ویزای کار دانمارک

ویزای کار دانمارک

با توجه به نیاز روز افزون و مبرم خوانندگان محترم به کسب اطلاعات در خصوص ویزای کار دانمارک و متقاضی یان بی شمار ویزای کار دانمارک مطالب حاضر توسط وکلا و کارشناسان حقوق بین الملل جهت آشنایی شما عزیزان با موضوع ویزای کار دانمارک نگاشته شده است. یکی از بهترین و پر طرفدار ترین انواع روش های مهاجرتی، مهاجرت از طریق کار می باشد، زیرا از این طریق علاوه بر اینکه متقاضی قادر به کسب درآمد و پوشش هزینه های زندگی خود و خانواده اش خواهد بود، بلکه با گذشت مدت زمان مقرر و پرداخت مالیات های تعیین شده می تواند موفق به کسب اقامت دائم و تابعیت کشور مورد نظر گردد. ویزای کار دانمارک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به دلیل شرایط اقتصادی ایده آل این کشور و نیاز مبرم به نیروی کار ماهر و متخصص، ویزای کار دانمارک می تواند از تمامی جنبه ها مثبت و پر فایده باشد. چنانچه با مطالعه ی مطالب ذیل قصد کسب اطلاعات بیشتر یا طرح پرسش در خصوص ویزای کار دانمارک داشتید می توانید با وکلا و کارشناسان حقوق بین الملل که دارای تخصص در زمینه ی اخذ ویزای کار دانمارک می باشند در ارتباط باشید.

مقدمات اخذ ویزای کار دانمارک

تمامی اتباع کشورهای خارجی به غیر از اتباع کشورهای عضو  اتحادیه اروپا EU و عضو اتحادیه اقتصادی اروپا EEA و کشور سوییس برای ورود به کشور دانمارک و انجام کار در این کشور می بایست مجوز انجام کار و اقامت در دانمارک را کسب نمایند. البته کشور دانمارک مقررات ویژه و تسهیل کننده ای را برای اشخاصی که می خواهند با کار در دانمارک آشنا شده و قواعد و مقررات آن را بدانند در نظر گرفته است؛ بدین ترتیب که چنانچه فردی بخواهد در فعالیت های مربوط به کار آینده اش شرکت نماید نیازی به اخذ مجوز انجام کار ندارد و می تواند با ویزای توریستی مقدمات انجام کار را فراهم نماید. بنابراین چنانچه فردی مجوز اقامت در دانمارک به مدت کم تر از سه ماه را داشته باشد می تواند در برخی فعالیت ها مانند آموزش های علمی، حضور موثر در جلسات و سمینار های علمی و … شرکت داشته باشد.

پیشنهاد کاری از کارفرمای دانمارکی

چنانچه شخصی موفق به اخذ پیشنهاد کاری از کارفرمای دانمارکی گردد در حقیقت ۸۰ درصد مسیر اخذ ویزای کار را طی نموده است زیرا داشتن پیشنهاد کاری مهم ترین مدرک و سند این نوع ویزا می باشد. و پس از اخذ پیشنهاد کاری روند و پروسه کسب ویزا بسیار راحت و کوتاه خواهد بود. پیشنهاد کاری از سوی کارفرما ی دانمارکی نیز باید شرایط خاصی داشته باشد از جمله اینکه: میزان حقوق و دست مزد در نظر گرفته شده برای کارمند نباید کم تر از ۳۷۵۰۰۰ کرون دانمارک حدوداً معادل ۵۵۰۰۰ دلار امریکا باشد. همچنین در برخی مشاغل مانند پزشکی در دانمارک می بایست مجوز لازم از وزارت بهداشت و سایر ادارات مربوطه نیز توسط کارفرما اخذ گردد.

روند اخذ ویزای کار دانمارک

در قدم اول برای اخذ ویزای کار دانمارک می بایست متقاضی در مدتی که به عنوان توریست در دانمارک حضور داشته و در جلسات علمی و آموزشی شرکت نموده است رزومه خود را به کارفرمایان مختلف ارائه داده و موفق به اخذ پیشنهاد کاری از این افراد گردد، در غیر این صورت و بدون داشتن پیشنهاد کاری، دولت دانمارک اجازه ی کار در این کشور را به متقاضی نخواهد داد. پس از دریافت پیشنهاد کاری از کارفرما قدم بعدی حضور در محل ماموریت های سیاسی دانمارک مانند سفارت یا کنسول گری این کشور برای ثبت مشخصات بیومتریک ( اثر انگشت و تصویری از چهره متقاضی) می باشد. البته چنانچه شخصی در حال حاضر در دانمارک به صورت قانونی اقامت داشته باشد، نیازی به حضور مجدد در  سفارت یا کنسول گری دانمارک ندارد و می تواند با مراجعه به آژانس بین المللی استخدام در دانمارک که در ادارات پلیس مستقر است و ثبت مشخصات خود نسبت به اخذ مجوز انجام کار اقدام نماید. روند درخواست برای کسب اجازه ی اقامت و کار در دانمارک معمولاً از یک تا سه ماه به طول می انجامد. مدارکی که می بایست به مامورین سیاسی یا کنسولی دانمارک برای اخذ اقامت و تابعیت ارائه گردد، عبارت است از:

  • پیشنهاد کاری از کارفرمای دانمارکی
  • گواهی یا سند ازدواج در صورت متاهل بودن متقاضی
  • گواهی تولد فرزند در صورتی که متقاضی دارای فرزند باشد.
  • اصل گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر
  • ارائه ی آدرس واقعی در دانمارک ( قرارداد اجاره یا مشابه آن)

پس از ثبت مشخصات فردی و خانوادگی و سوابق شغلی و تحصیلی، متقاضی می بایست نسبت به انتخاب یک پزشک عمومی جهت تایید سلامت عمومی خود و خانواده اش اقدام نماید. سپس دولت دانمارک یک کارت بیمه درمانی و خدمات سلامت به همراه آدرس و مشخصات پزشک انتخاب شده به متقاضی ارائه می نماید. فرزندان متقاضی تا سن ۱۵ سال تحت شمول خدمات بیمه متقاضی اصلی بوده و پس از رسیدن به سن ۱۵ سال می بایست به طور جداگانه بیمه درمانی داشته باشند.

مرحله ی بعدی تکمیل فرم شماره ۰۴٫۰۶۳ برای اخذ شماره مالیاتی می باشد، این امر بسیار مهم است و کارفرما می بایست قبل از پرداخت دست مزد کارمند نسبت به پرداخت مالیات او اقدام نماید.

مدت و شرایط اقامت کاری در دانمارک

به طور معمول مدت زمان اقامت متقاضی به مدت زمان قرارداد کاری است که با کارفرما منعقد می نماید و این امر بستگی مستقیمی به نوع شغل و میزان مهارت و سوابق تحصیلی و کاری متقاضی دارد. در مواردی نوع شغل پیشنهاد شده به صورتی است که مدت زمان انجام آن در قرارداد ذکر نمی گردد، دولت دانمارک در این گونه موارد مجوز کار و اقامت ۴ ساله به متقاضی اعطا می نماید. و پس از این مدت چنانچه متقاضی هم چنان در همان شغل مشغول به کار باشد می تواند از همان جا برای تمدید ویزای کاری اقدام نماید، البته چنانچه میزان حقوق فرد در این مدت از ۳۷۵۰۰۰ کرون دانمارک در سال کم تر شده باشد می بایست انجام کار در شغلی دیگر را پیشنهاد نماید.

نتیجه گیری

در مطالب حاضر تلاش شد اطلاعاتی مختصر و کلی در خصوص ویزای کار دانمارک به خواننده ی محترم ارائه گردد، همان گونه که مطالعه فرمودید ویزای کار دانمارک تا حد نسبتاً زیادی به پیشنهاد کاری از سوی کارفرما وابسته است و در این خصوص به متقاضی اجازه داده شده است که تحت قوانین این کشور، قبل از اخذ پیشنهاد کاری از کارفرما به این کشور ورود نموده و خود راساً اقدام به جست و جوی کارفرما نماید. این امر بسیار مطلوب و کاربردی است و می تواند روند اخذ ویزای کار دانمارک را تسهیل نماید. چنانچه با مطالعه ی مطالب فوق سعی در تکمیل اطلاعات یا طرح پرسش در خصوص ویزای کار دانمارک داشتید می توانید با وکلا و کارشناسان حقوق بین الملل که دارای تخصص و تجربه در زمینه اخذ ویزای کار دانمارک می باشند در ارتباط باشید.

نگارنده: رویا خدایاری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *