کارآفرینی در انگلستان

کارآفرینی در انگلستان

همانطور که می دانید مهاجرت به کشورهای مختلف راه های گوناگونی دارد . یکی از راه های مهاجرت به انگلستان ،کار آفرینی در انگلستان می باشد . کار آفرینی در انگلستان مزایایی دارد که شخص متقاضی را تشویق به مهاجرت به این کشورمی نماید . دولت این کشور همواره شخص متقاضی کارآفرینی در انگلستان را مورد حمایت خود قرار می دهد . همانند دیگر کشورها کارآفرینی در انگلستان شرایط و قوانینی دارد ، ما در این مقاله سعی داریم شما عزیزان را با شرایط و ضوابط کار آفرینی در انگلستان آشنا سازیم .

کار آفرینی ،ابتکار و نو آوری به منظور رشد اقتصادی و رقابت سالم در کسب وکار هر کشوری نقش بسیار مهم و ماثری دارد . به همین منظور دولت ها به منظور داشتن اقتصادی قوی تر و پویا تر همواره کار آفرینان را مورد توجه قرار می دهند و تاکید بر کار آفرینی دارند .دولت انگلستان نیز از این قاعده مستثنی نیست و کار آفرینی در انگلستان و به خصوص کار آفرینان خارجی حمایت می نماید .کشور انگلستان همانند سایر کشورها کارآفرینی را یک عامل تاثیر گذار در ابتکار و توسعه اقتصادی می داند و کار آفرینان و سرمایه گذاران خارجی را تشویق می نماید .

کشور انگلستان دارای بالاترین سطح رفاهی برای شهروندانش است . نظام حقوقی و آموزشی انگلستان از جایگاه والایی در سطح بین المللی می باشد . اقتصاد انگلستان دارای مقام  پنجم در جهان و  دوم در اتحادیه اروپا می باشد .انگلستان به طور نسبی با پایین ترین سطح تورم ، بیکاری و نرخ بهره یکی از قوی ترین اقتصاد های اروپا است . بنا براین کارآفرینی و سرمایه گذاری در این کشور یکی از بهترین گزینه ها می باشد . طبق تحقیقات انجام شده توسط دیدبان جهانی کارآفرینی  (GEM) در میان بیش از ۱۰۰ کشور دنیا دولت بریتانیا حمایت مطلوبی از کارآفریننان نو پا و مدیران کسب و کارهای جدید می کند و مقام دوم را بعد از ایالات متحده آمریکا دارا است .

 

آیا کشور انگلستان برای کارآفرینی مناسب است ؟

اگر شما به  عنوان یک متقاضی کارآفرینی خواستار شروع و یا گسترش شرکت خود را در یک کشور دیگرهستید، کشورانگلستان یک مکان ایده آل است. دلایل این عبارتند از:

_کشورانگلستان یکی از پایین ترین نرخ مالیات را در G20 دارد .

_شما می توانید در صورت دارا بودن شرایط ظرف مدت ۴۸ ساعت یک شرکت ثبت نمایید .

_کشور انگلیتان دومین نیروی کاراروپا می باشد .

_ پشتیبانی دولت بریتانیا برای شروع یو پی اس و کارآفرینی

_حمایت دولت از راه اندازی شرکت و کارآفرینان شامل دسترسی به برنامه ها و نظارت تامین مالی از طریق همکاری با بخش خصوصی این کشور است.

 

چگونگی کار آفرینی در انگلستان :

جهت کار آفرینی در انگلستان شخص متقاضی بایدحداقل مبلغ ۲۰۰ هزاز پوند در کشور انگلستان سرمایه گذاری نماید . با کار آفرینی ۲۰۰۰۰۰ پوندی انگلستان شخص متقاضی می تواند تقاضای ویزای Tier1 انگلستان را دهد . برای دریافت ویزای Tier1 انگلستان شخص متقاضی باید حداقل ۹۵ امتیاز کسب نماید . لازم به ذکر است این نوع کار آفرینی می تواند دو خانواده را پوشش دهد یعنی هر کدام می توانند ۱۰۰۰۰۰ پوند سرمایه گذاری نمایند . شخص متقاضی می تواند فرزند بالای ۱۸ سال خود را نیز به عنوان نفر دوم معرفی نماید .

برای کسب ۹۵ امتیاز کافی است متقاضی شرایط زیر را داشته باشد ؛

_ در حساب بانکی خود مبلغ ۲۰۰۰۰۰ پوند و یا معادلش را داشته باشد .(۷۵ امتیاز )

_ صورت حساب بانکی به مدت ۳ ماه برای تضمین تامین هزینه های ۱ سال زندگی شخص متقاضی و همراهانش (۱۰ امتیاز )

_مدرک زبان آیلتس ۷ (۱۰ امتیاز )

 

امتیازات دریافت ویزای کار آفرینی انگلستان :

_امکان انجام کلیه فعالیت های بازرگانی و تجاری و ارتباط مستقیم با موسسات مالی در یکی از اساسی ترین و مهمترین پایگاه های تجارت بین المللی (انگلستان )

_حقوق شهروندی برابر شخص متقاضی و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سالش با شهروندان بریتانیایی وامکان استفاده از کلیه امکانات دولتی مانند ، آموزش و پرورش ،درمان و بهداشت ، اشتغال و….

 

مدارک لازم جهت کارآفرینی در کشور انگلستان :

_پاسپورت

_ارائه طرح اقتصادی و کار آفرینی معتبر

_مدرک تحصیلی حداقل لیسانس

_مدرک آیلتس ۷

_گواهی مبنی بر سلامت پزشکی

_گواهی مبنی بر عدم سوپیشینه

_صورتحساب بانکی به مدت ۳ ماه برای اثبات تمکن مالی

 

کمک برای شروع کارآفرینی

وزارت (DIT) برنامه جهانی کارآفرین تجارت بین المللی (GEP) به کارآفرینان که در  خارج از کشور هستند برای نقل مکان کسب و کار خود به انگلستان جهت انجام مراحل اولیه کار آفرینی در کسب  و کار فناوری کمک می کند .

کمک هایی که تا کنون این برنامه ارائه داده است ؛

_انتقال ۳۴۰ کسب و کار به انگلستان

_ایجاد بیش از ۱۰۰۰نوع  شغل برای اقتصاد بریتانیا

_افزایش بیش از ۱ میلیارد £ سرمایه گذاری برای شرکت های خصوصی

 

پشتیبانی :

_کمک برای توسعه طرح کسب و کار

_کمک به انتقال مکان به انگلستان

_معرفی زمینه مناسب برای سرمایه گذارای و کار آفرینی

_راهنمایی های لازم در رابطه باچگونگی رشد بین المللی

_نظارت و راهنمایی توسط کارآفرینان با تجربه

در مقابل این پشتیبانی، کارآفرینان خارج از کشور را تشویق به راه اندازی دفتر مرکزی خود در انگلستان می کند .

 

شهر های مناسب برای کار آفرینی در انگلستان :

جهت کار آفرینی مناطق مختلفی وجود دارد اما باید توجه داشت که پایتخت این کشور لندن با بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ شرکت بستر مناسب تری به لطف کیفیت بالا و پشتیبانی از کار آفرینی نسبت به سایر نقاط دارا است . البته شهرهای بزرگ این کشور نیز مانند منچستر، ادینبورگ، گلاسکو، بریستول  و بیرمنگام مکان مناسبی جهت کار آفرینی و سرمایه گذاری هستند .

 

در نهایت مبنی بر آنچه در این مقاله ذکر شد می توان گفت کارآفرینی در انگلستان یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به انگلستان می باشد . شخص متقاضی وهمراهانش (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال ) با دریافت ویزای کار آفرینی درانگلستان از تمامی مزایای شهروندان بریتانیایی برخوردار می شوند . در کار آفرینی ۲۰۰ هزار پوندی می توانند دو خانواده شریک باشند (هر خانواده ۱۰۰ هزار پوند )،حتی اگر شخص متقاضی نگرانی در رابطه با فرزند بالای ۱۸ سال داشت می تواند آن را شریک خود معرفی نماید . پیشنهاد ما این است برای مهاجرت به هر کشوری از جمل مهاجرت به انگلستان از طریق موسسه MIE معتبر که دارای وکیل مهاجرتی هستند ، آشنایی کامل با قوانین بین المللی دارند اقدام نمایید . موسسه MIE با تجاربی که در این زمینه دارند در کوتاه ترین زمان ، شما عزیزان را به کشور مورد نظر برای مهاجرت می رسانند . امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما عزیزان سودمند باشد .

نگارنده: علیرضا واقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *