ویزای کار پرتغال

ویزای کار پرتغال

آیا به دنبال دریافت ویزای کار پرتغال هستید ؟  آیا شرایط دریافت ویزای کار پرتغال را می دانید ؟ آیا برای اخذ ویزای کار پرتغال به مدرک زبان نیازی هست ؟ اخذ ویزای کار پرتغال یکی از راه های مهاجرت به پرتغال می باشد . هر ساله تعداد زیادی از افراد برای دریافت ویزای کار پرتغال اقدام می نمایند . ما دراین مقاله سعی بر آن داریم تا به معرفی و توضیح ویزای کار پرتغال بپردازیم . شما می توانید از راه های دیگر مهاجرت نظیر مهاجرت تحصیلی به پرتغال  و مهاجرت سرمایه گذاری به پرتغال نیز اقدام نمایید و همچنین می توانید تمامی سوالات خود راجع به  ویزای کار پرتغال را از وکیل مهاجرت به پرتغال  جویا شوید .

کشور پرتغال یکی از غربی ترین کشورهای اروپایی محسوب می شود که پایتخت این کشور شهر لیسبون و زبان آن پرتغالی می باشد . این کشور عضو اتحادیه اروپا بوده و واحد پول آن یورو می باشد . پیدا کردن شغل در پرتغال در سال های اخیر در نتیجه بحران اقتصادی این کشور سخت تر از گذشته بوده است ، اما نشانه هایی از بهبود اقتصادی و شغلی وجود دارد . با شرایط مناسب و جستجوی کار ،می توان به یک کار مناسب و خوب دست یافت . شما ممکن است به موانعی برای پیدا کردن کار در کشور پرتقال رو به رو شوید و این به دلیل تعداد فزاینده ای از فارغ التحصیلان است و به همین خاطر رقابت در بازار کار افزایش یافته است . همچنین کمبودهایی برای کارگران ماهر و در صنایع در حال رشد وجود دارد . شما چنانچه قصد دارید برای کار به کشور پرتغال تشریف ببرید , باید قبل از شروع به اقدام به انجام این کار باید تواناییهای خود را با شرایط کاری در این کشور تطابق دهید و انتظارات واقع بینانه برای خود در نظر گرفته باشید . حداقل دستمزد در پرتغال در سال ۲۰۱۶ , در حدود EUR 530 در هر ماه  تعیین شده است .

٫یکی از روش های دریافت ویزای کار این است که شما دعوت نامه کاری در کشور پرتغال از یک شخص که دارای شرایط و شرکتی معتبر درکشور پرتغال می باشد , اخذ نمایید که شرایطی نیز برای فرد تعریف شده است که باید دارا باشید . راه دیگر برای دریافت ویزای کار این است که کارفرما باید سه ماه در داخل کشور شرایطی که لازم است یک فرد داشته باشد را آگهی کند و سپس سه ماه دیگردر اتحادیه اروپا آگهی کند . در صورتی که شخص مورد نظر یافت نشود , از ایران یا کشور های دیگر که متقاضی وجود دارد نیرو می گیرند که درصد شانس از این شیوه برای دریافت ویزای کاری بسیار پایین می باشد . زمانی که فرد در این آگهی پذیرش شود می تواند برای دریافت ویزای کار اقدام نماید .

اصولا باید کارفرما این قدرت را داشته باشد که برای کارمند متقاضی کشور پرتغال مجوز دریافت کند و در اصطلاح شخص کارفرما در کشور باید این امکان را داشته باشد که بتواند اسپانسر شخص متقاضی بشود . در کل اقدام برای ویزای کار بدون دارا بودن اسپانسر امری بسیار مشکل است . اگر از این شیوه اقدام نمایید ,  کل پروسه اخذ ویزای کار بین شش الی نه ماه به طول می انجامد که فرد متقاضی ویزای کار می تواند پس از چند سال تقاضای اقامت دائم کند و با قوانین فعلی این امر به سادگی مقدور می باشد . یک راه دیگر جهت دریافت ویزای کار پرتغال اخذ ویزا از طریق مهارت یا تخصص فردی است که در برخی از کشورها مانند استرالیا , کانادا و دانمارک امکان پذیر می باشد . پروسه این ویزا در بیشتر کشورها بسیار طولانی می باشد که یک پروسه هفت تا یک ساله دارد .

قانون استخدام در پرتغال

کارمندان در پرتغال معمولا در هفته ۴۰ ساعت (هشت ساعت در روز) حق کار دارند ، اگر چه قانون استخدام اجازه انعطاف پذیری در موارد خاص تا حد ۶۰ ساعت در هفته (۱۲ ساعت در روز) را نیز به فرد می دهد . کارمند تمام وقت دارای مرخصی ۲۲ روزه در سال می باشد . قرارداد کار در پرتغال شبیه به بسیاری از کشورهای اروپایی است و کار دائم ، پاره وقت و قرارداد کار متناوب از رایج ترین روش های اشتغال در کشور پرتغال است .

مدارک لازم جهت دریافت ویزای کار پرتغال

اصل گذرنامه و کپی از آن با حداقل شش ماه اعتبار و حداقل دو برگه خالی موجود در آن

دوقطعه عکس

کپی از قرارداد کاری

گواهی پزشکی

نامه انتساب

رزومه کاری یل cv

بیمه درمانی که کل منطقه شینگن را پوشش دهد .

بیمه مسافرتی

مدرک اثبات محل اقامت در پرتغال

شناسنامه و گواهی ازدواج برای افراد متاهل نیاز است .

مدارک و شواهد تمکن مالی که مبلغی بین ۳۰ تا۴۰میلیون است .

 

نکاتی برای درخواست برای یک کار در پرتغال

 

فرم های درخواست شایع است . برخی از شرکت ها نیاز به برنامه های کاربردی آنلاین دارند . مطمئن شوید که سرفصل CV خود را به صورت روشن و واضح  و یک فونت ساده  بنویسید و در مورد کارفرما نیز نرم افزار اسکن خود را انتخاب کنید . اگر شما در حال ارسال برنامه های کاربردی مقاله هستید ، نامه نباید بیش از یک طرف A4 باشد , در حالی که رزومه ممکن است تا چهار صفحه باشد . (اگر چه حداکثر یک تا دو صفحه به طور معمول توصیه) از شما ممکن است یک عکس خواسته شود . شما باید نسخه ای از گواهی های آموزشی با نرم افزار خود را ارسال کنید ، اما آن به همراه  یک مصاحبه است . روند مصاحبه گاهی اوقات می تواند شامل آزمون های روان سنجی، روان شناختی یا فنی باشند . پاسخ سریع پس از مصاحبه مورد انتظار نیست .

مشاغل موجود پرتغال

اگر چه سطح بیکاری تقریبا در همه گروه های شغلی رو به فزونی می باشد ، هنوز هم بعضی نیازها به کارکنان در برخی از مشاغل وجود دارد :

قسمت گردشگری، هتل و پذیرایی (که اساسا شغل هایی فصلی هستند) شغل هایی مانند : آشپز، پیشخدمت و کارکنان .

در قسمت کشاورزی (اشتغال فصلی)، خصوصا چیدن میوه و سبزیجات .

در قسمت های بهداشت و درمان ، به ویژه پزشکان ( پزشکان خانواده و کسانی که در زمینه های دیگر متخصص هستند)

در قسمت فناوری اطلاعات ، مهندسین کامپیوتر، با پروفایل های بسیار ویژه و مهارت های فنی عالی .

در ارتباط با مراکز و بخش خدمات به اشتراک گذاشته شده ( پوشش اداری، منابع انسانی، حسابداری و مدیریت توابع نظارت )، بعضی از حرفه ها که با مهارت های زبانی بسیار خاص است به دشواری در پرتغال پیدا می شوند . مهارت های زبان پرتغالی برای کار و زندگی در این کشور ضروری می باشد ، به خصوص در مشاغلی که در تماس با مردم است . دانستن زبان های دیگر، از جمله انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی یا آلمانی، ممکن است به خصوص در گردشگری مورد استفاده قرار بگیرد .

 

در پایان از مطالب گفته شده می توان پی به این نکته برد که با دریافت ویزای کار پرتغال می توان به اقامت کشور پرتغال رسید . برای پیدا کردن کار و دریافت ویزای کار پرتغال می توان به موسسات کاریابی کشور پرتغال مراجعه نمایید . ما در این مقاله سعی نمودیم به بررسی  ویزای کار پرتغال بپردازیم . شما چنانچه خواهان اطلاعات بیشتری در زمینه ویزای کار پرتغال  هستید , می توانید از وکیل مهاجرت به پرتغال کمک بگیرید .

نگارنده: سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *