ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی اتریش یکی از طرق مهاجرت به اتریش است ، امروزه بسیاری از دانشجویان متقاضی ویزای تحصیلی اتریش هستند و به علل مختلف از جمله بورسیه تحصیلی در اتریش و اقامت پس از تحصیل در اتریش سبب شده است تا در این زمینه سوالات بسیاری در ذهن متقاضیان ویزای تحصیلی اتریش خواهد بود که تلاش شده است در این مقاله به مسائلی همچون ویزای تحصیلی اتریش ، اخذ پذیرش تحصیلی در اتریش ، اقامت در اتریش و سایر قوانین مهاجرتی که به مهاجرت به اتریش ختم می شود خواهیم پرداخت .

اخذ ویزا و مخصوصاً ویزای تحصیلی اتریش یکی از هزاران مباحث امور مهاجرتی خصوصی است ، پیشنهاد می شود تمام سوالات خود را در زمینه ویزای تحصیلی اتریش و شرایط و قوانین مهاجرتی به اتریش را از وکیل مهاجرتی بپرسید تا با باز کردن راهی روشن پیش چشم شما بتوانید به هدف مطلوب خود برسید.

همان طور که می دانید جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش  باید پذیرش از دانشگاه معتبر داشته باشید ، بنابراین در ابتدا بر خود دانستیم تا در باب اخذ پذیرش تحصیلی اتریش توضیح کوتاهی ارائه نمائیم، پذیرش تحصیلی مراحلی دارد که در اولین قدم به درخواست نامه شما به دانشگاه باید اشاره کرد ، شما در ابتدای مسیر باید به دانشگاه مورد نظر خود درخواست پذیرش تحصیلی دهید تا در مدت مشخصی به شما جوابیه بدهند و پس از آن برای ویزای تحصیلی اتریش اقدام نمایید .

توجه نمایید جهت اخذ پذیرش تحصیلی پذیرش از دانشگاه های اتریش باید بنا به درخواست دانشگاه و یا آیین نامه داخلی دانشگاه های اتریش مدارک خود را ترجمه شده از دو مسیر به دست دانشگاه برسانید . در بعضی از دانشگاه ها تنها با آپلود کردن مدارک پروسه پذیرش شروع می شود ولکن در بعضی از دانشگاه ها باید مدارک را به صورت فیزیکی ( DHL ) ارسال نمایید.

پس از اخذ پذیرش تحصیلی شما می توانید جهت ویزای تحصیلی اتریش اقدام نمایید ، مراحل اخذ ویزای تحصیلی اتریش در سفارت اتریش در ایران انجام خواهد شد که برای مرحله اول شما باید با ایمیل وقت سفارت را برای خود رزرو نمایید . این رزرو به این صورت است که باید در ایمیل خود نوع ویزای درخواستی خود را عنوان نمایید. در حال حاضر شاهد این هستیم که سفارت اتریش به علل مختلف از جمله سیل بی سابقه متقاضی ویزای تحصیلی اتریش بسیار بسیار وقت های سفارت در زمان های دوری به متقاضیان ارائه می شود و در این موضوع پیشنهاد می شود با برنامه ریزی و اطلاعات کامل به سفارت مراجعه نمایید تا با اتفاقی غیر منتظره ای مثل نقصی مدارک مواجهه نشوند.

جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش دقت بسیاری داشته باشید که باید تمام اطلاعات دانشگاه خود را داشته باشید و همچنین اطلاعاتی در زمینه شهری که دانشگاه در آن واقع است ، زیرا سفارت با دیدن این اطلاعات کافی و دقیق دانشجویان متقاضی در مورد اتریش هیچ جای ابهامی در ذهن آن ها باقی نخواهد گذاشت.

در ویزای تحصیلی اتریش به دانشجویان اجازه کار در این کشور را خواهند داد، این به این معنی است که دانشجویان می توانند در حین تحصیل کار دانشجویی در اتریش دانشجویی داشته باشند و از این به عنوان یک منبع درآمد استفاده کنند . در این که شما بتوانید کار دانشجویی داشته باشید تماماً به توانایی و سطح زبان شما دانشجویان بزرگوار بستگی دارد ، ولکن اینکه شما از منظر قانونی اجازه کار را دارید و این اجازه کار به صورت تمام وقت نیست و به صورت پاره وقت تقریباً در هفته ۱۰ تا ۲۰ ساعت است ، در کار های دانشجویی درآمد دانشجویان به صورت ساعتی محاسبه خواهد شد و در کل حدوداً ۸ تا ۱۲ یورو خواهد بود.

ویزای تحصیلی اتریش مزایای بسیاری دارد ، یکی از این مزایای ویزای تحصیلی اتریش اجازه اقامت پس از تحصیل در اتریش است. دانشجویان پس از فارغ التحصیل شدن در مقطع خود این امکان را دارند که در این کشور حضور داشته باشند و به فکر یکی از طرق قانونی اخذ تابعیت اتریش باشید .

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش

پیرو ویزای تحصیلی در اتریش، در این قسمت می پردازیم که مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا تحصیلی در اتریش:

 

  1. پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر اتریش
  2. داشتن تمکن مالی مورد نیاز از بانک های ایرانی
  3. داشتن مدرک زبان ( در صورت نیاز دانشگاه )
  4. مدارک مورد نیاز هویتی به صورت ترجمه آلمانی

ویزای تحصیلی اتریش از ویزا هایی است که کشور اتریش اجازه می دهد در کنار شخص متقاضی ، همران وی هم وارد اتریش شوند ، در قوانین مهاجرتی  همراهان شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خواهند شد . لازم به ذکر است برای استفاده از ویزای همراه در ویزای تحصیلی اتریش باید مدارک هویتی خود و همراهان را ترجمه شده به سفارت ارائه دهید.

دانشجویان پس از فراغت از تحصیل در اتریش می توانند به فکر اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع بالاتر باشند. لذا اینکه شما احتیاج به توصیه نامه اساتید و انگیزه نامه و یا مدرک زبان مورد نیاز مقطع بالا تر را داشته باشید دیگر نگرانی از وقت و زمان اقامت خود در اتریش نخواهید داشت . در راه دوم شما می توانید پس از فارغ التحصیل شدن در یکی از بهترین دانشگاه های اتریش به فکر کار در اتریش باشید و با پیدا کردن یک کار تمام وقت به سرعت به تابعیت در اتریش برسید.

در کنار طرق مختلفی از جمله ازدواج در اتریش با یک شخصی که تابعیت اتریش را دارد می توانید به سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در اتریش هم فکر کنید و با ثبت یک شرکت مرتبط با رشته تحصیلی خود و یا غیر مرتبط و تائید بیزینس پلن خود به هدف خود برسید . لازم به ذکر است که ثبت شرکت در اتریش از خارج از خاک این کشور بسیار سخت تر از این است که شخص متقاضی در این کشور باشد و پس از تحصیل خود در این خاک اقدام به ثبت شرکت و کار آفرینی در این کشور نماید.

در پایان شایان ذکر است همان طور که اشاره شد ویزای تحصیلی اتریش یکی از مسائل مهاجرتی است ، در این زمینه قطعاً مشاوره کردن با متخصصین و وکیل مهاجرتی می تواند کمک به سزایی کند تا با تمام قوانین مهاجرتی اتریش آشنا شوید . مهاجرت به اتریش از طریق ویزای تحصیلی اتریش یکی از مقرون به صرفه ترین طرق مهاجرتی است و در کنار این مباحث شما می تواند به اقامت اتریش و تابعیت در اتریش بیاندیشید و در کنار خانواده محترمتان آینده بسیار روشنی داشته باشید .

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *