هزینه ی زندگی در انگلستان

 هزینه ی زندگی در انگلستان

 

هزینه ی زندگی در انگلستان براساس واحد پول رسمی انگلستان پوند انگلیسی است انگلستان دارای یکی از با ارزش ترین واحدهای پول جهان می باشد .

هزینه های زندگی در این کشور با توجه به شهر و محل زندگی فرد متفاوت می باشد مثلا هزینه ی زندگی در لندن نسبت به هزینه های زندگی در خارج از لندن نیز بیشتری باشد می توان گفت که هزینه ی زندگی در شهر لندن از نظر سفارت انگلستان در حدود ماهیانه ۱۰۰۰ پوند در نظر گرفته می شود و هزینه ی زندگی در خارج از لندن از نظر سفارت انگلستان در حدود ماهیانه ۸۰۰ پوند در نظر گرفته می شود و فرد باید حساب بانکی خود را به همین مبنا قرار دهد .

در زمان تحصیل در انگلستان منطقی است که دانشجو بتواند در مورد هزینه های خود برنامه ریزی صحیی نماید از توانایی خود در پرداخت هزینه های زندگی در انگلستان تا پایان دوره تحصیلی اطمینان داشته باشد زیرا در صورتی که برای مخارج زندگی وتحصیلی خود برنامه ریزی کرده باشد می تواند این هزینه ها را کاهش و به حداقل رساند .

هزینه ی زندگی در انگلستان را می توان به ۳ دسته تقسیم نمود :

  • هزینه مسکن
  • هزینه تحصیل
  • سایر هزینه های زندگی

به طور کلی این هزینه ها با توجه به دانشگاه انتخابی فرد و هزینه هایی که او برای زندگی خود می پردازد متغیر خواهد بود شاید به نظر آید که هزینه های زندگی در کشور انگلستان به مراتب نسبت به کشورهای دیگر زیادتر باشد اما می توان گفت که این هزینه ها قابل کنترل و انعطاف می باشند مثلا می توانیم ماهانه لیستی از نیازهای اساسی و دیگر نیازها تهیه کنیم و درنتیجه آن دسته از نیازهای که غیر ضروری هستند را حذف کرده و صرفه جویی کنیم و هزینه ها به خودی خود کمتر خواهند شد .

هزینه های مسکن : در بخش مسکن دانشجویان امکان انتخاب انواع متفاوتی از مسکن را در انگلستان دارند که هر کدام شرایط ویژه و هزینه های مخصوص به خود را دارد معمولا دانشجویانی که برای تحصیل به کشور انگلستان می آیند می توانند از خوابگاههای دانشجویی استفاده کنند .

هزینه های زندگی : هزینه های زندگی شامل : غذا ، تلفن ثابت ، تلفن همراه ، اینترنت قبوض پرداختی ( به غیر از خوابگاه ) هزینه های رفت و آمد و تفریحی و سرگرمی می باشد .

برای مثال هزینه ی رفت و آمد در لندن از هفته ای ۱۲ پوند شروع می شود یا هزینه قبوض پرداخت به غیر از خوابگاه که می تواند از ۱۰ پوند در هفته بسته به فصول مختلف در سال می باشد . هر فرد می تواند هزینه های زندگی خود را در انگلستان به حداقل برساند زمانی که در دانشگاه ثبت نام می کنند به شما کارتی به نام ( NUS ) داده می شود که در واقع کارت شناسایی شماست که اتحادیه ی دانشجویی صادر کرده است با این کارت میتواند از بعضی از فروشگاه ها تخفیف بگیرید .

همه ی دانشجویان تمام وقت خارجی که برای مدتی بیش از ۶ ماه در انگلستان تحصیل می کنند می توانند از مزایای خدمات درمانی ارزانتر از طریق خدمات بهداشت بهره مند شوند بدین معناست که هزینه های دیدار پزشک و رفتن به بیمارستان برای شما و خانواده تان در طول دروه های دانشگاهی در انگلستان در مقایسه با کشورهای انگلیسی زبان دیگر کوتاه تر است بنابراین باعث کاهش هزینه ها می شود .

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *