هزینه تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا

همانطور که اطلاع داریدطرق مهاجرت به استرالیا و همچنین هزینه تحصیل در استرالیا گوناگون می باشد. از جمله راه های مهاجرت می توان به کار، سرمایه گذاری ، ثبت شرکت و… نام برد. اگر انتخاب شما  مهاجرت  تحصیلی به استرالیا باشد بهتر است آگاهی های لازم از هزینه تحصیل در استرالیا را بدست آورید. هزینه ها در کشورهای مختلف صنعتی و بزرگ متفاوت است، از جمله هزینه تحصیل در استرالیا . بهتر است قبل از هرگونه اقدامی برای مهاجرت به استرالیا از هزینه های تحصیل در استرالیا آگاه باشید. متقاضیان تحصیل در استرالیا با آگاهی از هزینه تحصیل در استرالیا می توانند تصمیم بهتری برای مهاجرت به این کشور بگیرند .ما در این مقاله سعی داریم شما عزیزان را با هزینه های تحصیل در استرالیا مطلع سازیم .

سوالاتی که ممکن است در زمینۀ هزینۀ تحصیل در استرالیا مطرح شود عبارت است از:

چه عواملی بر بر هزینه های تحصیل در استرالیا تاثیر گذارند ؟ میزان شهریه دانشگاه و دیگر موسسات آموزشی در کشور استرالیا چگونه است ؟ هزینه های زندگی دانشجویی در استرالیا به چه میزان است ؟

 

کشور استرالیا سومین کشوربزرگ انگلیسی زبان می باشد و با پیشرفت روز افززون بسیار از دانشجویان خارجی مشتاق تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند . دانشگاه های استرالیا همواره در بالاترین سطوح رده بندی های جهانی جای دارند و دانشجویان خارجی از مزایای بسیاری در این کشور برخوردار هستند که از جمله آنها دسترسی به برترین تکنولوژیها در دنیا ،امکان اقامت دائم پس از تحصیل ، امکان کار ضمن تحصیل و… می باشد.

 

عوامل تاثیر گذار بر هزینه های تحصیل در استرالیا

کشور استرالیا از جمله کشورهای صنعتی و پیشرفته است و افراد جامعه آن از سطح رفاهی بسیار بالایی برخوردار هستند. هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا برای یک دانشجو تحت تاثیر عوامل مختلفی می باشد که در زیر به این موارد اشاره خواهیم کرد:

_نوع دانشگاه ؛دولتی و یا خصوصی

_محل دانشگاه ؛ پایتخت این کشورکانبرا و شهرهای بزرگ کمی گران تر از سایر شهر ها هستند.

_مقطع تحصیلی ؛ کالج ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکترا ، پزشکی ، دوره زبان

_ رشته تحصیلی ؛گروههای ،انسانی ،فنی مهندسی و یا پزشکی

_مکان زندگی ؛ آپارتمان و یا خوابگاه

_سبک زندگی

_متاهل و یا مجرد بودن دانشجو

شهریه دانشگاه و دیگر موسسات آموزشی

در استرالیا مراکز آموزشی همانند دیگر کشورها به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می شود و در هر صورت شخص متقاضی تحصیل باید شهریه پرداخت کند . البته امکان دریافت بورسیه برای دانشجویان خاص فقط در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد.

دانشجویان خارجی می بایست شهریه خود را قبل از آغاز هر ترم پرداخت نمایند. بعضی از دانشگاه ها علاوه بر شهریه دانشگاه از دانشجو هزینه های دیگری از جمله هزینه های عضویت در کتابخانه ، هزینه های مربوط به امکانات ورزشی و تفریحی ،آزمایشگاه و… را نیز دریافت می نمایند.

بعضی از هزینه ها مختص رشته تحصیلی دانشجو می باشد مانند معماری ، عکاسی و…و برخی دیگر از هزینه ها هم عمومی می باشد مثل خرید کتاب ،نوشت افزار و….

مقطع تحصیلیطول دوره برای احتساب شهریهشهریه
مدارس دولتی۱ سال۱۰۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ دلار استرالیا
مدارس خصوصی۱ سال۱۷۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ دلار استرالیا

 

 

مقطع تحصیلیمدت زمان طول دورهشهریه
پیش دانشگاهی۱ تا ۲ سال۱۴۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار استرالیا درهر سال
کارشناسی۲٫۵ تا ۵ سال۱۵۰۰۰ تا ۳۳۰۰۰ دلار استرالیا در هرسال
کارشناسی ارشد۱ تا ۳۱۸۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار استرالیا در هرسال
دکترا۲٫۵ تا ۵ سال۱۸۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰ دلار استرالیا در هرسال
گروه های پزشکی۴ تا ۷ سال ۳۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ دلار استرالیا در هر سال

لازم به ذکر است شهریه مربوط به دوره های زبان کشور استرالیا حدودا ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار استرالیا در هفته می باشد.

 

هزینه زندگی دانشجویی

هزینه های تحصیل یک دانشجوی  خارجی که کشور استرالیا مشغول تحصیل است فقط مربوط به شهریه  نمی شود. که این هزینه ها شامل محل زندگی ، خوراک ، پوشاک ، تفریحات ، حمل ونقل ، تلفن ، لوازم تحریر و کتاب و… می شود .به طور میانگین این هزینه ها برای شخص دانشجو حدود ۱۹۸۳۰ دلار استرالیا در هرسال تخمین زده شده است. البته باید خاطر نشان کرد که هزینه ها کاملا شخصی می باشد و بستگی به سبک زندگی شخص دانشجو و رشته تحصیلی اش دارد.

دانشجویانی که متاهل هستند باید حدود ۷۰۰۰ دلار برای همسر و ۳۰۰۰ دلار برای هر کدام از فرزندانشان در نظر بگیرند.

در زیر به مختصری از هزینه ها اشاره خواهیم کرد ؛ در زیر به مختصری از هزینه ها اشاره خواهیم کرد؛

_ خوابگاه ۹۰ تا ۱۵۰ دلاراسترالیا در هفته

_آپارتمان مشترک  ۸۵ تا ۲۱۵ دلار استرالیا در هفته

_ صرف غذا ۸۰ تا ۲۸۰ دلار استرالیا در هفته

_هزینه گاز و برق ۳۵ تا ۱۴۰ دلار استرالیا در هفته

_تلفن واینترنت ۲۰ تا ۵۵ دلار استرالیا در هفته

_حمل و نقل عمومی ۱۵ تا ۵۵ دلار استرالیا در هفته

_اوقات فراقت ۸۰ تا ۱۵۰ دلار استرالیا درهفته

 

بیمه دانشجویی در کشور استرالیا

بیمه برای دانشجویان کشور استرالیا اجباری می باشد. معمولاً مراکز آموزشی خود ترتیب این بیمه را برای دانشجو می دهند. هزینه های بیمه برای یک شخص سالانه ۶۰۰ دلار استرالیا می باشد. این هزینه برای یک زوج ۳۰۰۰ و برای یک خانواده ۳ نفره ۵۰۰۰ دلار استرالیا است .لازم است بدانید که دانشجو می بایست خود را قبل از ورود به خاک استرالیا برای طول دوره تحصیلی بیمه نماید.

 

کار ضمن تحصیل در استرالیا

دانشجویان خارجی که در دانشگاه های استرالیا مشغول تحصیل هستند می توانند در هفته به مدت ۲۰ ساعت کار انجام دهند ، همچنین در زمان تعطیلات اجازه کار به صورت تمام وقت وجود دارد.کاردانشجویی مانند کار در بوفه ، رستوران ، فست فود و… البته لازم است بدانید که این کاردستمزد کار ضمن تحصیل در استرالیا فقط یک کمک هزینه است و هیچ یک از مخارج دانشجو را چه در زمینه هزینه شهریه و چه در زمینه هزینه های زندگی به طور کامل تامین نخواهد کرد.

 

در نهایت می توان گفت یکی از بهترین راه های مهاجرت جهت ادامه تحصیل ، مهاجرت تحصیلی به کشوراسترالیا می باشد .برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا آگاهی از هزینه های تحصیل در استرالیا یکی از مهمترین عوامل برای تصمیم گیری می باشد. با توجه به سطح رفاهی درکشور استرالیا و دانشگاه های بسیار معتبرش در سطح جهانی ، هزینۀ تحصیل در استرالیا نسبت به انگلستان و ایالات متحده امریکا مقرون به صرفه می باشد  پیشنهاد ما این است که جهت مهاجرت به هر کشوری ، از .جمله مهاجرت به استرالیا ازراه های قانونی مهاجرت و از طریق موسسه MIE اقدام نمایید. این موسسات با دارا بودن تجربه کافی و وکلای مهاجرتی حاذق و آشنایی با قوانین بین المللی ، شما عزیزان را در کمترین زمان ممکن به کشور مقصد مهاجرت می رساند.

 

نگارنده: سید علیرضا واقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *