پناهندگی در سنگاپور

پناهندگی در سنگاپور

همانطور که در جریان هستید راه های قانونی زیادی جهت ورود به کشور سنگاپور وجود دارد. پناهندگی در سنگاپور از جمله راه هایی است که افراد در بعضی مواقع به آن فکر می کنند. در بین راه های مهاجرت، پناهندگی در سنگاپور از موارد غیر قانونی است که موسسه MIE به سمت آن نمی روند. به طور قطع می دانید که از بین راه هایی که وجود دارد، پناهندگی در سنگاپور از مواردی نیست که افراد بتوانند از این طریق اقامت بگیرند. اگر تا الان به این فکر کرده اید که از طریق پناهدگی در سنگاپور اقدام کنید، نظر موسسه MIE این است که به سمت راه های غیر قانونی من الجمله پناهندگی در سنگاپور نروید و همیشه به فکر راه هایی باشید که شما را به سمت پیشرفت سوق دهد. در ابتدا بهتر است در رابطه با خطرات و آسیب هایی که ممکن است افراد در پروسه ی پناهندگی در سنگاپور با آن مواجه شوند آشنا شوید و بعد نسبت به اقداماتی که قرار است انجام دهید پیگیری کنید.

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

موضوعی که در پروسه ی پناهندگی در سنگاپور ایجاد می شود این است که از افراد اثر انگشت گرفته می شود و سوال این است که مشکل اثر انگشت افراد چطور حل خواهد شد؟ اثرات گرفتن اثر انگشت از افراد  چیست؟ طبق قرار داد دابلین افرادی که در کشوری پناهنده می شوند باید اثر انگشت بزنند در واقع کشور اولی که فرد اقدام می نماید باید اثر انگشت را از فرد دریافت نماید. کشور مبدا باید قبولی یا رد پناهندگی را به فرد اعلام نماید. در این شرایط اگر فرد وارد کشور دیگری شود و در خواست پناهندگی بدهد با اثر انگشت از فرد مشخص می شود که قبلا جهت پناهندگی اقدام کرده است در این صورت کشور دوم با توجه به قرار داد دابلین موظف است که فرد را به کشور اولیه باز گرداند.

کشورهای عضو دولین: اتریش، بلژیک، بلغارستان، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، بریتانیا، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی،اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، نروژ، ایسلند وسوئیس هستند که در کنار این فعلا یونان و بلژیک عضو این گروه نیستند. کشور سنگاپور از جمله کشور هایی است که کوچک و بسیار پر جمعیت می باشد به همین دلیل پناهندگان را یرای ورود به کشور قبول نمی کند.

تغییر اسم و یا فامیل قبل از اعلام پناهندگی

سوالی که در اینجا پیش می آید این است که آیا افراد قبل از اعلام پناهندگی می توانند اسم و فامیل خود را تغییر دهند؟ این موضوع در قدیم بسیار راحت انجام می‌شد اما مشکلاتی را هم به همراه داشت. اما امروزه به دلیل اخذ اثر انگشت افراد با مشکلات زیادی روبه ‌رو خواهند شد و به هیچ عنوان عملی نخواهد بود. نداشتن مدارک هویتی برای افراد مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

شرایط کار پناهندگان قبل و بعد از اعلام قبولی و یا رد پناهندگی

افراد ممکن است به علت قانون دوبلین از کشوری که وارد شده اند مجبور به ترک آن شوند سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که شرایط اجازه کار برای افرادی که برگشته اند چیست؟ کاری که افراد در آن کشور انجام می دهند باید بتوانند با حقوق آن امرار معاش نمایند. همچنین شغل مورد نظر به مدت ۱۰ روز در کشور و اتحادیه اروپا آگهی شود. همینطور کارفرما باید حقوقی را برای فرد تعیین نماید که بتوانند پرداخت نماید و فرد باید با آن حقوق توانند حداقل امرار معاش را نماید.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا افراد بعد از قبولی پناهندگی می توانند در آن کشور مشغول به کار شوند؟ پاسخ سوال مثبت است. افراد باید حداقل یکسال بعد از تقاضای خود در کنار کارفرما مشغول به کار باشند. همینطور کارفرما باید حداقل حقوق را برای فرد تعیین نماید تا بتوانند امرار معاش خود را انجام دهد. افراد باید پاسپورت که تا پایان زمان کارشان اعتبار دارد را داشته باشند.

بسیاری از افراد فکر می کنند که با پناهندگی امکانات بسیار زیادی برایشان فراهم هست و در این پروسه موفق هستند. اما واقعیت این است که افراد با مشکلات زیادی در پروسه ی پناهندگی رو برو خواهند بود. من الجمله : نداشتن امکانات برای زندگی، رعایت نشدن حقوق افراد و بی احترامی ها در بین دیگران، عدم بهداشت و نظم در محیط هایی که افراد زندگی می کنند، و بسیاری مسائل دیگر که افراد با آن رو برو هستند و در این شرایط مجبور به تحمل خواهند بود. کشورها به افرادی که به عنوان پناهنده در کشور زندگی می کنند به دید فردی نگاه می کنند که از کشور خود برگشته و کشور خودش را رد کرده نگاه می کنند و نگاه نژاد پرستانه به فرد دارند. و در بیشتر مواقع به فرد این اجازه را نمی دهند که بتواند از امکانات کشور استفاده نماید. افراد در حین پروسه ی قبولی و یا رد پناهندگی اجازه ی کار ندارند در واقع باید با امکانات بسیار پایین و سختی زیادی زندگی خود را بگذرانند.

در خیلی از کشورها من الجمله کشور سنگاپور پناهندگان بسیاری را حتی کودکان را زندان می نمایند البته این موضوع کاملا غیر قانونی محسوب می شود. مسیرهایی که پناهندگان قصد ورود به کشور را دارند بسیار خطرناک و صعب العبور می باشد این موضوعات فقط به این دلیل است که افراد به سمت پناهندگی و مسیر های غیر قانونی می روند. بر اساس کنوانسیون ۱۹۵۱ پناهنده به افرادی گفته می شود که به علت ترس موجه، ملیت، عقاید سیاسی و …. دچار شکنجه شده اند و یا به هر علتی از طرف کشور خود دچار اسیب می شوند و یا فشار به آنها وارد می شود. و اگر به کشور برگردد ممکن است مشکلاتی برای فرد ایجاد شود. که این موضوع می تواند از دلایلی باشد که فرد جهت پناهندگی به کشور ارائه می نماید.

در نهایت شما عزیزان همه ی اطلاعات را در رابطه با پناهندگی در سنگاپور به دست آوردید و با این مطالب آشنا شدید که پناهندگی در سنگاپور از موارد غیر قانونی است که با مشکلات زیادی رو برو خواهد بود. با مطالعات و اطلاعاتی که به دست آوردید و مطمعنا با تماس هایی که از طرف وکیل مهاجرتی به دست آوردید دیدید که راه های زیادی جهت مهاجرت در کنار پناهندگی در سنگاپور وجود دارد همانند مهاجرت تحصیلی به سنگاپور، مهاجرت کاری به سنگاپور، مهاجرت سرمایه گذاری به سنگاپور. می توانید با تماس با موسسه MIE اطلاعات لازم را کسب نمایید و سپس اقدام نمایید.

نگارنده: آرزو سادات نفر

1 پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *