مهاجرت کاری به فنلاند

مهاجرت کاری به فنلاند

همانطور که می دانید مهاجرت را ه های گوناگونی دارد ازجمله را های قانونی مهاجرت شامل  تحصیل ، کار ، سرمایه گذاری ، ثبت شرکت ، ازدواج و تولد می باشد . یکی  از کشورهایی که ممکن است کشور هدف شخص متقاضی برای مهاجرت باشد کشور فنلاند است . یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به این کشور ، مهاجرت کاری به فنلاند است . متقاضی می تواند با مهاجرت کاری به فنلاند بعد از گذشت زمان تعیین شده و پرداخت مالیات ، اقامت دائم این کشور را کسب نماید . همانند سایر کشورها مهاجرت کاری به فنلاند دارای شرایط و ضوابط خاص است . ما در این مقاله سعی برآگاهی شما عزیزان در رابطه با مهاجرت کاری به فنلاند را داریم و امیدواریم با مطالب ارائه شده تصمیم صحیح تری برای مهاجرت کاری به فنلاند بگیرید .

 

ویزای کارگر ماهر فنلاند :

به طور کلی برای کار در کشور های عضو اتحادیه اروپا که کشور فنلاند نیزیکی از کشورهای عضو آن می باشد . متقاضی کار باید کار فرما در کشور فنلاند داشته باشد . کارفرما می بایست شغل مورد نظر را ۳ ماه در کشور فنلاند و ۳ ماه در اتحادیه اروپا آگهی کند و اگر شخصی خواهان شغل مورد نظر نبود . کارفرما می تواند متقاضی مورد نظر را دعوت به همکاری نماید . متقاضی می بایست برای کار در کشور فنلاند مجوز کار دریافت نماید که در ادامه به شرح آن می پردازیم . افراد خارجی  اگر برای مدت بیش از سه ماه ( ۹۰ روز ) قصد اقامت در کشور فنلاند را داشته باشند می بایست اجازه اقامت این کشور را دریافت کنند  . اگر شما به قصد کار در کشور فنلاند حضورداشته باشید باید اجازه اقامت کوتاه مدت دریافت نماید .

اجازه کار :

اگر شما قصد کار در فنلاند را دارید ، نیاز به  دریافت  اجازه اقامت بر اساس اشتغال که توسط دولت فنلاند اعطا شده را  دارید . متقاضیان کار در فنلاند باید فرم درخواست اجازه اقامت را به سفارت فنلاند در کشور خود در ارسال نمایند . نرم افزار مربوط باید به دقت توسط متقاضی تکمیل و امضا گردد . تمامی فایل های پیوست لازم باید قبل از پر کردن نرم افزار آمده باشد ، و با فرم درخواست  به سفارت فنلاند ارائه شود . لازم است بدانید تمام مدارک باید به زبان فنلاندی ، سوئدی و انگلیسی  ترجمه شده باشد . همچنین از متقاضی در سفارت فنلاند در هنگام تکمیل فرم ها ، اثر انگشت هم گرفته می شود . تصمیم گیری در مورد اجازه کار باید توسط اداره مهاجرت فنلاند در هلسینکی مورد تایید قرار گیرد . سفارت کشور فنلاند  قادر به ارائه هر گونه اطلاعات در مورد پردازش اجازه اقامت را ندارد . زمان پردازش به طور متوسط ​​ در وب سایت خدمات اداره مهاجرت فنلاند می توان  به وضوح مشاهده کرد .

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری فنلاند :

_ فرم درخواست ویزا که با دقت تکمیل شده باشد .

_ پاسپورت فرد متقاضی که دارای اعتبار حداقل ۶ ماه باشد .

_ اصل شناسنامه به همراه کپی از تمام صفحات

_عکس ۶*۴  تمام رخ با زمینه روشن

_ اجازه نامه محضری ازوالدین برای افرادی که کمتر از سن قانونی می باشند .

_ ترجمه وکپی از تمامی مدارک شخص متقاضی

 

 

شرایط داشتن فول تایم  کار در فنلاند :

اگر متقاضی هر گونه از موارد زیر را داشته باشد مجوز فول تایم  کار در فنلاند را دارد :

_ مجوز اقامت دائم اروپا

_ مجوز اقامت طولانی مدت در اتحادیه اروپا که توسط دولت فنلاند صادر شده باشد .

_ اجازه اقامت مستمر در زمینه های تمرینات  حرفه ای

_ اجازه اقامت داده شده  بر اساس روابط خانوادگی (ازدواج )

_ اجازه اقامت داده شده جهت حفاظت موقت یا به دلایل بشردوستانه برای مهاجرت

_ اجازه اقامت برای قربانیان قاچاق انسان

_ اجازه اقامت در مواردی که شما نمی توانید از فنلاند حذف شوید .

این حق را برای کار بر روی قانون کشور فنلاند پیش بینی شده است ، و بر روی کارت اجازه اقامت متقاضی نشان داده می شود .

 

چه کسانی برای کار در فنلاند باید مجوز دریافت می نمایند :

_ کار آفرینان

_ کارگران متخصص

_ پژوهشگران علمی

_ جفت طلا

_ دانشجویان

_ پناهجویان

 

 

الزامات عمومی برای برنامه های کاربردی درخواست اجازه اقامت در فنلاند :

_ گواهی مبنی بر سلامت شخص متقاضی

_ اصل و یک فتوکپی از هر مدرک باید ارائه شود .

_ شخص  متقاضی یا نماینده او باید فرم های  برنامه اجازه اقامت را تکمیل نماید .

_ گذرنامه معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار

_ کپی از تمامی صفحات مربوط به گذرنامه شخص متقاضی

_ دو قطعه عکس رنگی.کیفیت عکس باید در حدی باشد که روی وب سایت پلیس فنلاند قابل مشاهده باشد .

_ گواهی عدم سوء پیشینه

توجه داشته باشید که در بعضی مواقع ممکن است اسناد و مدارک اضافی از شخص متقاضی درخواست شود .

 

راه های پیدا کردن کار در فنلاند :

۱- یکی از راه های جستجوی کار در فنلاند آگهی استخدام می باشد . در این نوع جستجو پیدا کردن کار زمان زیادی می برد و درصد کمی از متقاضیان کار از طریق آگهی ، استخدام می شوند . این به این دلیل است که اغلب کارفرمایان از کارگران اشخاص آشنای خود استفاده می کنند .

۲- شخص جویای کار در کشور فنلاند با ارائه درخواست به کارفرما مورد نظر خود در صورتی که نظر او را جلب کند ، مشغول به کار می شود . در این نوع جستجو کار احتیاجی به آگهی استخدام نیست .

۳- نوع دیگری که در جستجوی کار وجود دارد اجاره دادن نیروی کار می باشد ، که شخص متقاضی به موسسات کاریابی مراجعه کرده و درخواست خود را ارائه می دهد و این امر امکان پذیر می باشد .

 

 

بنا برآنچه که در مقاله ذکر شد می توان این نتیجه را گرفت که مهاجرت کاری به فنلاند یکی از بهترین  گزینه ها جهت مهاجرت می باشد . فرد متقاضی با مهاجرت کاری به فنلاند ضمن اشتغال و کسب درآمد می تواند اقامت کشور فنلاند را نیز کسب نماید . توصیه ما این است که برای مهاجرت کاری به کشورهایی مانند آلمان که از نظر صنعتی بسیارپیشرفته اند و نسبت به سایر کشورها در جذب نیرو فعالترند تحقیقات لازم را انجام دهید . برای مهاجرت کاری به فنلاند و سایر کشور ها بهتر است از طریق موسسات حقوقی معتبر که دارای وکلای مهاجرتی با تجربه هستند و بر قوانین بین المللی تسلط کافی دارند اقدام نمایید .

نگارنده: علیرضا واقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *