مهاجرت به کشور هلند از طریق ازدواج

مهاجرت به کشور هلند از طریق ازدواج

در این مقاله ما قصد داریم به مهاجرت به کشور هلند از طریق ازدواج بپردازیم وبه شما خوانندگان گرامی اطلاعاتی در این زمینه بدهیم . همانطور که می دانید راهکارهای گوناگونی برای مهاجرت به کشور هلند وجود دارداز جمله : تحصیل ، کار ، سرمایه گذاری ، پناهندگی ، تولد ، ازدواج و توریستی است . مهاجرت به کشور هلند از طریق ازدواج یکی از مهمترین واساس ترین راههای مهاجرت به این کشور می باشد . همانطور که میدانید معمولا” قوانین کشورها در اتحادیه اروپا و عضو شینگن در موارد کلی ازدواج یکسان است اما درجزئیات ممکن است باهم تفاوت داشته باشند با این حال قوانین اخذ ویزای کشور هلند از طریق ازدواج از این امر مستثنی نیست .

افرادی که قصد دارند به کشور هلند از طریق ازدواج مهاجرت کنند چه مشخصاتی باید داشته باشند ؟ پروسه اخذ ویزای ازدواج در کشور هلند به چه طریق است ؟ چه مدارکی و شرایطی برای مهاجرت از طریق ازدواج به کشور هلند نیاز است ؟ ویزای MVV چیست ؟

با توجه به حقوق بین الملل، دراکثر کشورهای جهان این امر مورد پذیرش قرار گرفته است که در صورت ازدواج، شخص می تواند برای اخذ تابعیت اقدام نمایند. کشور هلند نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد؛ لذا چنانچه شخصی با یک هلندی ازدواج نماید، می تواند جهت اخذ تابعیت هلند اقدام کند .
بدیهی می باشد که اصول قانون مهاجرت درزمینه ازدواج و شرایط آن، ضمن ازدواج و اخذ تابعیت ازدواج، دارای دشواری ها و اصول حقوقی خود می باشد. قوانین ازدواج در کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شینگن اغلب شبیه یکدیگرمی باشد . اخذ ویزای نامزدی و ازدواج کشور هلند پس از اقدام به مهاجرت موقت و ۳ سال زندگی در کشور هلند منجر به اخذ تابعیت در کشور هلند می شود که البته در این فرآیند شخص هلندی باید به مقامات کشورهلند اعلام کند که قصد ازدواج با یک تبعه خارجی می خواهد ازدواج کند .
در بعضی از  کشورها همچون ایران آثار حقوقی برای دریافت اقامت و تابعیت در ازدواج با تبعه آن کشور تفاوت دارد. اما درباره کشور هلند ازدواج با تبع آن منجر به اخذ تابعیت می شود البته در صورتی که مدارک صحیح ارائه شود ودارای اصول حقوقی باشد. البته به این نکته باید اشاره شود که در نظام حقوقی بعضی از کشورها مثل ایران ازدواج دارای نتیجه و آثار تحمیلی تابعیت می گردد. به عنوان مثال :در قانون مدنی کشور ایران چنانچه زوجه خارجی با یک مرد تبعه ایران ازدواج کند از به طور اتوماتیک ایرانی به شمار می رود. در حالی که ازدواج مرد تبعه خارجی با یک زن ایرانی منجر به تابعیت وی نمی گردد.
البته باید بدانیم که مسئله حقوقی در مورد ازدواج وشروط آن ضمن عقد ازدواج و اخذ اقامت و تابعیت  در کشور هلند از طریق ازدواج دارای پیچیدگی ها و سختی های خود میباشد.

این مقاله متعلق به موسسه وکالتی ملک پور می باشد. موسسه وکالتی ملک پور به عنوان بزرگترین موسسه در خاور میانه این امکان را دارد که توسط وکلا و مشاورین برگزیده ،شما را در امر مهاجرت از طریق ازدواج به کشور هلند و همچنین حقوق داخلی و حقوق بین المللی و وکالت یاری دهد و مشاوره لازم در این زمینه ها را به شما ارائه نماید .

اخذ ویزای MVV چگونه است ؟ این ویزا برای مدت بیشتراز ۹۰ روز میباشد البته باید در نظر داشته باشیم که همه افرادی که متقاضای ورود به کشور هلند می باشند نیاز به این ویزا را ندارند. متقاضیان مهاجرت به کشور هلند می توانند مستقیما” جهت اخذ ویزای اقامت کشورهلند اقدام کنند . این افراد نیاز به اجازه ی ورود به کشور و اخذ اقامت موقت دارند که در واقع به ویزایی که فرد به طور موقت وارد کشور می شود MVV می گویند. متقاضیان مهاجرت از طریق ازدواج به کشورهلند باید قبل از اقدام جهت ازدواج به مدت ۲ سال را با هم نامزد باشند. و وی دارای تمکن مالی فراوان باید باشد و رابطه عشق وعلاقه بین آنها از طریق عکس ، فیلم خانوادگی ،مسافرتهایی که با هم رفته اند وحتی ایمیل هایی که با هم داشته اند بررسی میشود و همچنین وی تبعه کشور هلند باشد .
به طور کلی باید گفت که پروسه اخذ ویزای کشور هلند از طریق ازدواج ، شش ماه تا یک سال به طول می انجامد. همچنین شخص تبعه ی هلندی باید محلی را به عنوان محل زندگی ارائه کند. باید در نظر داشته باشیم اداره مهاجرت کشور هلند برای جلوگیری از ازدواج های صوری قوانین بسیار سختی را در نظر گرفته است از جمله گذراندن ۳ سال متوالی اقامت دائم که حاکی از این قضیه می باشد ودر تمام این مدت زوجین زیر نظر می باشند مبنی که آیا با هم زندگی می کنند یا خیر؟ افرادی که تبعه غیرهلندی هستند بعد از ازدواج میتوانند از لحاظ قانونی به کار یا تحصیل اشتغال پیدا کنند .لازم به ذکر است که طبق قانون کشورهلند اگر فرد متقاضی دارای فرزندی باشد که پایین تر از سن قانونی باشد برای او هم می توان جهت اخذ اقامت اقدام کرد که البته این قانون امتیاز بزرگی است .
در صورتیکه یکی از زوجین هلندی باشد و طرف مقابل تبعه ایران باشد علاوه بر آن اسنادی مبنی بر مسلمان شدن طرف هلندی نیز به سفارت ارایه گردد تا ازدواج در ایران نیزمعتبر گردد۰ درصورتی که زوج یا زوجه در سفارت حضور پیدا نکنند ، مرد یا زن مطابق وكالتنامه هردو میتوانند به یکدیگر یا شخص دیگری برای امضاء مدارک وکالت دهند .

اسناد وشرایط لازم جهت اخذ تابعیت کشور هلند از طریق ازدواج

پاسپورت
دادن اطلاعات درست و صحیح به اداره مهاجرت
ازدواج با یک تبعه هلندی
عقد نامه
داشتن سن بالای ۲۱ سال به غیر از کشور ترکیه که طی توافق بعمل آمده بین کشور هلند و کشور ترکیه این سن ۱۸ سال می باشد.
اگر متقاضی قبلا” با شخص دیگری ازدواج کرده باید طلاق نامه ارائه دهد یا اثبات کند که ازدواجش فسخ شده است و یا اگر همسرش فوت شده است ، فوت همسر را اثبات کند
عدم ازدواج صوری و اثبات صحت ازدواج
داشتن تمکن مالی حداقل برای ۱ سال

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که راه های قانونی مهاجرت به کشورهلند گوناگون می باشد.متقاضیان مهاجرت به هلند میتوانند یکی از این راه ها راانتخاب کنند وبه طور قانونی وارد کشورهلند شوند.عملا بهترین راه های ورود به کشور هلند مهاجرت از طریق تحصیل ،کار می باشد. متقاضیان مهاجرت به کشور هلند بهتر است از طریق وکلای مهاجرتی ی موسسات مهاجرتی معتبر اقدام به مهاجرت نمایند .
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به هلند میتوانید با موسسات همکار ملک پور تماس حاصل بفرمائید

نگارنده : علی ابراهیمی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *