مهاجرت کاری به ایرلند

مهاجرت کاری به ایرلند

مهاجرت کاری به ایرلند یکی از اهداف نیروهای متخصص ایران به کشور ایرلند است مهاجرت به ایرلند امروزه یکی از پرمتقاضی ترین راه هایی است که مطلوب اکثر مردم دنیا است . ایرلند به علت موقعیت جغرافیایی و سطح رفاه اجتماعی و سرانه سلامت بالا و شاخص های تولیدی در جهان در حال حاضر یکی از بهترین کشورها برای هدف قرار دادن و مهاجرت به اروپا است . اینکه مهاجرت کاری به ایرلند به چه صورت است یک قسمت از مهاجرت است و باید توجه داشت در این زمینه از متخصصان امر به عبارتی از وکیل مهاجرتی استفاده شود و مخصوصاً در باب مهاجرت کاری به ایرلند مراجعه به وکیل مهاجرتی بسیار ضروری است. قوانین مهاجرتی ایرلند به نحوی است که تمام متقاضیان مهاجرت به ایرلند برای ورود به این کشور باید آن ها را رعایت نمایند . لذا قوانین مهاجرتی در اروپا تقریباً در کلیات شبیه و متناجس است و در کلیات کشور ایلند از قوانین مهاجرتی کاری تحادیه اروپا تبعیت می کند . لذا متقاضیان مهاجرت کاری به ایرلند باید تماماً اطلاعاتی در زمینه های : تحصیل در ایرلند ، بورسیه تحصیلی در ایرلند ، سرمایه‌گذاری در ایرلند ، ازدواج در ایرلند ، و حتی طرق غیر قانونی نظیر قوانین پناهندگی در ایرلند را کامل بداند . ولکن می تواند مهاجرت کاری به ایرلند از بهترین گزینه های این کشور باشد .

به طور کلی اگر افراد متقاضی مهاجرت کاری به اروپا باشند باید قوانین مهاجرتی این کشور را به صورت دقیق آگاه باشند و بدانند . قوانین کلیه مهاجرت کاری به اروپا بر این گونه است که باید کارفرما اگر متقاضی شخصی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا جهت کار در آن کشور باشد نمی‌تواند به صورت مستقیم برای وی و خانواده اش دعوتنامه ارسال کنند ولی باید با توجه به قوانین بین الملل شرایط زیر را رعایت نماید: با توجه به قوانین روزه اروپا کارفرمایان اروپایی باید کار مورد نظر خود را در اروپا ۳ ما آگهی نمایند بدین گونه که تمام مشخصات شخص مورد نظر خود را در آگهی عنوان کرده و به صورت مستقیم ابتدا از نیروی متخصص داخلی آن کشور استقبال نماید . در صورتی که در این ۳ ماه مذکور شخصی متقاضی کار مورد نظر کارفرما نباشد و یا شرایط کارفرما را نداشته باشد باز هم نمی تواند کارفرما به صورت مستقیم از کشورهای غیر اتحادیه اروپا درخواست نیرو نماید بلکه باید سه ماه دیگر در کل اتحادیه اروپا این کار آگهی شود و از متخصصان کشورهای اروپایی دیگر استقبال نماید . در این ۶ ماه یاد شده اگر فرضی متخصص و نیروی کار مقتضی پیدا نشد در این حالت است که می‌تواند کارفرمای اروپایی به نیروی کار متخصص غیر اروپایی رجوع کرده و برای وی دعوت نامه کاری ارسال نماید . اگر شرکتی متقاضی متخصص خاصی از خارج از اتحادیه اروپا باشد باید شرایط خاصی داشته باشد اینکه این شرکت باید در سیستم CRO به عبارتی در همان سیستم مالیاتی اروپا ثبت شده باشند و از نظر مالیاتی مشکلی نداشته باشد ولی در قوانین مهاجرتی افرادی که متقاضی مهاجرت کاری به ایرلند هستند قوانین داخلی خاصی وجود دارد .

پناهندگان و پناهجویان

یکی از دست افرادی که می توانند جهت کار در ایرلند اقدام نماید افرادی هستند که در این کشور پناهنده شدند و از این طریق اقامت ایرلند را کسب نمودند این افراد می‌توانند از اتباع خارجی باشند و در این کشور کار نمایند .این راه اصلا به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود چرا که شاید در ابتدا گزینه ی قابل دسترس باشد ولیکن با این کار پل های پشت سر و آینده خویش را تباه خواهید کرد .

دانشجویان

دسته ای دیگر دانشجویان هستند که در این کشور در حال تحصیل اند و بنا به ویزای دانشجویی خود می‌توانند به صورت پاره وقت در این کشور کار نمایند . لازم به ذکر است در این دسته از دانشجویان افرادی هستند که برای فرصت مطالعاتی وارد این کشور شدند و بنابر شرایط خود می‌توانند برای پروسه تحقیقاتی خود کار مورد نظر و کار خاصی را که موسسه و یا دانشگاه آنها ابلاغ نموده است اقدام نمایند . این مدت ممکن است بنا به دانشگاه و یا موسسه متفاوت باشد و از ۳ ماه تا ۵ سال زمان آن متفاوت است .

کار در تعطیلات

جالب است بدانید افراد دیگری می توانند به صورت موقت در ایرلند کار کنند و مهاجرت کاری به ایرلند داشته باشند ، حال آن دسته از افرادی هستند که در واقع دوره های خاصی را در کشور های خود گذرانده اند و پس از آن برای ایام تعطیلات می تواند مهاجرت کاری به ایرلند داشته باشند و پس از آن مشغول کار شوند ، در این زمینه کشور های مبداء و ظرفیت ها محدود است به عنوان مثال تبعه کشورهایی از جمله نیوزلند ایالات متحده آمریکا ، تایوان ، ژاپن ، استرالیا و کانادا و تعداد محدودی از کشورها هستند در تعطیلات خود در این کشور اجازه ی کار دارند .

سوال بسیاری از افراد متقاضی مهاجرت کاری به ایرلند این است که در آیا آبان ماه ۱۳۹۵ توافقنامه ای در سند همکاری بین ایران و ایرلند امضا شده است ؟ و یا این سند همکاری چه شرایطی برای نیروی متخصص ایرانی دارد ؟ امضای سند همکاری بین کشور ایران و ایرلند سبب شده است افراد متخصص در زمینه های خاص می‌توانند مهاجرت کاری به این کشور در ذهن داشته باشند .

شروط ذیل باید رعایت شود تا بتوان مهاجرت کاری به ایرلند اقدام کرد :

  1. سن افراد باید زیر ۴۰ سال باشند .
  2. آشنایی کامل با زبان انگلیسی داشته باشد و زمان ورود به سفارت باید مدرک زبان خود را ارائه دهد .
  3. کار در رشته‌های خاص ارائه خواهد شد و افراد متقاضی مهاجرت کاری به ایرلند باید در زمینه هایی از جمله هتلداری ، آشپزی و دوره‌های خاص توریسم دوره دیده باشد .
  4. اولویت با افراد مجرد است .

این افراد پس از ورود به لاین دوره‌های خاصی را می گذرانند و پس از آن می‌توانند در دوره‌های منظور در زمینه های مذکور وارد بازار کار شود. باید توجه داشته باشید افرادی که شرایط مذکور را دارند تنها ظرفیت های محدودی برای ارائه ی مهاجرت کاری به ایرلند وجود دارد و این به این صورت نیست که افراد تماماً هر شخصی با شرایط است می تواند مهاجرت کاری به ایرلند داشته باشد . کشور ایران با پیوستن به انجمن CTTRT یکی از اعضای عضو اتحادیه کنوانسیون کار در جهان شده است که ااین کشورها کشورهایی از جمله آلمان و استرالیا نیز می باشند و باید منتظر امضای سند همکاری در این کشورها نیز بود .

در پایان شایان ذکر است که صحیح است که مهاجرت کاری به ایرلند در حال حاضر یکی از مباحث داغ و روز است ولیکن شما باید اطلاعات کامل از قوانین مهاجرتی ایلند داشته باشید تا بتوانید مهاجرت به اروپا از طریق مهاجرت کاری به ایرلند را پیش بگیرید . اینکه در چا وقتی در طریق مهاجرت کاری به ایرلند می توانید به اقامت دائم ایرلند برسید مسئله است که افراد با مراجعه به وکیل مهاجرتی می توانند از تمام مباحث مهاجرتی از جمله : تحصیل در ایرلند ، بورسیه تحصیلی در ایرلند ، سرمایه‌گذاری در ایرلند ، ازدواج در ایرلند و … را به صورت کامل آگاه شود .

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *