ویزای تحصیلی فرانسه

ویزای تحصیلی فرانسه

امروزه افراد بسیار زیادی هستند که مایل به ادامه تحصیل دردانشگاه های اروپا را دارند. مهاجرت تحصیلی به  فرانسه یکی

از این مقاصد می باشد. دریافت ویزای تحصیلی کشور فرانسه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی آسان تر وساده تر است. همین

دلیل باعث شده است که مهاجرت تحصیلی به فرانسه به عنوان یک فرصت مناسب برای دانشجویان خارجی تبدیل شود. شایان ذکر

است که  تحصیل در فرانسه به صورت رایگان می باشد  لذا این موضوع باعث شده است که افراد زیادی تمایل به دریافت ویزای تحصیلی

فرانسه داشته باشند ما به شما عزیزانی که قصد ادامه تحصیل دارید ویزای  تحصیلی به فرانسه را پیشنهاد می کنیم.در ادامه مطلب شرایط

تحصیل در فرانسه و مزایا ومعایب تحصیل در کشور فرانسه را بررسی میکنیم. قبل از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه به شما

عزیزان پیشنهاد می شود که به یک وکیل مهاجرت به فرانسه مراجعه فرمایید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه چگونه است؟

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در فرانسه چه مواردی می باشد؟

بورس تحصیلی کشور فرانسه چگونه است؟

آیا تحصیل درکشور فرانسه تبدیل به اقامت دائم در کشور فرانسه می شود؟

هزینه تحصیل در کشور فرانسه چگونه است؟

 

مسئله آموزش در کشور فرانسه یکی از موارد مهم و اولویت دار می باشد که در سال حدود ۲۱ درصد از بودجه برای مسئله آموزش منظور شده است. کشور فرانسه از لحاظ تحصیلی کشوری است که از جهت کیفیت تحصیلی در صدر قرار دارد. برای نمونه می توان دانشگاه پاریس را نام برد که یکی از دانشگاه های معتبر وقدیمی ترین دانشگاه ها در دنیا محسوب می شوند که در سال ۱۷۸۹ تاسیس شده است. زمان شروع تحصیل در فرانسه از ماه ژانویه می باشد که تا ماه ژوئن ادامه می یابد.

سیستم تحصیلی فرانسه به گونه ای می باشد که دانش آموزان تبعه فرانسه این امکان را دارند که از یک سیستم آموزشی با کیفیت عالی با برنامه بسیار دقیق  و از انضباط بالایی برخوردار هستند استفاده کنند. توجه داشته باشید که کشور فرانسه بین ۶۵ کشور در رتبه ۲۵ قرار دارد.

مواردی که دولت فرانسه به آن ها خیلی اهمیت می دهد وبر آن ها تاکید می کند این است که دولت فرانسه به دیسیپلین  واقتدار معلمان فرانسوی خیلی توجه می کند. و مورد دیگر رقابت های شدید بین افراد ، اتکا به تفکر تحلیلانه و خلاقانه ، توقع و انتظارات تحصیلی بالا.

هزینه مدارس در کشور فرانسه  به صورت رایگان می باشد وتحصیل از سن ۶ سال تا ۱۶ سال اجباری می باشد. البته اکثرا دانش آموزان تحصیلات خودشان را از سنین پایین تر شروع می کنند.

دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی می بایست یک دوره دوساله بگذرانند و بعد باید آزمون ورودی را بدهند تا بتوانند وارد دانشگاه شوند. ظرفیت کلاس های دانشگاه ها در کشور فرانسه ۳۰ دانش آموز در هر کلاس می باشد.

کشور فرانسه  از سال ۲۰۱۵ تغییرات جدیدی  را در سیستم آموزشی  ایجاد کرده است و آن این است که دورۀ متوسطه را به دوره های تحصیلی خود  افزوده است. که در واقع این دوره  شامل دورۀ کالج می شود. و اکثر دانش آموزان با هر زمینه و پیشینه تحصیلی فرصت های تحصیلی یکسانی را داشته باشند.

سیستم آموزشی قدیمی وسنتی فرانسه به این صورت می باشد که معلم یه درس خاصی را تدریس می کند. اما اکنون تغییر کرده است و به صورتی است که برای دروس مختلف می باشد که این موضوع باعث افزایش انگیزه بین معلمان برای تدریس شده است.

ساختار آموزشی کشور فرانسه

در کشور فرانسه بعد از مقطع مهد کودک که یک مقطع اختیاری می باشد سیستم اجباری آموزشی فرانسه به سه دوره تحصیلی تقسیم می شود که این سه مقطع، مقطع ابتدایی ،مقطع متوسطه ، مقطع دبیرستان

حدود ۸۳ درصد دانشگاه ها در کشور فرانسه دولتی می باشند که اکثر رشته ها تحصیلی را پوشش می دهند .که مقاطع آن به لیسانس ،فوق لیسانس ودکترا تقسیم می شود.

دوره کارشناسی

دوره کارشناسی در کشور فرانسه شامل دوره های L1 ،L2  ، L3 ، می باشد . سیستم آموزشی فرانسه سالانه می باشد . و دانشجویان در هر سال تعداد خاصی واحد باید بگذرانند.

دوره کارشناسی ارشد

دوره کارشناسی ارشد شامل دوره های master1 ، master2  می شود . و دانشجو این امکان را دارد که هر دوره را به دوره جداگانه  بگذرانند و مدارک مورد نظر را دریافت کنند.

دوره دکتری

این مقطع سه ساله است شامل پژوهش می باشد. ادامه تحصیل در مقطع دکتری برای دانشجویان فارغ التحصیل کارشناسی وکارشناسی ارشد امکان پذیر است.

دانشجویان متقاضی تحصیل در فرانسه برای اقدام پروسه خود باید از ماه فوریه شروع کنند وجواب نهایی آن ها در ماه ژوئیه از سمت دانشگاه صادر خواهد شد. با احتساب این موضوع که طول مدت ویزای دانشجویی حداکثر ۷۰ روز طول می کشد.

دانشجویان متقاضی موظف هستند که امتحان TCF که در سفارت فرانسه برگزار می شود شرکت کنند تا سطح زبان شخص مشخص شود. البته توجه داشته باشید که برای اخذ پذیرش دانشجویی مهمترین قسمت تسلط به زبان فرانسه و دریافت نمره B2 می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در فرانسه می بایست ترجمه رسمی به زبان فرانسه شود و شناسنامه شخص ومدارک تحصیلی و ریز نمرات شخص هم باید ترجمه شود وعلاوه بر ترجمه نیاز به تایید سفارت فرانسه نیز دارد.

نکته ای که شایان ذکر است و اشخاص متقاضی تحصیل در فرانسه باید به آن توجه داشته باشند این است که در مقطع لیسانس ویزابه اشخاص تعلق نمی گیرد. فلذا به اشخاصی که متقاض تحصیل در فرانسه می باشند توصیه می شود مقطع کارشناسی خود را دمدرک کر کشور خود بگذرانند و برای تحصیل در مقطع ارشد برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه اقدام نمایند تا سرمایه شان تلف نشود. هر چه مقاطع تحصیلی دانشجو بالاتر باشد شانس ویزای شخص بیشتر می شود. برای اخذ ویزا و پذیرش داشتن مدرک زبان فرانسوی TCF و همین طور تسلط به زبان فرانسه همراه B1  الزامی می باشد.

و همین طور برای فراگیری زبان فرانسوی این امکان وجود دارد که در کشور فرانسه از طریق دوره های زبان که در دانشگاه سوربن فرانسه برگزار می شود وارد کشور فرانسه شوند ودر حال حاضر به این دوره های زبان ویزا هم تعلق می گیرد.

اشخاصی که از طریق ویزای توریستی وارد کشور فرانسه شده اند برای اینکه ویزای خود را به تحصیلی و یا هر نوع ویزای دیگر تبدیل کند حتی اگر در فرانسه مستقر باشد می بایست به کشور خود بازگردد و از آنجا مجدد برای تبدیل ویزای خود اقدام نمایند. فلذا این تبدیل در کشور خود فرانسه امکان پذیر نخواهد بود.

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که کشور فرانسه با توجه به اینکه جزء کشور های عضو شنگن است به فرصت مناسبی برای تحصیل دانشجویان بین المللی  تبدیل شده است. وهمین طور وجود دانشگاه ها وکالج های معتبر در کشور فرانسه وهزینه تحصیل وزندگی مناسب نسبت با سایر کشور های عضو اتحادیه اروپا سبب جذب اکثر دانشجویان بین المللی برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه  شده است . راه های مهاجرت به فرانسه متعدد می باشد که یکی از این راه ها اقدام از طریق ویزای تحصیلی فرانسه می باشد . افرادی که قصد ویزای تحصیلی فرانسه را دارند می بایست به این نکته توجه داشته باشند که ویزای تحصیلی فرانسه منجر به اقامت دائم نمی شود.

گرد آورنده :مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *