پناهندگی در اسلوونی

پناهندگی در اسلوونی :

همه ساله تعداد قابل توجهی از مردم کشور های در حال توسعه ، به پناهندگی در اسلوونی اقدام میکنند. این افراد معمولا برای اخذ پناهندگی در اسلوونی سختی های بسیاری را تحمل میکنند . اما باید به این نکته توجه نمود که چرا و تحت چه فشارهایی افراد ، راضی به سختی های طاقت فرسایی جهت پناهندگی در کشور اسلوونی را متحمل می شوند. بسیاری افراد بر این باورند که با پناهندگی در اسلوونی میتوانند مشکلات و سختی هایی که در زندگی داشته اند را التیام ببخشند ، اما باید متذکر شد که افرادی که اقدام به پناهندگیمیکنند دچار مشکلات بسیار زیادی خواند شد ، حتی اگر این پناهندگی در اسلوونی که کشوری است که دارای فرهنگ غنی ومختلف می باشد.پناهندگی در اسلوونی با چه شرایطی مقدور است؟ آیا از مقررات و قوانین حاکم بر پناهندگی در اسلوونی مطلع هستین؟  آیا می دانید پس از پناهندگی در اسلوونی می توان اقامت اسلوونی را دریافت نمودیا نه؟

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

حقوق یک پناهنده در اسلوونی چیست؟ آیا ممکن است یک پناهنده به اسلوونی به کشور خود مسترد شود؟ دلایل مورد پذیرش این کشور برای پناهندگی در اسلوونی  کدام است؟ پناهندگی یکی از اقسام مهاجرت است که معمولا به دلایل خاصی صورت می پذیرد، در اغلب موارد پناهندگی در اسلوونی در مقابل بقیه اقسام مهاجرت به این کشور قرار گرفته و پناهندگان در اسلوونی  شرایط متفاوتی نسبت به سایر مهاجرین را تجربه می کنند .

 

پناهندگی در اسلوونی :

جمهوری اسلوونی در سال ۱۹۹۳ کنوانسیون ۱۹۵۱ و پروتکل ۱۹۶۷ را پذیرفته است . قوانین ملی در رابطه با پناهندگان از ابتدا در قانون پناهندگی گنجانده شد و پس از آن  به اجرا درامد . UNHCR این قانون را به عنوان پیشرفتی بر قانون قبلی در رابطه با وضعیت قانونی پناهندگان در نظر گرفت و آن را امکانی برای خارجیان در کسب پناهندگی در اسلوونی به دلایل بشر دوستانه شناخت . قانون جدید در رابطه با پناهندگان امکان فرایندی منحصر به فرد را برای پناهندگان فراهم می آورد. دفتر مهاجرت وزارت کشور اولین گام در این فرایند می باشد. وزارت کشور امکان تجدید نظر را نیز فراهم می آورد. تجدید نظر های بعدی نیز علیه رای تجدید نظر می تواند به دادگاه دیوان عالی کشور اسلوونی تقدیم گردد . کشور اسلوونی حفاظت و پناهندگی بین المللی  را برای  پناهنده ها  ایجاد می کند و اجازه اقامت در یک خانه مشترک را  با پرداخت هزینه کم تر در خانه های خصوصی می دهد  و یک پاسپورت برای  پناهنده که در وضعیت حمایت های بین المللی شناخته شده است .

 

هدف از درخواست  پناهندگی حمایت های بین المللی برای حفاظت از پناه جویانی که از کشورهای خود برای شهروندی یا اقامت دائم حمایت نشده اند .  کشورهای عضو کنوانسون پناهندگی ژنو در حال حاضر یا قوانین بین المللی را اجرا نمی کنند و یا به کنوانسیون های بین المللی که  امضا نموده اند عمل نمی کنند . هر شخص بدون تابعیتی که به طور اتوماتیک از کشور  متبوع خودش به دلیل اعتقادات سیاسی و یا به دلیل دین ، نژاد ، ملیت یا قومیت مورد آزار و اذیت  قرار گیرد میتواند برای  برنامه بین المللی محافظت و پناهندگی کشورهای عضو کنوانسیون اقدام نماید . هر شخصی که زندگی و آزادی او در معرض خطر و  شکنجه و یا رفتارهای غیرانسانی و یا مجازات پس از بازگشت به  کشور متبوع خود قرار گیرد  بنابراین می تواند برای حمایت بین المللی به کشور های مختلف درخواست دهد . هدف از تشکیل پرونده برای حمایت بین المللی از پناهندگان  در یک ایستگاه پلیس و یا به وسیله افسر پلیس  و یا  اینکه در خانه پناهندگی در بخش حفاظت بین المللی مورد ارزیابی قرار می گیرد.  در هر حال پس از دریافت رسمی فرم پناهندگی برای حمایت بین المللی با حضور یک مترجم که در اداره پناهندگی انجام می پذیرد و به متقاضی محلی برای اسکان داده می شود . شرایط برای اعطای پناهندگی توسط قانون حفاظت بین المللی تنظیم شده است . پناهندگی اسلوونی معمولا به شخصی تعلق می گیرد که  بتواند اثبات کند که او در کشور  متبوع خودش از جهت مذهب ، ملیت ، نژاد ، اعتقادات سیاسی و عضویت در گروه های اجتماعی خاص مورد آزار واذیت قرار گیرد .

 

لازم است بدانید که حمایت  های تکمیلی به شخصی که شرایط اخذ پناهندگی در اسلوونی را نداشته است اما به دلایل قوی و معتبر  به او آسیب های جدی وارد  می شود  پس از بازگشت به کشور خود  ممکن است مجازات هایی مانند اعدام ، شکنجه و  رفتار های کاملا  غیر انسانی و . . . اعطا می شود .  این حمایت های تکمیلی هم برای تهدید جدی برای زندگی و آزادی به دلیل خشونت های  که به دلایل مختلف  مثل  شرایط جنگ های  نظامی بین المللی یا داخلی در کشور متبوع شخص اعطا می شود .

پس از دریافت فرم پناهندگی برای حمایت بین المللی فرد در خانه هایی که برای پناهنده ها پیش بینی شده است که در آن ها حق برخورداری از خورد و خوراک و پوشاک را دارند اسکان می شوند . پناهنده  ها  از حق سه وعده غذا در روز برخوردار می باشد . پس از اسکان پناهندگان در بخش های مناسب او یک پکیج برای اقامت خود دریافت می کند که این بسته همه کالاهای بهداشتی ضرور را شامل می شود .

حقوق و مزایای پناهندگان در اسلوونی :

  • برخورداری از حق اقامت در اسلوونی
  • پیگیری روند پناهندگی شخص متقاضی به زبانی که درک می کند
  • حق برخورداری از خدمات عمومی پناهندگی
  • برخورداری از کمک های مالی توسط دولت اسلوونی
  • حق برخورداری از بهداشت و درمان رایگان
  • حق اشتغال و تحصیل

 

اشخاص متقاضی پناهندگی برای برخورداری از حمایت بین المللی از تاریخ تشکیل پرونده پناهندگی  او  تا زمانی که تصمیم نهایی در مورد درخواست پناهدگی او گرفته شود حق اقامت در کشور اسلوونی را خواهند داشت . این حق به متقاضی این اجازه را می دهد که آزادانه در سراسر قلمرو جمهوری اسلوونی رفت وآمد داشته باشد . بلا فاصله پس از پر کردن فرم پناهندگی توسط مسئول رسیدگی به  موارد پناهندگی یک کارت حفاظت به متقاضی بین المللی که به عنوان یک مجوز اقامت موقت است به شخص پناهنده داده می شود .

افراد مجرد پناهجو که از حمایت بین المللی برخوردار شده اند برای اقامت شان  از کمک هزینه مالی پایه برخوردار می شوند . توجه داشته باشید که اگر میزان قرارداد اجاره و دیگر هزینه های جانبی اجاره یک خانه کم تر از مبلغ کمک هزینه مالی برای اقامت خصوصی باشد کمک هزینه مالی بر طبق این  کاهش می یابد . علاوه بر این موضوع میزان کمک هزینه مالی برای شخص پناهنده  با حمایت بین المللی که درآمدش و  امرار معاش از راه های دیگری تضمین  شده باشد به ترتیب کاهش پیدا می کند .

 

در نهایت با توجه به آنچه گفته شد می توان گفت که پناهندگی در اسلوونی کار پر ریسک و پر خطری می باشد . در صورتی که افراد می توانند با احترام و از طرق قانونی وارد کشور اسلوونی شوند چرا پناهندگی در اسلوونی را انتخاب می کنند . برای پناهدگی در اسلوونی شخص متقاضی باید دلائل و مدارک خود را به دولت کند نشان دهد . فرد متقاضی پناهندگی پس از در خواست پناهندگی به حال خود رها نمی شود و توسط دولت اسلوونی ساپورت مالی و عاطفی می شود . البته نظر به اینکه بیشتر کشور های عضو کنوانسیون پناهندگی ژنو  هیچ کدام به تعهدات خود عمل نکردند توصیه می شود به مشاورین در حوزه مهاجرت مراجعه نمایند تا بتوانید از راه های قانونی وارد کشور اسلوونی شوید .

گرد آورنده : مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *