تحصیل پزشکی در کشور مجارستان

پزشکی در کشور مجارستان

تحصیل پزشکی در اروپا; پذیرش پزشکی;.ویزای تحصیلی مجارستان; اقامت اتحادیه اروپا ;وکیل مجارستان مهاجرت به مجارستان ;پزشکی در مجارستان

امروزه افراد زیادی تمایل دارند در رشته ی پزشکی از بهترین دانشگاه های دنیا فارغ التحصیل شده و آینده ی کاری خود را تضمین بکنند آیا این موضوع به نظر شما امری راحت می باشد؟

شغل پزشک یکی از پردرامد ترین شغلهای دنیا میباشد که به صورت میانگین در امد یک پزشک عمومی بالغ بر ۱۵۰ هزار  دلار در سال میباشدو

و یک پزشک متخصص بالای ۲۵۰ هزار دلار در سال در امد خواهد داشت . به همین دلیل است که خیلی از خانواد ه ها تمایل دارند تا فرزندان انها در بهترین کالجها به ادامه تحصیل بپردازند.

ما در این مقاله جزبه جزموارد لازم را بررسی کرده و مطالب مفیدی را در باب رشته های پزشکی با هم بررسی خواهیم کرد.

سرفصل ها

.۱در ایران پذیرش در رشته ی پزشکی بسیار سخت می باشد برای مثال در سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ هزارنفر شرکت کردند که فقط ۲هزار نفردر رشته های پر تقاضای پزشکی و دندان پزشکی و دارو سازی مورد پذیرش واقع شده اند

۲٫اخذ پذیرش در رشته های پزشکی در خارج از ایران به ۳ دسته تقسیم بندی میشوند :

دسته ی اول: کشورهای معتبر و با امکانات بالا و دانشگاه هایی با رنکینگ زیر ۱۰۰   می باشد که بالتبع هزینه ی زیادی را برای تحصیل و زندگی باید متحمل شوید که این کشورها شامل بریتانیا (انگلستان) ,آمریکا ,کانادا, استرالیا,سوئیس می باشد .

دسته ی دوم :کشورهایی با امکانات مناسب و دانشگاه هایی با رنکینگ بالای ۱۰۰ می باشد که در مقایسه با دسته ی اول دراین کشورها هزینه زندگی و تحصیل بسیار مناسب تر می باشد که این کشورها شامل: بلاروس،  روسیه و مجارستان می باشد.

دسته ی سوم: کشورهایی می باشند با امکانات بسیارپایین و دانشگاه های نامعتبر که صندلی پزشکی رو می فروشند و در هیج جای دنیا مدرک این دانشگاه ها مورد پذیرش نمی باشد. مانند: هندوستان

با توجه به اینکه تعداد کثیری تمایل دارند با هزینه ی پایین و درعین حال در دانشگاه های معتبر تحصیل کنند یکی از گزینه های مناسب مجارستان می باشد  کشورمجارستان به دلیل زیبایی بی بدیلش به عروس اروپا معروف شده است.جمعیت این کشور۱۰ میلیون نفر می باشد.آب و هوای این کشور بسیار پاک و همانند آب وهوای غرب کشور ایران می باشد.  واحد پول این کشور فورینت است.کشور مجارستان واقع در اروپای مرکزی و پایتخت مجارستان در شهر بوداپست واقع شده است.از شهرهای مهم مجارستان می توان از دبرسن, سگد و پچ نام برد که دانشگاه های پزشکی معتبری را نیز در خود جای داده است. مجارستان دارای مجهزترین وسایل حمل و نقل می باشد و در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز قابل دسترسی هستند.کشور مجارستان دارای جاذبه های توریستی زیبایی می باشد و کشور مجارستان با کشورهایی همانند اسلواکی, رومانی ,کرواسی ,اوکراین ,اسلوونی واتریش هم مرز می باشد ولازم به ذکر می باشد که دانشجویان از بیمه ی درمانی% ۵۰ تا %  ۱۰۰ میتوانند بهره مند شوند.به دلیل اینکه این کشور جزو اتحادیه اروپا و شنگن می باشد. دانشجویان میتوانند در تعطیلات به کشورهای اروپای غربی وهمسایه بدون ویزا مسافرت نمایند.دانشجویانی که در شهرهای پچ و سگد در حال تحصیل می باشند می توانند با مراجعه به بخش مسکن دانشگاه ,خانه ای را در نزدیکی دانشگاه اجاره نمایند.

برای تحصیل در مجارستان در رشته ی پزشکی مدرک زبان نیاز نمی باشد.و یک دوره ی پیش دانشگاهی میگذارنند و تحصیل به زبان انگلیسی می باشد و آزمون ورودی که برگزارمیشود بسیارراحت پذیرش می گیرد از ۱۰ نفر ۷ نفر پذیرش می گیرد در این میان:

۱٫دانشگاه علوم پزشکی سملوایز(Semmelweis): از اعتبار خاصی در بین دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان برخوردار می باشد و دانشجویان کثیری از تمام نقاط دنیا در این دانشگاه جذب شده اند. دانشگاه سملوایز در رشته های پزشکی ,دندان پزشکی ,داروسازی, پرستاری, فیزوتراپی و طب ورزش تا مقطع دکتری می باشد. امکانات عالی تحصیلی از جمله آزمایشگاه های مجهز و اساتید مجرب باعث شده که دانشجویان تمایل زیادی به ادامه ی تحصیل داشته باشند.شرط ورود به این دانشگاه قبولی در امتحان ورودی که شامل دروس زیست شناسی وشیمی و زبان انگلیسی می باشد.این دانشگاه با ۴۰۰ سال قدمت از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های علوم پزشکی مرکز اروپا می باشد دانشگاه سملوایز. (Semmelweis) اولین دانشگاه مجازی می باشد که از سال ۱۹۸۷ به زبان انگلیسی فعالیت خود را آغاز نمود.

۲٫دانشگاه علوم پزشکی پچ (pecs): واقع در شهرپچ در ۲۲۰ کیلومتری شهر بوداپست قرار دارد که نسبت به شهر بوداپست هزینه زندگی ارزان تر می باشد.پچ پنجمین شهربزرگ کشور مجارستان می باشد. دانشگاه علوم پزشکی پچ (Pecs) یکی از معروف ترین و پیشرفته ترین دانشگاه های تحقیقاتی در جهان می باشد و از دانشگاه های بین المللی می باشد.شهر پچ بسیار سرسبز و زیبا و توریستی می باشد و دارای محیطی امن می باشد.

۳٫دانشگاه علوم پزشکی آلبرت سنت جورجی در شهر سگد (Szeged): با رتبه ی     ۲۰۰جهانی در بین ۵۰۰ دانشگاه دارای اعتبار بین المللی می باشد و محققان معروف و کثیری در علوم زیست پزشکی و داروئی در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند. بیمارستانهای ۱۲۰۰ تخته ی بالینی این دانشگاه به عنوان مرکز مراقبت های بهداشتی و حفظ بالاترین استانداردها و تجهیزات بسیار عالی و مدرن زبانزد می باشد و زبان تدریس در این دانشگاه به انگلیسی و مجاری می باشد.و با پایتخت (بوداپست) ۵ ساعت فاصله دارد.

۴ دانشگاه علوم پزشکی دبرسن واقع در شهر دبرسن (Debrecen): آموزش تئوری وعملی را به زبان انگلیسی و با کیفیتی عالی ارایه می دهد.مدرک این دانشگاه درایران و حتی در آمریکا مورد قبول می باشد و برای دانشجویانی که ممتاز می باشند دانشگاه ۲۰% تا ۳۰% تخفیف میدهد و دانشجویان با داشتن کارت دانشجویی از تخفیف دانشجویی در مسافرت های داخلی و حمل ونقل در داخل شهر برخوردار می شوند.

حال سوالی که برای هر شخصی ممکن است پیش آید اینکه چرا کشور مجارستان ؟ دلایل انتخاب این کشور برای تحصیل به خصوص در رشته ی پزشکی به شرح زیر می باشد:

۱٫مدارک اخذ شده در دانشگاه های کشور مجارستان مورد تایید در ۲۵ کشور اروپایی می باشد

۲٫امکانات بسیار عالی آموزشی و با کیفیت بالا

۳٫هزینه ی پایین زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی

۴٫امکانات ورزشی و اینترنتی بسیار پیشرفته

۵٫شهریه  تحصیلی بسیار مناسب در مقایسه با دیگر کشورهای اروپای غربی

۶٫برای ورود به دانشگاه های مجارستان برای دانشجویان ایرانی داشتن مدرک دیپلم متوسطه کافی می باشد

۷٫ارائه کلیه رشته های علوم پزشکی به دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی

۸٫امکان اخذ بورسیه از کشورهای اطراف مجارستان مانند هلند

۹٫امکان خرید ملک به نام شخص دانشجو

۱۰٫مطلوب برای سرمایه گذاری

۱۱٫قابلیت ادامه ی تحصیل در کشورهایی نظیر آمریکا و اتریش (قانون اراسموس)

۱۲٫تدریس اساتید معتبر و دارای جایزه نوبل

 تحصیل پزشکی در اتریش

تحصیل در ژاپن

تحصیل در مالزی

تحصیل در اسلوونی

مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *