پناهندگی در برزیل

پناهندگی در برزیل

مطالب حاضر توسط وکلا و کارشناسان موسسه MIE جهت آشنایی شما خواننده ی محترم با موضوع پناهندگی در برزیل نگاشته شده است، لذا چنانچه در خصوص قواعد پناهندگی در برزیل قصد کسب اطلاعات دارید و یا می خواهید با قوانین پناهندگی در برزیل آشنا شوید پیشنهاد می گردد، مطالب این مقاله را مطالعه فرمایید؛ هر ساله بسیاری از افرادی که در کشور خود دچار مشکلات عدیده ی جانی، مالی و … گشته اند و یا جنگی در کشورشان وجود داشته باشد، مسیر پناهندگی را بر می گزینند، البته این راه، راهی بسیار پر دردسر و پر چالش است، لذا چنانچه شخصی بتواند از راه های دیگر مهاجرت مانند تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، ازدواج و … به کشوری دیگر مهاجرت نماید به هیچ عنوان نمی بایست مسیر پناهندگی را انتخاب نماید.

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

پناهندگی در برزیل نیز مانند سایر کشورها پذیرفته شده است و قواعد پناهندگی در برزیل منبعث از قواعد و قوانین اساسی این کشور می باشد. چنانچه قصد کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قواعد و مقررات پناهندگی در برزیل دارید، می توانید با وکلا و کارشناسان موسسه MIE در ارتباط باشید.

پیش بینی حقوق پناهندگان در برزیل در قانون اساسی این کشور

اعطای پناهندگی در برزیل یک اصل شناخته شده در قانون اساسی این کشور است، اصل۴ قانون اساسی برزیل اذعان می دارد: روابط بین الملل در کشور برزیل به وسیله ی قواعد حقوق بشر، همکاری مسالمت آمیز میان بشریت و روابط سیاسی کشورها شکل گرفته است. پلیس فدرال برزیل که وابسته به وزارت دادگستری این کشور می باشد مقام صالح برای رسیدگی به پرونده های مهاجرتی و بیگانگان است. پیش بینی قواعد پناهندگی و توجه به حقوق پناهندگان در قوانین اساسی و سایر قوانین کشور برزیل به اندازه ای تخصصی و علمی و جامع است که بسیاری از اندیشمندان، قوانین مربوط به پناهندگان در این کشور را از کنوانسیون سازمان ملل مربوط به پناهندگان کامل تر ارزیابی نموده اند. به همین علت قواعد پناهندگی در برزیل در سایر کشورهای همسایه ی برزیل و کشورهای منطقه مورد توجه و اقتباس قرار گرفته است.

وضعیت حقوقی بیگانگان در برزیل

قانون شماره ۶۸۱۵ مصوب ۱۹ آگوست ۱۹۸۰ میلادی، وضعیت حقوقی بیگانگان و پناهندگان را در برزیل به رشته تحریر در آورده است، ماده ۲۴ این قانون تعیین نموده است که شخصی که به عنوان پناهنده وارد خاک و قلمرو برزیل شده است می بایست علاوه بر رعایت الزامات و قوانین داخلی و اساسی برزیل، کلیه قواعد و حقوق بین الملل را نیز رعایت نماید، طبق قوانین داخلی برزیل شخصی که به عنوان پناهنده وارد خاک برزیل شده است نمی تواند بدون کسب اجازه از دولت، از این کشور خارج شود. متقاضی پناهندگی می بایست موارد ذیل را در درخواست خود ذکر نماید:

  • نام و نام خانوادگی
  • شهر و کشور محل تولد
  • تاریخ تولد
  • جنسیت
  • وضعیت تاهل
  • سابقه کاری و مدارک تحصیلی
  • شهر محل ورود و تاریخ ورود به برزیل
  • وسایل حمل و نقل مورد استفاده برای ورود به برزیل

پروسه درخواست پناهندگی در برزیل

متقاضی پناهندگی می بایست درخواست خود را به مقامات صالح ارائه نموده و مقامات صالح نیز ملزم هستند که درخواست متقاضی را به آژانس بین المللی پناهندگان UNHCR ارسال نمایند؛ تاریخ ثبت درخواست متقاضی تاریخی است که روند بررسی پرونده ی پناهندگی آغاز می گردد، همچنین چنانچه شخص زبان انگلیسی یا زبان های اصلی که در کشور برزیل صحبت می شود را نداند، دولت برزیل ملزم است که یک شخص مترجم را جهت راهنمایی و کمک به متقاضی استخدام نماید. پس از تکمیل درخواست پلیس فدرال برزیل، به صورت موقت به فرد اجازه می دهد که در کشور برزیل زندگی نماید و الزامی است که اسامی تمامی افراد زیر ۱۴ سال که به همراه شخص به این کشور آمده اند نیز ذکر گردد. همچنین قوانین برزیل به متقاضی اجازه می دهند که وزارت کار برزیل بتواند به طور موقت، کاری نیز به متقاضی پیشنهاد نماید. لازم به ذکر است که دولت برزیل تمامی اطلاعات شخص متقاضی را به صورت محرمانه نگهداری می نماید.

مدت زمان اعطای اقامت و تابعیت

در صورت اقامت متقاضی پناهندگی طی چهار سال در کشور برزیل، اقامت این کشور به شخص اعطا می گردد، البته این چهار سال در صورتی که فرد متقاضی در املاک و مستغلات و خرید ملک در برزیل شرکت داشته باشد، این چهار سال به سه سال کاهش می یابد. همچنین این چهار سال به دو سال کاهش می یابد در صورتی که متقاضی در فعالیت های علمی و حرفه ای شرکت نموده باشد و یا توانایی های خاص هنری و علمی داشته باشد. و این پروسه به یک سال کاهش می یابد در صورتی که متقاضی یک همسر یا فرزند یا پدر  یا مادر برزیلی داشته باشد.

نتیجه گیری

در مطالب حاضر تلاش شد به طور کلی و مختصر اطلاعاتی در خصوص پناهندگی در برزیل ارائه گردد، همان گونه که مطالعه فرمودید پناهندگی در برزیل در قوانین این کشور پیش بینی شده است، امروزه برزیل میزبان بیش از ۸۸۰۰ پناهنده از ۷۹ کشور و ملیت های مختلف می باشد، که بیشترین پناهندگان به برزیل از کشورهای سوریه، آنگولا، کلمبیا، جمهوری دموکراتیک کنگو و فلسطین می باشند. قوانین پناهندگی کشور برزیل یکی از جامع ترین و کامل ترین قوانین در سطح منطقه بوده و سایر کشورهای همسایه و منطقه از این قانون برزیل الگو برداری نموده اند. به طور کلی با توجه به اینکه کشور برزیل راه های مهاجرتی مختلفی داشته و می توان از طریق کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت نمود، لذا پناهندگی در برزیل به هیچ عنوان توصیه نمی گردد، اما چنانچه در خصوص قواعد و مقررات پناهندگی در کنوانسیون های بین المللی و قواعد پناهندگی در برزیل قصد تکمیل اطلاعات یا طرح پرسش داشتید می توانید با وکلا و کارشناسان موسسه MIE در ارتباط باشید.

نگارنده: رویا خدایاری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *