مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا:

در این مقاله برآن شدیم تا در مورد مهاجرت به کانادا برای شما عزیزان شرح دهیم. آیا به مهاجرت به کانادا می اندیشید؟ درمورد مهاجرت به کانادا سوالی دارید؟ شرایط مهاجرت به کانادا به چه صورت می باشد؟ آیا در مورد مهاجرت به کانادا سوالی دارید؟ برای مهاجرت به کانادا چه راههایی وجود دارد؟ برای مهاجرت به کانادا راههای متفاوتی وجود دارد که افراد می توانند با انتخاب یکی از این راهها به کانادا مهاجرت نمایند. راههای مهاجرت به کانادا عبارتند از: تحصیل، کار، سرمایه گذاری، پناهندگی، ازدواج، تولد. همه ساله افراد بسیاری قصد مهاجرت به کانادا را دارند که می توانند از طریق یکی از راههای مهاجرت اقدام نمایند و پس از سپری کردن مراحلی اقامت و سپس تابعیت کانادا را اخذ نمایند. ما در این مقاله سعی داریم مهاجرت به کانادا را برای شما سروران گرامی شرح دهیم و به سوالات شما در زمینه مهاجرت به کانادا پاسخ دهیم.

مهاجرت به کانادا از طریق تولد:

بر طبق قانون دولت کانادا که سیستم خاک را پذیرفته است فرزندی که در خاک کشور کانادا متولد شود به طور خودکار و بدون در نظر گرفتن تابعیت پدر و مادر، اقامت و تابعیت کانادا را اخذ می نماید و از بدو تولد از تمام مزایای یک شهروند کانادایی برخوردار خواهد شد. فرزندی که در خاک کانادا متولد می شود با اخذ شهروندی کانادا از امکانات رفاهی، آموزشی، درمانی و …. بهره مند خواهد شد. شخصی که در خاک کانادا متولد می شود با اخذ پاسپورت کانادا این امکان را دارد که به بسیاری از کشورها بدون اخذ ویزا سفر نماید همچنین فرزندی که در خاک کانادا متولد می شود و تابعیت کانادا را اخذ می نماید می تواند از آموزش و تحصیل رایگان در کانادا بهره مند شود. اخذ تابعیت کانادا برای فرزندی که در کانادا متولد می شود دائمی می باشد و تابعیت کانادا را حفظ می نماید.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج:

اشخاصی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند می توانند از طریق ازدواج با یک فرد تبعه ی کانادا به کانادا مهاجرت نمایند و از این طریق اقامت و سپس تابعیت خود را اخذ نمایند اما دریافت اقامت کانادا از طریق ازدواج اصطلاحا با نام اسپانسر کردن شناخته می شود. فردی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را دارد باید شامل شرایطی باشد. فردی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را دارد باید بداند که فردی باید در کانادا وجود داشته باشد تا فرد متقاضی را از لحاظ مالی مورد حمایت خود قراردهد همچنین فرد تبعه کانادا برای ازدواج با فرد غیر تبعه باید بتواند شخص مورد نظر را از لحاظ مالی ساپورت نماید همچنین فرد اسپانسر و یا خویشاوند باید شهروند کانادا باشند و یا اجازه اقامت دائم در کانادا را داشته باشند تا بتوانند از این طریق اقدام نمایند. نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که طبق قوانین کانادا فرد اسپانسر باید به همراه همسر خود به مدت حداقل ۲ سال از زمانی که فرد اقامت دائم کانادا را دریافت می نماید زندگی کنند و همچنین باید رابطه قانونی و زندگی مشترک خود را اثبات نمایند در غیر این صورت اقامت دائم فرد منقضی خواهد شد.

در اینجا بیان این نکته ضروری می نماید که اسپانسر علاوه بر اینکه باید شهروندی خود را اثبات نماید باید دارای شرایطی هم باشد که این شرایط بدین قرار است: فرد اسپانسر باید توانایی پرداخت هزینه های فرد متقاضی را داشته باشد تا در صورتی که فرد متقاضی قادر به پرداخت هزینه ها نبود فرد اسپانسر بتواند شخص را ساپورت نماید که این هزینه ها می تواند شامل: خوراک، پوشاک، مسکن، مراقبت های درمانی و پزشکی و بهداشتی و……

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی:

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی یکی از راههایی می باشد که افراد به عنوان مهاجرت آن را بر می گزینند. در واقع مهاجرت از طریق پناهندگی یکی از اشتباه ترین و پر خطر ترین راههای مهاجرت می باشد. افرادی که به دلایل متفاوتی با حکومت خود مشکلاتی را دارند و مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند اقدام به پناهندگی به کشور دیگر می نمایند. پناهندگان در کانادا تا زمانی که با درخواست پناهندگیشان موافقت نشده است از هیچگونه حق و حقوقی برخوردار نخواهند شد اما زمانی که با درخواست پناهندگی افراد موافقت شود از تمام امکانات یک شهروند کانادایی برخوردار خواهند شد.

پناهندگان در کانادا از ۲ طریق می توانند اقدام نمایند:        ۱: از طریق اسپانسر            ۲: از طریق کمک های دولتی

پناهندگان در کانادا که مورد حمایت اسپانسرها قرار میگیرند می توانند در خارج از خاک کانادا درخواست پناهندگی نمایند و نکته مهمی که وجود دارد این است که این افراد می توانند از طریق اسپانسر مورد حمایت قرار گیرند و هزینه های یک سال زندگی آنها به عهده فرد اسپانسر خواهد بود.

شما سروران گرامی می توانید از مشاورین و وکلای برگزیده در جهت مهاجرت به کانادا مشاوره لازم را دریافت را نمایید.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری:

راه دیگری که افراد برای مهاجرت به کانادا می توانند بر گزینند مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت می باشد که می توانند از این راه اقامت و سپس تابعیت کانادا را اخذ نمایند. سرمایه گذاری در کبک این امکان را برای افراد ایجاد می نماید که بتوانند از این راه به اقامت دست یابند. روش سرمایه گذاری در کانادا به دلیل مزایایی که دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. افرادی که قصد سرمایه گذاری در کانادا را دارند باید حداقل سرمایه ای در حدود ۱۶۰۰۰۰۰ دلار کانادا را دارا باشند تا بتوانند برای سرمایه گذاری اقدام نمایند این مبلغ می تواند به صورت نقد، ملک، سهام و…. باشد. متقاضی سرمایه گذاری در کانادا باید حداقل به مدت ۲ سال سابقه مدیریت داشته باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق کار:

روش دیگری که برای مهاجرت به کانادا وجود دارد و افراد می توانند اقدام نمایند مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار می باشد) skilled worker). این روش دارای ۲ مرحله است که فرد متقاضی باید در هر ۲ مرحله امتیاز لازم را کسب نماید. فرد متقاضی در مرحله اول باید از ۱۰۰ امتیاز حداقل ۶۷ امتیاز را کسب نماید تا وارد مرحله دوم شود و اگر امتیاز لازم را کسب ننماید واجد شرایط برای ویزای کار کانادا نخواهد بود. در مرحله دوم فرد متقاضی ویزای کار برای اخذ این ویزا باید امتیازی در حدود ۱۲۰۰ را کسب نماید تا بتواند ویزای کار کانادا را اخذ نماید.

مواردی که برای افراد امتیاز محسوب می شوند عبارتند از:  مهارت های انگلیسی و فرانسوی، سن فرد متقاضی، مدرک تحصیلی و……

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل:

روش دیگری که برای افراد وجود دارد و می توانند  از این طریق برای مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت اقدام نمایند مهاجرت از طریق تحصیل می باشد. مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل طرفداران بسیاری دارد و همچنین کشور کانادا از جمله کشورهایی است که تحصیل افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با توجه به اینکه کشور کانادا نظام آموزشی پیشرفته ای دارد افراد به راحتی می توانند در بهترین دانشگاهها و معتبر ترین دانشگاهها به تحصیل بپردازند همچنین دانشجویان در حین تحصیل اجازه کار را نیز خواهند داشت. نکته مهم و قابل توجهی که وجود دارد این است که هزینه های تحصیل در کانادا در مقایسه با کشورهای انگلستان، استرالیا، آمریکا و….. دارای مناسبترین نرخ شهریه می باشد و همچنین  مهاجرت از راه تحصیل یکی از بهترین گزینه ها برای افراد می باشد که می تواند منجر به اقامت و سپس تابعیت افراد شود.

در نهایت بهتر است بدانید که برای مهاجرت به کانادا راههای متفاوتی وجود دارد که افراد می توانند از طریق یکی از این راهها اقدام به مهاجرت به کانادا نمایند و اقامت و سپس تابعیت کانادا را از طریق یکی از راههای مهاجرت اخذ نمایند. مهاجرت به کانادا برای افرادی که قصد مهاجرت را دارند می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا می توانید به سایت های معتبر حقوقی مراجعه نمایید همچنین می توانید از وکلا و مشاورین برگزیده در زمینه مهاجرت بهره مند شوید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 

 

نگارنده: نگار ولی یاری اسکندری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *