پناهندگی در روسیه

پناهندگی در روسیه

همانطور که مطلع هستید مهاجرت به روسیه راه های قانونی گوناگونی دارد از جمله تحصیل ، کار ، سرمایه گذاری و ثبت شرکت ، ازدواج و تولد . البته از راه های مهاجرت به این کشور پناهندگی در روسیه نیز شامل می شود  که به دلیل غیر قانونی بودن آن را توصیه نمی کنیم . پناهندگی در روسیه یکی از اشتباه ترین انتخاب ها برای مهاجرت است و افرادی که این راه را برای مهاجرت بر می گزینند باید از عواقب و خطرات آن آگاه باشند . پناهندگی در روسیه همانند هر کشور دیگری شرایط و قوانین دارد . ما در این مقاله سعی بر شرح شرایط پناهندگی در روسیه را داریم که البته این به مبنی تایید این راه برای مهاجرت نمی باشد . و صرفا جهت آشنایی شما با موضوع پناهندگی در روسیه است .

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

کشور روسیه یکی از بزگترین کشورهای جهان و همچنین از قدرتمندترین  کشورها از نظر اقتصادی و نظامی به شمار می رود . زندگی در این کشور برای کسانی که قصد مهاجرت دارند بسیار وسوسه انگیز است ، افراد متقاضی می توانند از راه های گوناگون مهاجرت : تحصیلی ، کاری ، ثبت شرکت و سرمایه گذاری ، پناهندگی ، تولد و ازدواج را نام برد . ما در این مقاله سعی داریم شما را نسبت به مهاجرت به روسیه از طریق پناهندگی ، که چه معایب وخطراتی دارد آگاه سازیم . قانون فدراسیون روسیه در امور پناهندگان این چنین بیان می کند که یک پناهنده برای رسیدن به اهداف خود ( اخذ پناهندگی ) در کشورروسیه ، دارای یک ترس موجه از آزار واذیت درکشور خود و همچنین تغییر در مذهب ، ملیت ، قومیت ویا عضویت در گروه اجتماعی خاص با شرایط سیاسی و مخالف با حکومت باشد .

در روسیه خدماتی مانند ورود و خروج اتباع خارجی ، افراد بدون تابعیت ، پناهندگان ، وضعیت حقوقی اشخاص خارجی ، اعطای شهروندی و غیره به عهده فدرال روسیه می باشد . این موارد مربوط به مهاجرت توسط قانن فدرال بررسی شده وصورت می گیرد . افرادی که پناهندگی در روسیه را می پذیرند باید عواقب آن را نیز در نظر بگیرند .و باید پایگاه های پناهندگی در این کشور را در وهله ی اول مشاهده نمایند و از وضعیت پناهندگان در کشور روسیه آگاهی یابند و پس از آن اقدام نمایند . از آوریل ۲۰۰۷ بیشترین پناهجویان در کشور روسیه از کشور افغانستان می باشند .به گفته ی ولادیمر پوتین بیش از ۷۰ درصد از تمام برنامه ها ی ارسال شذه پناهندگی از طریق افراد افغان می باشد .

با توجه به دشواری های قابل توجه در امر پناهندگی بسیاری از پناهجویان به دلیل این دشواری ها دچار مشکلات فراوانی می شوند که اگر به صورت واقع بینانه به آن نگاه کنید متوجه می شوید که افرادی که با خانواده به کشور روسیه سفر نموده اند و از طریق پناهندگی این امر را انجام داده اند دچارمشکلاتی کثیری می شوند زیرا این افراد باید در کمپ های دسته جمعی در کشور روسیه زندگی کنند و در این کمپ ها هرگونه آدمی یافت می شود و افراد قبل از مهاجرت باید تمامی این شرایط را در نظر داشته باشند . کنوانسیون مربوط پناهندگان در جلسه اس در سازمان ملل متحد به تصویب رسید . پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ تعداد زیادی از مردم از جمهوری سابق اتحادیه جماهیر شوروی به فدراسیون روسیه مهاجرت کردند .

در سال ۱۹۹۱  در کشور روسیه سه قانون به تصویب رسید و این قوانین برای مسئله ی مهاجرت اتفاق افتاد . اولین قانون ثبت شده در این مورد تحت قانون اساسی روسیه می باشد و با استفاده ازاین قانون افراد می توانند از طریق پناهندگی سیاسی اقامت نمایند . قانون دوم در این مهاجرت قانون مهاجران اجباری می باشد که مربوط به کسانی می باشد که پناهجو می باشند یا در حال حاضر شهروند روسیه می باشند . این مهاجران عمدتا بدون تابعیت روسی می باشند این افراد می توانند بدون اجازه و به صورت آزاد در کشور روسیه رفت و آمد نمایند .

قانون دیگری که در این زمینه وجود دارد قانون پناهندگان می باشد که خطاب به افراد پناهجو از کشورهای دیگر از جمهوری های سابق اتحاد جماهیر شوروی و یا از کشورهای دور می باشد . در واقع قوانین مصوب در سال ۱۹۹۳ مربوط به حفاظت شهروندان سابق شوروی سابق و در گزینه ی دوم مربوط به  شهروندان همه ی کشورهای دیگر می باشد . با این حال از اواسط شال ۱۹۹۰ تعداد زیادی از افراد از کشورهای مختلف به علت ترس و اذیت به دلایل مختلف در کشورهای میانه ، آفریقا ، آسیا به این کشور مهاجرت می نمایند و این مهاجرت از طریق پناهندگی می باشد ولی باز همین افراد نیز باید اطلاع داشته باشند که بدترین نوع مهاجرت ، مهاجرت از طریق پناهندگی می باشد.

در واقع تفسیر غالب قانون ۱۹۹۳ قانون پناهندگان این می باشد که موقعیت به پناهندگانی اعطا می شود که در کشورهای نزدیک کشور روسیه می باشند که اکثرا همان افراد عضو جمهوری شوروی سابق می باشند با این وجود کشور روسیه از اواسط سال ۱۹۹۰ که توسعه یافته است مهاجر پذیرتر نیز شده است . روند کلی رسیدگی به پناهندگان در کشور روسیه به این شکل می باشد که در کشور روسیه یک پناهجو باید با برنامه ی وزارت منطقه ای خانگی پیش برود که بر اساس یک نظرسنجی جهانی مهاجران در سال ۲۰۰۲ اکثرا افرادی هستند که به طور غیرقانونی وارد شده و این توسط برنامه  های کاربردی موجود پیش بینی شده است .

در نهایت می توان نتیجه گرفت که پناهندگی در روسیه یکی از طرق مهاجرت به این کشور می باشد که همه ساله  توسط افراد انجام می پذیرد اما افراد باید در نظر داشته باشند که پناهندگی در روسیه باید آخرین راه مهاجرت آنها به روسیه باشد زیرا علاوه بر پناهندگی در روسیه می توانند از طرق تحصیل در روسیه و یا کار در روسیه نیز به راحتی اقامت این کشور را اخذ نمایند و هم اینکه این افراد می توانند تمامی شرایط موجود را از وکیل مهاجرت به روسیه جویا شوند .

نگارنده: علیرضا واقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *