مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال

آیا برای مهاجرت به پرتغال با این کشور آشنایی دارید؟ شرایط مهاجرت به پرتغال چیست؟ مهاجرت به پرتغال از جمله مواردی است که امروزه سوالاتی زیادی پیرامون آن شده است. در این مقاله سعی بر آن شده است که شیوه های مهاجرت به پرتغال توضیح داده شود. مهاجرت به معنی ترک سرزمین اصلی و سکونت در سرزمین دیگر به طور موقت یا دائم می باشد. مهاجرت مهم ترین نوع تحرک جمعیت می باشد لذا  از جمله مسائل مهمی است که  امروزه سوالات زیادی در مورد آن مطرح است. پرتغال نیز از جمله کشورهایی است که به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی مناسب، شرایط آموزشی و عضویت در شینگن، توجه افراد  زیادی را برای مهاجرت به پرتغال جلب کرده است.در مقاله پیش رو شرایط مهاجرت به پرتغال، را بررسی نموده و اطلاعات کافی در مورد شرایط مهاجرت به پرتغال را در اختیار شما قرار داده ایم.

 

پرتغال

پرتغال همراه با دو مجمع الجزایر در اقیانوس اطلس روی شبه جزیره ایبری واقع شده است. دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد زبان این کشور پرتغالی و هشتاد درصد جمعیت به زبان انگلیسی نیز صحبت می کنند. این کشور عضو شینگن است که بدین وسیله به دارندگان ویزای شینگن امکان میدهد تا بین ۲۶ کشور عضو( اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا،لتونی، لیختن اشتاین، لوکزامبرگ، جزیره مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسپانیا، سوئد و سوئیس) آن آزادانه در سفر باشند. در دهه ها اخیر، و به خصوص در ۱۰ سال گذشته، افراد زیادی قصد مهاجرت به پرتغال را داشته و پرتغال جزءکشور مهاجر پذیر شد. مهاجران از مستعمرات سابق پرتغال در آفرقا، از برزیل، و از اروپای شرقی می باشند.

روش های مهاجرت به پرتغال

مهاجرت تحصیلی

یکی از روش های مهاجرت به پرتغال، مهاجرت تحصیلی می باشد.  مهاجرت تحصیلی امروزه مورد توجه اشخاص زیادی قرار گرفته است. در این نوع مهاجرت باید گفت که:  پرتغال با وجود مراکز علمی متعدد و شناخته شده یکی از مقاصد تحصیلی در جنوب اروپا محسوب می شود. از مزیت های پرتغال برای تحصیل، هزینه زندگی پایین و داشتن روادید شینگن جهت تردد آزاد در این محدوده می باشد که فرصت های اشتغال و تحقیق متعددی را برای دانشجویان و محققان فراهم می کند. تحصیل در مقاطع کارشناسی و بعضا کارشناسی ارشد دارای شهریه می باشد و برای دانشجویان خارجی رایگان نیست. اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، فرصت های تحصیلی فراوانی برای دانشجویان خارجی در رشته های مختلف تدارک دیده شده است که بعضاَ با بورس های تحصیلی کوتاه مدت و بلند مدت نیز همراه است.

مهاجرت از طریق کار

مهاجرت از طریق کار از دیگر روشهای مها جرت به پرتغال می باشد. این نوع مهاجرت به دلیل بحران های اقتصادی در سال های اخیر پیدا کردن شغل درپرتغال  سخت شده است. اما شرایط مناسب تحصیلی در این کشور به پیدا کردن شغل کمک می نماید. درخواست بسیاری از مهاجرین برای مهاجرت اخذ ویزای کار است. برای دریافت این ویزا باید کارفرما در کشور مقصد شخص را استخدام نماید این موضوع خود منوط به تحقق شرایط خاصی است. برای استخدام کارفرما، ۳ ماه در روزنامه و اینترنت آگاهی می کند در این حالت اولویت با اتباع کشور کارفرما می باشد ولی اگر کسی از اتباع کشور کارفرما پیشنهاد کار را نپذیرفت، این پیشنهاد مجددا برای ۳ماه دیگر و این بار در کل اتحادیه اروپا آگهی می شود و در این حالت اولویت با کل اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. و اگر مجددا متقاضی یافت نشد کارفرما می تواند برای شخصی دعوتنامه ارسال نماید و باید نشان دهد که از لحاظ مالی شخص و خانواده شخص را تامین میکند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت سرمایه گذاری یکی از راه های مهاجرت به پرتغال می باشد. فردی که قصد سرمایه گذاری در پرتغال را دارد باید دارای شرایطی باشد. راه های مختلفی جهت سرمایه گذاری در پرتغال وجود دارد. فرد میتواند شغلی را ایجاد کند و خود کارآفرینی کند، یا سرمایه خود را وارد بورس یا شرکتهای معینی نمایند، یا اینکه شرکت جدیدی را ثبت نماید. مزیت هایی که سرمایه گذاری برای فرد ایجاد می کندعبارت است از: سرمایه گذار یا حتی افرادی که به تبعیت از افراد سرمایه گذار وارد کشور پرتغال می شوند می توانند به راحتی در حوزه شینگن سفرکنند، از وام های بلند مدت استفاده کنند، از بیمه درمانی استغاده کند و نیز می تواند صادرات و واردات بین کشور پرتغال با کشور های دیگر، مبادلات ارزی بین کشور های دنیا را انجام دهد. ارائه هدف و طرح تجارتی از موضاعات مهم سرمایه گذاری در پرتغال می باشد. افرادی که وضعیت مالی مناسبی دارند سرمایه گذاری در پرتغال گزینه مناسبی برای آنها می باشد. افراد می توانند پس از اخذ ویزای سرمایه گذاری نسبت به اخذ شهروندی پرتغال از طریق سرمایه گذاری اقدام کند

 مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق ازدواج یکی از راه های اخذ تابعیت ازدواج است و در نظام حقوقی اکثر کشور های جهان شناخته شده است. در پرتغال نیز وقتی شخصی با کسی که تبعه این کشور است ازدواج کند می تواند در خواست تابعیت پرتغال را کند مشروط بر اینکه به زبان پرتغال آگاه باشد برای اخذ اقامت کشور دیگر، از طریق ازدواج معمولاً شخص بایستی یک سری فرم های خاص را تکمیل کند و همچنین عده ای از مدارک را تحویل نماید تا بتواند اقامت آن کشور را اخذ کند و بیشتر از یک سال هم کار اخذ تابعیت طول نمی کشد. ویزای ازدواج انواع مختلفی دارد: ویزای نامزدی با تبعه پرتغال، ویزای ازدواج با تبعه پرتغال، ویزای ازدواج با مقیم ازدواج، ویزای ازدواج با همجسگرایان می باشد مدت ویزا برای همسرانی که تبعه پرتغال هستند با افرادی که مقبم این کشور هستند فرق دارد.

مهاجرت از طریق پناهندگی

پناهنگی یکی از پر خطر ترین راه های مهاجرتی است تا زمانی که میشه از طریق امن و کم هزینه اقدام کردچرا با هزینه بالا و غیر امن اقدام کردبه دلیل دشواری های بعد پناهندگی و همچنین به دلیل فشار در حین انجام این عمل به فرد وارد می شود مهاجرت از طریق پناهندگی پیش بینی نمی شود.

روش های اخذ اقامت

کشور پرتغال در اکتبر ۲۰۱۲، مجوز اقامت طلایی خود را برای سرمایه گذاران بیان نمود این ویزا تمام مزایای ویزای شینگن را دارد. شهروند پرتغال با توجه به قوانین شینگن و اقامت آزاد می تواند حقوق گسترده ای را دارا شود. دارندگان این ویزا می توانند با آزادی به ۲۶ کشور عضو شینگن در اروپا بروند. می توانند مجوز اقامت و همچنین حق شهروندی پرتغال را با احتساب دوره های ماندن در این کشور پس از ۶ سال اقامت کسب کنند. التزام دانستن زبان برای آنها وجود ندارد، مالیات بر درآمد جهانی وجود ندارد، محدودیتی در زمینه سن و حداقل تحصیلات وجود ندارد، محدودیتی در زمینه ملیت وجود ندارد، زمان رسیدگی توسط دولت ۳۰ روز می باشد.

نتیجه گیری

پرتغال از جمله کشورهایی است که به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی مناسب، شرایط آموزشی و عضویت در شینگن، هزینه پایین زندگی توجه افراد  زیادی را برای مهاجرت به پرتغال جلب کرده است. در راه های مها جرت به پرتغال شخص از تمام حقوق شهروندی برخوردار می شود. شخصی که مهاجرت به پرتغال می کند چون پرتغال عضو شینگن می باشد با توجه به قوانین شینگن و اقامت آزاد می تواند حقوق گسترده ای را دارا شود. می توانند با آزادی به ۲۶ کشور عضو شینگن در اروپا بروند.

الهام مطهری

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *