ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی استرالیا

همانطور که می دانید راه های زیادی جهت ورود به کشور استرالیا وجود دارد که می توان به ویزای توریستی استرالیا اشاره کرد. در ابتدا باید بدانید آیا ورود شما به کشور استرالیا و اخذ ویزای توریستی استرالیا به نفع شما هست یا خیر؟ پس بهتر است قبل از هر چیز تمام اطلاعات ویزای توریستی استرالیا را به دست آورید و در صورتی که شرایط فراهم بود اقدام نمایید. در ادامه سوالاتی که در طول پروسه ی ویزای توریستی استرالیا برای شما ایجاد می شود را بیان خواهیم کرد. یکی از اصلی ترین سوال ها این است که آیا فرد در ویزای توریستی استرالیا اجازه ی بردن همراه دارد؟ مدارک و شرایط لازم جهت اخذ ویزای توریستی استرالیا چیست؟

در این مقاله چندی از وکلا و حقوقدانان تمام اطلاعات مربوط به ویزای توریستی استرالیا را بیان کرده اند تا شما عزیزان بتوانید راه خود را انتخاب نمایید. موضوعی که در اینجا مطرح می شود این است که هدف از اخذ ویزای توریستی استرالیا چیست؟ آیا هدف از ویزای توریستی استرالیا، اخذ اقامت استرالیا و یا تابعیت استرالیا می باشد؟ به طور قطع هدف بسیاری از افراد جهت ویزای توریستی اقامت و کسب تابعیت نیست. هدف افراد دیدن کشور، بازدید از مناطق و جاهای دیدنی در کشور، دیدار با فامیل و اعضای خانواده، قرار جهت ادامه ی کار و بررسی شرایط اقتادی کشور و …. می باشد.

پس به طور کلی در جریان باشید افرادی که جهت ویزای توریستی استرالیا اقدام می کنند باید به این موضوع دقت کنند که از طریق این نوع ویزا نمی توانند جهت اقامت و تابعیت اقدام نمایند. و باید راه های دیگر همچون ویزای تحصیلی در استرالیا، ویزای کاری در استرالیا و … اقدام نمایند. در این زمینه می توتنید از وکیل مهاجرتی ویزای توریستی به استرالیا کمک بگیرید تا بتوانند به درستی شما را راهنمایی کنند. انواع ویزاهای توریستی در استرالیا : ویزای توریستی از طریق خانوادگی، ویزای توریستی برای کار کوتاه مدت و پروژه های کاری، ویزای توریستی از طریق درمان و پزشکی، ویزای توریستی بابت دیدار و گردش افرادی که جهت ویزای تجاری و کنفرانس های تجاری اقدام می نمایند نیاز به ویزای ۴۵۶ دارند.

برای اخذ ویزای توریستی استرالیا افراد باید از طریق ویزای زیر گروه ۶۰۰ اقدام نمایند و شرایط را به طور کامل از این طریق پیش ببرند. البته این نوع ویزا زمانی که فرد مقیم در کشور استرالیا تمایل به ورود اقوام خود داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرد. طول دوره ویزای توریستی استرالیا ۳ الی ۶ ماهه می باشد. که سفارت با توجه به شرایط موجود و با بررسی های  مدارک مورد نیاز میزان ویزا را مشخص می نماید. تمام شرایط ویزای توریستی جهت ورود به کشور استرالیا به صورت آن لاین بررسی خواهد شد. در واقع ویزای توریستی نیاز به وجود فرد در سفارت و مصاحبه حضوری ندارد و مراحل از طریق سایت و به صورت آن لاین انجام می پذیرد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی استرالیا:

  • مدارک هویتی من الجمله شناسنامه، پاسپورت و … ( در نظر داشته باشید پاسپورت باید زمان مورد نیاز را زمان دریافت ویزا داشته باشد. )
  • عکس ۶*۴ ( عکس مورد نظر باید شرایط لازم را دارا باشد. عکس باید کاملا واضح و روشن باشد و تمام چهره ی متقاضی باید کاملا در تصویر مشخص باشد. البته در نظر داشته باشید اگر فرد متقاضی نوزاد می باشد باید چشم هایش در زمان عکس باز باشد. از پیشانی تا چانه ی فرد باید در عکس به طور کامل مشخص باشد. عکسی که فرد متقاضی ارائه می نماید باید به صورت فردی باشد و حتی سایه ی فرد دیگری هم در عکس نباید مشخص باشد. )
  • کارت پایان خدمت متقاضی
  • نامه ی عدم سوء پیشینه
  • تمکن مالی فرد که معمولا در زمان دریافت ویزای توریستی فرد باید تمکن مالی خود را در طی ۶ ماه اخیر نشان دهد. که در این موارد ارائه ی پرینت بانکی کفایت خواهد کرد.
  • نامه ی اشتغال به کار متقاضی در صورتی که مشغول به کار باشد. نامه ی کاری متقاضی در اخذ ویزای توریستی بسیار مهم و اساسی می باشد و فرد متقاضی باید نامه ی کاری خود را با تمام مستندات به سفارت ارائه نماید.
  • در صورتی که فرد متقاضی در حال تحصیل باشد باید نامه ی اشتغال به تحصیل خود را از مدرسه ارائه دهد.
  • در صورت متاهل بودن ارائه ی سند ازدواج
  • تمام مدارک پزشکی فرد به صورت کامل بررسی خواهد شد و این مدارک به مدت یکسال این مدارک اعتبار دارد.
  • ارائه ی فرم مورد نیاز ( در نظر داشته باشید هر فرد باید مدارک و فرم خود را کامل و به صورت جداگانه کامل نماید و فرم ها باید به صورت مجزا به سفارت ارائه شود. )

در صورتی که متقاضی تمایل به تمدید ویزای توریستی استرالیا داشته باشد می تواند برای یک بار در همان کشور ویزای توریستی خود را تمدید کند.

در صورتی که فرد قصد داشته باشد از طریق دعوت نامه ی فرد خاصی وارد کشور شود حتما باید دعوت نامه ی خود را در کنار مدارک مورد نیاز ارائه نماید. همچنین اگر فرد مورد نظر از لحاظ تمکن مالی شما را حمایت می نماید باید حتما تمکن مالی او در کنار مدارک ارائه نماید.

یکی از موضوعات مهمی که در ویزای توریستی استرالیا مورد اهمیت می باشد این است که این ویزا در پاسپورت شما ذکر نمی شود و به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد. و فرد با تایید سفارت وارد کشور می شود. در نظر داشته باشید افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند باید علقه های خود را قوی نشان دهند که یکی از علقه ها اشتغال به کار می باشد که فرد باید با ارائه ی نامه کار از طرف کارفرما این موضوع را ثابت نماید که قصد برگشت و مشغول شدن به کار را دارد.

در نهایت بهتر است بدانید در پروسه ی ویزای توریستی استرالیا امکان اجازه ی بردن همراه وجود ندارد و هر فرد در پروسه ی ویزای توریستی استرالیا باید به صورت فردی اقدام نماید. همینطور امکان تغییر ویزا و همچنین تبدیل این نوع ویزا از توریستی به تحصیلی یا کاری امکان پذیر نمی باشد. افراد در مدت زمانی که در کشور به عنوان توریست هستند اجازه ی کار و کسب در آمد نخواهند داشت. همینطور افراد می توانند از طرق دیگر همچون ویزای تحصیلی به استرالیا، ویزای کاری به استرالیا و … اقدام نمایند که از این طریق می توانند جهت اقامت استرالیا و تابعیت در استرالیا اقدام نمایند. از مزایای اقامت دائم در استرالیا استفاده از شزایط تحصیلی رایگان در کشور برای متقاضیان می باشد. به طور کل افراد از تمام حقوق شهروندی در کشور برخوردار می باشند.

نگارنده: آرزو نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *