از حقوق یکسانی برخوردار خواهند بود و تمامی مراحل زندگی در کنار هم خواهند بود.

تولد در سوئیس:

در کشور سوئیس اگر یکی از والدین تابعیت کشور سوئیس را دارا باشد فرزند هم به تبعیت از آن والد اقامت و تابعیت کشور سوئیس را اخذ می نماید.

اگر کودکی در خارج از کشور سوئیس متولد شود و پدر تابعیت کشور دیگر را دارا باشد و مادر تابعیت کشور سوئیس را دارا باشد کودک هم می تواند به تبعیت از مادر اقامت و تابعیت سوئیس را اخذ نماید و همینطور برعکس اگر کودک در خارج از کشور سوئیس متولد شود و پدر اقامت و تابعیت سوئیس را دارا باشد و مادر تابعیت کشور دیگر را دارا باشد در این صورت کودک هم می تواند به تبعیت از پدر اقامت و تابعیت کشور سوئیس را اخذ نماید.

اگر پدر و مادر طفلی که متولد می شود تابعیت کشور سوئیس را دارا باشند کودک هم به تبعیت از والدین تابعیت کشور سوئیس را اخذ می نماید.

اگر فرزندی در سوئیس متولد شود و پدر و مادرش معلوم نباشند کودک اقامت و تابعیت سوئیس را اخذ می نماید.

اگر طفلی در کشور سوئیس از پدر و مادری به دنیا بیاید که بدون تابعیت باشند فرزند می تواند اقامت و تابعیت سوئیس را اخذ نماید.

در کل بهتر است بدانید که برای مهاجرت به سوئیس راههای متعددی وجود دارد که افراد بنا به شرایط خود می توانند یکی از آن راهها را برای مهاجرت خود برگزینند. همچنین مهاجرت به سوئیس بسیار پر طرفدار بوده و همه ساله افراد بسیاری قصد مهاجرت به سوئیس را دارند که می توانند از راه قانونی اقدام به مهاجرت به سوئیس نمایند و پس از آن اقامت و تابعیت سوئیس را اخذ نمایند. اگر قصد مهاجرت به سوئیس را دارید می توانید از طریق مهاجرت تحصیلی به سوئیس و یا مهاجرت کاری به سوئیس و یا سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سوئیس اقدام نمایید و از این طریق اقامت و تابعیت سوئیس را اخذ نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به سوئیس می توانید به سایت های موسسه MIE مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را کسب کنید همچنین می توانید از وکیل مهاجرت به سوئیس بهره مند شوید و اطلاعات کاملی در زمینه مهاجرت به سوئیس را اخذ کنید.

نگارنده: نگار ولی یاری اسکندری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *