ویزای ازدواج ایتالیا

ویزای ازدواج ایتالیا

امروزه اشخاص متعددی هستند که قصد مهاجرت به ایتالیا را در سر دارند و در بین راه های مهاجرت به ایتالیا به دنبال ویزای ازدواج ایتالیا هستند و قصد دارند برای ورود به ایتالیا از طریق ویزای ازدواج ایتالیا اقدام نمایند،که در این مقاله سعی بر این داریم شما را با شرایط و قواعد ویزای ازدواج ایتالیا آشنا نمائیم و اطلاعاتی را هر چند مختصر و کوتاه در خصوص ویزای ازدواج ایتالیا در اختیار شما متقاضیان عزیز قرار دهیم اما در نهایت پیشنهاد مینمائیم به منظور کسب اطلاعات کامل در زمینه ویزای ازدواج ایتالیا با وکیل مهاجرت به ایتالیا که مسلط و متخصص به قوانین ایتالیا می باشد تماس حاصل نمایئد تا ایشان شما را در زمینه ویزای ویزای ازدواج ایتالیا هدایت و راهنمایی نماید . آیا امکان اخذ تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج با اتباع ایتالیایی وجود دارد؟
قوانین و مدارک ویزای ازدواج ایتالیا کدامند؟ اشخاصی که تمایل به اخذ ویزای ازدواج ایتالیا را در سر دارند می بایست چه مراحلی را پشت سر بگذارند؟ آیا اخذ ویزای ازدواج ایتالیا برای همه اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا وجود دارد؟ پس از اخذ ویزای ازدواج در ایتالیا دولت چه شرایطی و حمایت هایی را برای اتباع خارجی مهیا می سازد؟
و سایر سوالات متقاضیان اخذ ویزای ازدواج ایتالیا که سعی میکنیم با توسل به قواعد و قوانین ازدواج اتباع خارجی در ایتالیا به آنها پاسخگو باشیم و کلیه شرایط ویزای ازدواج ایتالیا را تشریح نمائیم. با توجه به قواعد و نظام حقوق بین الملل خصوصی که توسط اکثریت کشورهای جهان پذیرفته شده است و کشور ایتالیا هم از این قاعده مستثنا نمی باشد در صورتی که یک فرد با اتباع کشور ایتالیا ( چه مرد و چه زن) میتواند در خواست اقامت دائم ایتالیا را نماید و پس از گذراندن حداقل دو الی سه سال شخص تبعه خارجی میتواند به واسطه ازدواج با تبعه ایتالیایی درخواست پاسپورت و تابعیت ایتالیا را داشته باشد، قانون مدنی ایتالیا امکان ازدواج یک شهروند و تبعه خارجی با مرد یا زن ایتالیایی یعنی اتباع ایتالیا را منوط به مدارک زیر مجاز می شمارد :

گواهی تولد و مدارک تولد فرد که به زبان ایتالیایی ترجمه شده باشد و مورد تایید سفارت باشد
مدارک شناسایی و پاسپورت فرد متقاضی که دارای اعتبار باشد
مدارکی مبنی بر اینکه فرد منعی برای ازدواج ندارد مثل اینکه در عقد زوجیت فرد دیگر نباشدج
گواهی ها و مدارک مذکور بالا هر دو باید به زبان ایتالیایی ترجمه شود و به آفیس محلی و افسر دولت ارائه شود تا درخواست اعلان ازدواج در کلیسا پذیرفته شود .
همچنین دو مدرک دیگر ممکن است نیاز به ارائه داشته باشد یکی اینکه بستگان و اطرافیان زوج و زوجه گواهی و شهادت بدهند که ازدواج آنها بر پایه روابط واقعی است دوم اینکه مدارک و گواهی هایی مبنی بر وجود رابطه عاطفی بین طرفین وجود داشته باشد.

محل ارجاع

زمانیکه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ازدواج ایتالیا فراهم و آماده شد دو شخصی که قصد ازدواج دارند(زوج و زوجه) برای رفتن به سفارت اقدام میکنند و یا به داشتن کارت اقامتشان میتوانند در اداره امور مدنی یا ( Ufficiale di Stato Civile ) مراجعه کنند .

ازدواج در ایتالیا دارای مراسم و شریفات خاص به خود می باشد، اعلان ازدواج و انجام ازدواج در کلیسا اجباری و الزامی است و برای اینکه ازدواج در ایتالیا حالت رسمی پیدا کند می بایستی که به صورت رسمی در کلیسا اتفاق بیفتد، اداره امور مدنی یا ( Ufficiale di Stato Civile ) نمی تواند اعلان کلیسا را رد نماید حتی اگر آن فرد اقدام کننده به ازدواج اجازه اقامت معتبری نداشته باشد ، افسری که ریپورت و گزارش به پلیس ارائه می کند می بایستی که شرایط فرد را به اداره پلیس ابلاغ نماید و پرونده برای آن شخص تشکیل شود به هر حال پلیس می بایستی اقدام کند به خارج کردن آن شخص از کشور حتی اگر ازدواج برای آنها صورت گرفته باشد یعنی به صورت کلی اگر فردی به طور مثال با ویزای توریستی وارد ایتالیا شود و در آن زمان با یکی از اتباع ایتالیا ازدواج رسمی نماید ازدواج آنها به صورت رسمی در اداره مور مدنی ایتالیا ثبت میشود  ولی فرد چون اجازه اقامت بلند مدت نداشته با پایان ویزای توریستی خود باید از کشور خارج شود و مجددا درخواست ورود به خاک ایتالیا را از کنسولگری سفارت ایتالیا در کشور خود بدهد.

ازدواج می بایست ظرف مدت ۱۰ روز کاری از تاریخ اعلان سفارت یا اداره امور مدنی (Ufficiale di Stato Civile ) به وقوع بپیوندد در غیر اینصورت فرد خارجی بعد از اینکه این مدت سپری گردد مجبور به ترک خاک ایتالیا است.

فرد غیر اتحادیه اروپایی یعنی اتباع غیر از اتحادیه اروپا اجازه حضور غیر قانونی در ایتالیا را ندارد ماده ۱۹ قانون جامع مهاجرت ایتالیا اعلام میکند که حضور در خانه مشترک با یک فرد ایتالیایی برای اتباع خارجی ممنوع است و همچنین اقدام به ازدواج بایذ اتفاق بیفتد و مجوز کار برای همسر خارجی تنها در این صورت صادر خواهد شد ، اتباع خارجی که با اتباع ایتالیایی ازدواج میکنند بعد از اینکه ازدواج آنها به صورت رسمی انجام شد و حداقل یک سالی را به صورت مشترک با هم زندگی کردند میتوانند از مزایای شهروندی ایتالیا همانند بیمه درمانی ، اجازه کار و سایر موارد بهره مند گردند.

با توجه به مواردی که در باب ویزای ازدواج ایتالیا و شرایط اخذ ویزای ازدواج ایتالیا برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا در این مقاله بیان شد در میابیم که یکی از طرق اخذ اقامت دائم و سپس تابعیت ایتالیا میتواند از طریق ازدواج با اتباع ایتالیایی به دست آید که گزینه در حال حاضر متقاضیانی کثیری دارد، اما شما متقاضیان اخذ ویزای ازدواج در ایتالیا میتوانید برای کسب اطلاعات مکفی و کامل در باب ویزای ازدواج ایتالیا به وکیل مهاجرت به ایتالیا و وب سایت ها و وبلایگ های دولتی و معتبر کشور ایتالیا مراجعه نمایند و اطلاعات خود را در زمنیه اخذ ویزای ازدواج ایتالیا کامل نمایند و همینطور میتوانید از سایر طرق مهاجرت به ایتالیا همچون تحصیل در ایتالیا، اخذ ویزای کاری ایتالیا و سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در ایتالیا برای اخذ اقامت دائم ایتالیا استفاده نمائید.

نگارنده : امید جلالی فراهانی

1 پاسخ دادن
  1. Avatar
    Shina می گوید:

    باسلام
    من قصد ازدواج با مرد ایتالیایی دارم؛یکماه پیش با ویزای توریستی وبا دعوتنامه ایشون به ایتالیا سفر کردم
    آیا برلی انجام مراحل ازدواج من دوباره باید ویزای توریستی‌بگیرم‌یا راه دیگه ای‌وجود داره؟خواهش‌میکنم‌من را راهنمایی‌کنید؛مدتهاست به دنبال حواب این سوال هستم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *