کارآفرینی در بلژیک

کارآفرینی در بلژیک

همانطور که می دانید امروزه افراد زیادی بنا بر اهداف خاصی که دارند در اندیشه مهاجرت هستند . یکی از کشورهای که ممکن است هدف مهاجرت باشد ،کشور بلژیک است . راه های مهاجرت به بلژیک گوناگون می باشد از جمله ؛ کار ، تحصیل ، تولد ،ازدواج و… که یکی از این راه ها کارآفرینی در بلژیک می باشد .همانند سایر کشور ها شرایط و قوانین خاصی برای کار آفرینی در بلژیک وجود دارد .همواره کارآفرینان مورد توجه دولت ها می باشند ،دولت کشور بلژیک  نیزازاین قاعده مستثنی نیست و از کارآفرینی در بلژیک حمایت می کند . ما در این مقاله سعی داریم شما عزیزان را از شرایط کارآفرینی در بلژیک آشنا سازیم . امیدواریم با مطالعه این مقاله  بتوانید تصمیم بهتری برای انتخاب راه مناسب مهاجرت به بلژیک از جمله کارآفرینی در بلژیک را بگیرید .

کارآفرینی امری مهم جهت رشد اقتصاد یک کشور و رقابت در کسب و کار می باشد .بر طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد ، کاآفرینان در طول  سال اخیر۸۰۰٫۰۰۰ شغل راایجاد کرده اند که علاوه بر کمک اقتصادی موجب اشتغال زایی برلی بسیاری از افراد شده اند . دولت کشور بلژیک در ۱۰ سال اخیر سعی بر ترغیب و تشویق افراد جهت کارآفرینی در بلژیک به خصوص با ایجاد انگیزه های مالی برای جذب نیروی متخصص را داشته است و در این زمینه عملکرد بسیار موفقی نیز نشان داده است . یکی از نمونه های کار آفرینی در بلژیک ایلات متحده آمریکا می باشد که در سال ۲۰۱۲ ، در R & D بلژیکی  ۲ میلیاد دلار سرمایه گذاری کرده است .

برطبق تحقیقات کشور بلژیک کار آفرینی با تکنولوژی جدید ۴۵۰۰۰ اشتغال زایی کرده است و محصول جدیدی را به بازار معرفی کرده است ، از این رو دولت بلژیک تاکید بر کار آفرینی دارد و از آن حمایت می کند .و در تمامی مقاطع تحصیلی درسی تحت عنوان کار آفرینی وجود دارد که سعی در پرورش کارآفرینان برتر در آینده را دارد . کشور بلژیک مهاجرت به این کشور را یک از عوامل مهم در کارآفرینی در بلژیک و نوآوری در صنعت و ایجاد اشتغال می داند و با حمایت و تشویق از کارآفرینان سعی در جذب کار آفرینان را از سرتا سر دنیا دارد .اقتصاد کشور بلژیک  صنعتی و دارای ثبات می باشد . این کشور برای کار آفرینان داخلی و خارجی تفاوتی قائل نمی شود و از نظر مالیاتی نیز به این شکل می باشد .

 

راهنمایی لازم  جهت شروع یک کسب و کار موفق درکشور بلژیک :

تصمیم به ایجاد کسب کار با توجه به لیست پیشنهادی دولت بلژیک برای کار آفرینی ؛

اگر برای کارآفرینی در بلژیک هنوز تصمیمی قطعی نگرفته اید بهتر است به لیستی که دولت بلژیک برای کارآفرینی پیشنهاد می کند مراحعه کنید تا تصمیم بهتری بتوانید برای شروع یک کسب و کار موفق بگیرید . کار آفرینان می توانند در زمینه های مختلف از جمله  نساجی ، خودرو ، مواد غذایی ، کشاورزی ، دارو، R & D ،صنایع مختلف و…. فعالیت نمایند . کار آفرینان در کشور بلژیک می توانند پس از گذشت ۳ سال برای اقامت دائم اقدامات لازم را انجام دهند . با دارا بودن اقامت این کشور شخص متقاضی می تواند به راحتی در کشورهای عضو شنگن تردد نمایند .

 

نیازهای موجود در بازار کشور بلژیک را تشخیص دهید ؛

-برای تشیخص نیازها ی بازار بلژیک باید سوالاتی مطرح گردد از جمله این سوالها ؛

-آیا محصول و یا خدمتی که در راستای کارآفرینی می خواهیم به بازار عرضه کنیم می تولند کمبودهای آن را جبران نماید ؟

-آیا خدمت و یا محصول ما باعث سهولت یافتن زندگی مردم می شود ؟

-آیا محصول و خدمتی با آنجه شما میخواید به بازار عرضه کنید وجود دارد ؟

-محصول یا خدمتی که می خواهید به بازار عرضه نمایید تا چه حد به نفع مشتریان آن خواهد بود ؟

-مقایسه قیمت محصول و یا خدماتی که می خواید به بازار عرضه کنید با محصول مشابه ؟

 

شناخت مخاطبان محصول و یا خدماتی که می خواهید به بازار عرضه دهید ؛

صداقت در کسب وکاریکی از عوامل اصلی برا ی دست یابی به موفقیت می باشد . اینکه تشخسص دهیم محصولی که ارائه محصول و یا خدماتی که به بازار ارئه می دهیم تا چه میزان زندگی را برای شخص درخواست کننده آن سهل تر و جه میزان مورد استفاده آن است و یا حتی آیا در جله اقلام ضروری می باشد . ممکن است محصول یا خدمت ارئه شده اولین بار وارد بازار شود پس بهتر است صادقانه عمل کنید و محصول و یا خدمات با کیفیت مطلوبی را عرضه کنید تا نظر مثبت مشتری را به خود جلب نمایید .

 

ثبت کسب و کار ؛

شما قبل از انجام هر کاری در ابتدا باید یک حساب بانکی ایجاد کنید و کسب و کار خود را ثبت و شماره شناسایی برای کسب وکار خود دریافت نمایید . یکی از شرایط ثبت کسب و کار تجربه کافی شخص متقاضی در زمینه مورد نظر است . هزینه ثبت ۸۲/۵۰ یورو می باشد .

 

استخدام یک حسابدار ؛

از موارد ضروری در ایجاد یک کسب و کار جدید استخدام یک حسابدار برا بررسی امور مالی می باشد . حسابدار باید از افراد بومی کشور بلژیک باشد . با استخدام یک حسابدار بلژیکی شما در واقع به نوعی به سیستم مالیاتی کشور بلژیک اطمینان خاطر به انجام امور مالیاتی می دهید . همچنین وحود یک حسابدار که با روند امور حسابداری آگاه است به شما برای انجام امور اطمینان خاطر می دهد .

 

ایجاد محل مناسب برای انجام کار ؛

شخص متقاضی برای کاری که می خواهد انجام دهد باید فضایی مناسب با نوع کار خود اجاره و یا خریداری کند .این مکان ممکن است در همان محل زندگی فرد متقاضی باشد . بنابراین شخص می تواند در منزلی که درآن سکونت دارد فضایی را به کسب و کار خود اختصاص دهد ، البته این مقوله به نوع کار نیز بستگی دارد .

 

دیدار با افرادای که هد فشان با کارآفرینی شما مشترک می باشد ؛

در جامعه ای که هم اکنون دسترسی ها با توجه به پیشرفت های تکنولوژی مانند استفاده از ویدوئهای آنلاین ، در سطح بین المللی بسیار سهل شده است و شما می توانید به راحتی از گوشه ایی در دنیا با گوشه ای دیگر ارتباط برقرار کنید .شخص کار آفرین می تواند با همکاران بالقوه خود حداقل برای یک بار هفته جلسات مجازی تشکیل دهد .که این جلسات شخص کار آفرین را با مسائل روز دنیا ، آشنایی با رقبای تجاری در سطح کشور بلژیک و در سطح بین المللی ، نیاز های جوامع و… در کسب و کار مورد نظر آشنا سازد . اما آنچه که از هر امری در زمینه کار آفرینی مهم تر از هر گزینه دیگری می باشد علاقه مندی به کاری است که انجام می دهید  مهم ترین عا مل موفقت در کار آفرینی لذت بردن از آن است و این مساله باعث تلاش بیشتر خواهد شد .

 

در نهایت از آنچه در این مقاله خدمات شما عزیزان ارائه شد می توان این نتیجه را گرفت که کارآفرینی در بلژیک یکی از راه ها مناسب جهت مهاجرت به بلژیک است اما اگر شرایط تحصیل را دارید ابتدا از طریق کار وارد کشور بلژیک شوید سپس با در نظر گرفتن شرایط و آشنایی با این کشور، کسب و کار خود را شروع کنید . توصیه ما این است جهت مهاجرت ازطریق موسسه MIE اقدام نمایید . موسسه MIE با تجاربی که دارند و با آشنایی با قوانین مهاجرت و دارا بودن وکلای مهاجرتی در کوتاه ترین زمان شما را به مقصد مهاجرتی مورد نظر می رسانند . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کارآفرینی در بلژیک با وکیل مهاجرت به بلژیک مشورت نمایید.

 

نگارنده: علیرضا واقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *