پناهندگی در مجارستان

پناهندگی در مجارستان

قوانین مهاجرتی به نحوی است که پناهندگی در مجارستان شرایط خاصی برای پی گرفتن خواهد داشت . متاسفانه طرق غیر قانونی امروزه مخصوصاً پناهندگی در مجارستان یکی از سوالات متقاضیان مهاجرت به مجارستان است ، برای ورود به مجارستان طرق مختلفی قانونی از جمله کار در مجارستان ، تحصیل در مجارستان ، سرمایه گذاری در مجارستان ، ثبت شرکت در مجارستان ، ازدواج در مجارستان ، تولد فرزند در مجارستان مواردی است که باید تمام در این زمینه ها ی مذکور اطلاعات قوانین مهاجرتی و قوانین بین المللی را باید در نظر داشته باشید و به صورت کامل نسبت به این موارد اطلاعات داشته باشید . زمانی که اطلاعات شما کامل شود متوجه می شوید تا زمانی که طرق قاونی برای مهاجرت به مجارستان وجود دارد چرا از طرق غیر قانونی پناهندگی در مجارستان استفاده کنیم ؟

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

در اتفاقات اخیر در حوزه ی بین الملل و پناهندگانی که از کشور سوریه به حوزه ی اتحادیه ی اروپا  روانه شدند سبب شده است تا از سال ۲۰۱۵ تا کنون دید منفی نسبت به مهاجرین به مجارستان داشته باشند . باید تکمیل کرد که برای دادگاه های پناهندگان سوری بسیاری از پناهندگان را به کشور مبداء بازگرداند و همین سبب شده است که افرادی که تابعیتی غیر از تابعیت سوریه را دارند نتوانند در این میان از فرصت سو استفاده نمایند. طبق قوانین بین المللی و قوانین مهاجرتی این امکان وجود ندارد که افراد برای دو کشور در حوزه ی اتحادیه اروپا تقاضای پناهندگی دهد . به عنوان مثال این مقدور نیست که هم برای پناهندگی در مجارستان درخواست دهند و هم برای پناهندگی در کشور آلمان در خواست داده باشند و در این مرحله هر دو باطل تلقی خواهد شد و متقاضی باید یک کشور را انتخاب نماید .

شخصی که متقاضی پناهندگی در مجارستان است باید بعد از رسیدن به خاک این کشور در مکان هایی که مشخص شده است مراجعه کند و در این راه باید یک مصاحبه با مامورین دولتی این کشور داشته باشند ، در این مصاحبه در اولین سوال علت پناهندگی در مجارستان مورد سوال قرار می گیرد و از ایشان سوال خواهد شد که چرا این کشور را انتخاب کرده است ، لازم به ذکر است که در این مصاحبه افراد می توانند از کمک و مساعدت مترجم استفاده نمایند . شخص متقاضی پناهندگی در مجارستان باید فرم هایی را پر کند و به مامورین دولتی مجارستان تحویل دهد . این فرم ها شامل اطلاعات شخصی و هویتی و در صورت متاهل بودن اطلاعات خانواده و سایر اطلاعات شخصی خانواده ی وی در مرحله اول اخذ می شود .

دقت داشته باشید طبق قوانین بین الملل اگر شخصی در یک کشوری از هر طریقی وارد شده باشد و در آن کشور اثر انگشت داده باشد و پس از آن وارد کشور دیگری شده باشد ، اگر در کشور دوم اعلام پناهندگی کند وی را به کشور اول باز می گردانند و این اثر انگشت بسیار بسیار حائز اهمیت است . در تمامی اروپا این پروسه اجرا می شود به جز در کشور یونان که طبق قرارداد دوبلین ۳ کشور دوم حق عودت به کشور اول را ندارد .

مجارستان در حال حاضر مورد تقاضای بسیاری از افرادی است که فکر اخذ اقامت از طریق پناهندگی در مجارستان در ذهن دارند . مجارستان در سال ۲۰۱۶ از جمله کشور هایی بوده است که شرایط و مدارک پناهندگان را در این کشور به سرعت و سریع پیگیری می کند . ولکن باید دقت بفرماید در سال ۲۰۱۶ تنها به افراد معدودی که متقاضی پناهندگی در مجارستان بودند اهدا شده است . به علت موقعیت جغرافیایی و سطح رفاه زندگی در این کشور و امنیت بالا در مجارستان مهاجر های بسیاری در این کشور حضور دارند و به علت داشتن مرز زمینی با کشور هایی از جمله صربستان و کشور های دیگر سبب شده است که بسیاری از افراد به فکر ورود به مجارستان و پناهندگی در مجارستان را به این کشور می رساند .

یکی از طرق پناهندگی در مجارستان به این صورت است که افراد از طرق قانونی مذکور مثلاً تحصیل در مجارستان وارد این کشور شوند و بعد از آن اقدام به درخواست پناهندگی در مجارستان نمایند . یکی دیگر از طرق پناهندگی در مجارستان که به صورت قانونی از ویزا توریستی استفاده کرده و بعد از رسیدن به خاک این کشور اعلام پناهندگی در مجارستان کنند . در این پلن باید توجه داشته باشید که افراد روز های زیادی را باید در وضعیت نا به سامان و بلاتکلیف سر کنند و منتظر باشند . بعضاً دیده شده است افرادی را که مشکوک هستند بازداشت کرده و در این مدت شروع به سوالات و بازجویی های سختی خواهند کرد .

گاهاً دیده شده است که افراد رفتار هایی غیر متعارف در این راه از خد نشان داده و بعد از گذراندن مدت های خاص شرایط را برای خود سخت خواهند کرد . اگر شخصی از دادن اثر انگشت امتناع کند و یا مدارک هویتی خود را از بین ببرد و یا سکوت کند و یا کشور مبداء وی مشکلی برای وی ایجاد شده باشد به این دسته از پرونده ها در اسرع وقت رسیده می کند . این سرعت به این علت نیست که قطعاً وی را می پذیرد بلکه به معنا است که بعد از بررسی شرایط وی در مورد وی تصمیم می گیرد . وگر نه در پروسه عادی و معمولی بررسی شرایط پناهندگی در مجارستان به این صورت است که افراد معمولا تا چند ماهی باید منتظر باشند و در آن موقعیت اسف بار بلاتکلیف بمانند .

بعد از مواعد مذکور در این پروسه ، دولت مجارستان یا با مدارک و ادله و شواهد مذکور متقاعد نمی شود و وی را به کشور خود باز می گرداند و یا پس از چند ماه وی را به عنوان یک پناهنده در این کشور می پذیرند و به وی کارت اقامت ۱۰ ساله اهدا می کنند و در این حالت امکان حضور در جامعه و تحصیل و کار را دارد . در این بین به وی ماهیانه مبلغی پرداخت می شود و در صورتی که شخص متقاضی پناهندگی در مجارستان کار پیدا کند و حقوق دریافت کند این مبلغ قطع خواهد شد .

در پایان باید اشاره کرد قوانین مهاجرتی در مجارستان به نحوی است که برای پناهندگی در مجارستان شرایطی است که مشکلات بسیاری را برای افراد پیش می آورد . لذا تا زمانی که می توانید از طرقی از جمله کار در مجارستان ، تحصیل در مجارستان ، سرمایه گذاری در مجارستان ، ثبت شرکت در مجارستان ، برای مهاجرت به مجارستان اقدام نمایید تحت هیچ شرایطی این اقدام جهت پناهندگی در مجارستان پیشنهاد نمی شود . وکیل مهاجرتی در تمام قوانین مهاجرتی اروپا و همچنین پناهندگی در مجارستان می تواند شما را کمک کند .

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *