ویزای تضمینی توریستی ایتالیا

ویزای تضمینی توریستی ایتالیا

در این مقاله در رابطه با ویزای تضمینی توریستی ایتالیا برای شما شرح می دهیم.

آیا در رابطه با ویزای تضمینی توریستی ایتالیا سوالی دارید؟ آیا در مورد ویزای تضمینی توریستی ایتالیا اطلاعی دارید؟ شرایط ویزای تضمینی توریستی ایتالیا چگونه است؟ برای ویزای تضمینی توریستی ایتالیا چه مدارکی لازم می باشد؟

همانطور که می دانید راههای متعددی برای مهاجرت وجود دارد که این راهها عبارتند از: تحصیل، کار، سرمایه گذاری، پناهندگی، ازدواج، تولد و توریستی. ویزای تضمینی توریستی ایتالیا به عنوان یکی از راههای مهاجرت شناخته می شود اما بهتر است بدانید که عملا منجر به اقامت و اخذ تابعیت فرد متقاضی نمی گردد. ویزای تضمینی توریستی ایتالیا معمولا کوتاه مدت و صرفا برای توریستی و گردشگری می باشد. ما در این مقاله بر آن شدیم تا در مورد ویزای تضمینی توریستی ایتالیا برای شما عزیزان شرح دهیم و به سوالات شما در زمینه ویزای تضمینی توریستی ایتالیا پاسخ دهیم.

در مورد ویزای تضمینی توریستی ایتالیا اینگونه می توان بیان کرد که در واقع این نوع ویزا ویزای توریستی شنگن می باشد. ویزای تضمینی توریستی ایتالیا در واقع مخصوص سفرهای تفریحی و یا برای دیدار با خانواده و بستگان فرد می باشد و این ویزا به صورت کوتاه مدت اخذ می شود. افراد متقاضی اخذ ویزای تضمینی توریستی ایتالیا باید شرایطی را دارا باشند تا بتوانند این نوع ویزا را اخذ نمایند.

فرد متقاضی اخذ ویزای تضمینی توریستی ایتالیا باید بتواند علقه ی خود را در کشور اثبات نماید و آن بدین صورت می باشد مثلا فرد متقاضی در صورت تاهل بدون همسر و فرزند اقدام به اخذ ویزای توریستی نماید یا اینکه فرد متقاضی در کشور کار و شغل بسیار قوی و تاثیر گذار داشته باشد که در صورت غیبت فرد ضرر قابل قبولی متوجه شغل فرد شود و مورد دیگر که می تواند به صورت علقه برای شخص محسوب شود داشتن توانایی مالی بسیار بالا می باشد. تمامی این موارد می تواند علقه های فرد محسوب شود که باید در کشور و در سفارت ایتالیا جهت اخذ ویزای تضمینی ایتالیا به اثبات برسند.

اولین مرحله ای که فرد متقاضی درخواست ویزای تضمینی توریستی ایتالیا باید به آن بپردازد پر کردن فرم تقاضای درخواست ویزای توریستی می باشد که فرد متقاضی باید به صورت خوانا و کامل آنرا تکمیل نماید. دریافت فرم تقاضای ویزای تضمینی توریستی ایتالیا باید توسط فرد متقاضی و از طریق سایت سفارت اخذ شود و یا به صورت حضوری از سفارت ایتالیا دریافت شود.

شخص متقاضی اخذ ویزای تضمینی توریستی ایتالیا باید قبل از ارایه مدارک لازم به سفارت بیمه نامه سفر را تهیه نماید که این بیمه نامه باید در تمام اتحادیه اروپا و عضو شنگن دارای اعتبار باشد. این بیمه باید تمام هزینه های درمانی فرد را در طول سفر پرداخت نماید و مدت اعتبار آن تا زمانی است که فرد به کشور خود باز می گردد. نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که اگر اشخاص متقاضی اخذ ویزای تضمینی توریستی ایتالیا قصد دارند که به صورت خانوادگی سفر نمایند باید به این نکته مهم توجه نمایند که هر فرد باید به صورت جداگانه تمام مدارک را ارائه نماید.

در حال حاضر برخی از کشورها که عضو شنگن نمی باشند اما برای سفر به کشورهای عضو شنگن محدودیت ندارند عبارتند از:

۱: کشورهای قاره آمریکا به غیر از کشورهای کامبیا، بولیوی، پرو و…..

۲: ساکنین قاره استرالیا و کشورهای ژاپن، مالزی و کره جنوبی.

ساکنین این کشورها برای سفر به عضو شنگن نیازی به ویزا ندارند و می توانند بدون ویزا و به راحتی به کشورهای عضو شنگن سفر نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تضمینی توریستی ایتالیا:

۱: گذرنامه شخص متقاضی اخذ ویزای تضمینی توریستی ایتالیا با مدت اعتبار بیشتر از ۶ ماه

۲: کپی از تمام صفحات شخص متقاضی و همچنین ارایه ویزاهای شنگن در صورت دارا بودن.

۳: پرینت حساب بانکی

۴: ترجمه مدارک مورد نیاز فرد متقاضی دریافت ویزای تضمینی توریستی شنگن

۵: ارایه اصل گذرنامه شخص متقاضی

۶: دو قطعه عکس ۶*۴  از شخص متقاضی دریافت ویزای تضمینی توریستی ایتالیا

در اینجا بهتر است به این نکته مهم اشاره شود که مدت ویزای تضمینی توریستی ایتالیا یا به نوعی ویزای شنگن بین ۳ تا ۶ ماه می باشد و مدت آن در واقع به نظر آفیسر سفارت بستگی دارد که مدت اعتبار ویزا ۳ ماهه صادر شود و یا به مدت ۶ ماه برای فرد صادر شود.

کشورهایی که عضو پیمان شنگن می باشند در حدود ۲۸ کشور هستند که این کشورها عبارتند از:

آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوونی، چک، ایسلند، مالت، یونان، قبرس، بلغارستان، رومانی، سوئیس.

ویزای شنگن انواع مختلفی دارد که بدین صورت می باشند:

۱: ویزای شنگن نوع A : ویزای نوع A به نوعی ویزای ترانزیت هم گفته می شود که این ویزا برای افرادی است که در فرودگاه قصد دارند پرواز خود را تغییر دهند این افراد حق خروج از فرودگاه را نخواهند داشت.

۲: ویزای شنگن نوع B: این ویزا در واقع ویزای عبور می باشد و مسافر حق خروج از فرودگاه را خواهد داشت این افراد می توانند از شنگن به عنوان منطقه عبوری استفاده نمایند.

۳: ویزای شنگن نوع C: این ویزا در واقع ویزای توریستی می باشد که اکثر افراد آن را اخذ می نمایند.

۴: ویزای شنگن نوع D: این نوع ویزا در واقع ویزای بلند مدت می باشد که افراد آن را اخذ می نمایند تا بارها بتوانند به سایر کشورهای عضو شنگن سفر نمایند و نیاز به اخذ ویزا نداشته باشند.

ویزای شنگن نوع C ویزای توریستی ایتالیا می باشد که این ویزا در واقع به دسته قابل تقسیم است:

۱: single entry : در این نوع ویزا فرد تنها برای یک بار اجازه ورود به عضو شنگن را خواهد داشت و پس از خروج از کشور عضو پیمان شنگن در صورتی که از اعتبار ویزا باقی مانده باشد معتبر نخواهد بود و اعتبار باقی مانده منقضی می شود.

۲: double entry : این نوع ویزا شرایط ویزای single entry را دارا می باشد اما در این نوع ویزا تفاوتی که وجود دارد این است که فرد متقاضی ۲ بار اجازه ورود به عضو شنگن را خواهد داشت.

۳: multiple entry : در این نوع ویزا فرد متقاضی به  دفعات مکرر اجازه ورود و خروج به کشور مورد نظر خود در عضو شنگن را خواهد داشت.

نکته بسیار مهمی که در اینجا وجود دارد این است که ویزای تضمینی توریستی ایتالیا به هیچ عنوان در خاک کشور عضو شنگن قابل تمدید نمی باشد اما به طور کلی می توان اینگونه بیان کرد که ویزای توریستی به طور کلی قابل تمدید به هیچ نوع ویزای دیگری نمی باشد همچنین افرادی که ویزای تضمینی توریستی ایتالیا را اخذ می نمایند اجازه کار در کشورهای عضو شنگن را نخواهند داشت.

افرادی که قصد اخذ ویزای تضمینی توریستی ایتالیا را  دارند باید توجه داشته باشند که هر کشوری قوانین و مقررات خاص خود را دارد مثلا اگر فردی قصد اخذ ویزای توریستی ایتالیا را دارد باید مقصد وی همان کشور ایتالیا باشد و در کشور دیگری نمی تواند وارد شود در غیر این صورت فرد برگشت خواهد خورد.

پس از اخذ ویزای تضمینی توریستی ایتالیا سفارت برچسب ویزا را در پاسپورت فرد متقاضی می چسباند که این برچسب یا در واقع همان ویزا حاوی یک سری اطلاعات از جمله مدت اعتبار ویزا، تاریخ ویزا و همچنین تعداد دفعاتی است که فرد متقاضی می تواند با آن سفر کند، می باشد.

شرایط اخذ ویزای کشور ایتالیا:

۱: از افراد بالای ۱۲ سال انگشت نگاری به عمل می آید.

۲: ارائه مدارک باید شفاف و خوانا  باشد.

۳: در صورتی که ویزای فرد متقاضی رد شود امکان ارائه اعتراض را خواهد داشت.

۴: مقصد اصلی فرد متقاضی باید کشور ایتالیا باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا:

۱: درخواست وقت سفارت به صورت آنلاین و از طریق سایت سفارت می باشد.

۲: فرم درخواست ویزای شنگن

۳: دو قطعه عکس ۳*۴

۴: پاسپورت فرد متقاضی  که دارای بیشتر از ۶ ماه اعتبار باشد.

۵: پرداخت مبلغ ۶۰  یورو برای افراد بزرگسال و ۳۵ یورو برای افراد بین ۶ تا  ۱۲ سال.

۶: اصل و کپی شناسنامه فرد متقاضی

۷: اصل و کپی اشتغال به کار فرد متقاضی

۸: پرینت حساب بانکی فرد متقاضی

۹: ارائه بیمه نامه مسافرتی

۱۰: رزرو هتل

۱۱: ویزاهای اخذ شده گذشته در صورت داشتن ویزا

۱۲: ارائه بلیط هواپیما

در نهایت می توان اینگونه عنوان کرد که افرادی که تمایل به دریافت ویزای تضمینی توریستی ایتالیا را دارند می توانند برای این نوع ویزا اقدام نمایند اما نکته مهم این است که ویزای تضمینی توریستی ایتالیا و یا همان ویزای شنگن قابل تبدیل به ویزاهای دیگر نمی باشد و همچنین قابل تمدید هم نخواهد بود. ویزای تضمینی توریستی ایتالیا به راحتی قابل اخذ می باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه MIE برتر در زمینه اخذ ویزای تضمینی توریستی ایتالیا مشاوره نمایید و اطلاعات لازم را بدست آورید.

نگار ولی یاری اسکندری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *