مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه

مقدمه :
آیا قصد مهاجرت به فرانسه را دارید؟ آیا در مورد فرانسه و مهاجرت به فرانسه اطلاعاتی دارید؟ آیا در مورد مهاجرت تحصیلی به فرانسه اطلاعات کافی دارید؟ آیا با شرایط مهاجرت  کاری به فرانسه آشنایی دارید؟
مهاجرت به فرانسه دلایل زیادی می تواند داشته باشد. فرانسه کشوریست سراسر زیبایی و دانش و فرهنگ غنی و هیجان که همه ی اینها دلایل خوب و کافی برای مهاجرت به کشور فرانسه می باشد. ممکن است بسیاری از مردم دنیا برای سفرهای تفریحی و توریستی به این کشور مهاجرت کنند، اما عده ای نیز با یک مهاجرت کوتاه مدت به این کشور به منظور تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و یا حتی تحقیقات علمی در دانشگاه های فرانسه پا به خاک این کشور می گذارند.
تلاش ما بر این است که در این مقاله موقعیت جغرافیایی و منطقه ای کشور فرانسه و همچنین بخشی از راه های مهاجرت به فرانسه برای شما عزیزان بازگو کنیم.

فرانسه را می توان به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی با میراث فرهنگی غنی و و احترام به حقوق بشر توصیف کرد. فرانسه بزرگترین کشور اروپای غربی و همچنین با مساحت ۶۴۳۸۰۱ کیلومتر مربع، سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا به شمار می آید.
آمار نشان می دهد فرانسه در حال حاضر با ۶۵۳۰۰۰۰۰ نفر، بزرگترین گروه قومی شناخته شده و در رتبه دومین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا قرار می گیرد.
پاریس بزرگترین شهر این کشور و مرکز اصلی تجارت و فرهنگ فرانسه است. فرانسه یکی از سه کشوریست که دارای سواحلی، هم در دریای مدیترانه و هم اقیانوس اطلس می باشد ( دو کشور دیگر اسپانیا و مراکش اند ). فرانسه از دریای مدیترانه تا دریای مانش و دریای شمال، و همچنین از رود راین تا اقیانوس اطلس کشیده شده است. قلمرو خارجی کشور فرانسه نیز شامل گویان فرانسه می شود که در آمریکای شمالی تا چند جزیره در اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام و اقیانوس هند ادامه پیدا می کند. به این کشور به دلیل طرح نقشه ی آن لقب شش ضلعی داده شده است.
زبان رسمی این کشور زبان فرانسه، و پول رسمی آن یورو می باشد.
فرانسه کشوری سکولار است که در آن آزادی اندیشه و مذهب زیر اعلامیه حقوق انسان و شهروند تصویب شده است. اعلامیه حقوق انسان و شهروند که در انقلاب فرانسه ایجاد شد و در نوع خود یکی از اولین اسناد در این زمینه به شمار می آید، به نوعی بیانگر عقاید این کشور است.
دین رسمی سابق کشور فرانسه کاتولیک بود. پس از آیین کاتولیک، اسلام دومین دین بزرگ در فرانسه به شمار می رود و جمعیت مسلمانان ساکن این کشور بیشترین آمار را در میان همه ی کشورهای اروپای غربی دارد و با آنکه قانون اجازه گردآوری اطلاعات درباره باورهای دینی در فرانسه را به دولت نمی دهد، تخمین و آمارگیری ها نشان می دهد که ۷/۴% از مردم این کشور مسلمان هستند.
یهودیان فرانسه بیشتر در کلان شهرهایی چون پاریس و مارسی و استراسبورگ زندگی می کنند و جمعیت کنونی آنها در فرانسه نزدیک به ۴۸۳۵۰۰ نفر است. با آنکه یک چهارم یهودیان فرانسه در جریان هولوکاست کشته شدند، این کشور اکنون بزرگترین جمعیت یهودیان اروپا را در خود جای داده است.
لازم به ذکر است که فرانسه عضو موافقت نامه شنگن نیز می باشد. پیمان شنگن موافقت نامه ایست که به برداشته شدن مرز بین چندین کشور اروپایی می انجامد و امکان مسافرت بدون روادید بین این کشورها را فراهم می کند.
این پیمان در سال ۱۹۸۵ بین ۵ کشور اروپای غربی به امضا رسید و کشورهای دیگر به تدریج به این پیمان ملحق شدند. تاریخ الحاق فرانسه در ۱۴ ژوئن ۱۹۸۵ پیشنهاد شد و در تاریخ ۲۶ مارس ۱۹۹۵ به موقع اجرا درآمد.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه :

 

با اینکه تحصیل در کشور فرانسه تقریبا به صورت رایگان می باشد، اما هزینه ی زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهایی که تحصیلات رایگان در اختیار دانشجویان می گذارند بالاست. مثلا هزینه زندگی در پاریس، ماهانه حدود ۱۰۰۰ یورو و در شهرستان ها حدود ۸۰۰ یورو می باشد که البته بخش اعظم آن مربوط به هزینه مسکن است. به همین دلیل نیز سازمان هایی به نام CAF تشکیل شده که پس از اخذ اقامت، بخشی از هزینه ی مسکن را تامین می کند.
برای تحصیل در این کشور، چه در دوره کارشناسی، چه کارشناسی ارشد و چه دکترا، تسلط کامل بر زبان فرانسه الزامی می باشد. ؛ لازم به ذکر است اقدام برای تحصیل دوره ی دکتری در فرانسه و ارائه ی پذیرش، نیاز به تاییدیه ی استاد راهنما از کشور فرانسه می باشد که امری بسیار دشوار و پیچیده است و بهتر است این اقدام قبل تر از دوره ی دکترا (کارشناسی و کارشناسی ارشد) به عمل آید. ضمنا برای تحصیل در دوره ی کارشناسی علاوه بر زبان فرانسه، تسلط بر زبان انگلیسی نیز الزامیست.

مهاجرت کاری به فرانسه :

کشور فرانسه به طور مستقل به اشخاص ویزای کار نخواهد داد. مگر اینکه اشخاص متقاضی کار در کشور فرانسه همزمان با کار پاره وقت در دانشگاه های فرانسه تحصیل نمایند. ضمن اینکه هر دوره ساعت کاری مشخصی نیز دارد؛ دانشجوی کارشناسی حق ۱۰-۲۰ ساعت، دانشجوی کارشناسی ارشد ۲۰-۳۰ ساعت و دانشجوی دکترا ۳۰-۴۰ ساعت انجام کار را دارد.
هر شخص که بخواهد برای اخذ اقامت در کشور فرانسه یا به طور کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از طریق مهاجرت شغلی اقدام کند، نیاز به دعوتنامه ای از سمت کارفرما دارد. به این صورت که کارفرما ابتدا شغل مورد نظر را در کشور خود به مدت سه ماه آگهی می کند. حال اگر شرایطی گذاشته شود که با شرایط افراد اروپایی و افراد مقیم اروپا منطبق نباشد، به مدت سه ماه دیگر آن آگهی را در اتحادیه اروپت منتشر می کند و اگر باز هم شخصی داوطلب نبود، این امکان برای شخص متقاضی کار در فرانسه ایجاد می شود که از طریق اخذ دعوتنامه ی کاری وارد خاک فرانسه شوند و از طریق اقامت کاری بعد از گذراندن یک دوره ی ۳ تا ۵ ساله به تابعیت کشور فرانسه درآید.

مهاجرت از طریق ازدواج و اخذ ویزای نامزدی به فرانسه :

برای اخذ ویزای نامزدی در اینجا به این نکته اکتفا می کنیم که شخص متقاضی باید با یک تبعه ی فرانسوی که بتواند از وی حمایت جانی و مالی کند ازدواج کند. ضمن اینکه مهلت این ویزا ۱۲ ماهه است، یعنی اگر شخص متقاضی بخواهد بیشتر از ۱۲ ماه در آنجا اقامت داشته باشد، قبل از اینکه این ویزا باطل شود باید تمدید آن را از مقامات محلی فرانسه درخواست کند.
مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در فرانسه :
افرادی که می خواهند از طریق ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت به فرانسه مهاجرت کنند باید شهروندانی که تابعیت فرانسوی دارند را استخدام کرده و ماهیانه ماهانه حداقل مبلغ ۲۰۰۰ یورو به عنوان حقوق به آنها بدهند.
افراد همچنین می توانند مبلغی بالغ بر ۲۰۰۰۰۰ یورو بپردازند و اقدام به خرید شغل در فرانسه کنند. در این صورت دولت فرانسه برای آنها ویزای ۱ ساله صادر می کند که تا ۵ سال این ویزا سالانه تمدید می شود و بعد از گذشت ۵ سال این اشخاص می توانند اقامت ۱۰ ساله فرانسه را از طریق سرمایه گذاری دریافت کنند.

مهاجرت از طریق پناهندگی :

آلمان و فرانسه از جمله کشورهایی هستند که با پذیرفتن موجی از افراد به عنوان چناهنده موافقت نموده اند و ظاهرا افراد زیادی هستند که قصد مهاجرت به فرانسه از این طریق را دارند. اما با توجه به خطرناک بودن این امر، مهاجرت از این طریق توصیه نمی شود.

مهاجرت توریستی به فرانسه :

فرانسه کشوریست سراسر زیبایی و هیجان و سالیانه تعداد قابل توجهی از افراد را به سمت خود جذب می کند. ویزاهای توریستی نیز در این باب صادر می شوند. لازم به ذکر است که این نوع ویزا در خاک فرانسه قابل تغییر به ویزاهای دیگر می باشد.
موخره :
تلاش ما در این مقاله در باب موقعیت جغرافیایی کشور فرانسه و مهاجرت به کشور فرانسه از راه های مختلف (تحصیلی، کاری، ازدواج، سرمایه گذاری، پناهندگی و توریستی) بود. امید بر این است عزیزانی که قصد مهاجرت به فرانسه را دارند، با مطالعه ی مطالب مذکور از مزایا و معایب مهاجرت به فرانسه بهره مند شوند.

فاطمه ملکیان

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *