مهاجرت تحصیلی به فنلاند

مهاجرت تحصیلی به فنلاند

مهاجرت تحصیلی به فنلاند یکی از راههای اخذ اقامت دائم کشور فنلاند محسوب میگردد. زیبایی خیره کننده طبیعی ، تمرکز قوی بر تحقیق و نوآوری ، یک انتخاب خوب دانشگاه در سطح جهانی و تعهد به ارائه آموزش عالی رایگان، کیفیت آموزشی قوی همگی از جمله عواملی است که دانشجویان بین المللی را برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند و ادامه تحصیل در فنلاند مشتاق میسازد. در حالیکه سیستم اموزش عالی فنلاند نسبت به دیگر کشورهای اروپایی جوان به نظر میرسد سعی بر ان شده که از لحاظ کیفیت در رتبه ای همسطح با دیگر کشورهای اروپایی قرار گیرد. با توجه به رنکینگ جهانی QS در ۲۰۱۶/۱۷ ده دانشگاه برجسته فنلاند را در اینجا معرفی خواهیم کرد.

فنلاند کشوری است در شمال اروپا واقع شده است و کشورهای همسایه آن سوئد، نروژ و روسیه است. فنلاند به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا است از نظر آموزشی یکی از پیشرفته ترین سیستم های آموزشی در جهان را داراست، و به عنوان یک نتیجه از طرز فکر و سرمایه گذاری در آموزش نوین با بهره وری از استاندارد بالای آموزشی و کیفیت زندگی از کشورهای برتر جهان برای مهاجرت و زندگی محسوب میگردد. مجله نیوزویک، فنلاند را به عنوان بهترین کشور در جهان برای زندگی و هلسینکی را در میان شهرستانها در کیفیت مجله عینک یک چشمی از بررسی زندگی و سرمایه گذاری معرفی میکند. استانداردهای آموزشی بالا در فنلاند از عوامل بسیار مهم در این نظر سنجی ها استناد شده است. در حالی که این کشور در سطح جهانی پیشرو در زمینه فن آوری اطلاعات، است همچنین دارای برابری جنسیتی و سطح پایین فساد است. به عنوان یک جامعه شفاف و باز نام برده میشود، و آموزش و پرورش همیشه به عنوان یک اولویت بالا در این کشور بررسی میشود. برای یک دانشجوی بین المللی فنلاند کشوری عجیب و بی خطر است.

این کشور پر از تضاد و یک مقصد جالب است. چهار فصل مجزا، شما را به لذت بردن پدیده مانند خورشید نیمه شب در تابستان و شب قطبی در زمستان دعوت میکند. بالاترین تکنولوژی در دسترس را می توان در سراسر فنلاند در شمال و جنوب به طور یکسان و مناطق روستایی بزرگ مشاهده کرد.

آموزش عالی در فنلاند از دو بخش عمده تشکیل می شود ۱- دانشگاه ها ۲- دانشگاه های علوم کاربردی(UAS)  که این UAS در فنلاند به عنوان پلی تکنیک نام برده میشود.

لیست ۵دانشگاه برتر فنلاند بر اساس رنکینگ جهانی QS

University of Helsinki

Aalto University

University of Turku

University of Jyväskylä

University of Eastern Finland

UniversitiesWorld University Ranking (2017)Academic Ranking of World Universities (2016)
University of Helsinki۹۱۵۶
Aalto University۲۰۱۴۰۱
University of Oulu۲۰۱۴۰۱
University of Tampere۲۵۱
University of Turku۳۰۱۴۰۱
University of Eastern Finland۳۵۱۳۰۱
University of Jyväskylä۴۰۱
Lappeenranta University of Technology۵۰۱
Tampere University of Technology

 

هزینه تحصیل و زندگی در فنلاند

یکی از جنبه های مهم مطالعه و تحقیق در فنلاند این است که برای تامین مالی تحصیل دانشجویان در این کشورچه ندابیری اندیشیده شده و چه راههایی پیش روست؟ به عنوان یک دانشجوی بین المللی شما معمولا به طور مستقل پرداخت مخارج مورد نیاز و اقدامات زندگی روزمره خود را مانند غذا، مسکن، مسافرت، بیمه، و غیره را چگونه پوشش میدهید؟ اگر شما یک دانشجو در منطقه اقتصادی اروپا یا غیر اتحادیه اروپا هستید، شما نیز به احتمال زیاد با موضوع پرداخت شهریه مواجه هستید، این درحالیست که دانشگاه گزینه های بورس تحصیلی را در دسترس دانشجویان قرار داده است.

اگر شما یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا هستید، شما نیز به احتمال زیاد ملزم به پرداخت شهریه هستید. این قانون از سال ۲۰۱۶ اجرایی شده است. دانشگاه گزینه پیشنهاد بورس تحصیلی  UASرا برای دانشجویان با استعداد غیر اتحادیه اروپا فراهم نموده است. از عمده مواردی که باید به آن توجه داشته باشید:

اجازه اقامت دانشجویی

بیمه و سلامت

خرج زندگی

شهریه و کمک هزینه تحصیلی مرتبط (دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا )

آیا دانشجویان بین المللی در فنلاند اجازه کار دانشجویی دارند ؟

کار پاره وقت برای دانشجویان تمام ملیت ها مجاز است ،اما پیدا کردن کار پاره وقت ممکن است برای دانشجویان تازه وارد به خصوص افرادی که زبان فنلاندی یا سوئدی را نمیدانند آسان نباشد.. به همین دلیل شما باید برنامه های مالی خود را در هنگام ورود به کشور مقصد منظم کنید. همچنین در نظر داشته باشید که در عین حال درآمد حاصل از کار پاره وقت ممکن است تمام هزینه های زندگی شما را پوشش داده و در طول یکماه برای شما کافی باشد.

کمک هزینه تحصیلی برای سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد

به طور کلی، چند گونه کمک هزینه تحصیلی برای کارشناسی یا کارشناسی ارشد در فنلاند وجود دارد که شامل دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا است و پرداخت شهریه برای آنها الزامی است.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا با ارائه مدرک انگلیسی-تحصیل در کارشناسی و کارشناسی ارشد را با پرداخت شهریه و گزینه های بورس تحصیلی پذیرفته اند و شروع بورسیه در ماه اوت سال ۲۰۱۷

معافیت: شما لازم نیست شهریه ای پرداخت  کنید ، اگر…

دانشجوی خارج از منطقه اقتصادی اروپا باشید و قبل از پاییز ۲۰۱۷ مطالعات کارشناسی خود را در فنلاند آغاز کرده اید

اقدام به مطالعات سطح دکترا / دکتری و پژوهش

رفتن به مطالعه به طور موقت در فنلاند به عنوان بخشی از یک برنامه رسمی ارز دانشجویی

تحصیل در رشته آموزش داده شده در زبان فنلاندی یا سوئدی (تحصیل در زبان فنلاندی یا سوئدی)

شهروند اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و یا اعضای خانواده  )

دارنده اجازه اقامت دائم و یا اجازه اقامت اتحادیه اروپا سکونت طولانی مدت برای فنلاند

شهریه سالانه دانشگاهها چقدر می باشد؟

هزینه سالانه بین ۵٫۰۰۰-۲۰٫۰۰۰ EUR هستند بسته به نوع برنامه دانشگاه و یا درجه. هر دانشگاه / UAS به طور مستقل در رابطه با ساختار هزینه خود تصمیم می گیرد.

ایا حمایت مالی برای دانشجویان غیر اروپایی / منطقه اقتصادی اروپا وجود دارد؟

بله. دانشگاه فنلاندی و UAS گزینه های کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان با استعداد غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپاارائه خواهد کرد.

بسته به دانشگاه / UAS، این بورسیه غیر اتحادیه اروپا / دانش آموز منطقه اقتصادی اروپا ممکن است در قالب مثال های ارائه شده کامل یا جزئی چشم پوشی هزینه، بازپرداخت مبتنی بر عملکرد، و غیره برخی از گزینه های بورس تحصیلی فرد نیز ممکن است شامل یک کمک هزینه هزینه زندگی متفاوت باشد.

می توانید اطلاعات دقیق در مورد هزینه ها و گزینه های بورس تحصیلی / حمایت مالی را با اطلاعات دقیق در مورد میزان هزینه های دانشگاه فردی و مرتبط  با گزینه حمایت مالی ۲۰۱۶٫  در دانشگاه ها و UAS در دسترس را با اطلاعات در مورد هزینه خود بر ذیل بیابید.

در برنامه اراسموس موندوس کارشناسی ارشد، کمک هزینه های تحصیلی در دسترس هستند، بورس های تحصیلی اراسموس موندوس همیشه از طریق کنسرسیوم دانشگاه ارائه خواهد شد برنامه اراسموس موندوس کارشناسی ارشد در درخواست اعمال میشود (این است که لزوما یک دانشگاه فنلاندی نیست)..

کمک هزینه تحصیلی برای سطح (دکتری) دکترا

بورسیه های تحصیلی در فنلاند در حال حاضر به طور عمده تنها برای مطالعات سطح دکترا و تحقیقات در دسترس هستند. برای مثال گزینه های بورس تحصیلی CIMO.

به یاد داشته باشید که اول از همه، شما نیاز به قرار دادن / برنامه پژوهش  و مطالعه در این مقطع دارید

کمک هزینه تحصیلی برای مطالعات و تحقیقات دکترا

CIMO (مطالعه در فنلاند) کمک هزینه تحصیلی و یا دیگر فرصت های مالی که برای محققان فراهم میگردد.

زندگی در فنلاند

آیا شما فقط به تحصیل در فنلاند توجه دارید، یا در حال حاضر با یک برنامه ریزی ممتاز در یک دانشگاه فنلاندی و یا دانشگاه علوم کاربردی (UAS) پذیرفته شده اید، در این بخش شما می توانید برخی از اطلاعات مهم و مسائلی که باید قبل از ورود به فنلاند و همچنین در طول اقامت خود در فنلاند را در نظرب گیرید در اینجا مطالعه کنید.

این بخش به صورت خلاصه به فهرستی از موارد ضروری که شما نیاز به حساب آنها دارید را مطرح میکند، و سپس شما را به منابع درست برای اطلاعات دقیق هدایت میکند. https://malekpour.ir/%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D9%86%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AF/

ویزای موقت

اجازه اقامت دانشجویی (= ویزای دانشجویی بلند مدت)

بیمه و سلامت

خوابگاه دانشجویی

خرج زندگی

کار در فنلاند در طول و پس از تحصیل

پیش بینی میشودکه شما حداقل ۷۰۰-۹۰۰ یورو در هر ماه برای هزینه های زندگی خود در فنلاند احتیاج دارید. بنا بر قوانین شما باید حداقل مبلغی را برای در اختیار داشتن هزینه زندگی، به عنوان دانشجو که توسط مقامات اداره مهاجرت بررسی میشود، را دارا باشید در حال حاضر ۵۶۰ € در هر ماه / ۶۷۲۰ € در سال است. علاوه بر این، شما باید برای پوشش هزینه های سفر خود ، بیمه و غیره به طور مستقل اماده باشید.

 

دانشگاه / UAS برای تحصیل شما در وبسایت خود  (بسیاری از مؤسسات آموزش عالی و اتحادیه های دانشجویی ارائه  راهنماهای و خدمات تدریس خصوصی برای دانشجویان بین المللی) ارائه خواهد داد. شما نیز می توانید گروه های دانشجویی در وب سایت های مانند فیس بوک، و ..مختلف که در بحث وب متفاوت است را مطالعه فرمایید و یا به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://malekpour.ir/%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D8%A7%D8%B9%D8%B2%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D9%86%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AF/

http://www.topuniversities.com/where-to-study/europe/finland/guide

http://www.studyinfinland.fi

www.fau.eu/study

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *