ویزای کار روسیه

ویزای کار روسیه :

با توجه به اینکه کشور روسیه از نظر وسعت وپهناوری بزگترین کشور دنیا محسوب می شود افراد زیادی در سرتاسر دنیا تمایل  به کاردر روسیه دارند. را های مهاجرت به روسیه مختلف ومتعدد می باشد.یکی از پر طرفدار ترین این راه ها اخذ ویزای کار روسیه میباشد.   ویزای کار روسیه به عنوان یکی از راه های ورود به یک کشور محسوب می شود. ویزای کار در روسیه انواع مختلفی دارد. ویزای کار روسیه شرایط ومدارک خاصی دارد که ما در این مقاله  شرایط کار در روسیه ، انواع ویزای کار روسیه به تفصیل به آن می پردازیم.

مهاجرت از طریق ویزای کار روسیه چگونه میباشد؟ آیا از طریق ویزای کار روسیه میتوان گرین کارت کشور امریکا را دریافت نمود؟ چند نوع ویزای کار روسیه وجود دارد؟ شرایط ومدارک اخذ ویزای  کار روسیه چیست؟ هزینه های اقامت از طریق ویزای کار روسیه چه مقدلر است؟ ویزاهای کار  روسیه چه مدت زمان اعتبار دارد؟ طبق  قانون کار روسیه شهروندان این کشور بدون در نظر گرفتن ملیت یا نژاد آن ها از حقوق مساوی برای کار در روسیه برخوردارند . اگر شما هم دنبال مهاجرت و پیدا کردن کار در روسیه هستید، شاید این نکات بتواند در تصمیم‌گیری به شما کمک کند.

 

شرایط کار در روسیه :

افرادی که متقاضی  یافتن کار در روسیه می باشند بدون دانستن زبان روسی، عملا  پیدا کردن کار غیر ممکن می شود. درآمد افراد در روسیه  تقریبا پایین است. به طور کلی اگر افراد با تسلط کامل به زبان روسیه ای بعد از چند سال دوندگی و کار، بتواند ماهی هزار تا هزار و پانصد دلار حقوق بگیرد در واقع جزء افراد موفق وخوش شانس محسوی می شود. حداقل حقوق  ودر آمد پایه در  روسیه (مسکو) حدودا ۸۰۰ هزار تومان در ماه است. کشور روسیه در واقع خودش نیروی کار فنی دارد و به نیروی کار احتیاج ندارد واگر بر  فرض هم نیروی کارخارجی بگیرند حقوق بسیار ناچیزی پرداخت میکند.

اکثرا نیروی کاری که در روسیه فعالیت می کنند از کشور های تازه استقلال یافته شوروی سابق مثل تاجیکستان هستند که به زبان روسی مسلط هستند. که در واقع این نوع نیروی کار برای اکثر کارفرماها حتی کارفرمایان ایرانی کارگران تاجیکی را به ایرانی ها ترجیح می دهند.. اکثرا نیروی کار ایرانی در روسیه جوان های ایرانی هستند که در شغل هایی مثل ترجمه وراهنمای تور وگروه هایتجاری فعالیت دارند. ودر واقع نمیتوانند از تخصص خودشان استفاده کنند وفقط از مهارت خود در زبان روسی استفاده می کنند. البته شایان ذکر است که شرایط شغلی مثل دندانپزشکی کاملا متفاوت است واگر افراد در این زمینه تحصیل کرده وتخصص داشته باشند می توانند در روسیه در آمد خوبی داشته باشند. به طور کلی مهاجرت به روسیه از طریق کار کار بسیار سخت و پر ریسکی است.

کار در روسیه :

طیق قوانین مهاجرتی کشور روسیه کسانی که  متقاضی کار در روسیه  هستند برای  مهاجرت به روسیه از طریق اخذ ویزای کار  نیازمند یک دعوت نامه  یا پیشنهادکار از سمت یک  کارفرمای روسی داشته بباشندکه اگر این دعوت نامه را داشته باشند به راحتی میتوانند برای اخذ ویزای کار روسیه  از طریق یک وکیل متخصص امور مهاجرتی  ویزای کار روسیه را کسب نمایند. اگر فردی این پیشنهاد کاری را نداشته باشد از چطور میتواندبرای اخذ ویزای کار روسیه اقدام نماید ؟ در جواب این سوال می توان گفت که اگر فرد متقاضی جستجوی کار در روسیه پیشنهاد کاری در کشور روسیه را نداشته باشد میتواند شخص متقاضیاز طریق راه اندازی یک کار آفرینی خصوصی برای ویزای کار روسیه اقدام کند.

شرایط اخذ ویزای کار از طریق کار آفرینی به این شکل است که وقتی که فرد یک کسب وکار مشخصی را راه اندازی وارئه میکند از این طریق میتواند ویزای کار روسیه را به دست آورد البته به شرط اینکه اداره مهاجرت کشور روسیه  این کسب وکار  ذکر شده توسط متقاضی تایید کند. شایان ذکر است که زمانی که  از مهلت ویزای کار متقاضی ۳ماه مانده باشد شخص متقاضی می تواند کسب وکار خودش را  بدون اینکه از روسیه خارج شود وپروسه اخذ ویزای کاری را بگذراند در روسیه تغییر دهد.

البته توجه داشته باشید که شخص متقاضی کار در روسیه باید این  را نشان دهد که این کار قابلیت انجام توسط فرد تبعه روسی را ندارد وفقط شخص متقاضی می تواند این کار را انجام دهد واین موضوع که اخذ اجازه کار توسط فرد متقاضی در اداره کار شهرستان وی کار بسیار دشواری می باشد واینکه شخص کار آفرین در روسیه بعد از فعالیت در روسیه تابعیت کشور روسیه را به دست آورد از تمام حقوق ومزایای که یک تبعه روسی برخوردار است برخوردار می شوند. و این نکته که افرادی که متقاضی اخذ ویزای کار کشور روسیه از طریق کار افرینی خصوصی هستند باید توجه داشته باشند از شرایط ویزای کار روسیه این است که باید به زبان روسی تسلط کامل داشته باشند. ولی این افراد می توانند اشخاصی را  از اتباع روسیه را که تسلط کامل به زبان روسی دارند را استخدام کنند تا کار مورد نظر آن ها را انجام دهند که البته مستلزم به پرداخت دستمزد هستند که حدودا این کار حدودا دو الی سه ماه طول میکشد.

لازم به ذکر است که برای برخی از مشاغل احتیاج به اخذ ویزای کار در کشور روسیه ندارند مانند: روزنامه نگاران ،استادان دانشگاه وکارمندان خارجی . اما افراد متقاضی ویزای کار روسیه میتوانند از راه های دیگر هم اقدام کنند که این راه ها عبارتند از :

فرم در خواست کار : یکی از راه هایی که افراد میتوانند از طریق آن ویزای کار روسیه را در یافت کنندپر کردن فرم در خواست کار است که البته با توجه به حجم بالای این تقاضاها پیشنهاد مناسبی  نمی باشد.

روابط شخصی فرد : یکی دیگر از راه های اخذ ویزای کار روسیه ارتباطاتی است که شخص دارد و می تواند از طریق این روابط با کارفرماها ارتباط برقرار کند وبا دادن رزومه خود به کارفرما می تواند شانس خود را برای اخذ ویزای کار روسیه امتحان کند.

آژانس های کاریابی :

افراد متقاضی ویزای کار روسیه برای اخذ این ویزا می توانند به موسسات کاریابی در روسیه مراجعه کنند اما چون کاملا مورد اعتماد نیستند نمی تواند گزینه خوبی برای اخذ ویزای کار روسیه باشد. در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که کار یابی در روسیه  مطابق با تحصیلات فرد متقاضی کاری بسیار سخت ودشوار می باشد افراد میتوانند در حوزه توریست ومترجمی زبان در روسیه به اشتغال بپردازند. اگر هم افراد موفق به یافتن کار در روسیه شوند حقوق مناسب ودرخور توجهی دریافت نخواهند کرد.

گرد آورنده : مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *