پناهندگی در قبرس

پناهندگی در قبرس

در این مقاله برای شما از پناهندگی در قبرس صحبت می کنیم که به توضیح شرایط و قوانین آن می پردازیم و بعد از آن شما می توانید به راحتی تصمیم درست را در اینباره اتخاذ نمایید .  بطور کلی پناهندگی در قبرس به اینصورت می باشد که مقامات ادارG مهاجرت در پناهندگی در قبرس به طور معمول صدها نفر از مهاجرین را در شرایطی شبیه به زندان برای مدت طولانی نگه می دارند .

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

پناهندگی در قبرس به صورتی می باشد که افراد به دور از خانواده و همسر و فرزند خود باید در شرایطی سخت زندگی بنمایند .به طور کلی پناهندگی در قبرس مانند دیگر پناهندگی ها شرایط سختی را در پیش رو دارد .

پناهندگی در قبرس چگونه می باشد ؟

قوانین پناهندگی در قبرس چگونه است ؟

وضعیت پناهندگی در قبرس چگونه است ؟

وضعیت پناهندگان در قبرس چگونه می باشد ؟

 

بهتر است قبل از اقدام به پناهندگی در قبرس در اول امر اطلاعات کافی و لازم را در مورد پناهندگی کسب نمایید . به گفتG رییس پناهندگان سازمان عفو بین الملل جمهوری قبرس با بازداشت تعداد زیادی از مردم برای ماه ها در یک مکان مشخص و نمایش دلسرد کننده از شفقت و بی توجهی کشور قبرس برای تعهدات بین المللی خود می باشد . به گفتG ایشان این شرم آور است و فکر میکنم در درون ملت اتحادیG اروپا این اشخاص هیچ جرمی را مرتکب نشده اند که بابت آن حتماً باید شرایط سخت زندان و تحمل حبسهایی طولانی تر از ۱۸ ماه و بیشتر را سپری کنند .به گفتۀ ایشان جمهوری قبرس با سیستم بازداشت پناهجویان در رابطه با ارعاب و ترساندن دیگر پناهجویانی  که هنوز قدم به خاک این کشور نگذاشته اند برداشته است.

طبق گزارشات واصله به سازمان حداقل یک نفر در بازداشتگاه منوگیا واقع در کشور قبرس به مدت ۲۲ ماه زندانی برای اخراج از کشور قبرس بوده است .در حالیکه حداکثر مدت بازداشت براب افراد پناهجو و سپس اخراج آه افراد از کشور مقصد بر طبق قوانین مهاجرتی اتحادیۀ اروپا ۱۸ ماه می باشد. منوگیا در کشور قبرس یک زندان در پشت حصاری فلزی می باشد که بازداشت کنندگان را مجبور به زندگی در شرایط سخت می کند و مدت هواخوری در این زندان تنها به مقدار روزانه ۲٫۵ ساعت می باشد .

بهتر است بدانید در گزارشاتی که بدست ما رسیده است چنین اذعان شده که ۸ تن از افرادی که بازداشت شده اند را در یک اتاق ۱۸ متری نگهداری می نمایند و بسیاری از فضای موجود در اتاق توسط تخته خوابهای دو طبقه اشغال شده است و درب اتاقهای مذکور از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۷:۳۰ فردای همان روز قفل می باشد .

بهتر است بدانید بر اساس قوانین کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد ، بازداشت افراد باید به عنوان آخرین گزینه برای کنترل مهاجرین صورت بگیرد در حالیکه طبق گزارشات رسیده و آنچه که در قسمت بالا بیان شده به نظر می رسد که عمل بازداشت پناهجو به عنوان یک عمل استاندارد و روتین در کشور قبرس از سوی مقامات این کشور در حال اجرا و پیاده سازی می باشد. که مقامات قبرس ظاهرا مشتاق در خصوص امر مهاجرت می باشند و لیکن در عمل دارای یک موضوع سختی در امر مهاجرت هستند که نگرش بی رحمانه و خودسرانه  به قفل کردن مهاجران را نشان داده اند. بسیاری از مردم اطلاعات کافی در مورد دلایل بازداشت خود و آنچه قرار است رخ دهد را دریافت نکرده اند .

 

واقعیت این است که قوانین اتحادیه اروپا به دولتها   اجازه می دهد که مردمی که یک جرم جنایی مرتکب نشده اند را به طور موثر تا ۱۸ ماه زندانی وحشتناک کنند. اتحادیه اروپا – به درستی – بازداشت طولانی مدت بدون اتهام در دیگر کشورها انتقاد می کند، اما عمل اتحادیه اروپا قانونی نیست. سیاست های کنونی در برخورد با مهاجران و پناهجویان شرم آور برای اتحادیه اروپاست.

مقامات اداره مهاجرت قبرس سازمان عفو ​​بین الملل که خواستار جایگزینی برای بازداشت مهاجرین درقبرس هستند، گفت: تحقیقات این سازمان نشان می دهد که این امر به ندرت ارائه شده است. در عوض، سفارشات اخراج در همان زمان به عنوان حکم بازداشت بدون در نظر گرفتن گزینه های موجود صادر شده است. مقامات قبرس به این عمل بصورت متمادی عمل نموده اند.

عمل جایگزین همیشه باید قبل از توسل به بازداشت بررسی شود – هر کسی که برای اهداف مهاجرت نیز بازداشت شده باید یک بررسی قضایی به طور منظم و به صورت خودکار از بازداشت وی صورت بگیرد.

آنجا که سازمان عفو ​​بین الملل تحت عنوان آخرین شرایط بازداشت مهاجران و پناهجویان در قبرس در سال ۲۰۱۱ مورد بررسی قرار داده، تنها توسعه مثبت صورت گرفته در زندان مرکزی نیکوزیا بوده است.

عفو بین الملل همچنین دریافتند که نه پناهندگان سوری در میان بازداشت شدگان در Menogia بودند، در طول سفر در تاریخ ۶ مارس. حداقل یکی از آنها درخواست پناهندگی کرده است.

این غیر قابل درک است که مقامات قبرسی از بازداشت اتباع سوریه در Menogia زمانی که آن را سیاست رسمی قبرس به بازگشت سوری به سوریه است،”

این واقعیت که مقامات قبرس سازمان عفو ​​بین الملل گفته شده که اتباع سوری با وضعیت حفاظت بین المللی و یا ویزای بشردوستانه ارائه شده است.

ما فقط می توانیم از پناهندگی در قبرس به این نتیجه بگیریم که بازداشت اتباع سوریه در نظر گرفته شده برای ارسال یک پیام به دیگر سوری که هنوز به قبرس نیاده  استقبال نمی شود.

 سیاست پناهندگی در اروپا

اتحادیه اروپا یکسال را صرف ساختن سیستم مشترک اروپا پناهندگی (CEAS)بوده است، که این سیستم در نظر گرفته شده در راستایی است که اطمینان حاصل شود  از حقوق پناهندگان تحت قوانین بین المللی در کشورهای عضو آن محافظت می شود. این سیستم مجموعه ای از حداقل استانداردها و روشها برای پردازش و ارزیابی درخواست پناهندگی و برای درمان هر تعداد پناهجویان و کسانی است که پناهندگی به آنها داده شده است. با این حال، بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز به درستی در مسیر پیاده سازی این استانداردها گام برنمی دارند. به هر حال آنچه وجود دارد یک سیستم درهم آمیخته از ۲۸ سیستم های پناهندگی است که تولید نتایج ناهموار را در این عرصه بدنبال داشته است.

هنگامیکه  یک پناهجو سفرخود را از طریق چند کشور اتحادیه اروپا آغاز میکند ، CEAS به او  اجازه می دهد تا یک کشور اتحادیه اروپا به ارسال مشخصات آن شخص را به اولین کشور اتحادیه اروپا بپردازد  ، تا زمانی که آن کشور از حقوق پناهجویان حمایت.کند این سیستم به اصطلاح “سیستم دوبلین” نام دارد و امتیازات کشورهای عضو اتحادیه اروپا در شمال، مقصد مورد نظر از بسیاری از پناهندگان است، در هزینه ی سفر از جنوب اتحادیه، که در آن بسیاری از پناهندگان برای اولین بار وارد آن می شوند.

اما تنها بخش بسیار کوچکی از پناهجویان منتقل میشوند از طریق این راه، و شکست سیستم های پناهندگی در یونان، ایتالیا، مجارستان این مهم را ثابت نمده است و دادگاهها منجر به مسدودشدن نقل و انتقالات شده اند. بر خلاف ساکنان  اتحادیۀ اروپا و گردشگران فصلی این اتحادیه ، پناهجویان حق  تردد آزادانه در منطقه ی شنگن اتحادیه اروپا را ندارند.

کشورهای عضو سیستم دوبلین دارای  کنترل مرزی در زمان مجدداً هستند،  که به دلیل جلوگیری از به خطر انداختن سیستم شنگن و تردد رایگان آنهاست ، و همچنین اقداماتی از قبیل  نرده ساختن در امتداد مرزهای خود، به ویژه در مجارستان و بلغارستان. چند کشور در مرکز اروپا آشکارا بی اعتنا از پناهندگان  و مسایل اسکان آنها  هستند، و احزاب ضد مهاجر راست افراطی در اثر محبوبیت در سراسر اروپا نقش به سزایی را در افزایش این مهم داشته اند.

 

چگونگی دریافت پاسخ از اتحادیه اروپا برای مهاجرت

به دلیل تجدید نظر اروپا درخصوص امر  مهاجرت، اتحادیه اروپا متعهد به اقدام فوری برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر از زندگی و برای بهبود شرایط برای کسانی که به دنبال حفاظت در اروپا است.

اتحادیه اروپا قصد دارد به نقل مکان مهاجرانی که اتحادیه اروپا برسند از کشور در مرزهای خارجی مانند ایتالیا اتحادیه اروپا، یونان، مجارستان و به کشورهایی که چند ورود داشته اند. برنامه این است که به نقل مکان ۱۶۰،۰۰۰ نفر در سراسر اتحادیه اروپا بیش از دو سال آینده اقدام شود. این تصمیم  چند ماه پس از مذاکرات برای غلبه بر بی میلی   دولت ها اتخاذ شد. از ایالت ها، مانند انگلستان، برنامه ای برای اسکان پناهندگان به طور مستقیم از کشورهای همسایه سوریه دریافت شده است.

 

در نهایت می توان گفت پناهندگی در قبرس راه مناسبی برای مهاجرت نمی باشد و این راه در واقع تنها راه مهاجرت نمی باشد و به عنوان بدترین و خطرناکترین راهها شناخته می شود .برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص می توانید با وکلای مهاجرتی که مسلط به قوانین قبرس در خصوص پناهندگی در قبرس می باشند تماس حاصل نمائید.

نگارنده: سپیده ایمانعلی زاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *