مهاجرت تحصیلی به استرالیا

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

همانطور که مطلع هستید مهاجرت به استرالیا راه ها گوناگونی دارد که بهترین راه ، مهاجرت تحصیلی به استرالیا می باشد .   استرالیا یکی از کشورهایی است که بسیاری از افراد علاقه مند برای مهاجرت به  آن  هستند . مهاجرت تحصیلی به استرالیا یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت به این کشور است . مهاجرت تحصیلی به استرالیا مانند دیگرکشورها شرایط خاص خود را دارد . مهاجرت تحصیلی به استرالیا به دلیل سیستم آموزشی معتبر این کشور در سطح بین الملل از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است . متقاضیان مهاجرت تحصیلی به استرالیا به دلیل محیط امن و دوستانه و زبان تدریس انگلیسی از بهترین گزینه های مهاجرت تحصیلی است . در این مقاله سعی داریم شما عزیزان را رابطه با مهاجرت تحصیلی به استرالیا آگاه سازیم .

کشور استرالیا یکی از کشورهای ارائه دهنده دوره های آموزشی و فرصت های تحقیقاتی معتبر در سطح جهانی است . دانشگاه ها، موسسات و مدارس مختلف استرالیا در سطح بین المللی بسیار معتبر هستند . همچنین کشوراسترالیا از جمله کشورهای پیشرو در زمینه آموزش زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی می باشد . کشور استرالیا ارائه دهنده بیش از ۲۲۰۰۰ رشته تحصیلی در ۱۱۰۰ موسسه علمی وآموزشی است . استرالیا دارای ۴۰ دانشگاه دولتی ۲ دانشگاه بین المللی و۱ دانشگاه بین المللی است و همه دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه می باشند . لازم به ذکر است ۸ دانشگاه استرالیا در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان همواره جای دارند .

کیفیت دانشگاه ها و نحوه تدریس و بار علمی مطالب آموزشی درتمامی موسسات آموزشی و مدارس استرالیا تحت نظارت دائم دولت کشور استرالیا قرار دارد تا دانشجویان و همچنین خانواده آنها از بهترین خدمات و حمایت ها بهره مند گردند . کشور استرالیا یک کشور با استانداردهای بالای جهانی است و دانشجویان با هر قوم و ملیتی درمحیطی امن و دوستانه مشغول تحقیقات و تحصیلات خود هستند . مدارک اخذ شده از دانشگاه های استرالیا برای ادامه تحصیل و یا اشتغال در سر تا سر جهان معتبر است . و دانشجو به راحتی می تواند مشغول تحصیل در مقطع بعدی شود و یا مشغول به کار شود .

هزینه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی درکشور استرالیا :

به طور کلی هزینه های تحصیل در کشور استرالیا که شامل هزینه های شهریه و هزینه زندگی می شود در مقایسه با کشور انگلستان و ایالات متحده امریکا بسیار مقرون به صرفه است .هزینه شهریه بستگی به مقطع تحصیلی و رشته و نوع دانشگاه متفاوت می باشد . اما می توان به طور میانگین هزینه یک سال تحصیل ۱۶۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار استرالیا بیان نمود . هزینه زندگی دانشجویان که البته با سبک زندگی و مکان زندگی رابطه مستقیم دارد ،متفاوت می باشد . اما به طور کلی می توان هزینه زندگی دانشجویی را در حدود ۱۲۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ دلار استرالیا برآورد کرد .

دریافت بورسیه از دانشگاه های استرالیا :

دانشجویان بین المللی که خواستار تحصیل در استرالیا هستند می توانند جهت دریافت کمک هزینه تحصیلی یا همان بورسیه اقدام کنند . بورسیه بیشتر به متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا داده می شود به دانشجویان مقطع دکترا علاوه بر بورسیه حقوق نیز تعلق می گیرد . معمولا دانشجویان که در مقطع کارشناسی هستند میبایست شهریه خود را بطور کامل پرداخت کنند و بورسیه ای برای این مقطع وجود ندارد .

کار ضمن تحصیل در کشور استرالیا :

تمامی دانشجویان خارجی کشور استرالیا که با ویزای تحصیلی استرالیا مشغول تحصیل هستند می توانند ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوند . البته اجازه کار در ایام تعطیلات و میان ، ترم ها به صورت تمام وقت می باشد .در آمد حاصل از کار دانشجویی تنها به عنوان کمک هزینه است و کلیه هزینه های دانشجو را پوشش نمی دهد .

زبان تدریس در دانشگاه های استرالیا :

زبان تدریس در دانشگاه های استرالیا انگلیسی می باشد . دانشجو برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید حداقل مدرک زبان آیلتس ۵/۵ را ارائه دهد . دانشجویان خارجی در صورتی که برای گرفتن مدرک زبان انگلیسی مشکلی دارند، می توانند در دورهای زبان درکشور استرالیا  ELICOS شرکت نمایند . به طور معمول طول دوره های زبان انگلیسی ELICOS با توجه به سطح زبان شخص متقاضی بین ۴ تا ۴۸ هفته می باشد لازم به ذکر است دوره های زبان در تمام طول سال برگزار می شوند و محدودیتی برای زمان پذیرش ندارند . دوره های زبان ELICOS در مراکز دولتی و خصوصی در کشور استرالیا ارائه می شوند .

مزایای تحصیل  درکشور استرالیا :

_وجود معتبر ترین دانشکاه ها در سطح بین المللی و امکان دسترسی به آخرین تکنولوژیها ی روز جهان

_داشتن اجازه همراه در طول دوره تحصیلی دانشجو خارجی

_اجازه کار حین تحصیل برای دانشجویان خارجی

_ اجازه تحصیل همسرمتقاضی ، در دوره های ۳ ماهه ( در صورتی که زمان تحصیل بیش از ۳ ماه باشد باید برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام نماید )

_ویزای تحصیلی با امکان عدم محدودیت در رفت و آمد به کشور استرالیا

_امکان اقامت دائم پس از تحصیل

 

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ایتالیا :

مدارک کلی که دانشجو باید ارائه دهد به شرح زیر می باشد ؛

_گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار

_آخرین مدرک تحصیلی  وریز نمرات

_مدرک زبان معتبر آیلتس و یا تافل

_رزومه شخصی و سابقه تحصیلی و هر گونه مدرک علمی ،ورزشی و…

 

مدارک لازم برای دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های استرالیا ؛

_ توصیه نامه از سوی ۳ تن از اساتید محل تحصیل دانشجوی متقاضی

_ تز تحصیلی

_ مقالات به چاپ رسیده در مجلات داخل کشورو یا خارجی

_سوابق دانشجویی

 

مدارک لازم برای دانشجویان متقاضی مقطع دکترا در دانشگاه های استرالیا ؛

_ارائه سر فصل تحقیقات علمی

_ارائه طرح پایان نامه

_ سابقه های شغلی ، تدریس در دانشگاه و یا عضویت در هیئت علمی

لازم به ذکر است تمامی مدارک باید ترجمه شده و مورد تایید وزارت دادگستری باشد .

 

 

دانشگاه های برتر استرالیا که در سال ۲۰۱۵به شرح زیر می باشد:

The Australian National University… دانشگاه ملی استرالیا

The University of Sydney …دانشگاه سیدنی

The University of New South Wales …دانشگاه نیو ساوت ولز

The University of Melbourne… دانشگاه ملبورن

…The University of Western Australia دانشگاه وسترن استرالیا

The University of Queensland… دانشگاه کوئینزلند

Monash University …دانشگاه موناش

The University Of Adelaide …دانشگاه آدلاید

RMIT University دانشگاه RMIT…

Macquarie University …دانشگاه مکواری

 

با توجه به آنچه که در این مقاله ذکر شد می توان نتیجه گرفت که مهاجرت تحصیلی به استرالیا یکی از بهترین روش ها جهت مهاجرت به این کشور می باشد . دانشجو با توجه به آشنایی که از کشور استرالیا در حین تحصیل پیدا می کند و همچنین کار ضمن تحصیل می تواند بعد از اتمام تحصیلات خود به راحتی تصمیمش را جهت مهاجرت به کشور دیگر و یا ادامه تحصیل ، کار و زندگی در کشور استرالیا بگیرد .توصیه ما این است جهت مهاجرت تحصیلی به استرالیا و یا هر مقصد دیگری برای مهاجرت از طریق موسسات حقوقی موفق و با تجربه اقدام نمایید . وکلای مهاجرتی که در این موسسات حقوقی هستند با آشنایی کاملی که با قوانین بین المللی دارند  به راحتی شما را به مقصد مورد نظر برای مهاجرت می رسانند .

نگارنده: سید علیرضا واقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *