ویزای کار سوئد

ویزای کار سوئد

ویزای کار سوئد نیز یکی از ویزاهایی می باشد که بسیار مورد توجه افراد قرار می گیرد زیرا زمینه ی کاری در کشور سوئد بسیار عالی بوده وافراد ترجیح می دهند از طریق ویزا ی کار سوئد اقدام کنند تا بتوانند مستقیما وارد حوزه ی کاری خود شوند اما باید در نظر گرفته شوند که افراد شرایط اخذ ویزای کار سوئد را دارا می باشند یا خیر زیرا همانطور که می دانید برای تمامی ویزاها از جمله ویزای کار سوئد شرایطی و مدارکی مورد نیاز بوده و افراد اگر این شرایط را نداشته باشند نمی توانند از طریق ویزای کار سوئد اقدام به اخذ اقامت نمایند .

ویزای کار سوئد چند نوع  می باشد ؟ شرایط اخذ ویزای کار سوئد چه می باشد ؟ برای کار در سوئد آیا افراد تنها می توانند با ویزای کار سوئد به کار در سوئد  بپردازند؟ آیا شرایط کار برای شهروندان اتحادیه اروپا مانند شهروندان غیر اتحادیه ی اروپا می باشد ؟

ویزا ی کارسوئد برای شهروندان عضو اتحادیه ی اروپا

لازم به ذکر است شهروندان اتحادیه ی اروپا برای کار در سوئد نیازی به اخذ ویزای کاری این کشور را ندارند البته بهتر است بدانید افراد شهروند اتحادیه اروپا برای اقامت خود در کشور سوئد محدوده ی زمانی مشخصی دارند که نود روز می باشد و این افراد در طی نود روز حق اقامت همراه با خانواده ی خود بدون اخذ اجازه ی اقامت را دارا می باشند .  البته مد نظر داشته باشید که برای ورود به کشور سوئد حتی افرادی که عضو اتحادیه ی اروپا می باشند باید دارای گذرنامه یا پاسبورت یا کارت شناسایی باشند .

 

ویزای کار برای شهروندان عضو غیر اتحادیه اروپا

شهروندان عضو غیر اتحادیه ی اروپا در مرحله ی اول باید اجازه ی کار از کشور سوئد دریافت نمایند که باید درخواست مربوطه کار در کشور سوئد را تکمیل نمایند. شهروندان چندین کشور در این رابطه مستثنی می باشند که عبارتند از : شهروندان کشورهای استرالیا ، کانادا ، نیوزلند و کره جنوبی که این افراد باید در سنین بین ۱۸ تا ۳۰ سال باشند و  هم چنین این افراد می توانند برای  ویزای تعطیلات کار که تا یک سال اجازه ی اقامت و کار را صادر می نمایند درخواست مربوطه را تکمیل نمایند و این امتیاز به این افراد داده شده است .همانطور که ملاحظه نمودید شهروندان اتحادیه ی اروپا برای کار در طول سه ماه در کشور سوئد نیازی به اخذ اجازه کار ندارند اما شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای کار در سوئد حتی به مدت سه ماه نیاز به اخذ اجازه کار را دارا می باشند . البته این نکته را مورد توجه قرار دهید که افرادی که در زمینه و رشته های خاص فعالیت دارند از مقررات اخذ ویزای کار سوئد معاف می باشند .

 

مراحل اخذ مجوز کار سوئد

اولین مرحله برای اخذ ویزای کار سوئد شما باید یک پیشنهاد رسمی کار از کارفرمای سوئدی که در شرکت معتبری کار می کند دریافت کرده باشید که این کار باید به مدت ده روز در اتحادیه ی اروپا آگهی شده باشد یا اینکه در منطقه ی اقتصادی اروپا آگهی شود .افراد باید دارای یک سابقه ی کاری بوده که در زمینه ی صنعت مرسوم در کشور سوئد باشد. پرداخت حداقل حقوق ماهیانه ۱۳۰۰۰ کرون بدون کسر مالیات توسط فرد کارفرما که باید حمایت شده و توسط این فرد نشان داده شود.همچنین این افراد باید دارای یک گذرنامه ی معتبر از کشور خود را دارا باشند .

 

اعطای ویزای همراه برای ویزاهای کاری در سوئد

اگر فرد شهروند غیر اتحادیه اروپا باشد میتواند همسر و فرزندان خود را وارد کشور سوئد نماید و بهتر است بدانید فرزندان تا سن ۲۱ سال می توانند به عنوان همراه وارد کشور سوئد شوند و فرزندانی که سن آنها بالای سن ۲۱ سال می باشد حتما باید وابسته به خانواده باشند تا بتوانند از طریق ویزای همراه وارد کشور سوئد شوند. و یا اینکه اگر این شرایط را نداشتند و نتوانستند وابستگی خود را اثبات نمایند می توانند از طریق ویزاهای دیگر وارد کشور سوئد شوند.

 

روند درخواست ویزای کار سوئد

به طور کلی شما برای ورود به کشور سوئد نیاز به شرایط و مدارک خاصی دارید تا بتوانید از طریق ویزای کاری اقدام نمایید .و این بسیار مهم می باشد که افراد تمامی این مدارک را آماده و ارائه نمایند تا بتوانند ویزای کاری سوئد را اخذ نمایید که مدارک مربوطه عبارتست از : فرم تکمیل شده ی ویزای کار، دریافت پیشنهاد کار از طرف کارفرما و باید توجه داشت که این کارفرما باید حتما از شرکت معتبری بوده تا بتوانند از این طریق ویزای کاری مربوطه را اخذ نمایند .دعوتنامه ی کاری باید توسط اتحادیه صنفی مربوطه تایید شود ،کپی از صفحات گذرنامه که اطلاعات شخصی  در آن ذکر شده است ،همچنین گذرنامه ی شما باید دارای اعتبار لازم بوده تا شما بتوانید درخواست خود را ارائه نمایید .در مراحل اخذ ویزای کار در کشور سوئد افراد پس از اینکه دعوتنامه ی کاری را اخذ نمودند باید فرم anstallningserbjudande  را تکمیل نمایند . و این فرم را باید به سازمان کارگری اراده دهند که بهتر است بدانید این فرم شامل اطلاعاتی نظیر بیمه ، استخدام و موارد دیگر می باشد که باید توسط فرد تکمیل شوند .همچنین بهتر است بدانید افراد برای اینکه بتوانند ویزای کاری خود را اخذ نمایند باید مبالغی را پرداخت نماید که این مبلغ برای فرم های درخواست ویزای کار می باشد .که مبلغ این ویزا در حدود دو هزار یورو می باشد همچنین اگر قصد تمدید داشته باشند در حدود هزار یورو می باشد .

در نهایت می توان گفت افراد زیادی می توانند از طریق ویزای کار سوئد اقدام نمایند اما در صورتی که دارای کارفرما باشند  می توانند از این طریق اقدام نمایند و افرادی که کارفرما ندارند می توانند از طریق دوره ی زبان وارد کشور سوئد شوند و بعد از تحصیل در دوره ی زبان انگلیسی می توانند نوع ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهند و این امر از طریق پیدا کردن کار تمام وقت انجام می پذیرد . و بهتر است از به جای ویزای کار سوئد از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور سوئد شوند . همچنین شما می توانید برای اخذ ویزای کار سوئد از وکیل مهاجرت به سوئد اقدام نمایید .

نگارنده: سپیده علیزاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *