ویزای توریستی چین

ویزای توریستی چین

در این مقاله قصد بر این داریم تا ویزای توریستی چین را برای شما عزیزان توضیح داده تا بتوانید با استفاده از اطلاعات موجود در مقاله برای ویزای توریستی چین اقدام نمایید . به همین دلیل سعی می شود تمامی نکات لازم در مورد ویزای توریستی چین در این مقاله ذکر شود .در ویزای های توریستی معمولا مدارک و شرایط موجود برای اقدام با ویزاهای دیگر بسیار تفاوت دارد و حتی در ویزای توریستی چین نیز نحوه ی اخذ ویزا  کاملا متفاوت از ویزاهای دیگر کشور چین می باشد به همین دلیل پروسه ی اخذ ویزای توریستی چین با دیگر ویزاها تفاوت دارد که برای شما توضیح داده می شود .

ویزای توریستی چین چگونه ویزایی می باشد ؟ در ویزاهای توریستی چین افراد باید چه مدارکی را آماده نمایند ؟ آیا از طریق ویزای توریستی اقامت افراد در چین تمدید می شود ؟ آیا می توان اقامت افراد را در کشور چین از توریستی به تحصیلی یا کاری تبدیل کرد ؟

ویزای توریستی چین (L)

ویزایی می باشد که برای یک اقامت کوتاه به منظور سفر و گردشگری و امور شخصی دیگر انجام می پذیرد .  برا ی ویزای توریستی چین باید مد نظر داشته باشید که افراد علقه های خود را قوی نشان داده به اینصورت که اگر متاهل میباشند بدون همسر و فرزند اقدام نمایند تا بتوانند ویزای توریستی مورد نظر را اخذ نمایند . در حالت کلی منظور از علقه ها ی فردی  خانواده ی افراد ، ملک و املاک نیز مورد نظر قرار می گیرد همچنین داشتن علقه های نظیر یک شغل خاص که افراد بتوانند گردش مالی و متعلقات خود را قوی نشان دهند .

 

انواع ویزای توریستی چین

 

درخواست ویزای توریستی چین برای کل خانواده  : که این ویزا نیازمند اصل دعوتنامه رسمی فرد و همچنین مدارک شغلی و مدارک تحصیلی فرد دعوت کننده می باشد. درخواست ویزای توریستی چین برای سفر شخصی خود فرد : که برای این نوع  ویزا افراد باید دارای اصل دعوتنامه ی رسمی از سفر شخصی صادر شده توسط  یک سازمان مجاز چینی باشند درخواست ویزای توریستی چین برای سفرهای گروهی : که برای این نوع ویزا افراد باید دارای اصل دعوتنامه رسمی را که توسط یک واحد چینی صادر شده است را دارا باشند .

فرم درخواست را افراد می توانند از سفارت کشور چین درخواست نموده و پر کنند و همچنین  مدارکی را که به سفارت کشور چین برای دریافت ویزا داده می شود باید حتما به زبان انگلیسی ترجمه شده و این فرم ترجمه شده باید مهر وزارت امور خارجه و دادگستری را داشته باشد .بهتر است بدانید افراد پس از اینکه مدارک خود را جهت ترجمه به سفارت چین ارائه دادند تا یک هفته جواب تاییدیه ی سفارت به دست آنها می رسد . و لازم به ذکر است هزینه ی درخواست ویزای توریستی چین بیست هزار تومان می باشد .

 

مدارک لازم  برای اخذ ویزای توریستی چین

 

داشتن یک دعوتنامه ی معتبر

عکس فرد متقاضی بلیط رفت و برگشت به کشور چین

به همراه داشتن گذرنامه ی معتبر که دارای ۶ ماه اعتبار باشد

فرم تکمیل شده ی اخذ ویزا در کشور چین

اطلاعات مربوط به متقاضی (عکس ،نام و نام خانوادگی ،جنسیت ، تاریخ تولد و غیره )

اطلاعات مربوط به سفر (تاریخ ورود و خروج، محل بازدید و غیره )

اطلاعات مربوط به فردی که شما را دعوت کرده است ( نام ، شماره تماس ، آدرس ، مهر رسمی ، امضای نماینده قانونی )

صدور گواهی از محل کار افراد که مبنی بر ( نام و شماره تماس واحد کار و درآمد فرد متقاضی )

فرم مخصوص آزمایشات پزشکی

گواهی رسمی تمکن مالی از بانک با مبلغ ده ملیون تومان

 

 

نحوه ی اقدام برای ویزای توریستی چین

بهتر است بدانید برای ویزای توریستی چین حضور فرد الزامی نمی باشد و در این نوع ویزا مصاحبه صورت نمی گیرد اما بسیار ضروری می باشد که فرد اصل و کپی مدارک شناسایی خود را باید به همراه داشته و لازم به ذکر است این امر را حتی نماینده یا وکیل فرد متقاضی نیز می تواند انجام دهد . نرخ صدور ویزا برای کودکان در کشور چین نیز مانند بزرگسالان محاسبه می شود . مدارک موجود برای سفر به کشور چین بهتر است تا پایان سفر همراه شما باشد تا در ادامه ی سفر به مشکل برنخورید زیرا امکان اخذ مدارک توسط پلیس مرکزی وجود دارد و اگر این مدارک را تحویل ندهید امکان بازگرداندن شما وجود دارد . پروسه ی اخذ ویزای توریستی کشور چین  اگر تمامی مدارک شما آماده و مهیا باشد زیاد به طول نمی انجامد و در حدود یک ماه زمان می برد .

کشورهایی که برای شما ذکر می شود نیازی به پرداخت هزینه برای ویزای توریستی چین را ندارند که عبارتند از :

پاکستان ، میکرونزی ، اسلواکی ، بوسنی و هرز گوین ، مالدیو ، بلغارستان ،ژاپن ،بروئنی،سنگاپور

 

لازم به ذکر می باشد که افراد باید اطلاع داشته باشند که وجوه واریز شده به حساب سفارت بابت اخذ ویزا به هیچ عنوان قابل استرداد نمی باشد همچنین به همراه داشتن تلفن همراه و کیف دستی به داخل سفارت چین امکان پذیر نمی باشد .همچنین لازم به ذکر می باشد برای اتباع کشورهایی نظیر کشور آمریکا ، استرالیا ،نیوزلند ، و کشورهای اروپایی و کره جنوبی برای عبور با زمان کمتر از ۴۸ ساعت اگر از طریق فرودگاه شانگهای باشد نیازی به ویزای ترانزیت نمی باشد . در ضمن بهتر است بدانید که اخذ ویزاهای انفرادی چین زمان کمتری از ویزاهای گروهی می برد زیرا پروسه ی ویزای انفرادی ساده تر از ویزای گروهی می باشد .

 

در نهایت میتوان گفت برای اقدام از طریق ویزای توریستی چین شما می توانید از وکیل مهاجرت به چین راهنمایی و مشاوره ی لازم را  اخذ نمایید و همچنین علاوه بر ویزای توریستی چین در مورد ویزاهای دیگر نیز می توانند از وکیل مهاجرت به چین مشاوره اخذ نمایند . در این مقاله ویزای توریستی چین با تمامی شرایط و مدارک مربوطه توضیح داده شد اما بهتر است برای اطمینان بیشتر با وکیل متخصص در ویزای توریستی چین صحبت نمایید . زیرا پس از اینکه افراد ریجکت شوند بار دیگر افراد به سختی می توانند ویزای مورد نظر را اخذ نمایند پس بهتر است در وهله ی اول با مشورت و راهنمایی پیش روند.

نگارنده: سپیده  علیزاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *