ویزای توریستی سوئیس

ویزای توریستی سوئیس

سالانه شمار قابل توجهی توریست برای بازدید از جاذبه های گردشگری سوئیس به این کشور سفر می کنند به این منظور اخذ ویزای توریستی سوئیس برای ورود به این کشور الزامی است. برای اخذ ویزای توریستی سوئیس متقاضیان می بایست مدارک مشخصی که قوانین سوئیس مشخص نموده ارائه نمایند. به جهت تقاضای زیاد برای این امر مقاله زیر را به تشریح فرایند اخذ ویزای توریستی سوئیس اختصاص داده ایم. در این مقاله با مراحل درخواست ویزای توریستی سوئیس، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی سوئیس، اعتبار ویزای توریستی سوئیس و هزینه های جاری این نوع ویزا آشنا خواهید شد. با توجه به اینکه اخذ ویزا و ورود به مرزهای قانونی یک کشور خارجی از مسائل حوزه حقوق بین الملل خصوصی است، توصیه ما به متقاضیان اخذ ویزای توریستی سوئیس این است که برای طی مراحل اخذ ویزا از راهنمایی و مشاوره وکیل مهاجرت به سوئیس استفاده نمایند. علاوه بر ویزای توریستی سوئیس سایر روش های مهاجرت به سوئیس و اخذ اقامت در سوئیس نیز قابل تامل است. این طرق عبارتند از مهاجرت از طریق تحصیل در سوئیس، مهاجرت کاری به سوئیس و یا روش سرمایه گذاری در سوئیس که اخذ اقامت این کشور.

کشور سوئیس از ۱۲ دسامبر ۲۰۰۸ به اتحادیه شنگن پیوست و از این تاریخ برخی از مقررات و قوانین این کشور با قوانین شنگن مشترک شده است. معاهده شنگن که از ۱۴ ژوئن ۱۹۸۵ لوکزامبورگ بوجود آمده است ۳.۶ میلیون کیلومتر مربع از خاک اروپا تحت پوشش خود قرار داده است و به ۴۰۰ میلیون از اتباع کشورهای اروپایی عضو این پیمان اجازه سفر نامحدود بین کشورهای عضو بدون هیچ بازخواست یا بازدید نسبت به پاسپورت را می دهد.  در پی پیوستن سوئیس به پیمان شنگن بسیاری از اتباع کشورهای ثالث در حال حاضر متقاضی بدست آوردن ویزا برای مسافرت به سوئیس هستند. اگر شما در حال برنامه‌ریزی کشور سوئیس هستید و تبعه کشور ثالثی هستید قبل از انجام سفر خود نیاز به اخذ ویزای شنگن دارید. در زیر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی شنگن را برای شما ذکر خواهیم نمود:

  1. فرم درخواست ویزا: یک فرم درخواست امضا شده برای ویزای توریستی سوئیس مورد نیاز است بعد از اینکه فرم درخواست را دریافت نمودید باید آنرا با توجه به اطلاعات شناسایی خود تکمیل کرده و به باجه درخواست ویزا تحویل دهید.
  2. دو عدد عکس ۲*۲ برای پاسپورت )رنگی و پس زمینه روشن) که متعلق به ۶ ماه گذشته باشد.
  3. ادله و اثبات برای خارج شدن از سوئیس طی یک فرم مشخص یا یک کپی از بلیط هواپیما برای ورود و خروج هوایی به کشور سوئیس (تاریخ خروج از کشور سوئیس باید داخل در مهلت قانونی حضور در این کشور باشد)
    ۴٫ یک کپی از تاییدیه رزرو هتل برای هر شب اقامت در سوئیس و یا دیگر کشورهای شنگن درصورت اقامت در هتل های مختلف لطفاً نسخه ای از هر رزرو ارائه شود.
  4. گواهی ها و فرم های پزشکی که پیش از سفر فرد ملزم به انجام و ارائه نتایج آنهاست
  5. نامه ای از شرکت بیمه و یک کپی از کارت بیمه متقاضی که پوشش بین المللی داشته باشد و هزینه های پزشکی اورژانسی یا درمان در بیمارستان و یا بازگشت به کشور به دلایل پزشکی را تا سقف ۳۰ هزار فرانک سوئیس شامل شود.
  6. گواهی اثبات بودجه کافی برای طول مدت اقامت در سوئیس و یا هر کشور دیگر شنگن که باید در حساب بانکی متقاضی از سه ماه قبل از درخواست وجود داشته باشد روزانه حداقل ۱۰۰ دلار برای زندگی در سوئیس مورد نیاز است که به ازای ۶ ماه حضور در سوئیس باید لحاظ شود.
  7. در صورت اشتغال به کار، نامه ای از محل کار از جمله فیش حقوقی و یا تعهد انجام کار مورد نیاز است. درصورت تحصیل نامه از دانشگاه یا مدرسه محل تحصیل کفایت می کند. در صورت امکان کپی مجوز کسب و کار با اظهارنامه مالیاتی و یا سند ملکی نیز جزو مواردی است که متقاضی می بایست به سفارت ارائه نماید.

مدت اعتبار ویزای توریستی سوئیس

ویزایی که برای فرد صادر می‌شود ویزای نوع C یا اقامت موقت است که برای ماندن در خاک سوئیس و حوزه شنگن و به مقاصد توریستی مثل بازدید از بستگان یا دوستان شرکت در همایش های ورزشی یا فرهنگی برای کسب و کار و بیزینس و برنامه‌های مطالعاتی و آموزشی تا سقف ۳ ماه قابل استفاده است و به هیچ وجه قابل تمدید نیست بنابراین دارنده ویزای توریستی نمی تواند بیش از ۹۰ روز در این کشور حضور داشته باشد و چنانچه قصد اقامت بیش از مدت را دارد باید از انواع دیگر ویزا (ویزاهای مهاجرتی یا بلند مدت) استفاده نماید.

لطفاً توجه داشته باشید که ویزای نوع C  برای کل کشورهای حوزه شنگن قابل استفاده است و هدف و انگیزه اصلی فرد بازدید، ملاقات، شرکت در مسابقه ورزشی، شرکت درهمایش علمی و یا گذراندن دوره علمی کوتاه مدت است اما اگر قصد شما برای آمدن به سوئیس اشتغال است باید همزمان با درخواست ویزا درخواست اجازه کار رسمی خود را نیز ارائه نمایید در غیر اینصورت می بایست برای ویزای بلندمدت یا تایپ D اعم از ویزای کار یا ویزای تحصیلی استفاده نمایید که برای هریک از موارد فرایند قانونی خاصی پیش بینی شده است.

هزینه درخواست ویزای توریستی

هزینه درخواست ویزای توریستی سوئیس ۶۷ فرانک سوئیس می باشد که این مبلغ غیر قابل استرداد است و در صورت رد شدن درخواست ویزای متقاضی هزینه به وی عودت داده نمی شود. مدت زمانی که برای بررسی ویزای توریستی سوئیس و شنگن ذکر شده ۱۰ روز کاری است و قاعدتاً متقاضی می بایست ۱۵ روز پیش از تاریخ سفر خود به سفارت مراجعه و مدارک خود را ارائه نماید.

همانگونه که مطالعه فرمودید اخذ ویزای توریستی سوئیس فرایند پیچیده و دشواری ندارد اما بعضاً به علت سهل انگاری افراد یا عدم آشنایی با جزئیات قانونی برای اخذ این ویزا دچار مشکل می شوند. بدیهی است بواسطه تخصصی بودن این موضوع، مراجعه به وکیل مهاجرت به سوئیس و کارشناس متخصص این حوزه برای اخذ ویزای توریستی سوئیس و یا سایر طرق مهاجرت به این کشور (اقامت از طریق تحصیل، اقامت کاری یا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در سوئیس) روند به نتیجه رسیدن امور شما را تسهیل و از بروز هر گونه مشکل احتمالی جلوگیری نماید.

نگارنده: فرشاد پورآذر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *