ویزای توریستی ایرلند

ویزای توریستی ایرلند

مطالب حاضر توسط وکلا و کارشناسان حقوق بین الملل جهت آشنایی شما عزیزان با موضوع ویزای توریستی ایرلند نگاشته شده است، لذا چنانچه در خصوص ویزای توریستی ایرلند قصد کسب اطلاعات داشته و می خواهید با قواعد و مقررات مربوط به اخذ ویزای توریستی ایرلند آشنا شوید مطالب ذیل را مطالعه فرمایید. ویزای توریستی ایرلند از جمله ویزاهای مورد استقبال و پر طرفدار برای اشخاصی است که قصد سفر و دیدار از کشوری پیشرفته و زیبا دارند؛ این کشور هر ساله توریست ها و افراد زیادی را به خود جذب می نماید؛ از جمله فواید ویزای توریستی ایرلند و ورود به این کشور است که چنانچه افراد مایل به انجام کار یا تحصیل در این کشور باشند می توانند با اخذ ویزای توریستی ایرلند و ورود به این کشور با محیط ایرلند آشنا شده و حتی با ارائه ی رزومه ی کاری و تحصیلی خود با کارفرمایان ایرلندی، موفق به کسب پیشنهاد کاری گردند؛ البته باید توجه داشت که با ویزای توریستی ایرلند نمی توان موفق به انجام کار در این کشور شد و متقاضی می بایست به کشور خود بازگشته و نسبت به اخذ ویزای کاری یا تحصیلی اقدام نماید.

انواع ویزاهای ورود به کشور ایرلند

برای ورود به کشور ایرلند انواع ویزاها وجود دارد؛ چنانچه فردی بخواهد به مدت کم تر از سه ماه در کشور ایرلند اقامت داشته باشد، مثلا برای گذارندن دوره ی تعطیلات یا شرکت در دوره ی کوتاه مطالعات علمی و دانشگاهی و یا جلسات بازرگانی و اقتصادی و کسب وکار می تواند برای ویزای توریستی اقدام نماید این نوع ویزا ویزای کوتاه مدت c نامیده می شود که حداکثر مدت اقامت با این نوع ویزا ۹۰ روز می باشد. چنانچه متقاضی مایل به اقامت در ایرلند بیش از سه ماه باشد باید برای ویزای بلند مدت نوع D اقدام نماید این نوع ویزا عموماً برای تحصیل و کار و تحت شرایط ویژه ای به اشخاص اعطا می گردد. لذا برای اخذ ویزای نوع D می بایست مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه که شامل توانایی زبان انگلیسی، تمکن مالی مورد نیاز و … می باشد را تکمیل نمود. برای ویزای کاری نیز مهم ترین مدرک پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای ایرلندی است. چنانچه در خصوص انواع ویزا های دیگر قصد کسب اطلاعات بیشتر دارید می توانید ببه مطالب دیگر سایت در این خصوص مراجعه فرمایید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی ایرلند

چنانچه شخصی مایل باشد برای دوره ای کوتاه و کم تر از ۳ ماه وارد کشور ایرلند شود می بایست نسبت به اخذ ویزای توریستی ایرلند اقدام نموده و مدارک ذیل را مهیا نماید:

  • ارائه ی جزئیات و توضیح کاملی از این که دلیل سفر چیست؛ به عنوان مثال برای دیدار اقوام یا دوستان
  • چنانچه شخص مایل به اقامت در هتل باشد می بایست تایدیه کتبی از رزرو هتل داشته باشد.
  • یک دعوت نامه از یک نهاد یا مرجع ایرلندی برای شخص متقاضی که شامل تاریخ های ورود و خروج از این کشور بوده و محل اقامت متقاضی را نیز مشخص نموده باشد.
  • یک تعهد کتبی از شخص متقاضی و نهاد پذیرنده مبنی بر اینکه شخص در مدت زمان حضور در ایرلند طبق قواعد و قوانین این کشور رفتار نموده و در زمان انقضای مدت ویزا این کشور را ترک نماید.
  • جزئیات نحوه ی شناخت متقاضی و مرجع و نهاد پذیرند به همراه مدارک و شواهدی مبنی بر شناخت یکدیگر و در حقیقت صوری نبودن دعوت نامه
  • چنانچه نهاد یا مرجع یا شخصی که دعوت نامه فرستاده است شهروند ایرلند نباشد می بایست مدارک و مجوز لازم برای اقامت قانونی در این کشور را ارائه نماید؛ این مدارک عبارتند از: یک رونوشت از درخواست اقامت در ایرلند و یک رونوشت از پاسپورتی که تمبر مهاجرت و ورود به این کشور را داشته باشد.
  • مدرک مورد نیاز دیگر مدارک مالی و اثبات تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های مورد نیاز و هزینه های اتفاقی و پیش بینی نشده مانند هزینه های درمان و … در مدت اقامت در ایرلند می باشد. تمکن مالی باید به میزانی باشد که هزینه های مربوط به ۶ ماه اقامت در ایرلند را پوشش دهد.
  • ارائه مدارک و شواهدی مبنی بر اینکه متقاضی پس از انقضای مدت اقامت در ایرلند به کشور خود بر می گردد؛ این شواهد می تواند شامل یک نامه از کارفرمای فرد و یا نامه ای از دانشگاه محل تحصیل باشد. چنانچه فرد شغل ثابت نداشته و در دانشگاه تحصیل ننماید یک نامه از جانب وابستگان وی کافی است.

هزینه های قابل پرداخت برای درخواست ویزای توریستی ایرلند

هزینه های قابل پرداخت برای درخواست ویزای توریستی غیر قابل استرداد بوده و عبارت است از ۶۰ یورو برای Single-journey visa و ۱۰۰ یورو برای Multiple-journey visa. البته برخی افراد مانند اشخاصی که همسر یا پدر و مادری دارند که از شهروندان یا اتباع ایرلند یا کشورهای عضو اتحادیه اروپا  EU یا منطقه اقتصادی اروپا EEA هستند نیازی به پرداخت هزینه های درخواست ندارند. همچنین افرادی که از اتباع کشورهایی هستند که تحت پوشش برنامه های حذف ویزا هستند مانند انگلستان یا منطقه شنگن نیز نیازی به پرداخت هزینه های درخواست نداشته اما می بایست پروسه ی دریافت ویزا را دقیقا طی نمایند.

مدت زمان دریافت ویزای توریستی ایرلند

طول مدت پروسه درخواست و دریافت ویزای توریستی ایرلند به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ ممکن است درخواست در زمانی از سال باشد که متقاضی یان بی شماری به سفارت مراجعه نموده باشند و حجم درخواست ها زیاد باشد اما به صورت کلی می توان حدود ۸ هفته از تاریخ درخواست تا اخذ ویزای توریستی ایرلند را در نظر گرفت. همچنین پیشنهاد می گردد متقاضی پیش از اطمینان کامل از اخذ ویزای توریستی ایرلند نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام ننماید.

نتیجه گیری

مطالب حاضر به طور کلی و مختصر اطلاعاتی در خصوص ویزای توریستی ایرلند ارائه می نماید؛ همان گونه که مطالعه فرمودید برای دریافت ویزای توریستی ایرلند نیازمند داشتن دعوت نامه از یکی از اتباع یا شهروندان ایرلند می باشد، از جمله فواید ویزای توریستی ایرلند علاوه بر سفر به کشوری اروپایی و داشتن ویزای شنگن که سفر های بعدی به اروپا و سایر کشورهای جهان را تسهیل می نماید، می تواند زمینه ساز آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و اطلاع از نحوه کار و تحصیل و آشنایی با دانشگاه های این کشور باشد چنانچه با مطالعه ی مطالب فوق قصد کسب اطلاعات بیشتر یا طرح پرسش در این خصوص داشتید می توانید با وکلا و کارشناسان حقوق بین الملل در ارتباط باشید.

نگارنده: رویا خدایاری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *